Ja, ik weet het, er zijn al redelijk veel onderwerpen over 2012, en zelfs al meerdere op dit forum.
Toch wil ik voor dit onderwerp een apart topic starten. Het gaat hier niet zozeer om de datum 2012, maar om uit te leggen wat men verstaat onder het eind der tijden.
Toen ik voor het eerst hoorde dat 2012 het eind der tijden betekende, had ik zoiets van: nou, eerst zien, dan geloven, want hoe kan tijd nou stoppen als het continu doorgaat?
Inmiddels ben ik bij een lezing over 2012 geweest en daar lieten ze een filmpje zien met uitleg. Ik begrijp nu waarom men spreekt over het eind der tijden.
Voordat ik het uitleg, wil ik graag eerst verder ingaan op bewijs rondom tijden na 2012. Er zijn veel voorspellingen gedaan in het verleden waarvan sommige oer oud, en sommige zelfs vrij nieuw. Denk hierbij aan de mayan's die hun kalender eindigen op 2012, maar ook de I Ching spreekt niet over periodes na 2012. Recente projecten zoals WEBBOT en REG laten ook maar voorspellingen tot en met 2012 zien. Vooral dit laatst genoemde project is erg interessant, omdat dit 9-11 heeft voorspeld. Daarom een kleine toelichting wat dit project is.
REG staat voor Random Event Generator. Wat REG doet is constant random een 1 of 0 opvragen en deze achter elkaar in een reeks laten zien. Als je een lijn gaat tekenen, waarbij je bij elke 1 omhoog gaat en 0 naar beneden, dan zul je zien dat deze een ruis geeft die vrij wel recht blijft. Het viel de project medewerkers op, dat deze lijn soms begon te schommelen. Men heeft dit kunnen linken aan emotionele opschudding onder de mensen. Bij bepaalde rampen werden wat pieken gemeten waarvan later duidelijk was waar dit aan gelinkt was. Een bijzondere piek was toch wel die van 9-11, omdat 4 uur voor de aanslag de meter begon te stijgen en te stijgen. De piek was enorm gezien de andere pieken en begon z'n afdaling weer toen het daadwerkelijk gebeurd was.
Voor wie een beetje kennis heeft van programmeren, weet dat je een random nummer moet "seeden" met een uniek nummer om zo de best mogelijke resultaten te krijgen. Daarom is een programmeer techniek bedacht om de tijd/datum (linux epoch) te nemen als "seed", zodat je altijd een uniek nummer hebt. Door bij deze "seed" een waarde op te tellen van een x aantal dagen, kan men de toekomst voorspellen. Dit heeft men ook uitgetest en werkt. Althans, het werkt totdat men boven 2012 gaat. Gek genoeg, wanneer men in 2013 probeert gegevens te krijgen, slaat de meter niet meer uit, maar wordt alleen ruis teruggegeven. Betekend dit dat we dan niet meer bestaan? Nee.
Het eind der tijden uitgelegd:
Om uit te leggen wat er gaat gebeuren, moet ik vrij technisch gaan worden. Mijn excuses daarvoor. Ik hoop dat het duidelijk is wat ik ga vertellen.
Ons melkwegstelsel verplaatst zich langs een galactische evenaar. Precies in het midden van deze galactische evenaar bevind zich een groot magnetisch veld waarlangs het hele zonnenstelsel beweegt. We gaan op en neer. Dit gaat echter zo langzaam dat we daar verder weinig van merken. Het duurt maar liefst 27000 jaar voor we erdoor gaan. In 2012 gaan we weer door het midden van de galactische evenaar.
Nou moet je je voorstellen dat zo'n enorm groot magnetisch veld enorm veel invloed heeft op de planeten. Wij merken nu al dat de weersveranderingen heftiger worden, er worden meer orkanen en tornado's in de USA gezien, hardere windstoten, meer blikseminslag, etc. Wanneer we door het centrum van dit magnetisch veld komen, dan is dit zo sterk dat er van alles kan gebeuren op aarde.
Wetenschappers zijn er zelfs van overtuigd nu, dat de as verschuiving oorzaak is van een voorgaande galactische evenaarskruising. Als de aardas zo kan verdraaien, wat kan er nog meer gebeuren? De aarde zou kunnen stoppen met draaien, of zelfs de andere kant op kunnen gaan draaien. De aardas zou nog verder kunnen kantelen waardoor de aarde op zo'n manier om z'n as draait, dat de zon nog maar 1 zijde van de aarde belicht.
Het is daarom goed mogelijk dat we straks geen seizoenen meer kennen, en dat het altijd licht is of altijd donker.
Als zoiets gaat komen (het is nog steeds niet te voorspellen wat de galactische evenaar onze aarde zal aandoen) dan valt tijd niet meer te meten zoals we dat nu doen. Wanneer je niet kan meten hoe laat het is, bestaat tijd eigenlijk niet.
Dus men spreekt over het eind der tijden, omdat men om een of andere reden niet meer kan meten na 2012, en er nu ook een logische/wetenschappelijke verklaring voor is gevonden.
Als je engelstalig bent, dan raad ik aan om het volgende youtube filmpje te bekijken. Deze geeft namelijk aan hoe de gelactische evenaar precies werkt.
Nogmaals, we gaan niet dood, maar we kunnen tijd niet meer meten zoals we dat nu doen. Ook verwacht ik dat de kwartz, zoals we die nu kennen of even stil gaat staan of op een andere snelheid zal gaan pulseren zodra we even in de kern van de galactische evenaar zijn.