Straffen werkt niet altijd.
Echter belonen ook niet altijd.
Ik zou gewoon zelf met afspraken met haar veel te laat zijn.
Laat haar maar voelen zou mijn manier zijn.
Weet je wel waardoor ze vaak te laat is?
Is het luiheid of is ze warrig en vergeet ze veel.
In het eerste geval helpt een emmer water
geloof me dat werkt! Ik heb het gedaan, bij de oudste ha ha.
Het hielp geloof me, maar ik heb hem wél zelf de rommel laten opruimen.
In het tweede geval zul je haar moeten helpen, zet afspraken in haar telefoon, schrijf het op zo'n klein schoolbordje en hang het op op een plaats waar je veel bent.
Dat doe ik bij mijn tweede zoon, dat is zijn manier, bij hem helpt straffen niet. Hij kan het gewoon echt niet ( onthouden) dus is herhaling en helpen de manier.
Mijn dochter heeft op zijn tijd een pets om haar oren nodig, die hoeft nog niet echt al met een agenda te werken, maar die heeft weer veel moeite om even niet gehoord en gezien en zo te worden, kortom die is ERG aanwezig, grote mond, stoer gedoe, maar klein hartje. Zij schiet soms door in haar gedrag en dan wil een dreun nog wel eens helpen.
Begrijp me goed met een dreun bedoel ik een overvliegende draai om de oren, zo vlak er langs, ik ga mijn kinderen niet slaan.
Heeft geen enkele zin.
Het gaat bij haar om de schrikreactie, dan is ze weer terug op aarde om zo maar te zeggen
De jongste moet ik apart nemen, gewoon met hem praten is voldoende. Hem moet ik eerder kattekwaad influisteren dan dat hij iets uitvreet om zo maar te zeggen, ha ha ( en ja dat doe ik dus wel eens, lol)
Hij kan wel mega de clown uithangen, och dat is Thom. Thom kan zich goed inleven dus hem is makkelijk iets uit te leggen, hij snapt vaak vanzelf al waarom sommige dingen dus stom zijn. Hij is knettervervelend voor de anderen met zijn stroom-tic. Als hij ergens weg gaat, doet hij alles uit, tot vervelens toe, maar wel goed van hem.
Ha ha, als ik over mijn kinderen begin kan ik uren doorgaan,
nog even en ik heb een boek.
Och kun je er wat mee is het mooi en ik heb weer even kunnen opscheppen