Loading...
nl

Meditatie is erg gevaarlijk

admin
admin sep 3 '08
Als jij iedere keer je woorden weghaalt kan ik deze discussie niet met je aan gaan, nu lijkt het of mijn reactie nergens op slaat terwijl jij net duidelijk wel over Jezus schreef.
Ik ga dus niet verder met je mee in deze discussie, ik verander ook niet mijn woorden na een reactie, ik zet er hooguit iets bij maar haal niets weg.
admin
admin sep 3 '08
Oké, no hard feelings.
Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 3 '08
Origineel bericht van: Hurby
Meditatie is afsluiting voor de buitenwereld en opening voor de astrale wereld met alle gevolgen van dien.

Maar goed, het is maar advies hoor, doe ermee wat je wilt.

Ik denk dat die werelden er áltíjd wel zijn wink

Meditatie is (volgens mij hoor ;)) je niet afsluiten maar juist jezelf openstellen door in jezelf naar binnen te gaan om weer goed de zielsverbinding in jezelf te kunnen voelen. Natuurlijk is het wel handig als je niet te veel prikkels om je heen hebt, maar verder kun je overal en op ieder moment even mediteren.

Als ik jou zo lees richt jij in meditatie met je aandacht naar buiten, de astrale wereld en ik vraag me af waarom? Wat is het doel daarvan?
fdsajkl
fdsajkl sep 3 '08
Intuïtie. Dit is juist de verbinding met de astrale wereld en om dit zorgvuldig te doen sluit je je af van de buitenwereld. Benen gekruist in de kleermakerszit is een typisch voorbeeld daarvan.
fdsajkl
fdsajkl sep 3 '08
Het gevaar zit hem gewoon in het ongecontroleerd opengooien van te veel kanalen waardoor je negatieve invloeden toegang verschaft, wat vaak gebeurt bij mensen die hun gedachten niet goed kunnen uitschakelen. Dat wilde ik in het allerbegin van dit topic juist duidelijk maken.
Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 3 '08
Intuïtie. Dit is juist de verbinding met de astrale wereld en om dit zorgvuldig te doen sluit je je af van de buitenwereld. Benen gekruist in de kleermakerszit is een typisch voorbeeld daarvan.

Dat is slechts de techniek die je kunt gebruiken om te beginnen. Ik denk dat de werkelijk kracht om je niet te laten beinvloeden in jezelf ligt.

Ik begrijp wat je bedoeld met je tweede bericht. Zoals je het nu zegt klinkt het ook heel anders. Het zou jammer zijn als mensen bang worden voor iets waar ze niet bang voor hoeven zijn; Wanneer je zegt dat het goed is dat mensen zich bewust zijn van waar ze mee bezig zijn, dan ben ik mee grin
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 3 '08
Het gevaar zit hem gewoon in het ongecontroleerd opengooien van te veel kanalen waardoor je negatieve invloeden toegang verschaft, wat vaak gebeurt bij mensen die hun gedachten niet goed kunnen uitschakelen. Dat wilde ik in het allerbegin van dit topic juist duidelijk maken.

Maar Hurby, Meditatie is juist bedoeld om het enige kanaal in jezelf te openen dus er gaan helemaal geen kanalen naar buiten open. Het gaat juist om de tocht in jezelf. Zodra je kanalen naar buiten gaat openen, ben je in het geheel niet meer bezig met mediteren.

Leg mij nu eens uit hoe jij mediteerd en wat er dan gebeurd hurby als je dit doet, want ik heb het idee dat hier onze meningsverschillen vandaan komen, en dat jij iets anders onder mediteren verstaat dan dat wij dat doen.
fdsajkl
fdsajkl sep 3 '08
Naar mijn mening valt het allebei onder meditatie:

Je kunt jezelf afsluiten voor alles om jezelf tot rust te brengen, dat ben ik met je eens NiMS. Daar is niets mis mee.

Je kunt enkel ook mediteren door jezelf af te schermen voor de buitenwereld en contact te maken met de astrale wereld. Dit heeft andere doeleinden: je vergaart informatie.

In principe heb je gelijk wanneer de meditatie op de manier die jij bedoelt totaal ongevaarlijk is. Het probleem ligt echter in het feit dat wanneer men niet goed is in zijn gedachten uitschakelen, men ook moeite heeft met het totaal sluiten van alle kanalen, en dus toch invloeden van buitenaf aantrekt.

Daarom zei ik, naar mijn mening, omdat meditatie aanbevolen werd voor Harbringer die vertelde dat hij moeite had met stoppen met denken, meditatie gevaarlijk is voor hem.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 3 '08
Kijk daar zit het verschil van mening dus. Waar jij over spreekt is het (dan wel onbewust) oproepen van entiteiten, en dat is geen meditatie meer. Contact maken met de astrale wereld kan je ook channeling of medium noemen. Meditatie zou ik het niet noemen en je hebt helemaal gelijk dat je dit nooit zomaar moet gaan doen. Daar waarschuwen wij op dit forum altijd veelvuldig voor.
fdsajkl
fdsajkl sep 4 '08
Toch miste je mijn punt dan. Of je dat tweede nu meditatie noemt of niet, dat doet er niet toe. Het feit blijft dat het moeilijk is om jezelf compleet af te sluiten wanneer je je gedachten niet kunt stoppen, en daarom was het naar mijn mening niet verstandig om bij zulk persoon meditatie aan te raden.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 4 '08
En waarom zeg je dat dan niet gewoon laugh. Dat haalde ik echt niet uit jouw eerste reactie. Dus ik had je punt gemist, omdat het er voor mij in ieder geval niet duidelijk stond. Je begon met Medidatie is erg gevaarlijk, in plaats van te zeggen dat het voor HEM erg gevaarlijk is.

Snappie?
fdsajkl
fdsajkl sep 4 '08
Ja sorry hoor, ben ook maar een mens!
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 4 '08
Geeft toch niets laughik leg alleen maar uit waar het "mis" ging, zodat we er allemaal van kunnen leren. Dit was weer een duidelijk geval van miscommunicatie, want eigenlijk waren we het gewoon met elkaar eens, alleen wisten we dat nog niet wink.
fdsajkl
fdsajkl sep 4 '08
Ja zeker blij dat dit weer opgelost is. Ik zal wat beter opletten, poeh...
Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 4 '08
Haha, ja (zelf) bewustwording maakt dat je ook anders gaat communiceren, omdat je jezelf en de omgeving ineens anders ziet grin
Stardust
Stardust sep 15 '08
Meditatie kan zeker gevaarlijk zijn.
Wie bijvoorbeeld verkeerd ademt kan gaan hallucineren.
Wie intensief mediteert kan allerlei waarnemings vervormingen ondergaan. Voorbeeld: lichaamsdelen die deformeren. Insekten waarnemen in allerlei gedaantes. Groteske weergave van zituiglijke indrukken.
Er kunnen wanen ontstaan, latente psychoses worden geactiveerd.
De waarschuwingen in de Zen liegen er niet om en een goede leraar filtert de instabiele karakters er meest snel uit.
Het is een illusie dat iedereen beschermd wordt en je niets kan overkomen. Onderdrukte zaken zullen gegarandeerd boven komen en het is maar de vraag of je daarmee om kunt gaan. Inhouden van het onbewuste zijn niet neutraal en kunnen verstorend werken op het ego en het bewustzijn. In de Zen kent men begrippen voor hallucinaties en psychoïde verschijnselen die vermeden moeten worden. De waarnemings vervormingen kunnen zo sterk zijn dat er gestaakt moet worden met meditaties. En een goede leraar zal iemand dan ook aan het meer aardse werk zetten en verbieden voorlopig in te keren. Lees maar eens verslagen van intensieve meditatie beoefeningen.
Stardust
Stardust sep 15 '08
N@nn

Dat is nu wat ik bedoel. Precies die ademhalingsoefeningen kun je niet zomaar doen. Niet alleen kunnen ze een trip opwekken maar ook schade aanrichten wat gezondheid aangaat. Hyper ventilatie is een gevolg van onjuiste ademhaling en kan een gewoonte worden. Tintelingen in armen en duizeligheid zijn een bekend verschijsel. Met die technieken kun je zeker iets bereiken, maar moet wel heel goed weten wat je doet en liefst onder ervaren begeleiding. Tijdelijke psychotische ervaringen kunnen zeker voorkomen. Je mag de ademhaling wel tellen als middeltje om tot rust te komen.

Overmatig snel inhaleren veroorzaakt een roes en kan zeer emotioneel worden. Het zijn gevaarlijke technieken als je er geen kennis van hebt. En niemand kan voorspellen wat er in een roes bovenkomt.
Daarom is deskundige hulp een vereiste, want psychologische opvang kan noodzakelijk worden.
Verder is het sterk concentreren een middel dat tot de meest vreemde verschijnselen kan leiden inclusief subjectief ervaren zweven of levitaties. Waarmee ik geen werkelijk overwinnen van de zwaartekracht bedoel.

Verder dan nog de sensorische deprivatie. (onthouden van zintuiglijke prikkelingen) bijvoorbeeld in een watertank of bewust isolement (kluizen). De grenzen lossen op en soms ontstaat enorme verlatingsangst. De invloed van het onbewuste is niet iets waarmee je lichtzinnig speelt. Wie leest wat Sjamanen moeten doorstaan.

Groetjes
Lena
Lena sep 16 '08
De waarschuwingen in de Zen liegen er niet om en een goede leraar filtert de instabiele karakters er meest snel uit.
Het is een illusie dat iedereen beschermd wordt en je niets kan overkomen. Onderdrukte zaken zullen gegarandeerd boven komen en het is maar de vraag of je daarmee om kunt gaan.

niet alles is zomaar goed en onschuldig voor een mens
ja stardust zou voel ik het ook
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy