Loading...
nl

Ooit gehoord en nooit meer vergeten!

Selma
Selma jul 31 '05
Als je iets echt graag wil,
laat het los.

Komt het bij je terug,
dan hoort het bij je.

Zo niet, dan heeft het nooit bij je gehoord.
Delen:
Selma
Selma jul 31 '05
Richt op de maan, ergste dat je kan overkomen als je mist?

Je valt tussen de sterren.
Selma
Selma jul 31 '05
Kinderen zijn net nat cement,
alles wat eropvalt laat een blijvende indruk achter.
Selma
Selma jul 31 '05
Stop je hand in eigen boezem en zie, ook jouw hand komt er niet wit uit.

Dit is een uitspraak van mijn Oma, ik denk dat dit haar variatie was voor, wie zonder zonden is werpen de eerste steen.
Selma
Selma jul 31 '05
Verbrandt nooit de brug van vergeving achter je, je weet maar nooit of je er zelf nog eens over moet.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 31 '05
Het leven is niet moeilijk, het zijn de mensen die het moeilijk maken.
Ayasha
Ayasha aug 4 '05
iets wat ik me een week of wat afvraag..Het kwam gewoon in me op

'wat als de waarheid geen waarheid is maar een zoveelste leugen die logisch klinkt en door iedereen als waar gezien word?'
Selma
Selma aug 4 '05
Al geloofd niemand jouw waarheid,
het is en blijft wel jouw waarheid ;).
Ayasha
Ayasha aug 5 '05
 Quote:
Origineel van Selma:
Als geloofd niemand jouw waarheid,
het is en blijft wel jouw waarheid ;).
maar als het geen waarheid is, dan lieg je jezelf toch wat voor...Het hele leven is, als je het zo bekijkt, een leugen. En welke waarde heeft het leven dan? :)
Selma
Selma aug 5 '05
Hoi Kath,

"Als" in het vorige berichtje was een typfoutje, die maak ik wel meer :p .
Als heel het leven een leugen is, dan moet je het maar als een feestje bekijken, de ene keer is het leuk en de andere keer weet je niet hoe snel je naar huis kan.

Of zoals een goede vriend van mij tegen zijn vriendin zei: "het leven met jouw is een feestje, bedankt voor de uitnodiging".

Soms zitten we in een negatieve spiraal Kath, maar die kan doorbroken worden, dat, dat niet eenvoudig is zal je mij niet horen ontkennen ;).

"Roeien met de riemen die je hebt".

"De leugen regeert".

"Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel".

"Keulen en Aken zijn ook niet op één dag gebouwd".

Eigenlijk komt het erop neer, dat je met je eigen kracht moet proberen er iets moois van te maken, al is het nog zo onwaar, uiteindelijk, zal de waarheid bovenkomen, maar dat zal met stapjes gaan, niet in één klap.

Liefs van Selma.
Ayasha
Ayasha aug 5 '05
hmm...Vermoede al dat 'als' een typfout was :D

uh...Ik begrijp het niet meer :)(niet jou bericht hoor, dat snap ik wel) maar...*zucht* :D
Selma
Selma aug 5 '05
Hoi Kath,

Een "zucht" geeft lucht ;).
Waarheid is maar net wat je er in zoekt, waarheid verteld door 2 verschillende mensen, kunnen beide de waarheid zijn, "hun" waarheid.
Van bepaalde dingen nemen we allemaal aan dat het zo is, maar toch blijven het afspraken die universeel zijn geworden.
Neem bijvoorbeeld de meter, ik bedoel die van 100 centimeter, waarom heet dat ding nou een meter, ooit heeft iemand een lat neer gelegd en bepaald dat, dat 1 meter is en wij geloven dat allemaal, stel dat er op mars ook mensen leven en daar gaan wij heen en het gesprek komt op maten, (je moet het toch ergens over hebben hé :p ) dan komen wij met onze meter en die mevrouw van mars komt met een lat van wel 2 meter aan (in onze ogen) en zegt dit is onze meter.
Wie heeft er nu gelijk?.., zij of wij?.., voor beide is het toch echt een meter.
Waarheid is wat je er zelf uit wilt halen, of wat jij zelf als waarheid ervaart.
Vandaar de diversiteit tussen de mensen, we hebben allemaal onze eigen waarheid en soms delen een hele grote groep mensen die zelfde waarheid en soms ben je er alleen in, of met z'n tweetjes.
Kath ik geloof dat rood, rood is, maar als 5.999.999.999 mensen over mijn rood zeggen, joh Selma das toch echt paars, wat dan?.., dan sta ik er alleen in en ben ik dan sterk genoeg om aan mijn eigen waarheid vast te houden, of ga ik met de massa mee en zeg tegen mijn eigen rood, jammer joh., je bent nu paars! :D.
Zucht nog maar eens Kath :p .

Liefs en groetjes van Selma [Kiss].
Ayasha
Ayasha aug 6 '05
*zucht nogmaals* :D

tja daar zit wat in natuurlijk.... (meer kan ik niet zeggen :D)
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 6 '05
Napolion had een bekende uitspraak: De waarheid is zoals iedereen hem zich herinnerd.

Vroeger kwam het daarom vaak voor dat nieuwe vorsten allerlei geschiedenisboeken lieten aanpassen of verbranden om "hun" waarheid te laten gelden.

De echte conclusie die je hier kunt trekken heb ik al enige tijd getrokken: "Alles, maar dan ook echt alles, is relatief".

Waarom is het relatief? Omdat het anders niet was te onderscheiden voor jou. Iets is rood, omdat er ook dingen zijn die niet rood zijn. En omdat je dit kan onderscheiden van elkaar, is het daarmee relatief geworden. Als jij namelijk geen kleuren kon onderscheiden wist jij ook niet wat rood was, en bestond het zelfs voor jou niet.
Selma
Selma feb 7 '06
Hoi Nimms,

Relatief, ja dat geloof ik ook, kijk jaren hebben mensen met rode lappen voor stieren staan te zwaaien om een agressie op te roepen en dit werd toe gekend aan de felle kleuren, veel later bleek, dat het de beweging/aantrekkingskracht van die lap is, want of die nu rood, geel, zwart of weet ik wat voor kleur is, maakt voor de stier niet uit, een stier is kleurenblind.
Dat de rode lape werd gebruikt, was denk ik meer om het bloed te camoufleren.
Hier onderscheiden we ons weereens van de dieren, doden voor de lol, of je moet natuurlijk een vos zijn! :(

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki