Loading...
nl

piercings en tatoeages

nikskeuh
nikskeuh sep 24 '08
Ik ben van mening dat het juist wel iets uit maakt.
Ik ken twee personen die naar verschillende piercers gingen voor een navelpiercing.
Eentje had em laten schieten (wat opzich al verboden is) en er kwam weinig hygiëne bij kijken.
Tweede persoon ging naar piercer die zijn/haar verantwoordelijkheid nam en er voor zorgt dat alles goed en hygiënisch verloopt.

De eerste persoon heeft een halfjaar lang onstekingen en uitleuringen gehad die nu nog altijd zichtbaar zijn.
De tweede persoon geniet nog altijd van z'n piercing.
gast
gast sep 24 '08
Kath je eigen woorden:
Het is dus heel logisch dat je imuunsysteem er een ontsteking op zet. (poging tot het lichaamsvreemde materiaal te verwijderen).
admin
admin sep 24 '08
Quote:
Maar dat valt niet enkel aan de soldaat te wijten. wink Ook aan de shop. Ik zeg niet dat het zo is hoor. Maar ik vind het heel gemakkelijk om als je niet alle feiten weet, het simpelweg op de soldaat of "het lot" te steken.


Ben ik helemaal met je eens Kath!
Waarom schuif jij het dan gelijk af op de shop als je net als ik ook niet alle feiten kent? wink
silke
silke sep 24 '08
tjah...
Ik zou erg graag een navelpiercing willen, nu ben ik toch sterk aan het twijfelen of ik het wel zou doen. Zo te lezen brengt het eigenlijk meer slecht als goed voor je
Ayasha
Ayasha sep 24 '08
Origineel bericht van: gast
Kath je eigen woorden:
Het is dus heel logisch dat je imuunsysteem er een ontsteking op zet. (poging tot het lichaamsvreemde materiaal te verwijderen).

Gast, dé waarheid bestaat niet. Dat moet jij eens beginnen leren. Jouw waarheid is niet de mijne. En idd, het is een lichaamsvreemd metaal. Dat maakt het niet per definitie slecht. Je bent er voor of je bent er niet voor en jij hebt geen enkel recht omdat te veroordelen. Jij vind het niets? Goedzo, dan doe je het toch ook niet? Maar heb dan ook het respect en het lef om het van andere wel te accepteren. Is jouw zaak helemaal niet wat een ander met zijn of haar lichaam doet. Ben je overigens ook tegen cola? Want dat is ook een drank die het lichaam van binnen uit kapot maakt. wink
Ben je ook tegen de wondere wereld der chirurgie, waardoor breuken die normaal gezien niet zouden herstellen, toch hersteld kunnen worden dmv pinnen? Want dat is óók lichaamsvreemd materiaal, maar wel materiaal dat al vele levens gered heeft.

Karin: omdat de kans simpelweg veel groter is dat daar wat fout gegaan is dan bij de naverzorging smilebekijk het puur statistisch. smileMaar zoals ik al zei, kan net zo goed zijn dat het de gene met de piercing zijn schuld is (na verzorging) maar had je mijn bericht goed gelezen, had je gelezen dat ik van mening ben, dat het helemaal niet de piercing zijn schuld is. wink

Wat ik me ook spontaan af vraag gast, als je zo tegen piercings en lichaamsversieringen bent, wat doe je dan in een topic als het deze? irriteer jij je dan niet verschrikkelijk aan de "onwetendheid" die wij hebben. En is het dat wel waard? Voor mij kom je nl over alsof je absoluut niet bereid bent om open te staan voor discussie maar dat je gewoon wil afkraken en wil zeggen "jullie zijn fout bezig. IK heb gelijk als ik zeg dat het slecht is! Dommerikken!". Nogmaals; ik beweer niet dat je dit zegt of wil zeggen, maar zo kom je over op mij. smile

Silke; laat je nooit aan het twijfelen brengen door andermans zaken. Máár zoek wel een góede shop waar mensen goede ervaringen van hebben, neem niet willekeurig eentje "die wel leuk lijkt" smile


Ik heb dit geval ook eens laten lezen op een ander forum waar mensen met een hele hoop piercings en piercingervaring zitten. Ook zij zeggen dat het 9 kansen op 10 aan de piercer zal liggen óf dat de piercing niet de oorzaak was. Het slecht plaatsen is gewoon funest en oorzaak van een hele hoop problemen. En dat doet de piercer nu eenmaal. smile
Maris1976
Maris1976 sep 24 '08
Dit is trouwens een foto van mijn tattoo, ik heb er nog meerdere op andere plekken, maar dit is wel mijn grote trots en hij is nog niet af voor mijn gevoel.
Je moet ervan houden hoor, maar ik ben verliefd erop.

gast
gast sep 24 '08
Eigenlijk moet ik er niet op reageren maar ik doe het toch.

Origineel bericht van: Kath
Origineel bericht van: gast
Kath je eigen woorden:
Het is dus heel logisch dat je imuunsysteem er een ontsteking op zet. (poging tot het lichaamsvreemde materiaal te verwijderen).

Gast, dé waarheid bestaat niet. Dat moet jij eens beginnen leren. Jouw waarheid is niet de mijne.


Lieve Kath, ik heb het niet over mijn waarheid. Waarheid is wel dat het lichaam alles wat hem vreemd is eruit wil werken. Dit is een heel mooi systeem dat al millenia werkt want anders had de mens de eerste bacterie of virus niet eens overleeft.

Quote:
En idd, het is een lichaamsvreemd metaal. Dat maakt het niet per definitie slecht. Je bent er voor of je bent er niet voor en jij hebt geen enkel recht omdat te veroordelen. Jij vind het niets? Goedzo, dan doe je het toch ook niet? Maar heb dan ook het respect en het lef om het van andere wel te accepteren. Is jouw zaak helemaal niet wat een ander met zijn of haar lichaam doet.


Helemaal mee eens. Je moet helemaal zelf weten wat je met jou lichaam doet. Ik heb ook helemaal nergens gezegt dat ik tegen piercings ben. Ik vind de meeste zelfs mooi, vooral de navelpiercings. Maar waarom zou ik mijn lichaam opsieren door het in wezen kapot te maken. Mijn ego heeft dit niet nodig en mijn lichaam al helemaal niet. Alleen mocht je lichaam het er nu niet mee eens zijn dat je dit soort dingen doet en zich gaat verdedigen geef dan niet iets of iemand anders de schuld dan jezelf.

Quote:
ben je overigens ook tegen cola? Want dat is ook een drank die het lichaam van binnen uit kapot maakt. wink


ja zeer zeker. Vooral die light variant die door de aspertaam die er in zit nog een tikkie erger is wink

Quote:
Ben je ook tegen de wondere wereld der chirurgie, waardoor breuken die normaal gezien niet zouden herstellen, toch hersteld kunnen worden dmv pinnen? Want dat is óók lichaamsvreemd materiaal, maar wel materiaal dat al vele levens gered heeft.


Ik neem aan dat jij ook wel weet dat dit iets heel anders is dan een piercing wink


Quote:
Wat ik me ook spontaan af vraag gast, als je zo tegen piercings en lichaamsversieringen bent, wat doe je dan in een topic als het deze? irriteer jij je dan niet verschrikkelijk aan de "onwetendheid" die wij hebben. En is het dat wel waard? Voor mij kom je nl over alsof je absoluut niet bereid bent om open te staan voor discussie maar dat je gewoon wil afkraken en wil zeggen "jullie zijn fout bezig. IK heb gelijk als ik zeg dat het slecht is! Dommerikken!". Nogmaals; ik beweer niet dat je dit zegt of wil zeggen, maar zo kom je over op mij. smile


Nee Kath, ik zit hier niet achter mijn computer te denken van "oh oh oh de jeugd van tegenwoordig" Iedereen moet het voor zichzelf weten wat of hij/zij doet. But don't blame the ocean for drowning.
Dus ik maak ook zelf uit of ik iets lees en er op reageer. Lijkt er wel op dat je er niet tegen kunt dat iemand een andere mening hebt dan jij.

Weet je trouwens dat een tong piercing absoluut niet zonder risico is. Hoe mooi die ook mag zijn en hoe goed die ook geplaatst is. Je tong zit nl in een omgeving waar heel veel heel schadelijke bacterien leven. Een mensen beet is veel gevaarlijker dan een honden beet.
Maar laat dat niemand tegen houden om er een te laten zetten. Zolang jullie maar van mijn tong afblijven wink

Ayasha
Ayasha sep 24 '08
Weet ik hoor, ik ben ook absoluut geen fan van tongpiercings. smileGeen haar op mijn hoofd die er aan denkt om eentje te laten zetten, een labret (onder de lip dus) daarentegen zie ik wel zitten maar durf ik niet aan laughIk kan er wel tegen hoor, kom genoeg mensen tegen die mijn helixen verschrikkelijk vinden, mijn eigen moeder zegt elke dag dat ze ze niet mooi vind :+ En mijn broer is er ook al geen fan van tongueIk kan er echter niet tegen als mensen daardoor veroordelend over komen. Maar dat heb ik dan duidelijk fout gelezen. Mijn excuses daar voor. Vandaar ook dat ik het vroeg. smile

In wezen is dat helemaal niet anders, het heeft de functie om je lichaam bij elkaar te houden, een piercing heeft de functie om mooi te zijn. Heeft allebei een functie en is allebei lichaamsvreemd, pinnen zijn welliswaar wat "noodzakelijker" in sommige gevallen. Maar ook een piercing kan voor het zelfvertrouwen "onmisbaar" zijn. Een juweel went zo snel...Ik zou me echt "leeg" voelen zonder mijn helixen in mijn oortje. Ben er trots op! Zeker als ik eindelijn mijn spiral er in kan steken. (nog een half jaartje wachten ongeveer :D)

De uiteindelijke schuld ligt bij degene die het wil, desalniettemin zijn piercers, slechte hygiene, slechte naverzorging enz wel cofactoren waar rekening mee gehouden móet worden. Net zoals je bij een ruzie altijd met twee bent. wink

En dat is inderdaad een prachtig systeem, maar een even mooi systeem is de fistula die er voor zorgt dat de piercing er zonder onstekingen jaren lang in kan blijven zitten (afhankelijk van wat voor soort piercing tot je hem beu bent) Ook een systeem dat al jaren lang werkt (denk maar aan stammen die al eeuwen lang piercen en stretchen). Het "buisje" dat je lichaam vormt waar het juweel in zit. smileOm het in mooie woorden te zetten "om sluit het lichaam het juweel" smileHet accepteert het dus. Je kan het dus van veel kanten bekijken. Accepteer jij zomaar alles wat nieuw is? Ik niet, dus mijn lichaam beslist ook niet. Maar als je dan merkt dat het eigenlijk niet veel fout doet, dan om arm je het.

Maris vind de tattoo prachtig. Echt waar! Maar zelf zou ik hem niet laten zetten. smileNu zou ik sowieso altijd een tattoo willen die ik ook in de zomer zou kunnen verbergen indien nodig. En bovendien ben ik bang om een tattoo te laten zetten dus tongueHet lijkt me verschrikkelijk pijnlijk?
admin
admin sep 25 '08
Wauw Maris! Ik vind hem vet!
Maris1976
Maris1976 sep 25 '08
Bedankt Kath, in het begin is het niet pijnlijk, maar zo na een uurtje begint het wel te schrijnen, omdat ze met een doekje elke keer eroverheen vegen. Verder lijkt de pijn als op die van een kattekrab, daarmee kun je het vergelijken.

En Bedankt Karin voor het compliment, ik ben er ook zo blij mee smile
admin
admin sep 25 '08
Zo zie je maar dat iedereen het anders ervaart, ik vind het dus wel pijn doen, ik vergelijk het met wespensteken.
Maar als hij stopt met tatoueren is de pijn wel gelijk een heel eind weg.
En naderhand voelt het als een schaafwond, voor mij dan.

Die op mijn hand heb ik zelf getekend, maar die was oorspronkelijk iets groter, maar omdat het zo zeer deed, heb ik maar wat blaadjes weggelaten....
Ayasha
Ayasha sep 25 '08
Hihi, ik ben zo'n gek kind dat enkel "bang" is voor de pijn tijdens het zetten tongueEr na niet zo laugh
silke
silke sep 25 '08
Van mijn eigen weet ik dat ik een erg hoge pijngrens heb.
Spijtig genoeg heb ik zo van die typische ouders die een piercing of tatoeage maar niks vinden. Ik ben nu wel meerderjarig maar zolang ik onder hun dak woon willen ze dit niet.
achja over die navelpiercing twijfel ik nog, gewoon door het feit dat het niet zo goed is voor je lichaam,maar als ik hem zet doe ik het toch stiekem
Ayasha
Ayasha sep 25 '08
ik vind persoonlijk dat je hem niet mag laten zetten zolang je onder je ouders hun dak woont en zij geen toestemming geven. Dat vind ik ronduit respectloos en zelfs licht kinderachtig. Jep jouw lichaam, maar zij zorgen wel voor je, geven je eten enz. Tenzij je dat allemaal zelf wil gaan betalen (inlc het water enz) dan heb je recht om dat ding te laten zetten, maar zolang je op hun kosten wil leven, moet je hun wensen respecteren. Hun huis, hun regels. Ik heb ook drie jaar lang moeten wachten en toen ik hem als cadeau kreeg ben ik naar mijn moeder toegegaan. Of ze het echt zo'n ramp vond als ik hem liet zetten. Zij heeft toen geantwoord: "van mij mag je. Ik zou het nooit laten doen, maar als jij het echt wil, moet je het doen"

Nu ik hem heb staan vind ze hem erg mooi maar ze blijft zeggen dat ze niet begrijpt dat ik het écht gedaan heb laugh

Extreem slecht voor je lichaam is het helemaal niet. smileHet is maar 1.6mm. smileZoals ik eerder al zei, als je dit slecht vind, dan moet je, als je ooit een breuk hebt die niet kan herstellen zonder pinnen, maar met een gebroken pootje blijven rondlopen. Want het metaal dat voor piercings gebruikt word is nog veiliger (lees: nog minder kans op alergische reacties) dan dat wat voor die pinnen gebruikt word wink
silke
silke sep 26 '08
misschien heb je wel gelijk op het vlak dat ik nog onder hun dak woon enz... maar ik heb redenen te meer om er anders over te denken, niet alle ouders zijn namelijk hetzelfde en even makkelijk of moeilijk. beetje lang verhaal.

achja ik zal er toch nog een tijdje over blijven nadenken wink
we zien wel wat de toekomst brengt misschien nooit of over enkele jaren pas
Ayasha
Ayasha sep 26 '08
Geloof me maar als ik zeg dat ik geen eenvoudige ouders heb. winkIedereen in mijn omgeving zei dat ik een van de weinige was die eigenlijk alle recht had om te zeggen "f*ck you, mijn lichaam! Mijn keuze!" winkMaar toch heb ik respect voor mijn ouders.
Lena
Lena sep 28 '08
Silke als moeder van een dochter van 17,ben ik wel ergens heel blij met het respect voor je ouders.Mijn dochter wil nu heel graag een tongpiercing en ik hoop dat ze kan wachten nog,ja omdat ik er moeite mee heb.
silke
silke okt 1 '08
daar kan je gelijk mee hebben. misschien veranderd mijn moeder nog van gedachte. Ik ben het dan op dat vlak niet zo eens met mijn moeder. maar op andere gebieden heb ik wel veel respect.

Ik durf eerlijk voor mezelf te zeggen dat ik toch wel altijd zal klaarstaan voor haar als er hulp nodig is. En dat ik voor een groot gedeelte ook mijn eigen geld verdien als ik iets graag wil om het mijn ouders zo gemakkelijk mogelijk te maken. smile
maar soms ben ik gewoon een koppig persoontje wink
Ayasha
Ayasha dec 16 '08
Ik schop dit even omhoog. Piercer 1 had piercing mis gezet en slechte nazorginfo enz geven (en nog een pak te weten gekomen maar goed, doet er even niet toe, wil het wel eens duidelijker uitleggen) dus twee weken geleden mijn navelpiercing er uit gehaald. Wilde er sowieso twee onder elkaar dus besloten om dan mijn Inverse navelpiercing eerst te zetten! Hij zit! *trots*

Sinds vandaag!
*vreugdedansje*
Pagina's: Vorige 1 2 3

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki