Loading...
nl

Waarom zou je discussieren op een forum?

inneke
inneke sep 16 '08
Ik volg de discussie en vind het hoogst amusant. Elke keer kom ik op een punt waarop ik 'denk': oh god, laten we gewoon LEVEN ipv discussiëren, uitleggen, beoordelen...WAnt zo 'n forum is idd het snoeperig toppunt voor de denkende geest. En dat is heel ok, maar ook erg grappig dat die denkende geest zich zo snel aangevallen voelt op zijn eigen activiteit smileAlsof hij zijn bestaansrecht steeds veilig wil stellen.
Ik heb soms ook de neiging om in het verweer te schieten Gast, omdat mijn denkende geest jouw woorden leest als een oordeel. Maar kan ik even ruimer kijken dan ben ik mee. smile
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 16 '08
Maar is een forum juist niet bedoeld om te discussieren? Wat ik namelijk altijd denk, ik discussieer liever zodat andere mensen ook op dingen kunnen komen die ze anders niet hadden bedacht. Je kan veel leren van het gedachtenproces van anderen en op een forum wordt heel goed duidelijk hoe sommige mensen denken.

Door discussie wordt ik regelmatig getriggerd bepaalde gedachten te vormen of gewezen op dingen die ik anders had gemist.
inneke
inneke sep 16 '08
Nims, het was niet mijn bedoeling een nieuw topic te starten. Ik schreef vanuit wat ik beleefde bij het volgen van de topic over LOA en het was vooral een aansluiting bij de laatste posts van Gast. Ik wil nergens discussiëren over de waarde van het discussiëren. Ik kom gewoon telkens tot een punt waarop ik denk en voel: 'het is maar gediscussieer', tijd voor iets wezenlijks. smile(dat wil voor mij zeggen: kom uit m'n hoofd en in m'n lijf)
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 16 '08
Ik snap dat het niet de bedoeling was, maar ik vond het zelf wel een eigen topic waard smile. Ik was benieuwd hoe anderen erover denken (of voelen wink). Ik hoop niet dat je dat erg vind?
inneke
inneke sep 16 '08
Nee hoor, doe maar.
gast
gast sep 16 '08
Inneke; jij snapt um smile
Ayasha
Ayasha sep 16 '08
Wat zou je anders willen doen op een forum als ik vragen mag?
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 16 '08
Ja dat vroeg ik me ook al af. Is een forum juist niet bedoeld om te discussieren?

Hoewel ik zie dat Merudi ook vaak wordt gebruikt om ervaringen te delen en niet alleen maar om erover te discussieren. Dus daar wordt het ook wel voor gebruikt. En ook heb je nog de creatieve hoek, waarin mensen ook willen laten zien wat ze gemaakt hebben. Dus er is meer dan alleen maar discussieren op een forum. Oh ja, en ik denk ook aan de fotolezingen. Dat zijn ook niet echt discussies laugh.
Lena
Lena sep 16 '08
interessant krijgen we een discussie om de discussie?
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 16 '08
Wat denk jij er dan van Lena?
Lena
Lena sep 16 '08
ik denk niet dat je deze vraag moet stellen,laat het gewoon gebeuren anders heb je geen discussie meer
laten we gewoon LEVEN vond ik ook wel een mooie uitspraak smile
Lena
Lena sep 18 '08
Origineel bericht van: NiMS

Door discussie wordt ik regelmatig getriggerd bepaalde gedachten te vormen of gewezen op dingen die ik anders had gemist.


ja discussies kunnen heel zinvol zijn smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki