Loading...
nl

Regelmatig keelpijn en verkouden

JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 5 '08
Ook ik wil wel even een klacht melden die bij mij regelmatig terugkeert. Hoewel ik verder eigenlijk nooit ziek ben, heb ik zo wel af en toe last van keelpijn en slijmvorming in mijn keel klieren. Nou heb ik wel een achtergrond van allergie voor huistofmijt dus daar zal een gedeelte ook vandaan komen.

Ik zal zelf nog even de geestelijke achtergrond opzoeken, maar was benieuwd of jullie hier ook nog wat inzichten in hadden.
Delen:
Lena
Lena sep 5 '08
zijn je amandelen nog aanwezig?
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 5 '08
Ja
Lena
Lena sep 5 '08
amandelen kunnen een oorzaak zijn,ze kunnen vergroot zijn,ook kun je daardoor gevoeliger zijn daardoor.
vaak wordt er pas ingegrepen bij veelvuldig keelontsteking of verkoudheden.
verwijzing gaat via de huisarts naar een keel- neus en oorarts,deze kan goed kijken of er inderdaad sprake is van een vergroting.
Maris1976
Maris1976 sep 5 '08
Ik ben dus ook heel veel verkouden geweest, niet leuk meer en op een gegeven moment moesten mijn amandelen eruit toen ik 23 was, daarna niet zo vaak meer verkouden.

Nims heb je dit al je hele leven dat je zoveel verkouden bent?

Maris
Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 5 '08
Heb je dat altijd in de overgang van zomer naar winter en winter naar zomer Nims? Dan is het waarschijnlijk een normale aanpassing van je lichaam op de temperatuurs- en vochtwisselingen in de lucht.

Wat nu ook in me opkomt is intensiteit van de adem van het leven. Dus letterlijk en symbolisch. Alsof je niets wilt missen en álle indrukken die er zijn ook op wilt doen. Hierdoor wordt je ademhaling soms wat hoger en geeft meer slijmvorming geeft. Doe je het rustiger aan, mis je wellicht een aantal dingen in de indrukken die je op wilt doen, maar krijg je iets meer verdieping en een soepeler luchtwegensysteem.

M.b.t. je keel, voel ik meer indrukken binnenkomen dan eruit gaan.En heb je soms moeite met de aanpassing van je energethische lichaam in het fysieke.

Kun je iets met die kryptische omschrijving? grin
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 5 '08
Ja daar zit wel wat in ja. Ik heb het inderdaad vaak bij overgangen van de seizoenen. Hooikoorts is ook iets waar ik wel regelmatig last van heb.

En ja Maris, ik heb het eigenlijk al vanaf kleins af aan. Toen ik een jaar of 7 was, heb ik ook in het ziekenhuis gelegen voor mijn huisstofmijt allergie.

Maar ik heb eigenlijk nog nooit een keelonsteking oid gehad, dus ik geloof ook niet dat ik een ernstige vorm heb.

Misschien toch maar even kijken naar het stukje over de indrukken, pacho. Het zou goed kunnnen dat ik even wat teveel indrukken heb gehad de laatste tijd.

Hoewel ik altijd dacht dat de indrukken zich manifesteren in de darmen.
Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 5 '08
Origineel bericht van: NiMS

Hoewel ik altijd dacht dat de indrukken zich manifesteren in de darmen.


Dat komt me inderdaad bekend voor wat je daar zegt. Ik denk dat de darmen meer gevoelig zijn voor emotionele indrukken (vasthouden daarvan bijvoorbeeld). Bij jou voel ik dat meer als indrukken in het algemeen (communicatie en sensorisch) Ik weet het niet zeker hoor, ik antwoord nu puur gevoelsmatig, verder heb ik er geen verstand van grin
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 5 '08
Volgen mij staat de keel voor het praten en het geven van jezelf. Als je last hebt van je keel, heb je teveel van jezelf gegeven. Maar ik zal het ook nog wel even opzoeken. In ieder geval bedankt voor de goede tips laugh.
Maris1976
Maris1976 sep 5 '08
Ja de darmen staan denk ik voor emotionele indrukken, ik weet nog dat mijn 1e liefde het uitmaakte, ik was zo ongelukkig dat ik 2 weken obstipatie heb gehad en nu nog als ik ergens verdrietig over ben kan ik niet naar de wc.

Ik heb hier een link over de keelchakra, daar staat ook info over verkoudheden. Misschien staat daar nog wat bij voor je?
http://home.scarlet.be/jantje/Recepten/Keel-chakra.html

Maris
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 5 '08
Interrestan Maris:

Goede werking : Met een volledig geopende keelchakra druk je openlijk en zonder vrees je gevoelens, gedachten en innerlijke inzichten uit.
Je kunt je volledig creatief uiten, je kunt spreken maar ook zwijgen en je bezit de gave om naar anderen te luisteren.
Je kunt nee zeggen als dat je mening is.
Je laat je niet snel door anderen beïnvloeden.
Je bent onbevooroordeeld en innerlijk vrij.


Affirmatie:
1. Ik ben het waard om te spreken en gehoord te worden.
2. Ik spreek de waarheid en alles wat ik zeg komt uit mijn hart.

Dus alles wat ik zeg is waar tongue
gast
gast sep 5 '08
Voor jou wel ja wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 6 '08
Ik heb het even opgezocht waar de keel voor staat:

Keelproblemen:
-Niet voor zichzelf op kunnen spreken. Ingeslikte kwaadheid. Verstikte kreativiteit. Weigering te veranderen.
Affirmatie:
-Het is okee geluid te maken. Ik uit mezelf vrij en vreugdevol. Ik spreek makkelijk voor mezelf. Ik uit mijn kreativiteit. Ik ben bereid te veranderen.

Keelproblemen -, Angina Keelontsteking
Een sterk geloof datje niet voor jezelf kunt opkomen en vragen om watje nodig hebt.
Affirmatie:
Het is mijn geboorterecht mijn behoeften vervuld te hebben. Met liefde en gemak vraag ik nu om wat ik wil.

Keelproblemen -, Tonsillitis Amandelontsteking
Angst. Verdrongen emoties. Onderdrukte kreativiteit.
Affirmatie:
Mijn welzijn stroomt nu vrijelijk. Goddelijke ideeën uiten zich via mij. Ik ben veilig.
Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 6 '08
Origineel bericht van: Maris1976
Ja de darmen staan denk ik voor emotionele indrukken, ik weet nog dat mijn 1e liefde het uitmaakte, ik was zo ongelukkig dat ik 2 weken obstipatie heb gehad en nu nog als ik ergens verdrietig over ben kan ik niet naar de wc.

Ik heb hier een link over de keelchakra, daar staat ook info over verkoudheden. Misschien staat daar nog wat bij voor je?
http://home.scarlet.be/jantje/Recepten/Keel-chakra.html

Maris


Ik heb even zitten lezen op deze site. Goeie info! Ik heb ook wat antwoorden voor mezelf gevonden. Ik ga op zoek naar roomse kamille en pompelmoes. Kaneel had ik gelukkig al. Dank je voor het plaatsen, Maris grin
Selma
Selma okt 19 '08
Even ter info, hygiene en beschermen maken de mens zwakker en zwakker.
Voorbeeldje, mijn zus beschermt haar kinderen tegen de koude, zodra het weer wat guurder wordt, muts, sjaal, wanten enz. gevolg?
3 Maanden per jaar zijn haar kinderen snot verkouden, geen weerstand dus.
Schoner maakt gevoeliger.
Mijn mening hoor!

Liefs en groetjes, Selma.
admin
admin okt 19 '08
Weerstand heeft toch niets met mutsen en sjaals te maken?
Dat zit in je lijf, niet erbuiten.
Voor mijn gevoel is het een combinatie van factoren, voeding, slaap en eetpatroon en natuurlijk zijn er ook erfelijke factoren.
Ik denk wel dat mensen die superfanatiek zijn met hygiene minder beschermd zijn tegen bacterien, dat geloof ik wel.
Maar soms is hygiene wel noodzakelijk, ik bedoel jij laat je kip toch ook niet een hele dag buiten de koelkast en bakt hem dan aan het eind van de dag, dan wordt je ziek.
Hier is de middenweg wellicht de beste.

Ik denk er net zo over als jij Selma (denk ik) snoepje van de grond oprapen en in de mond? Ja hoor hebben mijn kinderen heus wel eens gedaan. Verkouden? Nee bijna nooit, ook hier geen sjaals, wanten en mutsen, maar ik geloof niet dat echt iets uitmaakt. Overal voor ingeent? Nee, maar dat was geen verstandige beslissing, nu zijn ze dat wel. Maar inderdaad niet te pieterpeuterig met hygiene, kinderen hoeven echt niet elke dag onder de douche. Ook hier zitten ze wel eens met grafklauwtjes aan tafel, maar handen wassen na het plassen vind ik dan weer wel belangrijk.

Vaak haren wassen geeft meer kans op hoofdluis, die zitten graag op een schoon hoofd. Mijn oudste was mijn testkind en die ging dus elke dag wél in bad en elke dag haren wassen, getsie die heeft zo vaak hoofdluis gehad! Bij nr.2 en drie had ik het al aardig door en nu met vier hebben wij geen hoofdluis meer.
Wendy's
Wendy's nov 4 '08
Ik word heeel super snel ziek (elke maand ben ik wel keertje ziek), ik mis een bepaalde soort stof in mijn bloed (soort van wittebloedlichaampjes, ik kan zo ff niet op de naam komen).. + kheb veel allergieen en astma..

Gister nog antibiotica meegekregen vande dokter.. want meestal loopt een verkoudheid bij mij door tot een longontsteking.

haha.. mijn vriend super bezorgd altijd, maar voor mij is het gewoon kei normaal!

Ik ben ooit bij een magnetiseur geweest.. en sinds dien gaat het veel beter met me!
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 4 '08
Als je last van je longen / keel hebt is het vaak een probleem van dingen niet uitten. Nou ken ik jou wel een beetje en weet ik dat je vrij veel dingen voor je houdt en niet zegt, terwijl je ze liever wel zou willen zeggen.
Anne
Anne nov 4 '08
Als klein kind was ik elke winter heel erg ziek. Het hele jaar door eigenlijk was ik vaak ziek elke maand wel een paar keer. vaak wilde ik ook niet naar school ik maakte mezelf ziek en werd verkouden en kreeg keelpijn.
Sommige winters had ik wel 6 keer keelontsteking gehad. Ik was toen ongeveer 6/7 jaar.
Toen werden mijn amandelen wegehaald. Dat hielp wel, maar ik was nog steeds vaak ziek. Wilde niet naar school te druk teveel dingen om me heen emoties van anderen voelen enzo dat maakte me gewoon letterlijk ziek elke keer weer.

Nu ik me beterder in me vel voel ben ik niet meer zo vaak ziek als ik 1 keer in het jaar haal is het veel, vergeleken met vroeger is dit een hele verbetering smile

Wel heb ik soms last van keelpijn als ik dat voel dan ga ik thee met honing drinken en sjaal om doen en is het na een paar dagen weg, doe ik dat niet word ik verkouden en misschien ziek.
Soulfriend
Soulfriend jan 23 '09
Alles wat met de keel en nek te maken heeft, kan worden gezien als 'stress' in het Vaderprincipe. Het Vaderprincipe is het omgaan met mannen in je leven; een broer, neef, leraar, je vader, opa etc. etc. Het is een fenomeen voortkomend uit de keelchakra die zijn energie weer doorgeeft aan de Long(-energie) die weer zorgt voor de holten en luchtwegen. Verder is het ook een verstoring in de lymfestroming van het hoofdgebied

Op een rij: keelchakra verstoord > stress vaderprincipe > verstoring longenergie > verstoring lymfestroming (immuunsysteem) > verkouden en keelpijn.

Hopelijk heb je hier wat aan....

Groetjes S.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki