Er zijn inderdaad al veel chips ´ongemerkt´ in omloop. Onze bankpassen hebben er één, onze identiteitskaart of paspoort. In 2022 krijgen we één Europees paspoort met chip, maar in nederland lopen we voor want ons nieuwe rijbewijs heeft er al één sinds 2007. Het zijn zoals men dat noemt contactloze chips, die alleen bedoeld zijn om te lezen. Een bio-chip wordt weer voor andere doeleinden gebruikt.
Eerlijk gezegd weet ik niet of ik nu wel of niet gelukkig ben met deze ontwikkelingen. Ik zie er voordelen in, m.b.t. tot ons welzijn, maar tegelijkertijd is het niet zonder bijkomende risico´s. Immers we zijn dan niet alleen te ´lezen´ zijn door welwillende mensen, maar dan ook door niet-welwillende mensen. Waar stoppen we dan met het bedenken van allerlei manier om ons welzijn op externe manieren te verhogen? Nieuwe ontwikkelingen brengen, nieuwe consequenties met zich mee.
http://www.trouw.nl/nieuws/economie/article1247160.ece
Aan vulling op de brief:
P.s. Mag ik hierbij tevens de kosten van mijn paspoort, identiteitskaart, rijbewijs en uittreksels uit het gemeente- en geboorteregister van de afgelopen vijf jaar declareren?