Loading...
nl

Blijf altijd jezelf!

inneke
inneke sep 23 '08
@ Bezoeker: haha, ik had wel jouw verhaal nodig om bij die ene zin te komen smile

@ Lena: Ja, je hebt gelijk. Mag ik je vragen: ben jij nooit jaloers? Ben jij nooit wrokkig omdat je die of die maar een "..." vindt?...Ik wel hoor! En dan lijkt het even of ik me beter voel, door af te geven op de overburen of die ene kennis...maar als ik eerlijk naar binnen durf te gaan bij mezelf, dan zie ik dat ik zelf met een behoefte, verlangen of gemis zit. Het is zoveel gemakkelijker (en minder pijnlijk) om naar buiten gericht te zijn en het kwaad bij de ander te zien, maar vaak verschillen we eigenlijk helemaal niet zoveel van die ander. Misschien verpakken we het wat meer en uiten we ons subtieler...We zijn mensen en we hebben menselijke neigingen, maar het is aan ons hoe we daar mee omgaan- zo ook is het aan de ander hoe hij daar mee omgaat.

Jezus vliegt me om de oren: "Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen."
Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 24 '08
Origineel bericht van: inneke
@ Bezoeker: haha, ik had wel jouw verhaal nodig om bij die ene zin te komen smile


laugh

@Inneke, dat is lief dat je dat zegt! Ik lees soms met verwondering jouw berichten die met een paar woorden alles zeggen. Vind dat echt een kwaliteit waar ik iets van kan leren.

Iedereen verstaat iets anders onder jezelf zijn, dus wie vult er mee aan (zie hieronder):
Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 24 '08
Jezelf zijn is:

Luisteren naar je eigen gevoel (buik) en begrijpen dat die intuitie niet dé waarheid is, maar jóuw waarheid is.
Helma
Helma jan 8 '09
...en ik vind dit nog steeds een mooi topic. Toen had ik nog niet door dat de inhoud zo ten volle geleefd mag worden door mij.
Lena
Lena jan 9 '09
in wat voor opzicht dat je nu jezelf bent?
Helma
Helma jan 9 '09
Ja. Nog niet in volle overgave, de durf is er nog niet echt, maar nu zie ik beter waar de valkuilen zitten bij mezelf.
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki