Loading...
nl

Keutenberg.......

Helma
Helma sep 8 '08
...en een plaatje erbij lukt niet: de kleuterschool van knippen en plakken is zooooo lang geleden!
Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 8 '08
Ja helemaal mee eens. Het grappige is dat men zo met alle gevens kwam, waardoor ik me echt afvraag wat het nut is dat ik me als onwetende door zo´n aangifte heen mag worstelen. Wat zou het heerlijk zijn als de belastingdienst de aangifte gewoon deed en naar ons toe zou sturen ter controle cool

Ahh, appeltaart en choco. Daar knapt een mens nog eens van van op, ik voel me ineens een stuk beter, dank je Wings grin
Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 8 '08
Origineel bericht van: HiddenWings
...en een plaatje erbij lukt niet: de kleuterschool van knippen en plakken is zooooo lang geleden!

laugh

Nooit te oud om weer even kind te zijn, kom, knip en plak eens lekker mee tonguegrin
Thomas A
Thomas A sep 12 '08
Ach dat leven daarboven komt dik goed hoor.............

Even terug voor een lezing van Marcel Messing en morgen een trouwerij van een dierbare. Daarna toch weer zeer snel terug naar Wijlre!

Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 12 '08
Je reist wat af reiziger grin
Fijn tussendoor even wat van je te lezen!
liesanne
liesanne sep 12 '08
Dat lijkt me bijzonder om in een voormalig klooster te wonen!
Een goede verhuizing gewenst en veel vakantie- en woonplezier.
Helma
Helma sep 12 '08
Ook ik ga even naar Zuid-Limburg! Eerst de bruiloft, vervolgens 200 km naar het zuiden! Ik ben er nog nooit geweest: zal mij benieuwen! Tot later!

Liefs, goed weekend, Helma.
Helma
Helma sep 15 '08
Fantastisch weekend gehad in Zuid-Limburg: ik wist niet dat Nederland zoiets moois bezat als echte bergen! Ik ben er nog steeds erg van onder de indruk: ook het Savelsbos, met vele artefacten, heeft op mij een geweldige indruk achtergelaten. Ik heb met eigen ogen het bewijs gezien dat er duizenden jaren mensen zijn geweest die 'kei'hard werkten om gereedschappen te vervaardigen uit steen. Heel bijzonder.
Ook de natuur, met al haar elementen deed me beseffen dat ik wel een erg verwend meisje ben: ik heb het zo koud gehad! Thomas, bikkel als hij is, had nergens last van. Ik was gisteravond zo blij met mijn warme bedje thuis! Als ik buiten zou moeten leren leven, dan zou ik het nog wel eens heel moeilijk kunnen krijgen. Ik hoop niet dat ik ooit mijn huis op moet geven!

Warme knuffel van een vermoeide Helma (omdat ik al de hele dag met de was bezig ben, pfffffffff...).
sarina
sarina sep 16 '08
Komen jullie ook een keertje bij ons op de koffie in Stellendam? Op de boerencamping. Lekker even naar het strand in Ouddorp, een patatje pakken en heerlijk nagenieten voor de tent in het zonnetje.... En als het koud is blijven we gewoon thuis... ha ha, zo kun je ook kamperen hoor... Wij zijn niet van die bikkels .....
Thomas A
Thomas A okt 8 '08
Wie weet Sarina!! In elk geval wil ik wel heel graag die lezing in jouw klas geven over de steentijd in Nederland. Dat ergens dit schooljaar.
Thomas A
Thomas A okt 8 '08

Met mijn vrienden – bij wie ik na mijn scheiding in dec. ’07 in Arnhem terecht kwam - had ik afgesproken om max. tot 31 augustus bij hen te blijven wonen en de plek op de Casa kwam pas per 1 oktober vrij. Zo had ik dus een maand geen woonverblijf en van hot naar her was voor mij geen optie. Precies dat was de reden dat ik me bedacht om dan maar een maand in zuid-Limburg te gaan kamperen. Wat een omgeving, dat plateau van Margraten!!!!!!!! De weidsheid, wanneer je je al wandelend 360 graden om je as draait, geen enkel ander geluid waarneemt dan de wind die de bladeren van de bomen in beweging zet. Ja en dat een hele maand. Het ultieme geluksgevoel was meermaals mijn deel……………

Ik had mijn kampeer spullen goed uitgezocht, daar nam ik ook tijd voor. Ik wilde niet dat het mij aan iets zou ontbreken. Zo had ik mijn bed gemaakt met wollen dekens: eentje op de grond, dan mijn (2 pers. luchtbed van 20cm. dik. Daar weer een hele dikke wollen deken op en een goed katoenen hoeslaken daar omheen. Daarop een dubbel Texels (wollen) 4-seizoen dekbed en donzen kussens. Een keukenkastje met genoeg pannen, borden, glazen, kruiden, keuken gereedschap en een bestekla, waarop precies een 3-pits kookplaat op past. Verder boeken (waarvan ik er maar in 2 ervan een beetje ben gaan lezen), een schrijfblok dat ik bijna leegschreef. Verder veel verschillende kleding, wat gereedschap, 2 handbogen, en veel basis voedingsproducten en mijn ATB.

De avonden en nachten konden koud zijn. Ging het schemeren, dan kelderde de temp. binnen de kortste keren, dus maakte ik een vuur vlak voor de ingang van de tent, dat aan bleef tot ik ging slapen. Ik kreeg het ook s’nachts niet koud met deze uitrusting en sliep als gewoonlijk in de kleren van de keizer.

Het was de eerste keer met deze tent, die ik van de zomer via marktplaats kocht voor €120,= en zo goed als nieuw was. http://www.obelink.nl/ws/assortiment_overzichtpagina3.asp?cat=1&id=18&arid=2442 Prima wind en waterdicht ding!!! Je kunt er gemakkelijk met 5/6 mensen in bivakkeren! Voor de tent had ik een tarp opgesteld van 16 mtr.2 zodat ik een droge of schaduwplek direct voor de doorgang had. Koken deed ik binnen, vlak naast de doorgang in de tent.

Veel goed weer en amper druppels……………..

Leuk van die verblijfplek in dit jaargetijde is, dat je er een deel van de dagelijkse behoefte, gewoon op akkers vind. Appels, peren, uien, aardappels, noten, kastanjes vind je overal. Leuk om met zelf vergaarde ingrediënten voedsel te bereiden. Dat voelt echt heel anders: veel meer verbonden………………………

De camping, http://www.het-bakhuis.nl/ , wordt gerund door hoofdzakelijk Ilona Maessen, die dat met haar hart doet en pas zakelijk is in 2de instantie. Haar man, Bert doet in hoofdzaak het veeteeltbedrijf, ondersteunt door zijn vader. Innemende en humorvolle hardwerkende mensen. Wel vond ik het erg leuk om te zien ( in sommige middag uren), dat Bert meerdere keren met een dik boek op hun terras zat!

De pasgeboren kalfjes, de stilte, de hartelijkheid van vele Limburgers, maar ook mijn eigen dierbaren die er waren tussentijds kwamen…………
admin
admin okt 8 '08
Quote:
Leuk van die verblijfplek in dit jaargetijde is, dat je er een deel van de dagelijkse behoefte, gewoon op akkers vind. Appels, peren, uien, aardappels, noten, kastanjes vind je overal. Leuk om met zelf vergaarde ingrediënten voedsel te bereiden. Dat voelt echt heel anders: veel meer verbonden………………………

En dat smaakt ook veel lekkerder hé smile
Volgens sommigen
Volgens sommigen okt 8 '08
Nou Thomas, dan weet jij ook weet dan ook wel wat meebewegen met de omstandigheden is zeg! Wat een prachtige ervaring heb je daardoor gehad! Ik kan me bij die indrukken op het plateau wel iets voorstellen, mooi..!
Lena
Lena okt 8 '08
en ik ben heel nieuwsgierig wat je zoal opgeschreven hebt
(behalve natuurlijk als het heel persoonlijk is :$)
Thomas A
Thomas A okt 8 '08
Nou heel persoonlijk valt wel mee hoor, maar het waren brieven aan dierbaren................ hi
Lena
Lena okt 8 '08
nou dat is toch persoonlijk dan smile
ik dacht een heleboel nieuwe ideeen inzichten enz enz een kladblok vol is niet zomaar iets.
stilte is ook heel persoonlijk.......
wat ben ik toch nieuwsgierig tongue
gast
gast okt 8 '08
KLinkt als een heel mooie ervaring Thomas laugh
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela