Loading...
nl

ingebouwde chip bij mensen

Helma
Helma sep 7 '08
http://www.johandewal.nl/?p=192

Het verhaal wat hier staat, bevestigt veel van mijn vermoedens over de toekomst. Leuk, bij gevaarlijke delinquenten, maar moet dat nou voor de doodgewone burger, zoals jij en ik?
Delen:
Harbringer
Harbringer sep 8 '08
Ik zou in opstand gaan, ik vind dat onacceptabel, en een ernstige schendig van je privacy.
Helma
Helma sep 8 '08
Precies Harbringer, helemaal mee eens! Er is vervolgens nogal wat kritiek op diverse fora dat er niet of heel flauw gereageerd wordt: men is van mening dat we op moeten staan, en moeten protesteren tegen deze praktijken...
admin
admin sep 8 '08
Het was wel te verwachten, immers de dieren worden al gechipt, nu wij nog.....
Te gek voor woorden.
Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 8 '08
Mocht het zover komen, heb ik een aantal vriendelijke verzoeken:

Beste chip-delegatie,

Nu alles d.m.v. de chip terug te vinden is over mijn geestelijk, fysiek, maatschappelijk en materieel welzijn, kunnen we dan nu alstublieft ook stoppen met die façade rond het invullen, aanvragen en indienen van belasting- en allerlei andere officiële documenten en papieren? Dat scheelt een hoop personeelskosten bij de overheid en mij een boel irritatie, wat mijn geestelijk welzijn zeer ten goede zal komen en een eventueel bezoek aan een psycholoog in de toekomst uit kan sluiten, met alle positieve persoonlijke en maatschappelijke gevolgen van dien.

Ik ontvang graag een reactie en wil er op wijzen dat er een sanctie volgt wanneer u niet vóór 1 december 2009 gereageerd heeft. Of haal ik de dingen in mijn chip-verwarring nu helemaal door elkaar?

Oja, mag ik uw chip-code ook weten of is die van een beschermde soort?

Met vriendelijke groet,

Chip nr. 087654321


confused
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 8 '08
Vergeet niet dat al ons geld ook al een chip heeft. Onze euro biljetten zijn voorzien van een RFID chip die draadloos uitgelezen kan worden. Het beste bewijs is simpelweg even je euro biljet in de magnetron te stoppen. De rfid-chip ontploft dan namelijk.

Zie:
Helma
Helma sep 8 '08
Nou moe! Ik hou het maar bij pinnen dan... ;-$
Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 8 '08
Er zijn inderdaad al veel chips ´ongemerkt´ in omloop. Onze bankpassen hebben er één, onze identiteitskaart of paspoort. In 2022 krijgen we één Europees paspoort met chip, maar in nederland lopen we voor want ons nieuwe rijbewijs heeft er al één sinds 2007. Het zijn zoals men dat noemt contactloze chips, die alleen bedoeld zijn om te lezen. Een bio-chip wordt weer voor andere doeleinden gebruikt.

Eerlijk gezegd weet ik niet of ik nu wel of niet gelukkig ben met deze ontwikkelingen. Ik zie er voordelen in, m.b.t. tot ons welzijn, maar tegelijkertijd is het niet zonder bijkomende risico´s. Immers we zijn dan niet alleen te ´lezen´ zijn door welwillende mensen, maar dan ook door niet-welwillende mensen. Waar stoppen we dan met het bedenken van allerlei manier om ons welzijn op externe manieren te verhogen? Nieuwe ontwikkelingen brengen, nieuwe consequenties met zich mee.

http://www.trouw.nl/nieuws/economie/article1247160.ece

Aan vulling op de brief:

P.s. Mag ik hierbij tevens de kosten van mijn paspoort, identiteitskaart, rijbewijs en uittreksels uit het gemeente- en geboorteregister van de afgelopen vijf jaar declareren?
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 8 '08
Ach zet dan ook meteen je mobiel uit als je op de wandel gaat, ze kunnen je daarmee tot op de meter nauwkeurig volgen. Wel handig voor de file informatie, want tomtom gebruikt deze info al om te weten waar er file staat in nederland. Zelfs op de kleine weggetjes.
http://www.tomtom.com/page/HD_How
TomTom HD Traffic maakt gebruik van een revolutionaire nieuwe gegevensbron. Op basis van anonieme GSM activiteit op het Vodafone netwerk stelt TomTom waardevolle verkeersdata samen.
TomTom weet daardoor precies waar, in welke richting en met welke snelheid mobiele telefoons zich over het Nederlandse wegennet begeven. Zo wordt er er zeer actuele file informatie geleverd.
Helma
Helma sep 8 '08
Misschien is het wel expres gedaan, om te kunnen zien uit welk land iemand komt. Misschien willen ze hiermee terroristen sneller opsporen. Over discriminatie gesproken...
gast
gast sep 8 '08
Mensen, mensen waar maken we ons nu weer druk om. Het is toch de "bedoeling" dat de wereld er na 2012 "beter" uit komt te zien? Dus vanwaar al die argwaan. Of is dat de wereld die jullie willen?

Ben ook geen voorstander van het chippen van mensen, ook niet de criminelen, terroristen of wie dan ook die toevallig niet in ons straatje past. Overigens zijn mijn dieren wel gechipt anders hadden ze niet mee het vliegtuig in gemogen. Dus de stap is wel snel gezet als je eigenbelang in het geding is.
nikskeuh
nikskeuh sep 8 '08
Ik zie het alvast niet zitten.
Er zijn testen geweest van dieren (o.a. duiven en paarden) die een chip hadden en men kon ermee doen wat ze wouden, zelfs het dier zichzelf laten vermoorden.

Ze stellen het voor aan ons dat het handig is als er kindern ontvoerd worden of verdwijnen maar ze vermelden er even niet bij dat je heel je privacy verliest.
En als er al plannen zijn in doofpot om de mensen te besturen via chips (vele sites, fora en boeken speculeren hier over) dan hoeft het voor mij echt niet.

Maar ik denk dat het een verplichting wordt naar de toekomst toe, al dan niet stiekem (bv. bij een inenting kan de chip meegespoten worden in het lichaam).
admin
admin sep 8 '08
Wellicht wordt in de toekomst gelijk wel je burgerservicenummer op je kont getatoueerd bij je geboorte....LOLOL
Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 8 '08
Origineel bericht van: Karin
Wellicht wordt in de toekomst gelijk wel je burgerservicenummer op je kont getatoueerd bij je geboorte....LOLOL


laugh..ik zat vanmiddag ook al aan die tattoeages in koeien-oren te denken. Er is een probleempje, geen ruimte genoeg..na ja, in mijn oren dan tongue

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki