Loading...
nl

en nu je smoel houden!

dragon
dragon sep 3 '08
dag schatjes,

heb ik toch even mooi mijn smoel gehouden een dag lang... wink.

Fijn dat er zoveel mooie tips komen.
Meditatie is mij ook aangeraden en ja hoor, er zijn genoeg dingen waar ik echt, intens en diep van kan genieten, zoals bijvoorbeeld muziek, de sterrenhemel, het strand (vooral als het waait), rondwandelen en me verwonderen, etc.

Waarom ik zoveel denk? Dat is een automatisme en heeft bij mij vaak te maken met het onderdrukken van emoties, met verzet. Als ik ergens bewust of onbewust mee zit, dan begint het machientje te ronken en dan is acceptatie het moeilijkste wat er is. Ik zeg wel tegen mezelf: "ik accepteer dat ik zoveel denk, laat maar komen al die gedachtes" , maar stiekem is dat dan eigenlijk niet zo en dat weet ik en daardoor raak ik gefrustreerd en begin ik met mezelf te discussieren en te zoeken naar het waarom.

Ach, gelukkig duurt het tegenwoordig niet zo lang meer. Gisteren was ik even goed gefrustreerd, maar dat is vandaag al weer voorbij. Hoe? Door het los te laten. Alleen kan ik het pas loslaten als ik ophoud met tegen mezelf zeggen dat ik het moet loslaten (doing doing, hoe krom kan het logisch beredeneerd zijn, maar hoe logisch toch!).
Wat me wel eens helpt, is het allemaal opschrijven. dan gooi ik alles eruit, op papier, uit mijn hoofd.

Bedankt voor jullie tips!

XXXXXXXXX
Beschermengel
Beschermengel sep 3 '08



Je kunt pas iets loslaten als je het hebt beetgepakt! wink

dat is een keer tegen me gezegd..en ben ik nooit vergeten! het is zoooo waar!
Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 3 '08
Origineel bericht van: dragon
dag schatjes,

heb ik toch even mooi mijn smoel gehouden een dag lang... wink.

XXXXXXXXX



laughlaugh

Dank je wel voor je antwoord grin
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 3 '08
Origineel bericht van: dragon

Waarom ik zoveel denk? Dat is een automatisme en heeft bij mij vaak te maken met het onderdrukken van emoties, met verzet.

Volgens mij geef je hier je eigen antwoord. Waarom moet je je emoties onderdrukken, en kun je ze niet gewoon voelen zoals ze zijn?
Grunie
Grunie sep 3 '08
zou het ook niet te maken kunnen hebben met alle prikkels (zie ander topic) en alle keuzes (zie ander topic) tegenwoordig. We brengen de 'machine' zelf (onbewust) op hol door alle prikkels en keuzes en die 'machine' draait maar door, steeds door, steeds harder steeds harder. Totdat de 'machine' zo hard draait dat we er last van krijgen. En ja, probeer hem dan nog maar eens te stoppen.......
Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 3 '08
Prikkels kunnen er soms te veel zijn, ze raken iig ons gevoel aan. grin
dragon
dragon sep 3 '08
Origineel bericht van: Nims

Volgens mij geef je hier je eigen antwoord. Waarom moet je je emoties onderdrukken, en kun je ze niet gewoon voelen zoals ze zijn?


Als ik even kattig mag doen Nims, dat was geen antwoord op de vraag die ik stelde. Als ik het antwoord niet wist, zou ik hem ook niet geven idd.
Mijn vraag ging helemaal niet om het waarom of het wat (WAT moet ik doen, WAT wil ik bereiken), maar om het hoe.
Het verstandelijk weten/snappen is het probleem niet, maar dus ook niet de oplossing wink

Ik zal proberen mijn vragen duidelijker te stellen, maar daar ben ik niet zo'n ster in....

En als ik er heel eerlijk naar kijk, dan wilde ik behalve antwoord op mijn vraag, ook gewoon aandacht, hihihihihi :&
dragon
dragon sep 3 '08
Origineel bericht van: beschermengel



Je kunt pas iets loslaten als je het hebt beetgepakt! wink

dat is een keer tegen me gezegd..en ben ik nooit vergeten! het is zoooo waar!


oh, dat is een mooie!
daar ben ik het wel mee eens smile
Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 3 '08
Net zoals ´niet denken maar voelen, niet denken maar doen´. Maar alles met mate natuurlijk tongue
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki