Loading...
nl

RTL haalt astro-programma’s per direct van de buis

JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 1 '08
RTL Nederland heeft haar astro-programma’s per direct van de buis gehaald. Dat gebeurde nadat een redacteur van Tros Radar infiltreerde en sprak met mensen die voor de programma’s werken maar geen enkele kennis van zaken bleken te hebben.

Tijdens de werving van de Radarmedewerkster heeft de leverancier geen enkele screening gedaan naar de achtergronden van de undercover-sollicitante. Een telefoontje met Astrotijd kost maar liefst 80 eurocent per minuut. Vaak werden bellers soms wel 20 minuten aan de telefoon gehouden.

Achter de schermen heeft de journalist van Tros Radar gesprekken gehad met andere mediums van zowel RTL als SBS, die haar vertellen dat ze van de omroep soms het advies krijgen om maar wat verzinnen, en dat het “één grote oplichtersbende is”.

SBS heeft vandaag de tarieven voor het inbellen naar astro tv-programma’s gewijzigd. In plaats van 1,30 euro per belpoging, is het nu gratis.

SP Tweede-Kamerlid Jan de Wit, die zelf maandenlang onderzoek heeft gedaan naar astro-televisie, gaf in de studio live commentaar.
Delen:
Beschermengel
Beschermengel sep 1 '08

mooi zo! grin
admin
admin sep 2 '08
Helemaal mee eens!
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 2 '08
Ergens vind ik het wel jammer. En dan doel ik op het feit dat astro-tv met foute mensen werkt. Het zou mooi zijn als er echte mediums zouden werken die echt mensen helpen. Ik vond het altijd een positief iets dat er tegenwoordig ruimte in de nederlandse maatschappij is, voor dit soort TV.
Maris1976
Maris1976 sep 2 '08
Ik vond de reacties van die astromedewerkers vaak zo overdreven, ik keek er eigenlijk oook niet naar, pure geldklopperij.
Lena
Lena sep 2 '08
mensen kiezen zelf om te bellen,maar wat is aangetoond dat er veel kaf onder het koren zit.
en als mensen daar toch de dupe van worden is niet zo mooi!
admin
admin sep 2 '08
Niet iedereen heeft door dat het meerendeel nep is Lena, als jij goed kunt luisteren en tussen regels door kunt lezen weet je al veel dingen over mensen zonder dat ze zelf het idee hebben hoe je dat vrij simpel kunt uitvogelen. Veel mensen zijn ten einde raad en zien dit als redmiddel, dat daar van wordt geprofiteerd is al zo oud als de weg naar Rome.

Er zijn meer dan voldoende mediums Nims die echt wel serieus met mensen bezig gaan, het is ook gemakzucht om even de telefoon te pakken denk ik, de maatschappij is erg lui aan het worden, we hebben immers kabel en hoeven niet ver te zoeken. Het voelt als een afhaalmaaltijd halen, we hebben geen zin meer om te koken, snap je de vergelijking?

Och en zoals altijd komt de waarheid uiteindelijk toch weer boven water. Wat ik wel erg jammer vind is dat hierdoor misschien weer een label wordt geplakt op de mediums die het wel goed menen.
Volgens sommigen
Volgens sommigen sep 2 '08
Ik ben blij dat RTL zo wijs is geweest, dit geeft alleen maar een vertekend beeld. Iemand die ik ken heeft ook aan het zesde zintuig mee gedaan, hij vertelde me dat ook daar invloed wordt uitgeoefend op het soort vragen dat er gesteld worden. Tja kijkcijfers beinvloeden nogal veel.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki