Hoi Kath,
Een "zucht" geeft lucht
.
Waarheid is maar net wat je er in zoekt, waarheid verteld door 2 verschillende mensen, kunnen beide de waarheid zijn, "hun" waarheid.
Van bepaalde dingen nemen we allemaal aan dat het zo is, maar toch blijven het afspraken die universeel zijn geworden.
Neem bijvoorbeeld de meter, ik bedoel die van 100 centimeter, waarom heet dat ding nou een meter, ooit heeft iemand een lat neer gelegd en bepaald dat, dat 1 meter is en wij geloven dat allemaal, stel dat er op mars ook mensen leven en daar gaan wij heen en het gesprek komt op maten, (je moet het toch ergens over hebben hé :p ) dan komen wij met onze meter en die mevrouw van mars komt met een lat van wel 2 meter aan (in onze ogen) en zegt dit is onze meter.
Wie heeft er nu gelijk?.., zij of wij?.., voor beide is het toch echt een meter.
Waarheid is wat je er zelf uit wilt halen, of wat jij zelf als waarheid ervaart.
Vandaar de diversiteit tussen de mensen, we hebben allemaal onze eigen waarheid en soms delen een hele grote groep mensen die zelfde waarheid en soms ben je er alleen in, of met z'n tweetjes.
Kath ik geloof dat rood, rood is, maar als 5.999.999.999 mensen over mijn rood zeggen, joh Selma das toch echt paars, wat dan?.., dan sta ik er alleen in en ben ik dan sterk genoeg om aan mijn eigen waarheid vast te houden, of ga ik met de massa mee en zeg tegen mijn eigen rood, jammer joh., je bent nu paars!
.
Zucht nog maar eens Kath :p .
Liefs en groetjes van Selma
.