Loading...
nl

L.O.A.

gast
gast sep 13 '08
Quote:
Hoe ben je hier eigenlijk aan gekomen?

Via via, via een filmpje die hier ergens geplaatst was. Zo kom je nog wel eens wat anders tegen, toch smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 13 '08
Origineel bericht van: gast
Nee Nims, het gaat er niet om dat er altijd een balans moet zijn, het kan alleen niet anders als dat de natuur altijd weer die balans wil herstellen.
Ik zeg ook niet dat het willen hebben van positiviteit verkeerd is maar dat het tot gevolg heeft dat het negatieve er ook bij komt kijken om de balans te herstellen. Wat je vaak ziet is dat mensen de verantwoordelijkheid hiervoor niet op zich willen nemen, door het te accepteren. Vaak wordt de 'schuld' bij anderen gelegt want zij wilde toch alleen het positieve.

Een potje geld kan maar één keer verdeeld worden. Als iemand meer uit het potje haalt om iets positiefs voor zichzelf te bewerkstelligen blijft er minder over voor de rest wat uiteindelijk leidt tot een negatieve ervaring voor de laatsten die een leeg potje vinden. Het zal die eerste dan een worst zijn want die heeft toch zijn positieve ervaring gehad en dat die ander nu negatieviteit ervaart is vast door eigen toedoening.
Oké het is een beetje een plastisch voorbeeld maar zo zou je het ook kunnen zien met andere vormen van energie.

Oh ja? 1+1 = 3? Die ken je toch? Ik kan me niet voorstellen dat er ergens 1+1 = 3 ontstaat met tot gevolg dat er elders 1+1=1 gebeurd. Ik ben er niet zo van overtuigd dat de natuur de balans altijd weer wilt herstellen. Hoe ben je tot deze conclusie gekomen? Daar ben ik wel benieuwd naar.
gast
gast sep 14 '08
Hoe bedoel je dit Nims?

Kijk maar eens goed naar de natuur zonder er zelf een draai aan te geven. Dus zonder gedachten die je er zelf over hebt ontwikkeld, alleen maar zien en verwonderen.
alleen dan kun je de ware natuur aanschouwen, zonder je 'mind'.
En zal je zien dat alle beweging, alle leven ontstaat door een kleine onbalans die nodig is om de boel in beweging (leven) te houden.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 14 '08
Dit klopt wat mij betreft dus niet met wat jij hierboven zei:
"het kan alleen niet anders als dat de natuur altijd weer die balans wil herstellen. "

Als ik kijk naar de natuur dan is dat net zoals ons levend wezen dat wilt overleven en is helemaal niet op zoek naar balans. Daarom mijn vraag waarom jij denkt dat balans een vastaand iets (een zekeheid) is.
Lena
Lena sep 14 '08
is het niet zo dat het leven en de natuur uit die positieve en negatieve energie bestaat.yin en yang?
voor mijn gevoel is balans wel degelijk een vastaand iets.
het enige wat je nog kunt afvragen of dit altijd lukt om die balans te kunnen herstellen.
inneke
inneke sep 14 '08
balans hoeft toch niet vaststaand te zijn? Er kan vanuit een slingerbeweging ook een nieuwe balans ontstaan. Dit wanneer je het leven als een spiraal ziet ipv een rechte lijn
Lena
Lena sep 14 '08
[quote=NiMS Daarom mijn vraag waarom jij denkt dat balans een vastaand iets (een zekeheid) is. [/quote]

Inneke dit was een reactie op Nims,vaststaand (een zekerheid)
nee de balans is constant anders,maar maakt wel degelijk uit van mens en natuur.
smileen mijn leven is zeker geen rechte lijn
gast
gast sep 14 '08
Zolang je balans als een concept ziet, Nims, zal je gelijk hebben als je zegt dat het een vaststaand iets is. Maar die balans zul je niet tegen komen in de natuur. De natuur is geen concept, het is niet door de mens "gemaakt". Ookal bemoeien wij ons er veel te veel mee omdat we de arogantie hebben dat we wel denken te weten wat "goed" is.
Wij hebben de balans van de natuur verstoord door ons (met ons denken/ego) te bemoeien met die natuur.
Ja de natuur wil overleven. Maar om dat te kunnen is een goede balans nodig. Want in een goede balans is geen plaats voor ziekte, honger, armoede. In die balans is overvloed, genoeg voor iedereen, geen ziekte of gebreken.
Dat er nu veel ziektes zijn kun je dus zien als een poging van de natuur om de balans te herstellen. Er leven teveel mensen op een kluitje die woekeren en plunderend de aarde bevolken. In de ogen van de natuur zijn wij als mensheid een parasiet die de aarde in onbalans brengt. Al zouden we dit echt gaan beseffen, dan nog is er door ons niets aan te doen. Niet door positief denken/doen, niet door ingrijpen, niet door aanpassingen. Het enige dat zal "helpen" is door zelf weer deel te worden van die natuur en dat kan niet met het denken.
admin
admin sep 14 '08
Ike lijkt me een goed voorbeeld...
gast
gast sep 14 '08
Onder andere ja.
seppe
seppe sep 14 '08
De aarde ziet zeker ons niet als parasieten.
Als dit zo was waren er al veel meer doden gevallen hoor.
Wij zijn ook niet allemaal vaste bewoners van deze planeet als ik het zo mag zeggen. Vele zijn voor deze tijd speciaal hiergekomen/geincarneerd om de aarde te helpen en zullen als hun hulp niet meer nodig is hier niet meer hoeven te zijn.

Ike en andere weerfenomen tegenwoordig worden veelal ofwel opgewekt ofwel beinvloed door door de mens gemaakte instrumenten. - H.A.A.R.P. en dergelijke.
Met als enige doelen angst onder de mensen te houden en zo macht te verkrijgen/behouden over hen.
Natuurlijk is de aarde aan het veranderen. maar zij beperkt dit hoor. Als wij echt parasieten zijn die weg moeten dan kan ze bv.: gewoon de vulkaan onder yellowstone nationale park laten uitbarsten. Dit is de grootste vulkaan ter wereld en zou binnen korte tijd het leven over de hele planeet stil kunnen leggen. (asregen, blokeren van de zon door asdeeltjes in de lucht, afsterven van planten, ....) -> Nationale geographic heeft er eens een documentaire over gemaakt.
gast
gast sep 14 '08
Wie zegt dat dit niet zal gebeuren als we er niet op tijd achter komen dat we door onze arrogantie te ver zijn gegaan met hoe we nu bezig zijn hier.

Als, zoals jij nu zegt, de orkanen ed zijn veroorzaakt door mensen in de vorm van H.A.A.R.P. dan mag je je zeer zeker afvragen waar de mens al niet toe in staat is. Ze vermoorden dan dus mensen onder het mom van natuur verscheinselen om de angst voor de dood levend te houden.
Als dat iets is waar de mens toe in staat is dan wil je toch al geen mens meer zijn!
Het gaat dus om controle over de mens. Laat jij je controleren door anderen? Blijkbaar wel want je gelooft erin dat mensen dit kunnen doen.
Lena
Lena sep 14 '08
Wie zegt dat dit niet zal gebeuren als we er niet op tijd achter komen dat we door onze arrogantie te ver zijn gegaan met hoe we nu bezig zijn hier.

Het gaat dus om controle over de mens. Laat jij je controleren door anderen? Blijkbaar wel want je gelooft erin dat mensen dit kunnen doen.

controle bestaat nu eenmaal gast,en meer dan ons lief is.alles wat een mens kan bedenken waarom zou dat geen waarheid kunnen zijn?
http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=1555
JulienMoorrees
Origineel bericht van: Lena10
is het niet zo dat het leven en de natuur uit die positieve en negatieve energie bestaat.yin en yang?
voor mijn gevoel is balans wel degelijk een vastaand iets.
het enige wat je nog kunt afvragen of dit altijd lukt om die balans te kunnen herstellen.

Klopt dat ze eruit bestaan, alleen is het niet vaststaand dat er evenveel positieve en negatieve energie is. Dus waarom de balans dan vast zou staan is mij onduidelijk.
JulienMoorrees
Origineel bericht van: inneke
balans hoeft toch niet vaststaand te zijn? Er kan vanuit een slingerbeweging ook een nieuwe balans ontstaan. Dit wanneer je het leven als een spiraal ziet ipv een rechte lijn

Precies. Een slinger kan wel slingeren, maar dat betekend niet dat het steeds om hetzelfde punt heen slingert. Waarom zou er nu niet eindelijk een verschuiving in de vastgeroeste patronen mogen plaatsvinden?
JulienMoorrees
Origineel bericht van: Lena10
nee de balans is constant

Waaruit concludeer je dat? Het leven is toch helemaal niet eerlijk?
JulienMoorrees
Maar die balans zul je niet tegen komen in de natuur. De natuur is geen concept, het is niet door de mens "gemaakt".

Wij hebben de balans van de natuur verstoord door ons (met ons denken/ego) te bemoeien met die natuur.
Ja de natuur wil overleven.

Sorry gast, maar ik volg je echt niet. Je spreekt in deze 2 zinnen jezelf tegen, waardoor ik niet meer weet wat je nu precies bedoeld. Als eerste zeg je dat er geen balans is in de natuur, maar daarna zeg je dat deze verstoord is. Kan je me uitleggen hoe iets verstoord kan raken, dat er niet is?
JulienMoorrees
Origineel bericht van: Karin
Ike lijkt me een goed voorbeeld...

Een goed voorbeeld van wat?
JulienMoorrees

En wie zegt dat het wel gaat gebeuren?

Dit kan je gewoon niet zeker weten.....
gast
gast sep 14 '08
Oh ja, Lena, dat is meer dan waar. We worden op alle mogelijke manieren gecontroleerd, beinvloed en gedomineerd. Er zijn maar weinig originele gedachten, geen één eigenlijk, in ons hoofd.
Het bewustzijn is al aanwezig in ons hoofd we zijn er alleen nog niet helemaal bewust van.
Uiteindelijk gaat het daar ook helemaal niet om. Het is een concept. Maar zolang we in concepten geloven hebben ze invloed op ons. En als er dan heel slimme mensen zijn die weten hoe zo'n concept werkt dan kun je daar veel dingen mee bewerkstelligen. Alleen zijn dit niet altijd dingen in het belang van de mensheid maar eerder in het eigenbelang van degene die daar gebruik van maken. Maar dit heeft in mijn ogen niets met de natuur van de mens te maken en zal dit ook onbalans veroorzaken.
Maar wie weet is die onbalans wel weer nodig voor de evolutie. Wie weet....ik niet iig.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420