Loading...
nl

Wat is een affirmatie?

Maryssa
Maryssa nov 26 '08
Het mooie van affirmaties vind ik dat ze in je hoofd opkomen op he moment dat je ze nodig hebt. Het lijkt wel alsof een bepaalde negatieve gedachte over jezelf een passend affirmatie triggert.Affirmaties kunnen je een gevoel van bevestiging geven juist over die onderwerpen waarvan je dat in het verleden te weinig hebt gehad. Eerlijk gezegd zit er bij mij even de klad in maar ben het zeker weer van plan om op te pakken. Het doet veel met je denken en dat is weer te zien in hoe je overkomt en in het leven staat.
Helma
Helma dec 5 '08
Momenteel probeer ik me te verdiepen in de materie van de affirmaties.

Telkens als ik een positieve zin zeg, komt er als vanzelf een negatieve achteraan. Ik blijf me daar tegen verzetten, totdat het zijn werk gaat doen.
Mijn maandelijkse syclus heeft erg veel invloed op hoe ik me voel, en het belemmert me in het vasthouden van het positieve.
gast
gast dec 5 '08
Het is ook wel eens handig te ervaren wat die negatieve gedachten doen in je leven. Ik weet van mijzelf dat als ik ze 'denk' dat ze dan uitkomen en als ik ze uitspreek ze juist tegenovergesteld uitkomen. Daarom werd ik nog al eens als negatieveling gezien maar dit was dus niet zo.
Helma
Helma dec 5 '08
Gast, dan zal ik ze maar hardop zeggen, he, mits er niemand in de buurt is smile
gast
gast dec 5 '08
Ik wil niet zeggen dat het bij jou ook zo werkt dus weet wat je zegt wink
Helma
Helma dec 5 '08
Nee, weet ik, ik maak ook maar een grapje. Ik sta het mezelf nu maar even toe om negatief te zijn.
koenewoen
koenewoen feb 18 '09
Zelf probeer ik ook te visualiseren maar dit lukt mij totaal niet. Waarschijnlijk moet ik het niet juist doen. Nochtans doe ik dit in bed en tijdens meditaties. Wat is de juiste manier dan?
Maryssa
Maryssa feb 18 '09

Er zijn cd's met affirmaties op mooie achtergrondmuziek en je zegt de stem na op de cd. Misschien past dat beter bij je. Dit kun je in het begin het beste met je volle aandacht doen. Na een aantal keer merk je dat je de zinnen al beter in je hoofd hebt zitten en kun je er bijvoorbeeld de afwas hihi bij doen. Wat je ook kan helpen is een briefje met een voor jou passende affirmatie op te hangen op bijvb de spiegel in de badkamer. Daar kom je een paar keer per dag en dan kun je die affirmatie ook lezen en eventueel uitspreken. Na een tijdje merk je dat een affirmatie in je hoofd "oppopt" als het ware als je hem nodig hebt. Bijvoorbeeld je voelt je niet op je gemak in een gezelschap. Dan zou het kunnen dat er een affirmatie oppopt in je hoofd zoals "Ik ben uniek en goed genoeg zoals ik ben" dat helpt je meestal en geeft een stuk bevestiging. Het is even zoeken wat er bij je past. Lukt visualiseren je niet laat dat dan los en zoek een manier die bij je past.
koenewoen
koenewoen feb 20 '09
Bestaat er ook een website, waar er verschillende affirmaties instaan. Of moet je die voor jezelf maken?
admin
admin feb 20 '09
Koenewoen, ik heb er hier een paar voor je:


Positieve gedachten brengen mij het welzijn en de voordelen waarnaar ik verlang.

Ik ben gezond, fit en vitaal

Ik leef in vrede en harmonie

Ik accepteer mezelf zoals ik ben

Ik vergeef mijzelf / iemand dat…

Rijkdom komt in alle vormen naar mij toe

Alles wat ik doe is een succes

Ik verdien het om gezond te zijn

Ik ben het universum dankbaar voor mijn gezondheid, leven en mijn geluk


Ik hou van mezelf en ik straal vandaag.

Ik ben gelukkig.

Ik ben succes.

Ik ben mooi. (En als je dat bv niet vind, want je moet 't wel geloven, wil 't werken, zeg dan;"Ik word iedere dag mooier.")

Mijn leven wordt iedere dag mooier.

Moeiteloos creëer ik mijn leven zoals ik dat het liefst wil en op wonderbaarlijke wijze werkt alles met me mee.

Ik accepteer mezelf helemaal ook mijn mindere kanten. Ik accepteer en voel liefde voor mijn mindere kanten. (want dat is de enige manier om ze los te laten.)

Ik trek mensen aan die mij graag willen helpen en ondersteunen met wat ik wil bereiken.

Moeiteloos eet ik alleen dat wat goed en gezond voor me is.

Iedere dag leer ik meer van mijn buik te houden.

Moeiteloos bereik ik het gewicht wat precies bij me past.

Het universum steunt me en geeft me alles wat ik nodig heb, ik hoef het alleen maar te bestellen en vast dankbaar zijn.

Ik ben van nature slank en bereik moeiteloos mijn streefgewicht.

Ik laat steeds gemakkelijker mijn negatieve gewoontes los.

Ik voel me goed en ik waardeer mijn lijf iedere dag meer en meer.

Mijn lichaam is gezond, alle cellen in mijn lichaam werken keihard aan mijn gezondheid.

Alle cellen in mijn lichaam, stralen van gezondheid.

Ik ontdek nu hoe mooi en talentvol ik ben. Ik hou van mezelf en ik sta mezelf nu toe mijn leven te leven in geluk, liefde, succes en overvloed. Ik verdien het.

Ik heb een prachtig lijf en ik ben mooi en straal van gezondheid.

Ik ben gek op groente en fruit en ik respecteer mijn lichaam.

Alles wat ik aanpak, lukt altijd.

Ik stop met oordelen en zie alles met liefdevolle ogen.

Ik ben sterk en zelfverzekerd.

Moeiteloos kom ik voor mezelf op zonder een ander te kwetsen. Ik ben trouw aan mezelf.
l mijn angsten blijken onbeduidende drempeltjes, glimlachend stap ik over ze heen.

Ik sta mezelf toe gelukkig te zijn.

Vanaf nu kies ik voor mezelf en voor liefde en geluk.

Ik heb een mooi leven en ik geef mijn problemen een positieve wending waar ik wat van kan leren.

Ik ben veilig, ik voel me beschermd.

Ik relativeer vandaag met een lach.

Vandaag glimlach ik naar iedereen.

Ik straal liefde uit en het komt van alle kanten weer bij me terug.

Er is tijd genoeg om alles te doen wat ik wil.

Ik heb het rotsvaste vertrouwen dat alles wat ik weten moet aan mij geopenbaard wordt.

Ik kan me uitstekend concentreren. Ik ben ontspannen en oplettend en ik ervaar deze dag als een genot.

Ik ben tevreden met mijn gedachten en gevoelens. Geen enkele persoon, plaats of ding heeft enige macht over mij, want ik ben de enige denker in mijn gedachtewereld.

Ik kom voor mezelf op en ik ben eveneens bereid andere gezichtspunten of handelwijzen te erkennen.

Ik laat het gevoel gejaagd te zijn los en laat dingen gebeuren.

De enige persoon die ik kan veranderen ben ik zelf. Ik begin met het loslaten van alle kritiek op mijzelf en met het liefhebben en aanvaarden van wie ik op dit moment ben.

Alles waarmee ik in aanraking kom, is een succes. Voortdurend gaan er nieuwe deuren open. Het leven is prachtig.

GEZONDHEID
Al mijn cellen zijn:fit,vitaal,gezond en gelukkig.
Liefdevol laat ik nu mijn gifstoffen los.
Liefdevol laat ik nu mijn weerstand los.
Liefdevol laat ik nu mijn controle los.
Mijn hoofdharen zijn gezond.
Mijn hoofdhaarwortels zijn gezond.
Mijn hoofdhuid is gezond.
Ik slaap diep en totaal ontspannen door tot minstens......uur.

In de kern van mijn wezen ben ik Liefde. later afgekort tot: ik ben liefde.

In de kern van mijn wezen ben ik Vertrouwen. ik ben vertrouwen.

In de kern van mijn wezen ben ik Respect. ik ben respect.

Alles wat ik dien te weten, komt naar me toe op de juiste tijd en plaats.
koenewoen
koenewoen feb 20 '09
Dank je Hans,
Een hele waslijst zal er zeker enkele uitnemen, die voor mij van toepassing zullen zijn! Hopelijk mogen ze werken!
Bedankt!
admin
admin feb 20 '09
Ik heb er nog meer, mocht je interesse hebben. Affirmaties voor verschillende doelen, onder andere per chakra.
Muin
Muin feb 20 '09
Lieve Hans,

Heb je ook een affirmatie voor mij om tot rust te kunnen komen? grin
admin
admin feb 21 '09
Anne,

Ik heb er een stel uitgezocht voor je. Kijk maar welke je aanspreken. Ik hoop dat je er rust en acceptatie uit krijgt.

Groetjes,
Hans


Ik vergeef mijzelf / iemand dat…

Ik ben het universum dankbaar voor mijn gezondheid, leven en mijn geluk

Ik hou van mezelf en ik straal vandaag.

Ik ben gelukkig.

Moeiteloos kom ik voor mezelf op zonder een ander te kwetsen. Ik ben trouw aan mezelf.

Al mijn angsten blijken onbeduidende drempeltjes, glimlachend stap ik over ze heen.

Ik sta mezelf toe gelukkig te zijn.

Vanaf nu kies ik voor mezelf en voor liefde en geluk.

Ik ben veilig, ik voel me beschermd.

Ik relativeer vandaag met een lach.

Ik heb het rotsvaste vertrouwen dat alles wat ik weten moet aan mij geopenbaard wordt.

Ik ben tevreden met mijn gedachten en gevoelens. Geen enkele persoon, plaats of ding heeft enige macht over mij, want ik ben de enige denker in mijn gedachtewereld.

Ik laat het gevoel gejaagd te zijn los en laat dingen gebeuren.

Alles wat ik dien te weten, komt naar me toe op de juiste tijd en plaats.

Alles wat ik nodig heb, komt vanzelf naar met toe.


In volmaakte rust benut ik mijn kwaliteiten.

Elke dag ben ik meer tevreden met de dingen die ik bereik en kan ik gevoelens van ontevredenheid los laten.

Ik geef me over aan de belangrijke dingen in mijn leven en vertrouw hierop.

Ik maak keuzes vanuit mijn hart en twijfel niet meer aan deze keuzes

Ik kan loslaten en afwachten, omdat ik weet dat wat ik wil op mijn pad komt.

Ik word elke dag minder afhankelijk van wat mensen van mij vinden.

Ik kan nu een balans opmaken van mijn leven en tevreden terugkijken.

Ik kan elke situatie aan;

Aan mijn behoeften wordt altijd voldaan;

Ik ben goed genoeg zoals ik ben;

Het leven ontvouwt zich zoals het hoort;

Ik accepteer en waardeer mijzelf zoals ik ben;

Ik behoor aan mijzelf toe;

Ik aanvaard dat pijn een essentieel deel is van mijn groei en ontwikkeling;

Ik houd van mijzelf om wie ik ben en om al mijn mogelijkheden;

Alle vroegere pijn leg ik in de handen van de liefde;

Ik ben dankbaar voor alle liefde die mij omringt;

Andere mensen verdienen mijn mededogen;

De liefde die ik voel voor mijzelf en voor anderen is niet aan voorwaarden gebonden;

Liefde is bevrijdend;

Ik vertrouw erop dat mijn innerlijke zelf me leidt en beschermt;

Ik hoef niets te bewijzen;

Ik besluit mijzelf en anderen te aanvaarden zoals ze zijn;

Ik ben wie ik ben en daarin verheug ik mij.
Muin
Muin feb 21 '09
Ik sta mezelf toe gelukkig te zijn

Deze affirmatie kies ik. Heel erg bedankt Hans voor de genomen moeite.

Liefs,
Anna (niet Anne) tongue
admin
admin feb 21 '09
Anna,
Mijn excuses blush
admin
admin feb 21 '09
En ik heb er nog een:

Ik accepteer mezelf zoals ik ben, en ook de anderen zoals ze zijn.
gast
gast feb 21 '09
Ja dat is een mooie Hans.
Precious1
Precious1 feb 21 '09
Wat ook goed is om te onthouden is dat het woordje "niet" niet werkt.

Dus dingen tegen jezelf zeggen waar het woordje "niet" in voor komt heeft geen zin. De kosmos kan niets met het woordje dus zal het negeren. Wat er dan dus gebeurd is dat datgene wat je juist niet wilt dus gebeurd. wink

Dus bijvoorbeeld: Ik zal deze week niet ziek worden, wordt: Ik zal deze week ziek worden.

Wat ook goed werkt om rustig te worden is EFT, werkt als een tierelier!
Hier een goed voorbeeld van hoe het werkt:
http://www.youtube.com/watch?v=X4EDgTc0AyQ
admin
admin feb 14 '10
Hele mooie tekst! Heb het hardop voorgelezen smile

En inderdaad ik vind ook, als je van te voren al ergens negatief over nadenkt of naartoe gaat, wordt het vaak ook negatief.

Positief zijn helpt! Dat is mijn mening, als je ergens positief tegen aan kijkt en zegt ik kan het! ipv ik denk dat ik het kan... dat voelt gewoon supergoed!
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende
Discussie is uitgelicht (Sticky)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki