Loading...
nl

Doktertje Spelen

Lena
Lena sep 11 '08
ja ik denk ook dat het hele plaatje opdat moment belangrijk is,voor je een goed diagnose kunt stellen.
maar daar is ook niet altijd tijd voor.acuut is acuut.
ik ben het wel met phaser eens dat fysische pijn niet verdwijnt met een goed gesprek. smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 11 '08
Ook fysische pijn is niets anders dan een signaal dat wordt doorgegeven aan de hersenen die het als pijn ervaren. Dus in hoeverre het echt fysisch is, vraag ik me wel eens af.

Ook ingebeelde pijn (zoals bijvoorbeeld fantoompijn) kunnen enorm echt voelen. Dus ja, waar zit het verschil?
gast
gast sep 11 '08
NIms ik denk niet dat je fantoom pijn 'ingebeeld' kan noemen. De zenuw uiteinden van het geamputeerde lichaamsdeel bevinden zich nog steeds in de hersenen. Het energetisch lichaam is gewoon nog intakt omdat dat niet weggesneden kan worden (tenzij je in de hersenen gaat snijden denk ik).
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 11 '08
Precies, dus mijn vraag is dan ook, wat wordt hier bedoeld met fysische pijn als blijkbaar ook het energetische lichaam pijn kan genereren op de zenuwen.
Lena
Lena sep 11 '08
Pijn is een complex verschijnsel, dat niet enkel bestaat uit de fysische pijn die men ervaart door een prik of een wonde. De emoties, het bewustzijn, het gedrag, de relaties en sociale factoren beïnvloeden sterk de pijndrempel en dus de pijnervaring.

dus ook heel persoonlijk
Selma
Selma okt 19 '08
Hoi allemaal,

Ik weet niet of dit verhaaltje precies past in deze discussie, maar wil het toch even met jullie delen.
Mijn eerste kind is een maand te vroeg geboren, vruchtwater gebroken en de weeen kwamen op gang.
In het ziekenhuis vonden ze dat het tegen moest worden gehouden, dus aan de weeen remmende infuus, dit heeft een 12 uur durende strijd opgeleverd tussen lichaam en medicijnen.
Lichaam won, 3 dagen later bleek na een toxologisch onderzoek, dat er een toxoplasmose besmetting was geweest, ik had die opgelopen en mijn lichaam maakte antistoffen aan, kindje was niet ziek, maar maakte antistoffen aan tegen mijn antistoffen.
Als het niet was geboren, was het uiteindelijk overleden.
Mijn mening, de natuur regelt het perfekt.
Soms is ingrijpen funest, of kan dat zijn.
Enne begrijp me goed, dokters kunnen wonderen verrichten, maar het zijn niet altijd wonder dokters.
Het blijft mensen werk, blijf alert, luister naar je lichaam met hart en ziel.

Liefs en groetjes, Selma
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki