Loading...
nl

Wat is een affirmatie?

JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 3 '08
Wanneer wij een lichamelijke klacht willen wegnemen doen wij dit met behulp van een affirmatie. Deze affirmatie geven we bij de door jou aangegeven klacht door. Om meer inzicht te geven hier even de uitleg over de affirmatie:

Wat is een Affirmatie?
Affirmaties zijn teksten die je in gedachten of hardop uitspreekt en die je gedachten beïnvloeden en versterken. Zonder dat je het door hebt, gebruik je de hele dag affirmaties, naar jezelf (“Dit lukt me nooit!”), naar je kinderen (“Wat ben jij toch vervelend vandaag!”), naar anderen ("Dat is veel te moeilijk voor jou"). Meestal gebruiken we affirmaties op een negatieve manier. Door ze bewust en op een positieve manier te gebruiken en regelmatig te herhalen kun je je gedachten over jezelf veranderen - en dus ook je leven.

De wereld is zoveel lichter als je positief in het leven staat. Waarom zou je jezelf niet gunnen de meest verheven gedachten over jezelf te hebben?

Doorbreek je overtuiging
Soms kan het gebeuren dat je een bepaalde affirmatie bijna niet over je lippen kunt krijgen. Of dat je kwaad wordt of verdrietig als je een bepaalde affirmatie leest of uitspreekt. Dat kan betekenen dat bij jou de overtuiging van het tegendeel heel diep zit. Om uit te vinden waar het probleem zit en hoe je jezelf steeds weer negatieve gedachtes voorhoudt helpt de volgende oefening:

Neem een stuk papier en trek middendoor een verticale lijn. Schrijf aan de linkerkant de affirmatie. Schrijf nu aan de rechterkant de gedachte die in je opkomt tijdens het schrijven van de affirmatie. Herhaal dit net zo lang tot de gedachtes die je rechts opschrijft positief zijn in plaats van negatief. Ga door met het opschrijven van de affirmatie, ook al schrijf je 'm honderd keer.

Oefen net zo lang op die bepaalde affirmatie tot je ‘m lachend, met een blij hart, hardop en duidelijk kunt uitspreken. Pas dan heb je de positieve tekst als waarheid geïntegreerd in jezelft.

Blijf herhalen
Vaak blijkt dat je door de dag heen vaak vergeet om je affirmaties te herhalen. Omdat je het te druk hebt of simpelweg omdat je er niet aan denkt. Als je 's avonds een affirmatie meerdere malen achter elkaar wilt herhalen val je misschien halverwege al in slaap. Begin dan eerst met "ik blijf wakker - ik blijf wakker - ik blijf wakker"!).

Op momenten van stress is het vaak zo moeilijk om eerst je affirmatie te zeggen voordat je reageert. Je kan hiervoor affirmatiekaartjes maken die je over het huis verspreidt. In de keuken hangt bijvoorbeeld: IK BEN RUSTIG EN KALM, want als je aan het eind van een lange dag met het eten bezig ben en de kinderen hangen jengelend, moe en hongerig om je heen hangen, dan wil je je rust nog wel eens verliezen. Maar doordat je ogen steeds - onbewust - op de tekst vallen wordt je geaffirmeerd in het tegenovergestelde: je gaat geloven dat je rustig en kalm bent en vertoon je daardoor ook het overeenkomstige gedrag.

Visualiseren
Een andere manier van affirmeren is visualiseren. Visualiseren betekent letterlijk: iets zichtbaar maken. In je hoofd draai je een speelfilm af van hoe jij wilt dat een bepaalde gebeurtenis plaatsvindt. Dit kan een gebeurtenis in de nabije toekomst zijn (een belangrijk gesprek met een klant de volgende ochtend) of in de verre toekomst (het bereiken van een mijlpaal, bijvoorbeeld 15 kilo afvallen). Een visualisatie kun je zo gedetailleerd maken als je wilt. Zie voor je wat je gaat zeggen tegen die potentiële klant, dat hij of zij positief reageert, dat je rustig en kalm blijft, dat je er perfect uitziet, dat je op het laatste moment nog een idee krijgt waarmee je de klant kunt overhalen en zie dat de klant zegt: “Ja, jij krijgt de opdracht!”. En in het tweede voorbeeld: zie voor je dat je slank bent, dat je fit bent, dat je mooie nieuwe kleren aan hebt, dat mensen bewonderend naar je kijken, dat je op de weegschaal staat en dat je inderdaad 15 kilo minder weegt. Het regelmatig herhalen van een visualisatie versterkt het resultaat.

Let wel: een gewenste situatie visualiseren is geen garantie dat het daadwerkelijk zo gebeurt. Een goede afsluiting is het uitspreken van: “Zo zie ik graag dat het gebeurt maar ik laat het nu los. Ik heb vertrouwen in een goed verloop van de gebeurtenissen.”

Affirmeren in Nederland
In Nederland worden mensen grootgebracht met het idee "doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg" en iedereen die positieve dingen over zichzelf zegt, wordt al snel als arrogant bestempeld. Als iemand je een compliment geeft omdat je iets goed gedaan hebt, ben je al snel geneigd te zeggen: "Ach, het is niet zo moeilijk hoor" of "Het stelde niets voor". Maar zou het niet heerlijk zijn als je jezelf positief kunt affirmeren door te zeggen: "Dank je wel, ik vond het leuk om te doen en ben blij dat het lukte" of zelfs "Dank je wel, ik kan dit heel goed en doe het met plezier".

Een voorbeeld van het Nederlandse gedrag vind je ook op de sportvelden. Als Nederlandse topsporters geïnterviewd worden zeggen ze vaak dingen als "We doen ons best" of "Ja ik ben goed voorbereid, maar ja, je moet maar afwachten of je ook in vorm bent hè". Met deze mentaliteit is het heel moeilijk de top te bereiken. Het is alsof ze van te voren al een excuus hebben voor als ze die eerste plaats niet bereiken.

Dat is ze ook niet helemaal te verwijten. De enkeling die duidelijk zegt: "Ik ga voor de Gouden Medaille" wordt afgemaakt door de Nederlandse pers als hij of zij 'slechts' als vierde eindigt. Het is die kop die boven het maaiveld uitsteekt: ergens kunnen wij Nederlanders dat niet zo goed hebben. Alsof we de ander het licht in de ogen niet gunnen.

Nu kun je inderdaad besluiten om jouw houding aan te passen aan de reactie in Nederland. Maar waarom zou je jezelf minder voordoen dan je bent? Om anderen te plezieren?

Ontsluit de kracht van je ziel - wees meester over je eigen gedachten
Affirmaties zijn zowel een doel als een middel. Als je met affirmaties gaat werken, is het doel om positieve gedachten vast te zetten in je hoofd. Maar het is ook een middel op het pad naar bewustwording. Als je met affirmaties gaat werken ontkom je er niet aan om steeds bewuster in het leven te gaan staan. Wat denk je, ben je er klaar voor?
Delen:
Lena
Lena sep 3 '08
smileik ben begonnen!
positief denken,compimenten in ontvangst nemen,geloven in jezelf, ja het is heel belangrijk.
we weten inderdaad dat slechte eigenschappen zo op te noemen zijn,maar de goede wordt al veel moeilijker.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 3 '08
En welke affirmaties gebruik je hiervoor?
Lena
Lena sep 3 '08
eigenlijk door iedere ochtend tegen mezelf te zeggen dit wordt een positieve dag!( ook al valt het minder uit, de start is positief) ik heb in het verleden zo geworsteld met beren op de weg en weinig zelfvertrouwen dat het de hoogste tijd werd voor verandering. smile
heb er wel lang over gedaan om zo ver te komen,maar ik moet ook bekennen dat Thomas de eerste zet gegeven heeft hier, met de woorden :het zijn alleen maar gedachten.
dit heeft voor een grote ommekeer in mijn kijken op gegeven.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 3 '08
Mag ik vragen waarom je zegt "Dit wordt een positieve dag" in plaats van "Dit is een postieve dag". Want in jouw eerste affirmatie krijg ik namelijk het gevoel dat jij iedere dag al negatief begint en beschouwt waardoor hij nog positief moet worden.
Lena
Lena sep 3 '08
ja dat zou kunnen Nims,maar of het echt zo negatief is denk het niet.wordt of is,is maar hoe je het bekijkt,want ik weet niet van tevoren of het een positieve dag zal zijn toch,ben niet helderziend wink
gast
gast sep 3 '08
Zolang je de "negatieve" dingen ook accepteerd om het "positieve" tot uitdrukking te laten komen is er niets mis met deze affirmaties. Alleen is het zo dat mensen vaak alleen maar het "positieve" willen hebben.
Lena
Lena sep 3 '08
ja gast het is ook iets persoonlijks winkik geloof niet alleen in positief lijkt me eng. Ying en Yang smile
gast
gast sep 3 '08
Ja, yin en yang.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 3 '08
Origineel bericht van: Lena10
ja dat zou kunnen Nims,maar of het echt zo negatief is denk het niet.wordt of is,is maar hoe je het bekijkt,want ik weet niet van tevoren of het een positieve dag zal zijn toch,ben niet helderziend wink
Ok bedankt voor het antwoord. Was er gewoon benieuwd naar en inderdaad je weet het nooit van te voren smile.
Lena
Lena sep 4 '08
oh die schrijf fouten toch blush

yin en yang smilega er nog maar eens wat over lezen.
Lena
Lena sep 4 '08
trouwens ik hoop dat er nog wat meer hier voorbij komen.
admin
admin sep 4 '08
Affirmaties en Chakra's

Affirmatie voor de stuitchakra

* Mijn lichaam wordt belangrijker voor me;
* Ik koester het voortdurend;
* Ik aanvaard de verantwoordelijkheid voor mijn leven;
* Ik kan elke situatie aan;
* Ik zie de overdaad aan liefde, vertrouwen en genegenheid om me heen;
* Mijn innerlijke moeder staat altijd voor me klaar; ze beschermt, koestert en troost me;
* Ik heb recht op het beste dat het leven te bieden heeft;
* Aan mijn behoeften wordt altijd voldaan;
* Ik ben verbonden met Moeder Aarde en voel de zekerheid van mijn geaardheid in de realiteit en het heden.


Affirmaties voor het heiligbeenchakra

* Ik ben op weg naar een tijd waarin ik volkomen tevreden en gelukkig ben;
* Het leven biedt mij alles wat ik voor die reis nodig heb;
* Ik heb recht op liefde en seksueel genot;
* Ik heb het recht om mijn wensen aan mijzelf en aan anderen kenbaar te maken;
* Ik ben goed genoeg zoals ik ben;
* Het leven ontvouwt zich zoals het hoort;
* Ik ben bereid mijn lichaam te eren en me op mijn gemak te voelen met mijn seksualiteit.


Affirmaties voor de zonnevlechtchakra

* Ik accepteer en waardeer mijzelf zoals ik ben;
* Ik weet dat ik me ontwikkel tot de beste mens die ik zijn kan;
* Ik besluit mijzelf te behandelen met eerbied en respect;
* Mijn persoonlijke macht wordt elke dag sterker;
* Ik behoor aan mijzelf toe;
* Ik bepaal zelf wat ik denk en hoe ik mij gedraag;
* Ik verdien alle liefde, vreugde en welvaart die op mijn weg komt;
* Ik sta open voor het ontvangen van alle goede dingen in het leven.


Affirmaties voor de hartchakra

* Ik stuur liefde naar alle mensen die ik ken; alle harten staan open voor mijn liefde;
* Ik aanvaard dat pijn een essentieel deel is van mijn groei en ontwikkeling;
* Ik houd van mijzelf om wie ik ben en om al mijn mogelijkheden;
* Alle vroegere pijn leg ik in de handen van de liefde;
* Ik ben dankbaar voor alle liefde die mij omringt;
* Andere mensen verdienen mijn mededogen;
* De liefde die ik voel voor mijzelf en voor anderen is niet aan voorwaarden gebonden;
* Liefde is bevrijdend;
* Andere mensen hebben lief zo goed ze kunnen;
* Als iemand niet genoeg van mij houdt, kan hij zijn liefde misschien niet goed genoeg uiten en verdient hij mijn mededogen.


Affirmaties voor de keelchakra

* Ik zeg voortaan wat ik vind;
* Wat ik zeg is de moeite van het aanhoren waard;
* Ik geniet van mijn zelfexpressie en mijn creatieve activiteiten;
* Ik luister naar de behoeften en wensen van anderen en onderken die;
* Ik spreek altijd vanuit mijn hart;
* Ik denk na over mijn woorden voordat ik ze uitspreek;
* Mijn stem wordt sterker en aantrekkelijker.


Affirmaties voor de voorhoofdchakra (derde oog)

* Ik onderken mijn behoefte aan stilte in mijn leven;
* Het antwoord op alle vragen is te vinden in mijzelf;
* Ik vertrouw erop dat mijn innerlijke zelf me leidt en beschermt;
* Ik vertrouw op mijn gevoelens;
* Ik hoef niets te bewijzen;
* Ik ben het Goddelijk plan dat zich manifesteert;
* Ik ben een vat vol wijsheid;
* Ik vertrouw erop dat mijn verbeelding voor mij een wereld van veiligheid en geluk schept;
* Verbeelding is het levensbloed van mijn creativiteit;
* Ik besluit mijzelf en anderen te aanvaarden zoals ze zijn;
* Fouten en vergissingen stellen mij in staat te leren, te groeien en me te ontwikkelen.


Affirmaties voor de kruinckakra

* Ik stem mij af op éénheid met de hogere macht;
* Ik begin mijzelf te aanvaarden zoals ik ben, met dankbaarheid en liefde;
* Ik beperk mijzelf intellectueel en creatief niet langer en breng mijn geest in verbinding met de bron van alle kennis;
* Ik ben een uniek, stralend, liefdevol wezen;
* Ik besluit te leven van uit een gevoel van liefde en tevredenheid;
* Ik besluit mijzelf te transformeren en vrij te worden;
* Ik laat mijn beperkte gedachten los en breng mijzelf naar steeds hogere bewustzijnstoestanden;
* Ik ben wie ik ben en daarin verheug ik mij.

http://members.chello.nl/i.klok1/judith/index.html
admin
admin sep 4 '08


Het genezen en reinigen van jouw energieveld vervult je leven met vrede, vreugde, voorspoed en licht. Je kunt je aura reinigen en vergroten met twee basisenergieën: licht en geluid. De volgende affirmaties veranderen je energieveld. Het geluid van het hardop uitspreken van deze affirmaties heeft een positieve invloed op je energieveld.



‘Laat er licht zijn’- gebed

Laat er licht zijn. Liefdevol, krachtgevend,

Wit, gouden, violet, roze, groen en blauw,

Genezend, krachtgevend, gekerstend licht

Van Jezus Christus, Babaji, de Heilige Geest,

en (de naam van jouw godheid)

in en door deze gekerstende, genezende, krachtgevende

sessie en situatie voor het reinigen en genezen van mijn aura,

voor mijn hoogste welzijn, en dat van alle anderen om mij heen.

(Herhaal minstens drie keer)

Dank u God en ZO IS HET.



Affirmatie van het witte vuur

Ik ben nu op liefdevolle wijze verheven, genezen en gereinigd.

In het witte vuur van de Heilige Geest

En het bewustzijn van Christus,

En de violette reinigende vlam van Saint Germain,

Onder Gods genade, op Gods eigen wijze en perfecte manieren.

Dank u God en ZO IS HET.



Gebed voor gouden genezing

IK BEN nu op liefdevolle wijze vervuld met, verheven en omgeven door

de gouden genezende stof van Gods bewustzijn.

IK BEN nu vervuld met Gods liefde,

Gods licht en Gods waarheid.

God vervult mijn aura en lichaam van licht nu

met deze gouden genezende stof,

die de deuren sluit van zowel

mijn fysieke als mijn subtiele lichamen

voor de lagere astrale niveaus van de geest

en stemt mij in plaats daarvan af op Goddelijk bewustzijn.

Deze gouden genezende stof geneest mij nu en verheft mij.

Ze doet de gewaarwording van Goddelijk bewustzijn ontwaken binnen in mij

en in de hele schepping, nu.

Door deze genezing ben ik beter afgestemd

op de God in mij en in de hele schepping.

Ik ontwaak op liefdevolle wijze voor een groter bewustzijn

van de God in mij, nu op dit moment.
Dank u God en ZO IS HET.


Bron: ‘Compleet handboek aura’s lezen en beïnvloeden’, Susan G. Shumsky
Lena
Lena sep 5 '08
:)wat mooi
Lena
Lena sep 9 '08
Affirmaties


Dynamische Dialoog
door Jennifer Hoffman

Wij allen houden gesprekken met onszelf en de meeste van hen gebeuren binnen de privésfeer van onze gedachten. Gedurende deze gesprekken maken we beslissingen, debatteren, oordelen en bepalen we de koers van elk aspect in ons leven. Deze innerlijke dialoog speelt een belangrijke rol in ons leven en spijtig genoeg is het meestal negatief. We hebben meestal niemand in ons leven nodig om ons te bekritiseren of te beoordelen; we doen het zelf goed genoeg. En we kunnen onszelf uit een situatie praten nog voor we zelfs toelaten dat ze plaatsvindt. Deze innerlijke dialoog kan een van de 2 paden volgen; het kan statisch zijn, ons in dezelfde gedachtegang houden, ons neerwaarts duwen zodra we proberen op te staan, of het kan dynamisch zijn, ons voorwaartsbewegend, handelend als een positieve, verheffende kracht in ons leven.

Als onze innerlijke dialoog statisch is, weerspiegelt het onze angsten en twijfels. Bijvoorbeeld als je in de spiegel kijkt, zeg je dan "Ik zie er vandaag fantastisch uit." Of zeg je "Ik ben te dik, zie er oud uit, haat mijn haar, zou een nieuw gezicht kunnen gebruiken", etc? Deze statische dialoog houdt ons vast in dezelfde oude patronen van gedachten en gedrag. Om eruit te geraken moeten we de manier waarop we tegen onszelf praten veranderen, dan zal dit weerspiegeld worden op de manier waarop anderen met ons praten en met ons in verbinding staan. Zelfs al is onze innerlijke dialoog meestal privé, het heeft een eigen energie die anderen kunnen oppikken. Heb je al gemerkt dat wanneer je je niet goed voelt over je uiterlijk iemand er een opmerking over maakt? Ze pikken de negatieve energie op die je opwekt vanuit je innerlijke statische dialoog.

Wanneer onze innerlijke dialoog dynamisch is neemt het onze angsten en twijfels in overweging en gaat dan zowieso verder. Dus zou een dynamische innerlijke dialoog iets goed vinden aan je verschijning, hoe klein ook, en zich daarop concentreren. Ja, je kunt te dik zijn maar je hebt een prachtige lach bijvoorbeeld. Wanneer je innerlijke dialoog dynamisch is creëert het positieve energie rondom ons zodat anderen op een positieve manier moeten reageren. Wanneer ons innerlijke dialoog dynamisch wordt creëert het de energie die we nodig hebben om veranderingen in ons leven te maken. Wat is het verschil tussen de twee? Beeld je in dat je naar een sollicitatiegesprek gaat en je de job echt wilt. Je zit voor de personeelsmanager, zegt alle goede dingen, draagt de juiste kleren, maar je innerlijke dialoog zegt "Ik weet dat ik deze job niet krijg." Wat denk je dat de personeelsmanager zal oppikken om te beslissen wie ze zal aannemen?

Dit is wat er gebeurt wanneer je probeert positieve uiterlijke veranderingen te maken en je innerlijke dialoog statisch of negatief is. Het is alsof je auto rijdt met een voet op het gaspedaal en de andere op de rem. Je wordt heen en weer geslingered tussen vooruitgaan en stoppen en geraakt nergens gemakkelijk. De concentratie van de innerlijke dialoog bepaalt de koers van ons leven dus moeten we er zeker van zijn dat het positief en dynamisch is, onze waarde, achting en perfectie herbevestigt, wegblijven van kritiek, oordeel en negativiteit. Elke keer dat er angst naar boven komt, erken het - je weet dat het er is. Vind dan een manier om het van statisch naar dynamisch te veranderen zodat je er doorheen voorwaarts kunt bewegen en dat te creëren wat je in het leven wilt. Eens je innerlijke dialoog dynamisch is zal je uiterlijke jij zelfvertrouwen en vreugde uitstralen en je zult mensen, ervaringen en situaties aantrekken die de positieve energie die je rondom je creëert weerspiegelen. Herzie deze week je innerlijke dialoog. Is het statisch of dynamisch, kritisch of liefdevol? Veroordeel jezelf niet, verander gewoon de negatieve, oordelende kritische dialoog naar positieve, zelfbevestigende en liefdevolle dialoog en zie hoe deze verandering weerspiegeld wordt in je leven.



Copyright(c) 2004-5 by Jennifer Hoffman. All Rights Reserved.
- Vertaling: Ulla Mertens -
Rybcia64
Rybcia64 sep 18 '08
als ik lees een affirmatie voel ik me heel anders,mijn licham word onspanen en lijk als over mij gaat iets soet,iets lekker,heel fijn gevoel.Wanneer spreek men over God,Godlijke lievde ik voel me zo als lucht...zo lekker...warm in hart...Ik kan dit noch niet brengen wat is dat,ik ben op zoek naar iets wat heet LIEVDE maar de echte lievde...ik weet dat bestaat alleen heb ik noch niet gevonden...hier op aarde.
Kan ik noch in mij leven dit gevoel echt hebben???
Ik hou van GOD en ik wil voor hem zijn,helpt mij...waar kan ik dat vinden???

ik ben niet naief,nee.
admin
admin sep 20 '08
Die liefde zit in je hart Rybcia, die moet je niet buiten jezelf zoeken.

admin
admin sep 20 '08





I can only imagine
What it will be like
When I walk
By Your side
I can only imagine
What my eyes will see
When Your face
Is before me
I can only imagine

{Chorus}:
Surrounded by Your glory, what will my heart feel
Will I dance for You Jesus or in awe of You be still
Will I stand in Your presence or to my knees will I fall
Will I sing hallelujah, will I be able to speak at all
I can only imagine

I can only imagine
When that day comes
And I find myself
Standing in the Son
I can only imagine
When all I will do
Is forever
Forever worship You
I can only imagine

Sephora
Sephora nov 26 '08
Heel mooi om te lezen, erg inspirerend.
Ben van huisuit opgevoed om vooral bescheiden te zijn. Eigenlijk met 't doel om andere mensen de ruimte te geven, maar heb bij mezelf gemerkt dat die bescheidenheid ook om kan slaan door jezelf weg te cijferen.
Daarom vind ik deze affirmaties zo mooi.
Bedankt hiervoor!
Pagina's: 1 2 3 Volgende
Discussie is uitgelicht (Sticky)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki