Loading...
nl

piercings en tatoeages

Ayasha
Ayasha sep 10 '08
Vind tattoo's heel mooi maar vind het jammer dat ze zo definitief zijn. Een piercing doe je uit en in het slechtste geval zie je nog een klein rood puntje. of een miniem gaatje dat niemand op merkt (tenzij je gezichtspiercings laat zetten, maar die laat ik dan ook nooit zetten omdat ik ze ooit, als het niet meer bij me hoort, wil kunnen uit doen zodat niemand het opvalt datik ze ooit gehad heb)
Maris1976
Maris1976 sep 10 '08
Ook ik ben een tattoogek, ik denk ook dat veel mensen van nu een tattoo hebben en ik vind het heel gek als iemand kaal is.
Ik denk Karin dat het later heel normaal is dat iemand 1 of meerdere tattoos heeft. Als ik al kijk naar mijn vriendenkring en familieleden dan is het al normaal en geaccepteerd.

Maarre Karin, wat voor tattoos heb je als ik vragen mag?

Maris
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 10 '08
Ik heb maar even wat housekeeping gedaan, en de onderwerpen maar even samengevoegd, en de lezing van nikskeuh weer gewoon de lezing van nikskeuh laten zijn. smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 10 '08
Ik heb zelf persoonlijk iets tegen tattoos en vind ze niet mooi ook. Zou er zelf ook nooit eentje laten zetten.
Ayasha
Ayasha sep 10 '08
Origineel bericht van: Karin
Ja Kath en met schieten gaan ze vaak ook scheef...

Hi hi Maris ik heb mijn tongpiercing op mijn 38e laten zetten, hoezo kinds, lol.
Maar je hebt wel gelijk, daarom heb ik ze er ook uitgehaald, het voelde heel vreemd om zo op het schoolplein te staan tussen al die verstandige brave moeders. ik voelde me heel rebels toen smilehet was voor mij meer afzetten naar de buitenwereld. Zo van :"oh mag dat niet?"Let maar eens op!
En zoals dat dan vaker gaat met rebels gedrag krijg je later spijt en mag je op de blaren zitten.
Het is overigens wel zo dat de tongpiercing degene is die het snelst geneest, maar zover ik heb begrepen ook 1 van de gevaarlijkste omdat er meerdere grote aders door je tong heen lopen.

Om het scheef schieten zou ik me niet zoveel zorgen maken, om al de vuiligheid die aan zo'n "shooting gun" zit daarentegen wel. wink
admin
admin sep 11 '08
@ Kath , ooit wel eens een scheve piercing gezien?
Ziet er maf uit hoor.

@ Maris , Komen er twee:

Mijn ouders en vooral mijn moeder zijn heel erg tegen tattoos. Dat komt bij mijn moeder door de oorlog, dus ik mag niet meer in bikini in de tuin van mams smileen dat respecteer ik, zoals zij mijn keuze nu ook langzamerhand gaat respecteren en ook een beetje haar angst voor tatouages kwijt raakt. Wel heeft de tatouage op mijn hand voor heel wat gedoe met sollicitaties gezorgd, logisch maar lastig.
Ik vind dat een tatouage niets over de persoon zegt, maar andere mensen soms helaas wel.
Maris1976
Maris1976 sep 11 '08
Waaaaauuuw wat gaaf Karin die op je duim, snap dat je last kon krijgen met solliciteren, maar gelukkig heb je een baan, dus daar geen zorgen meer over.

Ik zal ook eens een foto van 1 van mijn tattoos hier neerzetten, zo gauw ik weet hoe dat moet...haha.

Maris
gast
gast sep 11 '08
Mooi tattoo's Karin. Vooral die op je hand vind ik erg origineel. Ik heb geen tattoo's en zal er ook niet zo snel eentje nemen maar ik vind ze vaak wel mooi bij anderen.
En men zegt altijd wel dat we zo tolerant zijn maar dan alleen wanneer het het eigenbelang dient ws wink
Ayasha
Ayasha sep 11 '08
ja hoor Karin, de helft van de navelpiercings staat scheef wink
silke
silke sep 13 '08
het kost allemaal ook best veel geld vind ik
funnygirl
funnygirl sep 14 '08
ik heb 2 tattoos 1tje ying yang
de ander op mijn onderrug heel symbolisch ankh met lotus bloemen,ik weet niet hoe ik het erbij zou moeten zetten

maar heb het puur voor mezelf gedaan en mijn dochter is er trots op

veel liefst sandra
silke
silke sep 15 '08
dat lijkt me wel een erg mooie tatoo wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 22 '08
Soldaat overlijdt aan tongpiercing

De Israëlische soldaat is zondag overleden aan een infectie als gevolg van zijn eigen sieraad. Dat heeft het ziekenhuis waar de soldaat was opgenomen bekendgemaakt.

In juli stortte de soldaat in, enkele dagen nadat hij zijn tong had laten piercen. Volgens zijn artsen had de piercing een zeldzame infectie in zijn hersens veroorzaakt. Na een maand op de intensive care werd de soldaat overgebracht naar een kleiner ziekenhuis om te herstellen. Maar dit weekend stortte de soldaat voor de tweede keer in, meldt Het Laatste Nieuws.

Het slachtoffer bleek een leveraandoening te hebben opgelopen, wat hem fataal werd. Onderzocht wordt of menselijk falen aan de dood van de soldaat heeft bijgedragen.

Het Israëlische leger onderzoekt de mogelijkheden op een verbod op het dragen van piercings.
Ayasha
Ayasha sep 23 '08
En staat er ook onder wat voor omstandigheden die persoon gepiercerd werd? Het zal beslist geen goedgekeurde shop geweest zijn wink
admin
admin sep 23 '08
Schuld van de shop?
Beetje kort door de bocht, ik denk dat je zo'n virus ook ergens anders kan oplopen.
Ayasha
Ayasha sep 23 '08
Is dat op mij Karin? Ik zeg nl ook dat het niet de schuld van de piercing is. Maar die infectie kan best komen door de omstandigheden waaronder er gepierced werd. (niet steriel) je bent toch met een wonde bezig. Vaak gebeurt piercen in niet goedgekeurde shops omdat het goedkoper is. Maar daar neem je natuurlijk ook dit risico mee (en nog veel meer ook)
gast
gast sep 23 '08
Alsof geld dat uitmaakt! Sorrie hoor Kath, maar ik denk dat ook al zijn sommige shops niet zo belachelijk duur als anderen je overal het zelfde risico loopt op een infectie. Ws heeft die soldaat er net zo veel schuld aan door het niet goed schoon te houden. En misschien heeft er gewoon niemand schuld omdat het zo had moeten zijn.
admin
admin sep 23 '08
Ik denk niet dat je hygiene aan een prijskaartje moet hangen, hier in Den-Bosch zit 1 tattoo en piercingshop die behoorlijk aan de prijs is maar die in mijn ogen niet erg hygienisch is.
De bar is een halve meter van de bank waarop piercings worden gezet, en er wordt daar dus ook stevig gerookt. Niet erg fris met een open wondje.
Natuurlijk is hygiene heel belangrijk maar veel mensen houden na het steken de piercing heel slecht bij, na een tongpiercing mag je bijvoorbeeld een aantal weken niet frans kussen en orale seks is ook uit den boze, dat zul je niet lezen in de krant maar weten wij veel wat deze jongen heeft uitgevogeld?
Blijft heel erg sneu om op zo'n manier te gaan natuurlijk.
Ayasha
Ayasha sep 24 '08
Gast denk je dat al die ontsmettingsmiddelen, handschoenen enz om alles hygienisch te doen geen geld kosten?

Ik ben laatst naar mijn shop geweest omdat ik een probleempje had met mijn helix, ofja, eigenlijk niet met mijn helix maar met een daar aangekochte spike voor er op te draaien. Die bleef nl niet op mijn staafje zitten. Hij me mee naar achter genomen, ik daar maar effe gaan zitten.

Handjes wassen, hygienische handschoentjes aan, screw-on die er op zat los draaien. Staafje er ook even uit. Had de spike in zo'n zakje mee waarin ze hem verkopen (is zo'n afsluitbaar dingetje) dus handschoenen uit. Spike er op proberen te draaien. Nieuwe handschoenen aan, mijn 1.6 die er vlak boven zit er uit halen, handschoenen weer uit om te zien of het niet gewoon de foute maat was. Nope, bleek dus niet zo te zijn. Weer handschoenen aan, staafje van mijn 1.6 even schoonmaken in speciale vloeistof voor hij hem er weer in stak, handschoenen uit. Nieuwe spike vragen aan de vrouw die ook in de winkel staat, wéér nieuwe handschoenen aan. Staafje van mijn 1.2 (die waar de spike dus niet op "paste") ook schoonmaken, er weer doorheen steken en er weerop draaien.

Nu ga ik even tellen he. Deze meneer heeft dus in het totaal 4 paar handschoenen gebruikt, 2 staafjes schoongemaakt. En weet je hoeveel hij verdient heeft hier aan? 0.0 want dat is gewone dienstverlening. wink

Ga ik naar daar om mijn onderste helix die wat problemen gegeven heeft te laten nakijken, zelfde verhaal, tig keer van handschoentjes wisselen zodat het zeker hygienisch genoeg is.

Het laten zetten van mijn navelpiercing was hetzelfde geintje. Handjes wassen met antibacteriele zeep zoals bij de dokters, speciaal "ontsmettingsmiddel" rond en in de gehele navel om zeker geen bacterien achter te laten, afpunten, foute puntje met een nieuw gaasje weg doen met hetzelfde middel (en geloof maar niet dat dat zo'n goedkoop middel is. wink) Klemmetje schoonmaken en erop zetten, nieuwe naald er doorheen steken. (met de handschoenen he!) Juweeltje er door steken enz.

Dus voor het zetten heeft hij een paar handschoenen verbruikt, speciaal ontsmettingsmiddel dat niet te agressief is om de huid te beschadigen maar agressief genoeg om bacterïen te verwijderen. Een 1.6 piercingnaald. Een juweeltje dat zo in de winkelramen al snel zo'n €40 kost. (kwaliteit heeft nu eenmaal zijn prijs) + de werktijd.

De dingen om het hygienisch te zetten kosten nu eenmaal geld, denk jij werkelijk dat hij niet duurder af is dan de een of andere clown die er gewoon een steriele naald doorheen duwt zonder schoonmaken enz? Het verschil bij het zetten van 1 piercing is miniem, maar stel je dat maar eens voor bij de honderden die ze zetten op een bepaalde tijd. En dan nog eens over de jaren, je zal schrikken van dat bedrag! Het is geen onzin, het is gewoon feitjes bij elkaar optellen. Mijn shop is ook niet extreem duur maar je hebt voor €20 geen navelpiercing zoals in blankenberge (de kust dus) in de goedkope winkeltjes op de dijk die zo verleidelijk zijn voor dit soort dingen.

De kans dat de bacterie er in zat op het moment dat de piercing gezet werd is heel groot, als je dat combineert met niet vaak genoeg spoelen heb je idd problemen. Maar dat valt niet enkel aan de soldaat te wijten. winkOok aan de shop. Ik zeg niet dat het zo is hoor. Maar ik vind het heel gemakkelijk om als je niet alle feiten weet, het simpelweg op de soldaat of "het lot" te steken.

Vind het al evenzeer vreemd dat men spreekt van een zeldzame infectie en men meteen verwijst naar die piercing. Terwijl die soldaat misschien god weet wat voor andere onverzorgde wondes had. Dat is IMO niet ondenkbaar bij soldaten lijkt me. Voor zover ik weet geven piercings vaak enkel problemen in het lichaamsdeel waar ze zitten. Normaal gesproken horen ze nl niet "door bloedvaten" heen te zitten. En dat zijn toch de vaten die het meest "vervoeren" door het lichaam.. Maar then again, een goede piercer weet belangrijke bloedvaten te ontwijken.

Nog een feitje is dat er op een piercing gereageerd word met het afweersysteem. Kortom: gaat het goed fout hoort de piercing naar buiten gedrukt te worden zoals een splinter. Er is een "open" uitgang dus de infectie had sowieso naar buiten moeten kunnen. Het lichaam hoort deze niet "vast te zetten". Ik persoonlijk denk dus dat ze het wat verder moeten zoeken dan de piercing. wink

Bovendien zie ik dat hij "uiteindelijk overleden is aan een leveraandoening". Kortom: er kunnen zóveel oorzaken zijn voor dit overlijden. Maar het op de tongpiercing steken was eenvoudiger laugh

Net even met mijn vriend (verpleger) gepraat hierover, en tenzij er met zilver gepiercerd werd is het zeer onwaarschijnlijk dat de piercing de oorzaak word. Echter een góede piercingshop pierced met titanium. Gezien er zowel op chirugisch staal als op zilver alergisch gereageerd kan worden. Kortom: Er moet of iets fout gegaan zijn in de piercingshop, of het was niet de piercing zijn schuld.
gast
gast sep 24 '08
Kath geloof wat je wilt geloven, het doet niets af aan de waarheid wink
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie