Weet ik hoor, ik ben ook absoluut geen fan van tongpiercings.
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om eentje te laten zetten, een labret (onder de lip dus) daarentegen zie ik wel zitten maar durf ik niet aan
Ik kan er wel tegen hoor, kom genoeg mensen tegen die mijn helixen verschrikkelijk vinden, mijn eigen moeder zegt elke dag dat ze ze niet mooi vind :+ En mijn broer is er ook al geen fan van
Ik kan er echter niet tegen als mensen daardoor veroordelend over komen. Maar dat heb ik dan duidelijk fout gelezen. Mijn excuses daar voor. Vandaar ook dat ik het vroeg.
In wezen is dat helemaal niet anders, het heeft de functie om je lichaam bij elkaar te houden, een piercing heeft de functie om mooi te zijn. Heeft allebei een functie en is allebei lichaamsvreemd, pinnen zijn welliswaar wat "noodzakelijker" in sommige gevallen. Maar ook een piercing kan voor het zelfvertrouwen "onmisbaar" zijn. Een juweel went zo snel...Ik zou me echt "leeg" voelen zonder mijn helixen in mijn oortje. Ben er trots op! Zeker als ik eindelijn mijn spiral er in kan steken. (nog een half jaartje wachten ongeveer :D)
De uiteindelijke schuld ligt bij degene die het wil, desalniettemin zijn piercers, slechte hygiene, slechte naverzorging enz wel cofactoren waar rekening mee gehouden móet worden. Net zoals je bij een ruzie altijd met twee bent.
En dat is inderdaad een prachtig systeem, maar een even mooi systeem is de fistula die er voor zorgt dat de piercing er zonder onstekingen jaren lang in kan blijven zitten (afhankelijk van wat voor soort piercing tot je hem beu bent) Ook een systeem dat al jaren lang werkt (denk maar aan stammen die al eeuwen lang piercen en stretchen). Het "buisje" dat je lichaam vormt waar het juweel in zit.
Om het in mooie woorden te zetten "om sluit het lichaam het juweel"
Het accepteert het dus. Je kan het dus van veel kanten bekijken. Accepteer jij zomaar alles wat nieuw is? Ik niet, dus mijn lichaam beslist ook niet. Maar als je dan merkt dat het eigenlijk niet veel fout doet, dan om arm je het.
Maris vind de tattoo prachtig. Echt waar! Maar zelf zou ik hem niet laten zetten.
Nu zou ik sowieso altijd een tattoo willen die ik ook in de zomer zou kunnen verbergen indien nodig. En bovendien ben ik bang om een tattoo te laten zetten dus
Het lijkt me verschrikkelijk pijnlijk?