Met mijn vrienden – bij wie ik na mijn scheiding in dec. ’07 in Arnhem terecht kwam - had ik afgesproken om max. tot 31 augustus bij hen te blijven wonen en de plek op de Casa kwam pas per 1 oktober vrij. Zo had ik dus een maand geen woonverblijf en van hot naar her was voor mij geen optie. Precies dat was de reden dat ik me bedacht om dan maar een maand in zuid-Limburg te gaan kamperen. Wat een omgeving, dat plateau van Margraten!!!!!!!! De weidsheid, wanneer je je al wandelend 360 graden om je as draait, geen enkel ander geluid waarneemt dan de wind die de bladeren van de bomen in beweging zet. Ja en dat een hele maand. Het ultieme geluksgevoel was meermaals mijn deel……………
Ik had mijn kampeer spullen goed uitgezocht, daar nam ik ook tijd voor. Ik wilde niet dat het mij aan iets zou ontbreken. Zo had ik mijn bed gemaakt met wollen dekens: eentje op de grond, dan mijn (2 pers. luchtbed van 20cm. dik. Daar weer een hele dikke wollen deken op en een goed katoenen hoeslaken daar omheen. Daarop een dubbel Texels (wollen) 4-seizoen dekbed en donzen kussens. Een keukenkastje met genoeg pannen, borden, glazen, kruiden, keuken gereedschap en een bestekla, waarop precies een 3-pits kookplaat op past. Verder boeken (waarvan ik er maar in 2 ervan een beetje ben gaan lezen), een schrijfblok dat ik bijna leegschreef. Verder veel verschillende kleding, wat gereedschap, 2 handbogen, en veel basis voedingsproducten en mijn ATB.
De avonden en nachten konden koud zijn. Ging het schemeren, dan kelderde de temp. binnen de kortste keren, dus maakte ik een vuur vlak voor de ingang van de tent, dat aan bleef tot ik ging slapen. Ik kreeg het ook s’nachts niet koud met deze uitrusting en sliep als gewoonlijk in de kleren van de keizer.
Het was de eerste keer met deze tent, die ik van de zomer via marktplaats kocht voor €120,= en zo goed als nieuw was.
http://www.obelink.nl/ws/assortiment_overzichtpagina3.asp?cat=1&id=18&arid=2442 Prima wind en waterdicht ding!!! Je kunt er gemakkelijk met 5/6 mensen in bivakkeren! Voor de tent had ik een tarp opgesteld van 16 mtr.2 zodat ik een droge of schaduwplek direct voor de doorgang had. Koken deed ik binnen, vlak naast de doorgang in de tent.
Veel goed weer en amper druppels……………..
Leuk van die verblijfplek in dit jaargetijde is, dat je er een deel van de dagelijkse behoefte, gewoon op akkers vind. Appels, peren, uien, aardappels, noten, kastanjes vind je overal. Leuk om met zelf vergaarde ingrediënten voedsel te bereiden. Dat voelt echt heel anders: veel meer verbonden………………………
De camping,
http://www.het-bakhuis.nl/ , wordt gerund door hoofdzakelijk Ilona Maessen, die dat met haar hart doet en pas zakelijk is in 2de instantie. Haar man, Bert doet in hoofdzaak het veeteeltbedrijf, ondersteunt door zijn vader. Innemende en humorvolle hardwerkende mensen. Wel vond ik het erg leuk om te zien ( in sommige middag uren), dat Bert meerdere keren met een dik boek op hun terras zat!
De pasgeboren kalfjes, de stilte, de hartelijkheid van vele Limburgers, maar ook mijn eigen dierbaren die er waren tussentijds kwamen…………