Loading...
nl

Meditatie is erg gevaarlijk

nikskeuh
nikskeuh sep 3 '08
Origineel bericht van: NiMS
Inderdaad, ging niet meer over mediteren, dus ook dat is weer een eigen topic geworden. Je je post heb ik verplaatst hoor.

dankje smile
gast
gast sep 3 '08
Meditatie is niet per definitie gevaarlijk, het is de manier hoe het gebruikt/misbruikt wordt wat gevaarlijk kan zijn.
Ik kan me zo voorstellen dat iemand die niet weet wat meditatie inhoud maar het alleen van iemand gehoord heeft of toevallig iets daarover gelezen heeft, en het op eigen houtje gaat doen, dat het dan gevaarlijk kan zijn.
Autorijden moet je ook eerst leren anders ben je een gevaar op de weg voor iedereen.
fdsajkl
fdsajkl sep 3 '08
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Hurby
Komt op hetzelfde neer; bescherming is toegang verschaffen voor ontwikkeling, niets meer of minder.

Sorry maar ik begrijp niet wat je hier zegt. Zou je dat willen uitleggen?

Het heeft weinig nut denk ik, aangezien ik dit al een paar keer geprobeerd heb en je niet in vrije wil en ontwikkeling gelooft en ik daar niets aan kan veranderen.

Jammer voor jou of jammer voor mij. De conclusie laat ik aan jou over.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 3 '08
Ik begrijp gewoon je zin niet, maar goed als jij het niet wilt uitleggen dan niet. Jammer dat je er zo in zit.
gast
gast sep 3 '08
Welke bescherming bedoel je, Hurby? En ontwikkeling van wat?
Lena
Lena sep 3 '08
Er hangen wel degelijk gevaren aan meditatie. Zo moet je bijvoorbeeld niet mediteren als je aan waanideeen lijdt, of als je in een psychose verkeert. Dit kan de illusies ernstig versterken.

hoe denken jullie hierover?
Lena
Lena sep 3 '08
voor alles in het leven doe het met mate wink
Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 3 '08
Ik begrijp wat je bedoeld, het hangt er alleen een beetje van af wat we onder meditatie verstaan wink

Origineel bericht van: Bezoeker
Wanneer mensen een dieper contact zoeken met de bedoeling of wens om om met energieen buiten zichzelf te communiceren dan zou ik dat afraden.Wanneer we aandacht en concentratie voor onszelf hebben en goed in ons voelen terecht komen denk ik dat het iemand juist alleen maar heel erg kan helpen bij bewustwording en het krijgen van een completer beeld van zichzelf.

Origineel bericht van: Lena10
voor alles in het leven doe het met mate wink

laugh
gast
gast sep 3 '08
Haha, iemand die aan een psychose lijdt moet ook niet in de auto stappen wink
Lena
Lena sep 3 '08
wink
admin
admin sep 3 '08
Als je gaat brommer rijden zet je een helm op en voordat je gaat mediteren moet je je afschermen.
Heel simpel, ik vind het beweren dat meditatie gevaarlijk is nogal boud gezegd.
Beter kun je zeggen dat meditatie zonder afschermen gevaarlijk KAN zijn. Met meditatie stem je niet alleen af op de spirituele wereld, dat je er dan meer voor open staat klopt, maar de reis naar binnen in jezelf wordt hier nergens genoemd, jammer.

Daarbij zijn de nieuwetijdsen er niet voor ontwikkeling, maar voor dieper inzicht in de mens zelf. Het leren in liefde te kunnen leven naar jezelf en naar de ander, zij leren ons opnieuw te luisteren naar onze innerlijke stem om contact te maken met ons innerlijk weten, dmv deze kindjes kunnen wij weer toegang krijgen tot informatie die al eeuwen niet meer bereikbaar is door alle ander misstanden in de wereld. Daarbij ben ik ervan overtuigd dat het niet slechter gaat in de wereld, het is nog precies hetzelfde alleen nu is er meer wil om hier tegen in te gaan, ook hier helpen de nieuwetijdsen bij.

Ik zeg er wel bij dat dit mijn visie is en niet dat het zo voor iedereen geldt. Jammer dat jij dat niet doorhebt Hurby, jammer dat jouw woorden overkomen alsdat jij vanuit een weten spreekt terwijl het jouw persoonlijke mening is.
fdsajkl
fdsajkl sep 3 '08
Origineel bericht van: gast
Welke bescherming bedoel je, Hurby? En ontwikkeling van wat?

NiMS zei dat nieuwetijdskindjes hier zijn om de mensheid verder te helpen, niet om de mensheid te beschermen, maar in zekere zin beschermen ze de mensheid door deze te helpen in hun ontwikkeling, omdat als de nieuwetijdskindjes er niet waren, de mensheid dan waarschijnlijk vast zou komen te zitten in hun ontwikkeling door de negatieve invloeden.

Ontwikkeling van de mensheid in het algemeen en alle individuen apart. Ervaringen opdoen, hiervan leren, etc.
fdsajkl
fdsajkl sep 3 '08
Origineel bericht van: Karin

Ik zeg er wel bij dat dit mijn visie is en niet dat het zo voor iedereen geldt. Jammer dat jij dat niet doorhebt Hurby, jammer dat jouw woorden overkomen alsdat jij vanuit een weten spreekt terwijl het jouw persoonlijke mening is.

Daar ga je dan zomaar vanuit? Dankjewel.
admin
admin sep 3 '08
Ik zeg dat het zo op mij overkomt, niet dat het zo is.
Zo heb ik het niet opgeschreven.
Als je moeite hebt met een weerwoord kun je beter niets schrijven, ik vind mijn reactie keurig netjes, heb gesproken vanuit mijn eigen gevoel, met respect naar jou en zonder verkeerde of boze woorden. Gewoon mijn mening, niets meer en niets minder.
seppe
seppe sep 3 '08
* Hurby; NiMS zei dat nieuwetijdskindjes hier zijn om de mensheid verder te helpen, niet om de mensheid te beschermen, maar in zekere zin beschermen ze de mensheid door deze te helpen in hun ontwikkeling, omdat als de nieuwetijdskindjes er niet waren, de mensheid dan waarschijnlijk vast zou komen te zitten in hun ontwikkeling door de negatieve invloeden.*

Als ik morge iemand een kernreactor leer bouwen help ik hem in zijn evolutie, ik bescherm hem echter niet (ik lever groter gevaar). Bij elke hogere ontwikkeling hoort meer verantwoordelijkheid, dat komen de nieuwetijdskinderen ons leren. (Hoewel ik er ook toe kan behoren smile)
fdsajkl
fdsajkl sep 3 '08
Oh, maar dat vind ik prima hoor, jouw indrukken zijn de mijne niet.

En deze situatie compleet buiten beschouwing gelaten: waarom ben je ervan overtuigd dat iemand niet kan spreken vanuit een weten?
admin
admin sep 3 '08
Ook dat heb ik niet gezegd, ik zou het zeer op prijs stellen als je wel goed wil lezen wat er staat.
Daarbij kan ik dan zeggen dat ik dan ook kan spreken vanuit mijn weten en dat is dat meditatie niet gevaarlijk is.
Mensen kunnen zeker spreken vanuit een weten, maar moeten dit niet als de waarheid verkondigen immers ieders weten is toch anders.
fdsajkl
fdsajkl sep 3 '08
Je mist mijn punt; je geeft hier toch duidelijk het verschil aan tussen 'een weten' en een 'persoonlijke mening':
Origineel bericht van: Karin
admin
admin sep 3 '08
Wat is er met hem?
Net als ons is/was hij ook vooral een mens, met bijzondere gaven dat ben ik met ieder eens die dat ook denkt.
En voorzover ik dat kan zien zijn wij beiden niet hem...
Ik begrijp niet goed waarom jij Jezus er nu bijhaalt.
Volgens mij hield/houdt hij trouwens wel van meditatie......

En inderdaad geef ik het verschil aan, ik heb niet geschreven dat je niet vanuit een weten kunt schrijven.
fdsajkl
fdsajkl sep 3 '08
Ja ik besloot om dat stukje weg te halen omdat dit te ver off-topic gaat, sorry daarvoor.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420