Loading...
nl

2012 en het eind der tijden

LPChip
LPChip sep 9 '08
Ja, ik weet het, er zijn al redelijk veel onderwerpen over 2012, en zelfs al meerdere op dit forum.

Toch wil ik voor dit onderwerp een apart topic starten. Het gaat hier niet zozeer om de datum 2012, maar om uit te leggen wat men verstaat onder het eind der tijden.

Toen ik voor het eerst hoorde dat 2012 het eind der tijden betekende, had ik zoiets van: nou, eerst zien, dan geloven, want hoe kan tijd nou stoppen als het continu doorgaat?

Inmiddels ben ik bij een lezing over 2012 geweest en daar lieten ze een filmpje zien met uitleg. Ik begrijp nu waarom men spreekt over het eind der tijden.

Voordat ik het uitleg, wil ik graag eerst verder ingaan op bewijs rondom tijden na 2012. Er zijn veel voorspellingen gedaan in het verleden waarvan sommige oer oud, en sommige zelfs vrij nieuw. Denk hierbij aan de mayan's die hun kalender eindigen op 2012, maar ook de I Ching spreekt niet over periodes na 2012. Recente projecten zoals WEBBOT en REG laten ook maar voorspellingen tot en met 2012 zien. Vooral dit laatst genoemde project is erg interessant, omdat dit 9-11 heeft voorspeld. Daarom een kleine toelichting wat dit project is.

REG staat voor Random Event Generator. Wat REG doet is constant random een 1 of 0 opvragen en deze achter elkaar in een reeks laten zien. Als je een lijn gaat tekenen, waarbij je bij elke 1 omhoog gaat en 0 naar beneden, dan zul je zien dat deze een ruis geeft die vrij wel recht blijft. Het viel de project medewerkers op, dat deze lijn soms begon te schommelen. Men heeft dit kunnen linken aan emotionele opschudding onder de mensen. Bij bepaalde rampen werden wat pieken gemeten waarvan later duidelijk was waar dit aan gelinkt was. Een bijzondere piek was toch wel die van 9-11, omdat 4 uur voor de aanslag de meter begon te stijgen en te stijgen. De piek was enorm gezien de andere pieken en begon z'n afdaling weer toen het daadwerkelijk gebeurd was.

Voor wie een beetje kennis heeft van programmeren, weet dat je een random nummer moet "seeden" met een uniek nummer om zo de best mogelijke resultaten te krijgen. Daarom is een programmeer techniek bedacht om de tijd/datum (linux epoch) te nemen als "seed", zodat je altijd een uniek nummer hebt. Door bij deze "seed" een waarde op te tellen van een x aantal dagen, kan men de toekomst voorspellen. Dit heeft men ook uitgetest en werkt. Althans, het werkt totdat men boven 2012 gaat. Gek genoeg, wanneer men in 2013 probeert gegevens te krijgen, slaat de meter niet meer uit, maar wordt alleen ruis teruggegeven. Betekend dit dat we dan niet meer bestaan? Nee.

Het eind der tijden uitgelegd:
Om uit te leggen wat er gaat gebeuren, moet ik vrij technisch gaan worden. Mijn excuses daarvoor. Ik hoop dat het duidelijk is wat ik ga vertellen.

Ons melkwegstelsel verplaatst zich langs een galactische evenaar. Precies in het midden van deze galactische evenaar bevind zich een groot magnetisch veld waarlangs het hele zonnenstelsel beweegt. We gaan op en neer. Dit gaat echter zo langzaam dat we daar verder weinig van merken. Het duurt maar liefst 27000 jaar voor we erdoor gaan. In 2012 gaan we weer door het midden van de galactische evenaar.

Nou moet je je voorstellen dat zo'n enorm groot magnetisch veld enorm veel invloed heeft op de planeten. Wij merken nu al dat de weersveranderingen heftiger worden, er worden meer orkanen en tornado's in de USA gezien, hardere windstoten, meer blikseminslag, etc. Wanneer we door het centrum van dit magnetisch veld komen, dan is dit zo sterk dat er van alles kan gebeuren op aarde.

Wetenschappers zijn er zelfs van overtuigd nu, dat de as verschuiving oorzaak is van een voorgaande galactische evenaarskruising. Als de aardas zo kan verdraaien, wat kan er nog meer gebeuren? De aarde zou kunnen stoppen met draaien, of zelfs de andere kant op kunnen gaan draaien. De aardas zou nog verder kunnen kantelen waardoor de aarde op zo'n manier om z'n as draait, dat de zon nog maar 1 zijde van de aarde belicht.

Het is daarom goed mogelijk dat we straks geen seizoenen meer kennen, en dat het altijd licht is of altijd donker.

Als zoiets gaat komen (het is nog steeds niet te voorspellen wat de galactische evenaar onze aarde zal aandoen) dan valt tijd niet meer te meten zoals we dat nu doen. Wanneer je niet kan meten hoe laat het is, bestaat tijd eigenlijk niet.

Dus men spreekt over het eind der tijden, omdat men om een of andere reden niet meer kan meten na 2012, en er nu ook een logische/wetenschappelijke verklaring voor is gevonden.

Als je engelstalig bent, dan raad ik aan om het volgende youtube filmpje te bekijken. Deze geeft namelijk aan hoe de gelactische evenaar precies werkt.



Nogmaals, we gaan niet dood, maar we kunnen tijd niet meer meten zoals we dat nu doen. Ook verwacht ik dat de kwartz, zoals we die nu kennen of even stil gaat staan of op een andere snelheid zal gaan pulseren zodra we even in de kern van de galactische evenaar zijn.
Delen:
Maris1976
Maris1976 sep 9 '08
Nou ja, daar ben je dan klaar mee, ik zit dus echt niet te wachten op enkel licht of enkel donker, ik hou van balans.

Stel dat het dus alleen licht of donker is, als jullie konden kiezen, licht of donker?

Ik denk dan toch aan licht smile
Krijg ik een veiliger gevoel van.

Trouwens bedankt voor de uitleg, ik vond het makkelijk te begrijpen.
Maris
LPChip
LPChip sep 9 '08
Ik weet niet of het alleen licht of donker zal zijn hoor, maar dat is een theorie die opgaat met de wetenschap dat tijd eindigd.

Wie weet is het wel de hele dag schemerig, or blijft de aarde wel om de zon draaien maar veel sneller/langzamer.

En ik ben blij dat het begrijpbaar is. smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 9 '08
Origineel bericht van: LPChip
Voor wie een beetje kennis heeft van programmeren, weet dat je een random nummer moet "seeden" met een uniek nummer om zo de best mogelijke resultaten te krijgen. Daarom is een programmeer techniek bedacht om de tijd/datum (linux epoch) te nemen als "seed", zodat je altijd een uniek nummer hebt. Door bij deze "seed" een waarde op te tellen van een x aantal dagen, kan men de toekomst voorspellen. Dit heeft men ook uitgetest en werkt. Althans, het werkt totdat men boven 2012 gaat. Gek genoeg, wanneer men in 2013 probeert gegevens te krijgen, slaat de meter niet meer uit, maar wordt alleen ruis teruggegeven.

Toevallig kan ik programmeren en dit hierboven klinkt mij zeer onwaarschijnlijk in de oren. Ik ben daarom ook benieuwd waar je dit gevonden hebt, want ik ben benieuwd naar waar ik dit kan teruglezen. Ik wil graag weten hoe dit resultaat tot stand is gekomen, dus als je iets meer hierover kunt vertellen, en waar je dit gevonden hebt, dan hoor ik dat graag.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 9 '08
Origineel bericht van: LPChip
Het is daarom goed mogelijk dat we straks geen seizoenen meer kennen, en dat het altijd licht is of altijd donker.

Als zoiets gaat komen (het is nog steeds niet te voorspellen wat de galactische evenaar onze aarde zal aandoen) dan valt tijd niet meer te meten zoals we dat nu doen. Wanneer je niet kan meten hoe laat het is, bestaat tijd eigenlijk niet.

LPChip, helaas is dit niet helemaal correct. Wij kunnen tijd namelijk op vele manieren de tijd meten. Volgens de officele definitie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Seconde
De seconde is de internationale standaardeenheid van tijd. Zij is gedefinieerd als de duur van 9 192 631 770 perioden van de straling die correspondeert met de overgang tussen de twee hyperfijnenergieniveaus van de grondtoestand van een 133cesiumatoom in rust bij een temperatuur van 0 K. Het symbool voor deze eenheid is s. Onjuist is sec.

Doordat de seconde nu niet langer gedefinieerd is als een vast gedeelte van de dag, is het noodzakelijk geworden nu en dan een schrikkelseconde in te voegen.


Dus als ik jouw stukje hierboven moet volgen, dan begrijp ik niet goed hoe wij niet meer in staat zullen zijn om de tijd te meten als het alleen maar donker is. Kun je dit uitleggen?
LPChip
LPChip sep 9 '08
Ik heb thuis diverse documentatie over dit alles, en zal het vanavond even voor je opzoeken en posten. Ik probeer overigens niet te verklaren dat het eind der tijden gaat aanbreken, ik probeer alleen een theorie te geven over wat er mogelijk gebeuren gaat als we door de galactische evenaar gaan. Mogelijk gaat de overgang gepaard met veel meer gevolgen die andere vormen van tijdmetingen teniet doen. Wie weet wordt de aarde wel magnetisch geladen waardoor alles anders trilt en doet.
Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 9 '08
Eigenlijk bedoel dus meer dat we straks een astronomische verandering ondergaan die gevolgen heeft voor tijd, licht en klimaat? Daar kan ik wel inkomen.

Ik blijf me verwonderen en ook niet, hoe het eind der tijden soms door allerlei channels in emotie in beeld worden gebracht.

Bij het eind der tijden denk ik gewoon aan het eind van een kalender. Tijd om een nieuwe te maken winken ons, fysiek, geestelijk en intellectueel aan te passen aan de verschuiving (van de aarde) in de nieuwe tijd.

Water en ether zijn transportmiddelen voor communicatie (scheikundig gezien) en die elementen zijn aan het veranderen. Het klimaat laat dat inderdaad ook zien.

De trilling zal inderdaad wel omhoog gaan, maar niet ineens, dat gebeurd nu al.* De schrikkeltijd is daar nu al een mooi voorbeeld van, die momenten nemen toe. Heeft Einstein het daar al niet eens over gehad? Seconden schuiven in elkaar volgens de huidige metingen, maar is slechts een versnelling van datgene dat we tot nu toe als tijd in kaart hadden gebracht. Inderdaad de aarde heeft een draaiing en een positie die aan het veranderen is en invloed op ons heeft.

Mensen die zich met magie bezig houden, weten immers ook wat de maanstand, of liever gezegd de positie van de specifieke planeten t.o.v. elkaar, voor een invloed heeft op de natuur en de mens. Ik zie zelf het water letterlijk opzwellen en aangezien we voor iets van 60-70% uit water bestaan. Boeren zijn zich door de eeuwen heen altijd zeer bewust geweest van het klimaat om zodoende op het juiste moment de akkers te kunnen bewerken. Later kwam tijd in beeld.

Wat het wonen op een planeet al niet met zich meebrengt tongue

Alle gekheid op een stokje, wellicht komt dit ook wel op hetzelfde neer..ik zet alleen wat vraagtekens bij de verklaring over de galactische evenaar en het transformeren tot volledige donker of licht, daar ben ik niet helemaal in mee.
Maris1976
Maris1976 sep 9 '08
dan zou het klimaat ook gigantisch veranderen, dan is er ook geen eb en vloed meer, met alle gevolgen van dien.

Ik vind het mooi uitgelegd wat ik al eerder zei, maar zou dit ook echt gebeuren, want het zijn geen feiten, dus in feite speculeren we alleen maar.

Hmmm wel interessant dit.
Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 9 '08
Niet helemaal speculatie wink

Er zijn inmiddels meerdere wetenschappelijke gemeten feiten bekend over de klimaatsveranderingen, de verandering van positie van de aarde en de ontstane schrikkeltijd. Wist je bijvoorbeeld dat de afstand tussen de maan en de aarde ieder jaar zo´n 4cm groter wordt en dat de planeten zich eveneens van de zon aan het verwijderen zijn? Het zijn op dit moment volgens de berekeningen echter nog milimeters en fracties van seconden, dus grote merkbare veranderingen duren naar verwachting (!) nog wel even wink).

Wat het uiteindelijk voor ons zal betekenen is inderdaad nog niet 100% helder, omdat berekeningen alleen een prognose geven en zijn gebaseerd zijn op de omstandigheden, positie tot nu toe.

Nog een paar leuke links wellicht;

http://www.dossierx.nl/index.php/content/view/224/28/
(2012 theorie onder de loep door Jurgen, dossier X)

http://www.geo.uu.nl/ngv/geonieuws/geonieuwsnr.php?nummer=103

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sterevolutie

http://nl.wikibooks.org/wiki/Kosmografie/Bewegingen_van_de_aarde_en_de_maan
Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 9 '08
P.s. over klimaatsveranderingen.

http://www.belspo.be/belspo/science/section/climate/climate4_nl.stm

Ik denk heel eenvoudig misschien, maar ik kan me voorstellen dat een bal (aarde) die veranderd van verhoudingen en van omgeving waar die zich in beweegt ook anders gaat bewegen.

Met veranderende verhoudingen bedoel ik de stijging van de zeespiegel, dat was eerst ijs en bevond zich op een andere plaats. En met de omgeving bedoel ik de veranderende atmossfeer door o.a. de toenname van CO2. Wetenschappers zijn nog aan het onderzoeken of dit door de mens of toch de veranderingen in de zon komt.

Nieuw astronomie forum een idee? tongue
gast
gast sep 9 '08
LP-chip ik denk dat als dit soort dingen werkelijk gebeuren dat er echt geen leven meer is. Oké misschien de planten zouden het kunnen overleven omdat die met de voeten vast staan in de grond maar de rest wat er op dit bolletje rond wandeld valt er gewoon vanaf als het stopt met draaien. En ook als het aan de ene kant alleen licht is en aan de andere kant alleen donker heb je dus aan de ene kant een veel te warm klimaat voor de mens en aan de andere kant een veel te koud klimaat. Alleen op de rand zou misschien leven mogelijk zijn zoals die nu op deze planeet voorkomt.
LPChip
LPChip sep 9 '08
Voor Nims heb ik opgezocht waar de REG uitgelegd wordt.

In deze 10 minuten durende film begint het op ong. 9:20

http://www.youtube.com/watch?v=R8YNVJS4Ong

En het vervolg (part 2) kun je hier vinden:

http://www.youtube.com/watch?v=P9POvobLEQ0&feature=related


Om terug te komen op mijn eerste post: Het is niet mijn bedoeling om jullie te zeggen wat er gaat gebeuren. Ik ben echter via een lezing op het filmpje van youtube gewezen, en dat was voor mij een eye-opener. Er werd op die lezing uitgelegd wat er allemaal kan gebeuren als we door de galactische evenaar gaan. Wat er daadwerkelijk gebeurd weet niemand. Het enige wat ik getracht heb te doen, is een mogelijke theorie geven waarom tijd schijnt te verdwijnen. En de reden waarom tijd schijnt te verdwijnen komt uit het feit dat er voor "na 2012" helemaal geen voorspellingen zijn gemaakt.
silke
silke sep 9 '08
tjah... wat er zal gebeuren zullen we moeten afwachten.
Ikzelf ga me hier niet over uitspreken omdat ik verschillende mogelijkheden heb gehoord.
Helma
Helma sep 9 '08
Hoi Silke,

kun je je hier niet over uitspreken omdat je je mening nog niet hebt bepaald, of wil je liever niet zeggen hoe je er over denkt?
gast
gast sep 9 '08
Wat nu als het zo is dat de mensheid en al het andere leven gewoon ophoud en dat we allemaal weer tot alleen energie overgaan. Dus zonder 'ik' bewustzijn, gewoon energie deeltjes die in potentie weer alle kunnen worden, zou dat nu zo erg zijn?
Ik weet het niet, voor mij maakt het eigenlijk niet zo veel uit want als het voor iedereen geldt zit iedereen in het zelfde schuitje. Of toch maar een ark bouwen net als Noach. Misschien gaat dat bijbel verhaal ook wel over zo'n overgang. Zal mij niets verbazen overigens.
LPChip
LPChip sep 10 '08
Hier nog wat meer informatie over het project REG (Random Event Generator)

http://noorderlicht.vpro.nl/afleveringen/4769701/items/5078073/
gast
gast sep 10 '08
Zonder toekomst en verleden is tijd niet te meten. Dus wie weet wordt het wel het eeuwige nu na 2012.

Vergeet ook niet dat de mens het enige wezen op aarde is die gebruikt maakt van 'tijd'. Al het andere leven is in symbiose met de natuur en heeft als zodanig geen 'tijd' nodig.
Zullen wij dus ook weer in symbiose gaan leven met de natuur?
Helma
Helma sep 10 '08
ALS DAT ZOU KUNNEN! Voor mij is het onmogelijk; ik zou moeten stoppen met zorgen dat iedereen overal op tijd is, ik zou moeten stoppen met werken, ik zou mijn kop in het zand steken en nergens meer aan willen denken. Maar technisch kan dit niet. Ten zij ik tien miljoen euro win en op een onbewoond eilandje ga zitten.
silke
silke sep 10 '08
hey hiddenwings

Ikzelf ben ook gefascineerd door 2012, maar het is inderdaad de reden dat ik al zoveel mogelijkheden heb gehoord over wat er zou kunnen gebeuren dat ik liever wil afwachten. Dat wil natuurlijk niet per se zeggen dat ik jou versie niet geloof. wink
admin
admin sep 10 '08
Oh yes een onbewoond eiland!
Nergens geen stroom, geen tv, geen telefoon, geweldig!
Geen verplichtingen, geen rekeningen, gewoon lekker doen waar je zin in hebt op het moment dat jij uitkiest, mijn droomleven!
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki