Loading...
nl

Droom waardoor ik me raar voel

Anne
Anne sep 17 '08
Vanacht droomde ik dat ik in een ander land rende.. ik rende weg voor de mensen die me achternazaten. Ik was op de vlucht.
Ze wilde mij hebben. Waarom weet ik niet.
Het waren mannen met pistolen maar hele oude pistolen en oude kleding bruinachtig. Van de pistolen die ze in de middeleeuwen gebruikte als je schiet komt er een rook wolkje vanaf. En oude klederdracht.
Heel de droom was trouwens bruinachtig.. somber.
Ik was met meerdere mensen aan het rennen op de vlucht die andere mensen kende ik niet.
Sommige werden neergeschoten. Ik zag bloed hoorde pijn.
Op een gegeven moment rende ik langs een rivier aan de overkant waren huizen alles was bruin achtig de rivier de huizen de lucht alles.
Ze zaten vlak achter me.. sommige mensen die vluchten zwommen de rivier over.. maar ze werden op gegeten door vissen die er zwommen een soort van haaien.
Ik verchool me onder de rand van de afgrond boven hoorde ik de mannen met pistolen.. ik kon kiezen of ik dook het water in of ze zouden me vinden.

Toen werd ik wakker.
Ik voelde me heel raar.. en nu nog steeds de droom betekent iets maar ik weet niet wat.
Ik heb het zo koud.... nu nog steeds gewoon niet normaal.. als ik het zo koud heb dan klopt er iets niet.
Ik voel me zo raar dat ik mezelf verdrietig voel ik heb hoofdpijn en ben bang maar voor wat.. ik voel angstig en niet op me gemak.. me energie is weg.
Het lijkt te zijn opgeslokt.

Wie kan me helpen met deze droom??
Liefs aNNe
Delen:
Stardust
Stardust sep 17 '08
Anne

Het lijkt iets uit je verleden dat je achtervolgt. Meest ceëer je dit soort paranoïde dromen als je iets ontvlucht in de realiteit. De overheersende kleur is bruin, heel aards dus en ook een kleurloosheid. Een sombere sfeer van depressieve aard.
Het gaat om mannen die agressief zijn. Mogelijk heb jij conflikten met het mannelijke, dat kan werelds zijn of je meer weerbare, assertieve kanten. Schieten is agressie en het zijn wolkjes kruit lijkt het. Schieten ze dan wel echt? In dromen gaat niets echt dood. Hoogstens transformeert het.
Als je te angstig bent lijkt alles bedreigend. Stel je je te weer dan verandert een droom direkt. Laat je niet verleiden tot een burgeroorlog, want van je zelf kun je nooit winnen zonder tegelijk een verlies te lijden. Het water is denk ik koud. Water staat voor het onbewuste en emoties. Je voelt je koud, of iets gekild is. Het schieten is een gevoelloze actie. Daarmee dood je letterlijk je vrouwelijke kanten. Het is dan ook een strijd van tegenstellingen. Jij als ego'tje moet een middenweg zien te vinden. Iets van die mannen kun je benutten als kracht in jezelf, als je maar niet gefixeerd blijft op hun agressie. Hou op weg te kruipen, in dromen heeft dat helemaal nooit zin. Irrationele angst is heel naar, maar als je je laat overheersen dan groeit een angst aan tot proporties die je niet meer kunt beheersen. Je hoeft niet echt te vechten, maar wegduiken is ook niet goed. Per slot vlucht je voor iets in jezelf. Er is wel energie, maar die gaat hier op in strijd. En ja, daar wordt je doodmoe van. Vlucht je in verdriet?

Liefs
Anne
Anne sep 17 '08
Hej stardust,
ik heb er wel wat aan denk ik.
Zelf dacht ik eraan dat ik ergens voor wegrende omdat ik het niet onder ogen wilde zien en daarna moest kiezen tussen iets maar eigenlijk al wat te laat was en beide keuzes niet meer leuk waren.
Harmonie
Harmonie sep 17 '08
Hallo,

Ben het eens met Stardust.
Verder staat de rivier wellicht voor de levensrivier, de levenstroom. De rivier is dynamisch, het verleden achtervolgt je en daar ren je voor weg. Je hebt hier dus een keuzen, of je gaat de rivier in en gaat mee in de dynamiek van de rivier. De haaien eten je symbolisch op waardoor je herboren kan worden, of je gaat een confrontatie aan met dat verleden. Je lijkt iig geen kant op te kunnen, je lijkt wel te moeten kiezen lijkt wel, of het wordt hoog tijd dat je iets doet.
Stardust
Stardust sep 17 '08
Een haai is een teken dat er in het onbewuste conflikten leven die het ego dreigen te verslinden. Meestal zijn het dus angsten.
Al er teveel verdrongen is wordt het onbewuste bedreigend.
Tegelijk is het een waarschuwing niet teveel met het onbewuste in kontakt te komen. Eerst de grootste conflikten en angsten onder ogen zien, het ego versterken, voor je je waagt aan het kontakt met onbewuste. (daaronder valt ook paranormale waarneming)

groetjes
Harmonie
Harmonie sep 17 '08
Ja, dat denk ik ook.
Ik dacht naderhand op weg naar huis aan nog iets.
Wellicht hebben die haaien wel met het spreekwoord "naar de haaien gaan" te maken.
Dit versterkt hetgeen stardust zegt in de vorige post.
De oude pistolen staan dan wellicht voor oude conflicten, conflicten uit het verleden dus.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki