Loading...
nl

Meditatie is erg gevaarlijk

fdsajkl
fdsajkl sep 2 '08
Meditatie kan erg gevaarlijk zijn.

Ik wil niet te controversieel zijn maar naar mijn ervaringen is meditatie echt erg gevaarlijk, vooral wanneer je je gedachten niet uit kunt schakelen en met de negativiteit van tegenwoordig al helemaal. Met mediteren open je bepaalde kanalen en gooi je jezelf dus helemaal open; hier kan misbruik gemaakt van worden en dat wordt ook echt wel gedaan door de negatieve wezens.

Een goed voorbeeld is reiki: mensen die vaak last hebben van negativiteit of andere dingen denken dat reiki een goede oplossing is omdat ze er dan zelf wat aan kunnen doen. Maar vervolgens komen ze erachter dat het alleen maar erger wordt. Dit komt doordat reiki ook bepaalde kanalen opent en, wanneer men zich niet weet hoe zich te verdedigen, men allerlei negatieve dingen oppikt en de situatie verergert.

Ik heb zelf eens ooit getest wat er op me af zou komen door mezelf open te gooien en alle verdediging uit te schakelen. Ik werd binnen een minuut bezeten door een negatieve entiteit. Ben je mooi klaar mee. Ik zou oppassen; een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Delen:
Maryssa
Maryssa sep 2 '08
Ik benieuwd hoe je dat kunt laten testen, Hurby. Waaruit bestaat volgens jou die verdediging? Hebben we niet gidsen en bescherming om ons heen? Die kun je denk ik niet zomaar uitzetten door meditatie. Maar in bepaald opzicht heb je gelijk. Als je zelf maar wat probeert met meditatie zonder goede begeleiding dan geloof ik zeker dat je "open" kunt blijven staan wardoor je vatbaarder bent voor alle indrukken (negatieve maar ook positieve!) maar ook dan geloof ik dat je gidsen je nog steeds beschermen. Een goede afronding van een meditatie sessie en het beoefenen in een groep met een leraar er bij is naar mijn idee wel veilig.
sarina
sarina sep 2 '08
Origineel bericht van: Maryssa
Maar in bepaald opzicht heb je gelijk. Als je zelf maar wat probeert met meditatie zonder goede begeleiding dan geloof ik zeker dat je "open" kunt blijven staan wardoor je vatbaarder bent voor alle indrukken (negatieve maar ook positieve!) maar ook dan geloof ik dat je gidsen je nog steeds beschermen. Een goede afronding van een meditatie sessie en het beoefenen in een groep met een leraar er bij is naar mijn idee wel veilig.


Ik hoef niet eens te mediteren om entiteiten aan te trekken. Gidsen beschermen je wel, maar je moet het vragen. Ik krijg ook altijd te horen dat ik me moet 'afsluiten'. Bij een sessie zorgt een goede begeleider er voor dat de ruimte zuiver is en dat er beschermd wordt. Mijn ervaring is dat ik regelmatig entiteiten aantrek, misschien wel omdat ik veel met kinderen bezig ben. Kinderen trekken vaak entiteiten aan. Soms zijn ze (de entiteiten) echt vervelend, en als ik me heel negatief voel vraag ik altijd even hulp. Negen van de tien keer is dan inderdaad zo'n negatieve energie. Maar kop op, ik heb ze allemaal overleefd......
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 2 '08
Origineel bericht van: Hurby
Meditatie kan erg gevaarlijk zijn.

Met mediteren open je bepaalde kanalen en gooi je jezelf dus helemaal open; hier kan misbruik gemaakt van worden en dat wordt ook echt wel gedaan door de negatieve wezens.

Ik heb zelf eens ooit getest wat er op me af zou komen door mezelf open te gooien en alle verdediging uit te schakelen. Ik werd binnen een minuut bezeten door een negatieve entiteit. Ben je mooi klaar mee. Ik zou oppassen; een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Sorry maar hier geloof ik dus helemaal niets van. Hoe weet je dat je bezeten bent, en waarom denk je dat mensen bezeten worden door meditatie? Dat jij bang bent voor jezelf en je duistere kant bent tegen gekomen, wil niet meteen zeggen dat dit voor iedereen zo geldt.

Je zegt het zelf, je hebt alle verdediging moet uitschakelen en dat is al een fout teken. Een gebalanceerd mens heeft helemaal geen verdediging nodig en kan ook niet geraakt worden. Vraag jezelf dus echt eens af, waarom jij het niet toestaat om jezelf te zijn, zonder de verdediging af te gooien?
fdsajkl
fdsajkl sep 3 '08
NiMS, alsjeblieft, kijk eens heel goed naar jezelf, dan naar wat je geschreven hebt en dan nog eens naar jezelf.
fdsajkl
fdsajkl sep 3 '08
Mijn reactie verwijderen uit het oorspronkelijke topic is ook nogal machtsmisbruik, vind je niet NiMS? Omdat jij er niet mee eens bent wil natuurlijk nog niet zeggen dat je gelijk hebt. Ik vind je nogal zielig om zo mijn recht om een reactie te posten te ontnemen.
Beschermengel
Beschermengel sep 3 '08


Hurby ik vindt je een heel aardige jongen.....maar ik heb hier nog nooit van gehoord! Dit is echt voor het eerst..en geloof het ook niet..niet bij een meditatie! Je wordt ten alle tijden beschermd ..en zeker bij meditatie ( die is toch altijd liefdevol?)
dragon
dragon sep 3 '08
ehm, ik heb het ook wel eens gehoord :&

Tsja, is het niet zo dat als je ergens mee gaat spelen waar je geen verstand van hebt, je in moeilijkheden terecht kan komen?
Ga niet autorrijden zonder rijbewijs/rijervaring?

Interessant Hurby...
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 3 '08
Origineel bericht van: Hurby
Mijn reactie verwijderen uit het oorspronkelijke topic is ook nogal machtsmisbruik, vind je niet NiMS? Omdat jij er niet mee eens bent wil natuurlijk nog niet zeggen dat je gelijk hebt. Ik vind je nogal zielig om zo mijn recht om een reactie te posten te ontnemen.

Nee hurby, dat is moderaten. Het was juist een eigen topic waard, en verstoort dan niet langer het topic van dragon. Dit is puur om te voorkomen dat er twee topics een door elkaar gemengd worden.

Dat ik het er niet mee eens ben heeft er niets mee te maken.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 3 '08
P.s. Hurby: Je zegt het zelf, je hebt alle verdediging moet uitschakelen en dat is al een fout teken. Een gebalanceerd mens heeft helemaal geen verdediging nodig en kan ook niet geraakt worden. Vraag jezelf dus echt eens af, waarom jij het niet toestaat om jezelf te zijn, zonder de verdediging af te gooien?
Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 3 '08
Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat er gevaarlijk aan meditatie is. Meditatie is toch niets anders dan volledige aandacht/concentratie in stilte (zonder afleidingen) voor jezelf?
Maak jezelf er anderen er maar niet ´bang´ mee zou ik zeggen wink

Vind jij het in het dagelijks leven ook wel eens moeilijk om grenzen aan te geven? Wanneer je in je kracht staat (authenticiteit) kun je je in de omgeving begeven zonder dat je er volledig in op gaat. Meestal heb je dan ook niet meer last van entiteiten of andere energieen dan als een voorbijgaand iets.

Ik denk ook dat je het goed aarden voor jezelf een beetje in de gaten mag houden. grin
fdsajkl
fdsajkl sep 3 '08
Meditatie is afsluiting voor de buitenwereld en opening voor de astrale wereld met alle gevolgen van dien.

Maar goed, het is maar advies hoor, doe ermee wat je wilt.

Origineel bericht van: dragon
ehm, ik heb het ook wel eens gehoord :&

Tsja, is het niet zo dat als je ergens mee gaat spelen waar je geen verstand van hebt, je in moeilijkheden terecht kan komen?
Ga niet autorrijden zonder rijbewijs/rijervaring?

Interessant Hurby...

Mooi gezegd.
fdsajkl
fdsajkl sep 3 '08
Origineel bericht van: beschermengel
Hurby ik vindt je een heel aardige jongen.....maar ik heb hier nog nooit van gehoord! Dit is echt voor het eerst..en geloof het ook niet..niet bij een meditatie! Je wordt ten alle tijden beschermd ..en zeker bij meditatie ( die is toch altijd liefdevol?)

Zo'n aardige jongen ben ik niet hoor...^^

Ik vind het persoonlijk nogal naïef om te denken dat je altijd beschermd wordt en dat meditatie altijd liefdevol is.

- Ten eerste moet ik opmerken dat in de geschiedenis van de mensheid er nog nooit zoveel negativiteit is als nu; liefde is ver te zoeken en de misbruik op allerlei gebied is groot.

- Ten tweede wordt je natuurlijk niet altijd beschermd; juist NIET. Als je altijd iemand hebt om het handje boven je hoofd te houden leer je natuurlijk geen steek. Alle valkuilen van het leven ontwijken zet geen zoden aan de dijk. Ze laten je zwemmen, heel langs zelfs, en op het moment dat je dreigt kopje onder te gaan laten ze je nog even zwemmen. Als je dan dreigt te verdrinken, dan pas reiken ze je een hand toe. Dan heb je tenminste iets geleerd, en daar draait het toch allemaal om?

- Ten derde: als we allemaal zo perfect konden worden beschermd, waar hebben we al die nieuwetijdskindjes dan voor nodig? Het leven kan gedefinieerd worden als een spanningsveld tussen positief en negatief. Soms is het liefdevol maar heel vaak is het oorlog, en uit het feit dat we overduidelijk niet altijd beschermd worden (kijk maar naar de zelfmoord-ratio van tegenwoordig, lijkt me duidelijk) blijkt wel dat we een grote mate van zelfbeschikkingsrecht hebben en we er dus vaak in ons eentje voor staan.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 3 '08
Origineel bericht van: Hurby

- Ten tweede wordt je natuurlijk niet altijd beschermd; juist NIET. Als je altijd iemand hebt om het handje boven je hoofd te houden leer je natuurlijk geen steek. Alle valkuilen van het leven ontwijken zet geen zoden aan de dijk. Ze laten je zwemmen, heel langs zelfs, en op het moment dat je dreigt kopje onder te gaan laten ze je nog even zwemmen. Als je dan dreigt te verdrinken, dan pas reiken ze je een hand toe. Dan heb je tenminste iets geleerd, en daar draait het toch allemaal om?

Precies en moet je juist mediteren zodat je kunt leren ervan. Ga niet iets laten omdat iemand anders er bang voor is. Ga juist wel mediteren.

Waarom ben jij toch zo bang voor mediteren Hurby, dat jij anderen zo angstvallig van jouw angst probeert te overtuigen?

Face your demons.....
fdsajkl
fdsajkl sep 3 '08
Uhm heb ik dit nu of is er een bericht van mij zomaar verwijderd?

Oh verplaatst naar weer ergens anders, geweldig.
nikskeuh
nikskeuh sep 3 '08
Nee tis verplaatst hurby wink
nieuwe topic: negatieve entiteiten wegjagen.

Nims: khad nog een reply gepost bij dat meditatie-topic, maar het past eigenlijk bij dat nieuwe topic dan.
Kan dit verplaatst worden? smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 3 '08
Origineel bericht van: Hurby
- Ten derde: als we allemaal zo perfect konden worden beschermd, waar hebben we al die nieuwetijdskindjes dan voor nodig?

Die nieuwetijdse kinderen zijn er ook helemaal niet om ons te beschermen, maar om de mensheid verder te helpen in de volgende stap van de menselijke evolutie.
fdsajkl
fdsajkl sep 3 '08
Komt op hetzelfde neer; bescherming is toegang verschaffen voor ontwikkeling, niets meer of minder.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 3 '08
Origineel bericht van: nikskeuh
Nee tis verplaatst hurby wink
nieuwe topic: negatieve entiteiten wegjagen.

Nims: khad nog een reply gepost bij dat meditatie-topic, maar het past eigenlijk bij dat nieuwe topic dan.
Kan dit verplaatst worden? smile

Inderdaad, ging niet meer over mediteren, dus ook dat is weer een eigen topic geworden. Je je post heb ik verplaatst hoor.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 3 '08
Origineel bericht van: Hurby
Komt op hetzelfde neer; bescherming is toegang verschaffen voor ontwikkeling, niets meer of minder.

Sorry maar ik begrijp niet wat je hier zegt. Zou je dat willen uitleggen?
Pagina's: 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki