Omtrent dit forum:
Als jullie denken dat jullie mits een paar zinnetjes die hoofdpijn kunnen doen verdwijnen, denk ik dat jullie al erg ver heen zijn.
Ik wordt dagelijks geconfronteerd met pijnen, mensen die enorm afzien. Ik kan ook niet gaan zeggen ' geloof in jezelf '.
Pijn is een waarschuwing van je lichaam dat er op een bepaalde plek iets niet in orde is. Enkel door te zeggen dat je in jezelf moet geloven, zal deze oorzaak niet wegnemen.
Er moet een duidelijk verschil gemaakt worden tussen psychosomatische pijn en fysische pijn.
Psychosomatische pijn kan je eventueel wél proberen op te lossen door wat jullie hier voorstellen, al denk ik dat het proces wel iets ingewikkelder is dan telkens jezelf moet in te praten bijvoorbeeld.
Fysische pijn kan je enkel oplossen door de oorzaak weg te nemen en ik meen dat dit spiritueel in 99% van de gevallen onmogelijk is.
Duizeligheid zegt bij mij; lage bloeddruk, hersenoedeem, problemen met het binnenoor, oogproblemen, CVA, TIA, orthostatische hypotensie, anorexia, malnutricie, ...
En dit zijn enkel zaken die er bij mij in het eerste moment opkomen. Hoe ga je zo'n zaken oplossen door jezelf moed in te praten?
Stel het is omdat je hersenoedeem hebt (dit is overdruk in de hersenen waardoor bepaalde delen in je hersenen minder of heel slecht functioneren).
Je kan vocht niet doen wegtrekken door een zin door je kop te rammen en deze de hele tijd te zeggen.
Psychosomatische zaken zijn anders dat geef ik toe, maar ik zie hier nergens een onderscheid, wat toch heel oppervlakkig is naar mijn mening.
Niemand hier is een genezer, een alwetende of een allesziende.
Ook ik dus niet, ik geef gewoon mijn mening.
Maar ik vind het enorm lijken dat jullie proberen om toch zoveel mogelijk fysische oorzaken van klachten, te linken aan psychische zaken terwijl er helemaal geen verband is. En dat vind ik fout.
"Wij hebben info die een dokter niet heeft".
Draai de zin om, durf deze ook toe te geven en we zijn al een hele grote stap verder