Loading...
nl

2012 en het eind der tijden

gast
gast sep 10 '08
Haha, zelfs aan 10 miljart zou je nog niets hebben. Je eigen boontjes planten en doppen wordt het dan. Niets meer aan anderen overlaten, geen slaaf meer zijn van anderen en van geld, gewoon de verantwoording voor je eigen leven nemen.

Zal tegenvallen voor degene die alleen maar een lui leventje zouden willen wink
Beschermengel
Beschermengel sep 10 '08

filmpje .. grineinde van de wereld?

seppe
seppe sep 11 '08
Je ziet alleen wat je wil/kan zien in de wereld: beurscrisis, oorlog, opwarming van de aarde, .... (er is ook veel gecontroleerd in de media om zoveel mogelijk angst vast te houden.)
Of een, zij het "tragere" en moeilijker te ziene, verandering/invraagstelling van de mens tegenover alles wat hij voordien als normaal zag.
Een doorbreken van het oude patroon.

Welke visie kies jij, welke wereld kies jij? De wereld van verandering of degene die je kent? Want nu zijn ze nog met elkaar verweven maar dit kan niet eeuwig zo blijven.
Het is zoals de Meesters zeggen. Wij zijn de eindtijd al voorbij.
Wij creeren ons nu op het moment zelf, niets staat vast.
Wat nog opgeklaard moet worden heeft nu nog de tijd om te manifesteren. Zo er nog negativiteit is kan die nu naar boven komen als je die wil loslaten.
Welke wereld wil jij mee creeren?

Het kan apocaliptisch/chaotisch of het kan rustig(er) verlopen.
De verandering komt toch het is enkel hoe je ze zelf ziet.
Lena
Lena sep 11 '08
http://video.google.com/videoplay?docid=-8545585184878490822&q=2012

deze kwam ik nog tegen,maar er zijn zoveel ideeen over 2012,heb geen flauw idee of er nu iets wel of niet zal gebeuren,maar als je alle verschillende video,s bekijkt lijkt overal wel iets te zijn waar je je in kunt vinden.
Maris1976
Maris1976 sep 15 '08
Ik heb ook ergens gelezen dat dan alle planeten op 1 lijn staan en dat dat iets kan veroorzaken, hebben jullie daar misschien al iets over gehoord?
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 15 '08
Volgens dit artikel kan er niets gebeuren:

http://www.etsu.edu/physics/etsuobs/starprty/22099dgl/planalign.htm

Planetary Alignments: Fact or Fiction?

It seems that every decade or so, humanity is warned by gloom-and-doom soothsayers that a planetary alignment will take place in the near future and cause havoc on the Earth. Of course, it is not astronomers that give these warnings, but instead, zealots (astrologers and psychics) who have very limited knowledge of the night sky or the solar system in general. Indeed, John Gribbin in the late 1970's wrote a book entitled The Jupiter Effect which predicted the end of the world would occur in 1983 due a once in a millennium planetary alignment. Of course, the world obviously did not end in 1983!

However, alignment can be used in two different ways for planets. The first way is typically what people first imagine when they hear the phrase planetary alignment, that is, if viewing the solar system from above (i.e., over the Sun's north pole), the planets form a straight line from the Sun outward. In this scenario as viewed from the Sun, the planet's would fall on top of one another on the sky (i.e., you would see the planet Mercury and all of the other planets would be hidden behind Mercury). This is the type of alignment that we will be discussing in this presentation.

The second type of alignment is one in which the planets follow a straight line traced out on the sky. Since the bright planets lie in virtually the same plane (i.e., their orbital planes all lie within a few degrees of the Earth's orbital plane), they will always appear to follow a straight line on the sky if you extend the line far enough. Indeed, we call this "straight line" the ecliptic (see below), which is represented as a great circle on the sky with the Earth at the center of this circle.

First of all, it is impossible for all the planets to form a straight line out from the Sun (or viewed superimposed on each other in the sky) because each planetary orbit is tilted slightly (and sometimes not slight at all in the case of Pluto) with respect to the Earth's orbit (whose plane we trace out on the night sky as a line completely around the sky and is called the ecliptic). These zealots confuse the term planetary alignment with the more accurate words that should be used, planetary configuration or a loose grouping of the planets in the sky. Actually the event that occurred in 1983 was that the planets (all eight of them -- we are on the ninth, Earth) would be within 96° of each other in the sky -- not in a straight line as most people would misinterpret with the term alignment. To have all of the planets on the same side of the Sun and virtually all within the same quadrant (i.e., 90°) happens approximately once every 200 years -- rare as far as humans are concerned, but not rare as far as the solar system is concerned.

The last series of planetary configurations or perhaps more accurately called multiple planetary conjunctions occurred in the year 2000. Did the Earth tilt over? No. Did tidal forces trigger earthquakes? No. Did the polar ice caps melt? No. Were you even be able to see the conjunctions? Not really.
LPChip
LPChip sep 17 '08
Volgens dat artikel, gebeurd er niks als de planeten op een rij staan. Ik denk dat het handig is om dat te benadrukken.

Wat er in 2012 is voorspeld, het gaan door de galactische evenaar, kan wel gevolgen hebben voor de aarde. Er zijn ook bronnen die zeggen dat de planeten in een lijn komen te staan. Ik weet niet of dit gaat gebeuren, en of dit uberhaupt concequenties heeft, maar gezien er door mensen naar gereferreerd wordt in bepaalde bronnen, zal het een samenloop van omstandigheden zijn.
silke
silke sep 17 '08
Voor filosofie hebben wij als opdracht om na te denken over de toekomst en we moeten gaan denken wat er zou kunnen gebeuren op het vlak van milieu, familiale redenen, cultuur... Ik wil het graag over dit onderwerp hebben, maar ik denk dat mijn leraar daar nogal erg sceptisch over doet. Hij wilt liever vanalles horen over de samenleving zoals het communistische tijdperk... toch blijf ik bij dit onderwerp. Hopelijk blijft dit een goed idee
nikskeuh
nikskeuh sep 17 '08
Ik vind het vervelend om bij sites uit te komen die "het einde der tijden" nogal een apocalyptisch tintje geven, plak er dan nog zo'n jaartal als 2012 op en we zijn vertrokken.
Er zijn veel mensen die te snel alles geloven wat ze maar tegenkomen.

Het einde der tijden, wij als mens kennen dag en nacht en hebben de "tijd" eigenlijk ontdekt om onze levenswijze te vereenvoudigen.
Maar in feite is tijd een illussie, het bestaat niet.

Aangezien we steeds bewuster worden en stilaan naar een hogere frequentie gaan hebben we "tijd" (zoals wij dan kennen wink) niet meer nodig.
Alles zal veranderen, politiek zal volledig verdwijnen zoals wij het nu kennen.
Evolutie is oude dingen weggooien en nieuwe dingen opbouwen!
Dit is hoe ik het zo'n beetje bekijk, maarja wie ben ik natuurlijk? smile
gast
gast sep 17 '08
Stel dat de wetenschap er samen met de spirituele leiders achter zouden komen dat de mensheid deze overgang niet zou overleven, denk je dat ze dat dan ook wereld wijd zouden vertellen?
Ik denk dat ze er niet eens toestemming voor zouden krijgen omdat het heel veel onrust en angst teweeg kan brengen.
En aangezien er zoveel verschillende verhalen de ronde doen ben ik genijgt er het mijne van te denken. Ik denk dat het er maar net van af hangt wat je geloofd hoe je deze overgang zult gaan beleven/ervaren.
silke
silke sep 19 '08
ja, daar heb ik eigenlijk ook al bij stilgestaan. Stel dat er een ramp gaat gebeuren, meteoriet of dergelijke ben ik er ook bijna zeker van dat men het gewoon zou laten gebeuren, misschien beter dat dan een hoop paniek te zaaien
Maris1976
Maris1976 sep 19 '08
En ik vind eigenlijk dat ze daar misschien wel gelijk in hebben, maar ik zou het ook wel willen weten zodat ik op mijn manier afscheid kan nemen van alles.
Tis maar net hoe je ermee om kunt gaan. Ik denk dat er veel zelfmoordacties komen, mensen die denken alles nog even te kunnen doen, want ja, we overleven het toch niet, dus kunnen we net zo goed nog even plunderen en wild leven, wat te denken van de angst.
Hmmmm het heeft 2 kanten denk ik.

Zelf hoop ik dat 2012 en alles eromheen gewoon lekker voorbij gaat en dat er niks gebeurd.

Als ik sommige artikelen en reacties her en der lees zou ik bijna gaan denken dat 2012 een soort geloof is geworden.
Er valt niks te bewijzen dus je gelooft erin of niet.
Er zijn al veel volgelingen.

Zelf ben ik erg nieuwsgierig van aard en lees erover, maar op een gegeven moment haak ik echt af, want dan worden sommige verhalen voor mij dan erg ongeloofwaardig. Wil niet zeggen dat ik er niet meer over wil weten, maar er zijn grenzen voor mij.
nikskeuh
nikskeuh sep 20 '08
Tja, de doofpot zit overigens zo vol dat ie op ontploffen staat hoor.
Niet teveel focussen op een jaartal maar gewoon nu lekker leven en genieten, je hebt immers zelf voor deze tijd gekozen. wink
silke
silke sep 20 '08
tja in principe wel èh wink
nikskeuh
nikskeuh sep 20 '08
Gewoon laten gebeuren, niet te zeer zorgen maken!
Helma
Helma sep 21 '08
...Tja, wel gewoon lekker leven. Toch denk ik er over om een boot achterin de tuin te leggen, de tuin is groot genoeg...

Gelukkig ben ik ook wel zo realistisch, dat dat wat moet gebeuren, toch wel gebeurt, of dat nou met of zonder Nederland is. Als ik dood ga, is het klaar, als ik niet dood ga, hoop ik op een andere vorm van leven, want ik ben de vorm van nu meer dan zat. Ik pas niet langer in deze vluchtige wereld.
Helma
Helma sep 21 '08
Op een site, www.spiritualwisdom.nl, vond ik onderstaand stukje. Sorry, maar ik vind dit zo fout, dat dit soort zaken op internet staan! Welke idioot claimt te weten hoe het zit? De schrijver heeft volgens mij zélf last van angst!

'BELANGRIJK: Alleen heel slechte negatieve mensen gaan dan terug naar de Kosmos, dat zijn diegene die de Aarde ook heel erg onveilig maken. Er is dan ook geen andere keus; zij willen of kunnen niet veranderen, zij kunnen dan niet hier op Aarde bestaan. Voel je niet ongemakkelijk bij deze beslissing van hogere hand dit is het allerbeste voor deze mensen. Hun GEEST is ziek. Wij hebben nog 5 jaar de tijd voordat dit gaat plaatsvinden dus geen paniek. Blijf vooral positief en logisch denken dan komt alles goed, heb daar ook zeker vertrouwen in.'

p.s.: ik hoop niet dat deze site van iemand van jullie is...
nikskeuh
nikskeuh sep 21 '08
Tja wat je tegenwoordig allemaal tegenkomt eh hiddenwings wink
daarom laat ik die sites gewoon zijn voor wat ze zijn, soms eens lezen maar nooit zomaar iets aannemen voor waarheid.

Wij zijn allemaal broertjes en zusjes of anders gezegd één groot geheel, en we gaan er samen door.

veel liefs
inneke
inneke sep 21 '08
Mensen toch, wat kunnen we ons slachtoffer voelen en ons afzetten tegen de grote boze buitenwereld. Is het niet veel opbouwender en opwindender onszelf af te vragen wat wij deze wereld te bieden hebben en hoe we datgene vorm kunnen geven? We zijn niet in dit lichaam, op deze aarde om te verdwijnen, te vluchten in abstracties...onze ziel wil LEVEN, in vertrouwen, in dit lichaam, nu.

Wanneer ik gebukt ga onder angsten, doemdenken,...ben ik niks meer waard. Ik ben dan zo vreselijk moe en onzeker dat ik maar een schim ben van mezelf- wachtend op het onvermijdelijke. Wanneer ik echter in mijn kracht ga staan, merk ik dat ikzelf en de wereld rondom mij kleurrijk en levend wordt. En dan geldt wat er nu is en wat ik nu kan doen, veranderen en creëren. Geef je kracht niet weg...
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420