Loading...
nl

Eerst moet je jezelf kwijt raken

Lena
Lena aug 24 '08
Eerst moet je jezelf kwijt raken, wil je je Zelf kunnen vinden.

Ik heb diverse internet fora en websites bekeken waarbij ik veel beschrijvingen zag van mensen die gewoon een mooie liefdesrelatie hadden gevonden, maar waarbij het mijn inziens niet om tweelingzielen ging. Voor mijn gevoel gaat het niet om een liefdesrelatie, maar draait het allemaal om je eigen ontwikkelingsproces dat in een versnelling wordt gebracht door een zeer bijzondere ontmoeting met iemand die je zeer sterk spiegelt en waarmee je een sterke verwantschap en vertrouwdheid voelt.

Om dit te begrijpen is het van belang eerst te kijken naar de ontmoeting van tweelingzielen. Door gesprekken met anderen heb ik leren zien dat hun tweelingziel ontmoeting volgde in een bijzondere fase van hun leven. Een fase van veranderingen, onzekerheden en intense confrontaties met het eigen Zijn. Je zou kunnen zeggen dat het vaak voorkomt in een periode waarin je jezelf een beetje kwijt bent geraakt. Dan ontmoet je die man of vrouw die je bijna direct herkent als een deel van jezelf en waarvan je heel veel wil leren en waarmee je veel wil delen. Nu begrijp ik dat dit eigenlijk heel logisch is, je bent namelijk je zelf kwijt en je onderbewustzijn herkent in een fractie van een seconde een persoon die sterk datgene invult wat je kwijt bent. Je ontmoet dus daadwerkelijk de spiegel van je zelf/ziel. Of dit nu ingegeven is door de kosmos, een samenbrengen door god, of gewoon een prachtig voorbeeld van kansberekening, maakt eigenlijk niet uit. Het belangrijkste is dat je jezelf weer hebt gevonden, alleen dan in de persoon van een ander.

Hieruit volgt direct ook de moeilijkheid van een dergelijke ontmoeting, je hebt namelijk die ander nodig om jezelf te blijven zien. Wanneer je niet leert terugkeren tot je echte zelf zal je altijd die ander nodig hebben en word je daarmee afhankelijk. Dit is dus geen fijn gevoel voor beide tweelingzielen, je voelt je onvrij, afhankelijk en wil daar het liefste van loskomen. Op dat moment begint een proces van leren loslaten, leren dat je het zelf moet doen en niet moet leunen op die ander, ook al vind je die persoon nog zo aardig. Niet zo gek ook dat je die ander zoveel lief hebt, omdat het degene is die het dichtst bij jezelf zit en het doel is toch dat je in eerste instantie van jezelf houdt. Een tweelingziel vriendschap biedt dan ook enorm veel mogelijkheden om jezelf te leren kennen en lief te hebben, zowel de positieve als negatieve karaktertrekken.

Nog zo'n confrontatie punt dus, je moet leren de ander volledig te aanvaarden zoals die is, hierdoor leer je te kijken naar je eigen negatieve kanten, en leer je eigen positieve kanten hervinden. Alles zit in jezelf, maar in het begin is dat nog onduidelijk, zodat je dat in die ander blijft zoeken. Doordat je niet meer weet wat bij jou hoort en wat bij die ander, gaan zaken met elkaar vermengen en wordt het een grote warboel, grenzen verdwijnen, en het is absoluut niet meer duidelijk wat nu echt bij jou hoort.

Langzaam aan zullen de spanningen binnen een dergelijke vriendschap ontstaan, wanneer je niet aan jezelf gaat werken en afhankelijk blijft opstellen van die ander. Er ontstaat een worsteling van waaruit je probeert los te komen van die ander om weer onafhankelijk te zijn. Het kan ervaren worden alsof je jezelf verloren hebt in die ander, maar eigenlijk had je jezelf al verloren in de voorafgaande periode. Tijd dus om jezelf te gaan hervinden.

Dat is nu precies het mooie van een tweelingziel vriendschap, je krijgt alles aangereikt om jezelf te hervinden. Een prachtige spiegel wordt je voor gehouden, iemand die heel veel om je geeft en iemand waarmee je vele dingen kan delen. Maar je moet wel gaan werken, en dan bedoel ik ook echt heel hard werken. Zien wie je werkelijk bent, waar je staat in het leven, wat je doelen zijn voor de toekomst, wat je wil zijn voor anderen, je grenzen aangeven, etc. Elke botsing met de tweelingziel zal extra zwaar zijn door de sterke band die je met elkaar deelt, maar is ook een extra stimulans om aan jezelf te blijven werken. In het begin denk je die ander nodig te hebben om te kunnen groeien, maar langzamerhand wordt je er bewust van dat jij het bent die alles doet, die ander is slechts een spiegel van wie jij bent. Dus in deze vriendschap draait het niet om die ander, maar het draait om JOU!!!!.

Duwen en trekken schept afstand, enkel loslaten brengt tot elkaar

Het proces van die ander loslaten is niet makkelijk, maar blijven duwen en trekken zal alleen maar meer afstand scheppen. Pas wanneer je jezelf weer gevonden hebt en weet wat van jou is en wat van die ander zal het gemakkelijker worden. Maar pas op!!, als je verdrietig bent of depressief raak je heel gauw jezelf kwijt en zal je dus snel weer afhankelijk worden van die ander, maar die ander kan daarin niks voor jou veranderen, je moet het zelf doen, dus blijf bij jezelf en maak die ander niet verantwoordelijk voor je geluk.

Nu komt het moment dat je werkelijk plezier kan beleven van die prachtige vriendschap, je kan die vriend waarderen voor wie hij/zij is en respecteert zijn/haar grenzen, omdat je eigen grenzen ook bekend zijn. Of je het een tweelingzielband noemt, of gewoon een dierbare vriendschap, het maakt niks uit, je hebt een hoop geleerd door deze ontmoeting en deelt een prachtige band met een persoon die net zo leuk (en gemeen) is als jijzelf .

Een tweelingziel deelt iets prachtigs... met zichzelf

[www.droomvrienden.nl]
Delen:
Thomas A
Thomas A aug 24 '08
Melchizedek.......... de opperpriester van God........

Hij zegt dat de werkelijke verbinding met de 2lingziel, de verbinding is met de ziel - van jou - in de kosmos is. In die zin is een 2lingzielen verbinding er een die je in verbinding met je zelf brengt. Dat is een heftige en alles ver-anderende relatie. Deze laat geen spaan heel van al de romantische ideeen die er bestaan over een relatie. Het is er echter wel een die je in verbinding brengt met jouw (het) zelf. Ja, je schrijft jouw zelf. Loslaten is een sleutelwoord in dit gebeuren; je komt letterlijk op je kop te staan wanneer je dit meemaakt en komt alles van jezelf tegen wat nog niet eerder zichtbaar was........
Lena
Lena aug 25 '08
Melchizedek.......... staat het ergens opgeschreven Thomas?

mooie zienswijze hierover
smile
admin
admin aug 25 '08
Mooi stukje Lena!
Volgens sommigen
Volgens sommigen aug 25 '08
Ja een mooi stuk en er zit zeker iets in. Echter, soms kom je ook tegen wie je niet bent, niet álles is altijd een spiegel. Alles is wél jezelf, want alles wat we voelen en ervaren speelt zich af in onze eigen belevingswereld. Wat we ook meemaken, het gaat erom wat we daar zélf bij voelen en beleven, gewoon in het nu, toelaten en erkennen, ´gewoon´ zoals het is en dat totaal los van de ander kunnen zien, de ander heeft zijn eigen waardevolle beleving. Elkaar die ruimte kunnen geven. Dát is onze wereld.
Thomas A
Thomas A aug 25 '08
Ja zeker kom je ook tegen die, die je niet bent. Niet alles is altijd een spiegel en soms is het ook - een hele kunst - door de spiegel heen te kijken. In de projecties van anderen leer je hun blinde vlekken zien en krijg je zelfs de gelegenheid de ander helderheid en bewustzijn te verschaffen in deze. Lastiger is het de eigen projecties te leren zien als nog bestaande blinde vlekken van jezelf. Omdat dit gebeuren als zeer confronterend kan overkomen, kan het in intieme relaties verstrekkende gevolgen krijgen voor de romantische band. Er is op Droomvrienden.nl veel over te lezen overigens. (zielsliefde/tweelingzielen). Zo ook op Zielsliefde.nl
Thomas A
Thomas A aug 25 '08
Melchizedek;

Deze Meester heeft de leiding over de organisatie van de Hemelse werelden van YHWH voor de overgang naar nieuwe schepping voor de ‘redding’, wederschepping en wederopvoeding van werelden, die door de zuivering van het Levende Licht heengaan.

Nu dit zonnestelsel door de Fotonengordel reist zijn wij op Aarde dus onderhevig aan zo’n zuivering! Hij heeft de leiding over de Hemelse Orde, genaamd de Broederschap van Melchizedek en over het spirituele en planetaire priesterdom van Melchizedek. Melchizedek is een manifestatie van een ‘zoon van God’, of in hun eigen heilige taal B’nai Or, wat Zonen van Licht betekent.

Melchizedek: “Ik breng geestelijk bewustzijn in de materie, en verbind het etherische hiermee. Ik was hogepriester en hogepriesteres, hoeder van de piramides en geestelijk leider. Ik leidde in Egypte de Meesters op want zij hebben ook op aarde geleefd. In mijn beeltenis is ook de energie van Anna, de moeder van Maria, aanwezig. Ooit was ik in de middeleeuwen, een non waar ik de toenmalige dogma's via de paus in stilte hervormde, en je kunt me hiervoor oproepen. Mijn afbeelding bevat vooral energie van Egypte en van de Essenen; het symbool op mijn voorhoofd is gezegend, en het teken van Hermes is hier eveneens in verweven ...”

Melchizedek zegt van zichzelf: “Ik Ben het hart van de Kosmische Vader”. Lichtwezens kunnen zowel deel uitmaken van de Orde van Melchizedek als van de Grote Witte Broederschap. Feitelijk behoren de meeste, zo niet allen, tot beide. In de Bijbel wordt naar Yeshua verwezen als de Melchizedek Koning. Tussen de Dode Zee rollen treft men ook een geschrift dat bekend is als ‘Document van de vorst Melchizedek’. Passages uit dit document suggereren dat Melchizedek en Michaël een en dezelfde persoon/energie waren/zijn. De naam of liever gezegd, de titel Melchizedek zou een samentrekking zijn van Michaël en Zadok. De laatste is een begrip voor Hogepriester; in de trant van de Davidische koningslijn werd de Zadokistische priester beschouwd als de voornaamste Verdediger van het Licht, net zoals Heer Michaël dat is…

Michaël is etherisch de Planetaire Prins van de Aarde, Melchizedek of de Melchizedek Priesters zijn dat in 3D, omdat ze in onze tijd/ruimte naar believen stoffelijk en onstoffelijk kunnen worden. Er staat geschreven, en dat vind je beslist niet in de Westerse Bijbel terug, dat 1973 jaar v. Chr. de eerste Melchizedek zich aan een herder in de streek Ur of Urantia bekend maakte. Zijn materialisatie op Aarde werd niet door menselijke ogen waargenomen. Hij trad op een dag als volwassen man de tent van Amdon, een Chaldeeuwse herder van Sumerische afkomst, binnen met de woorden: “IK BEN Machiaventa Melchizedek, hogepriester van El Elyon, de Ene en Waarachtige God.”

Nadat de herder van zijn eerste schrik was bekomen, er was in de wijde omtrek immers geen levende ziel te bekennen, vroeg hij Melchizedek het hemd van het lijf en tenslotte ook om een eenvoudige maaltijd met hem te delen. Dat was de eerste keer in zijn lange universele loopbaan dat dit wezen aards voedsel tot zich nam. Die materie, dat voedsel, zorgde ervoor dat hij 94 jaar als een stoffelijke mens op Aarde verbleef.

Die nacht, onder een stralende sterrenhemel - en de herdertjes lagen bij nachte - begon Melchizedek met zijn Goddelijke Missie. Die omvatte de Openbaring van de Werkelijkheid van God. Met een armgebaar dat het hele firmament besloeg vertelde hij de herder die waarheid. “El Elyon, de Allerhoogste, is de Schepper van dat alles en van deze Aarde waarop wij vertoeven, Hij is tevens de Almachtige God van de Hemelen…”

Binnen de kortste keren had Melchizedek een groep leerlingen of discipelen om zich heen verzameld, die naderhand de kern vormden van de gemeenschap van de stad Salem. Melchizedek kreeg snel in heel Palestina bekendheid als de priester van El Elyon, de Allerhoogste, en als de Wijze van Salem. De omwonende stammen verwezen naar hem als de Sjeik of de koning van Salem. Deze plek werd na zijn ‘verdwijning’ de stad van Jebus, en werd vervolgens Jerusalem genoemd…

Als stoffelijk wezen leek Melchizedek op de mensen van die streek; een mengeling van Nefilim en Sumeriërs. Hij was ruim 1.80m. lang en straalde een vanzelfsprekende autoriteit uit. Zijn kleding laat zich best omschrijven als dat van de priesters uit het oude Kanaän, met als opvallend kenmerk een op de borst gedragen embleem dat uit drie concentrische cirkels bestond. Dit was het symbool van de Paradijselijke Drie-eenheid.

Hoewel Melchizedek leefde zoals de mensen om hem heen, trad hij nooit in het huwelijk en kon derhalve geen nageslacht op Aarde zetten. Zijn fysieke voertuig was, ondanks de gelijkenis met de mannelijke mens, was in feite een van die speciaal geconstrueerde lichamen die gebruikt werden door de honderd gematerialiseerde leden van de staf van Prins Caligastia. Het was een lichaam dat het levensplasma van het mensenras ontbeerde.

Er staat geschreven dat de Tree of Live niet in Ur of Urantia voorkwam. We kunnen hier een uitgebreid artikel aan wijden, maar voorlopig volstaat het om te verwijzen naar de Enuma Elish en de Scheppingsverhalen rond de Annunaki god EN.KI.

Als Melchizedek langer op Aarde was gebleven, zou zijn lichaam langzaam maar zeker desintegreren. Dat was dan ook de reden waarom hij besloot om zijn missie in 94 jaar te volbrengen, om dan zomaar in het niets op te lossen.

Deze verstoffelijkte Melchizedek droeg een Mentale Vertaler, die in zijn bovenmenselijke persoonlijkheid was geïmplanteerd als monitor van tijd en mentor voor het vlees. Hiermee was hij in staat de taal en de ervaringen van de mensen te bevatten. Dat implantaat zorgde ervoor dat hij zich in belichaming kon gedragen als een stoffelijke Zoon in de Geest van de Vader. Deze techniek werd later door een ander zoon van God gebruikt; volgens sommige geschriften verscheen ook Michaël naderhand als een stoffelijk wezen… Er staat geschreven dat dit de enige Mentale Vertaler was die ooit in twee bewustzijnsvormen functioneerde, en dat die bewustzijnsvormen zowel goddelijk als menselijk waren!

Tijdens zijn stoffelijke bestaan in den vleze stond Melchizedek volledig in contact met de andere elf leden van het corps planetaire voogden, hij kon echter niet communiceren met andere orden van Hemelse Genootschappen.

Het meest karakteristieke van Melchizedek is dat hij zowel koning als priester was. Onder Israël was deze combinatie in principe onmogelijk. Iemand met een priesterlijke functie kwam namelijk uit de stam Levi terwijl het koningschap was voorbehouden aan de stam Juda. Maar Psalm 110 kondigt met de allergrootste nadruk aan dat de toekomende priester er één zal zijn naar de orde van Melchizedek, d.w.z. een priester én koning! De profetische betekenis van Melchizedek is gekoppeld aan de komende 1.000 jaar. Dán zal, net als in Abrahams dagen, na een oorlog in het Beloofde Land, de Koning/Priester tevoorschijn komen en het nageslacht van Abraham zegenen met "leven en overvloed" Hij zal heersen in gerechtigheid en vrede, te Jeruzalem en de aarde zal vol worden van de kennis des HEREN.

Vlak na de verwoesting van Sodom en Gomorra besloot Machiaventa Melchizedek zijn periode als troubleshooter in Ur/Urantia te beëindigen. Dit besluit werd ingegeven door talloze omstandigheden, waarvan de voornaamste reden was dat zijn omgeving hem begon te beschouwen als een halfgod.

Ze beschouwden hem steeds meer als een bovennatuurlijk wezen, wat hij natuurlijk ook was, maar dit bracht hen tevens tot een soort verering en een bijgelovige angst. Bovendien wilde Melchizedek zijn Aardse verblijf beëindigen voordat een van zijn beste adepten, aartsvader Abraham, zou sterven. Hiermee zorgde hij ervoor dat zijn concept van de ene waarachtige God stevig in het bewustzijn van zijn volgelingen gevestigd werd.

Er staat geschreven dat Melchizedek op een avond, na zijn gezelschap een goede nacht te hebben gewenst, zijn tent inging om te slapen. Toen het gezelschap de volgende morgen hem wilde wekken was hij er niet meer, de andere voogden van het planetaire corps hadden hem meegenomen…

Melchizedek had de mensen geleerd dat er in een verre toekomst een andere Zoon van God in den vleze zou komen, en dat deze uit een vrouw geboren zou worden. Dit is de reden waarom vele latere leraren van Yeshua beweerden dat deze “…voor eeuwig priester in de Orde van Melchizedek” zou zijn. Aldus maakte Melchizedek de weg vrij voor een monotheïstisch gedachtegoed waarin de Zoon van God zo’n belangrijke rol zou spelen. Volgens de woorden van Melchizedek zou dat de allergrootste God zijn, die de mensheid volledig zou accepteren als ze persoonlijk op hem wilden vertrouwen. En Heer Michaël bevestigde alle verhalen die Melchizedek had verteld omtrent de Paradijselijke Vader.

De Melchizedek priesters staan wijd en zijd bekend als Goddelijke Crisismanagers of, en dat is veel begrijpelijker, de Verander Managers. Zij zijn vaak betrokken in een hoeveelheid activiteiten op werelden van enig lokaal Universum. Wanneer er zich een buitengewoon probleem voordoet, of als er iets ongebruikelijks wordt ondernomen, is het veelal en Melchizedek die de opdracht aanneemt. Het talent van de Melchizedek Zonen om in noodsituaties te fungeren, en dat doen op een enorm aantal niveaus van het Universum, en dus ook in een 3D fysieke manifestatie, is een specialiteit van die Orde.

Er staat geschreven dat een corps van Twaalf Melchizedek priesters samenwerkte met de Twaalf Leven Brengers. Een ander corps van Twaalf, dat later fungeerde als ontvangers voor deze wereld, bleef na de uittreding van Prins Caligasta dit deel van het stelsel regeren tot de tijd van Adam en Eva. Dit corps keerden naar Urantia terug na de Val van Adam en Eva, maar bleven deze wereld monitoren totdat Yeshua ben Mirjam, de Zoon der Mensen, de titulaire Prins van Urantia werd…
Volgens sommigen
Volgens sommigen aug 25 '08
Ach Thomas ik heb er boeken over versleten, ik ben opgehouden het te zoeken in allerlei theorieen die je naar jezelf zouden brengen. Er wordt nogal eens vergeten dat dit puur over gedrag gaat. En zegt gedrag werkelijk iets over onze essentie of intentie? Zijn zoekers niet eenvoudigweg op zoek naar zichzelf?

Soms willen mensen liever zachte aarde, een droom die de realiteit een beetje verzacht, heel begrijpenlijk met een eigenschap als HSP. Ook hebben mensen al eeuwen veel liever drama als de realiteit. Niet voor niets maakten een aantal forumlidleden hier zoveel reacties los. Wat ik daar zo mooi aan vind is dat zij als vanuit een ander uiterste gewoon delen wat ze voelen, prachtig! Kunnen denkers iets van leren, misschien wel hun gevoel te delen ipv te filosoferen over het hoe en waarom.

Persoonlijk vind ik het typisch menselijke arrogantie om steeds maar te denken dat we alles maar zouden moeten be-grijpen en inzichtelijk zouden moeten hebben. Te denken dat we weten hoe het IS (ook voor een ander). Een gebrek aan werkelijk ontzag...voor de grootsheid in jezelf en de ander. Natuurlijk dat mag, dat is een vrije keuze.

Jezelf zijn is mi simpelweg aanvaarden wat je voelt, ziet, hoort, ruikt en weet. Je realiseren dat dát jouw wereld is en dat toelaten zoals het is. Hebben we daar zoveel inzichten en woorden van anderen voor nodig? Of houdt het ons enkel af van het nu en maakt juist dat we wéér houvast aan het zoeken zijn in een gedachte, buiten onszelf?

Ik begrijp dat het boeiend is allemaal, maar waaróm ben je eigenlijk met zoveel theorieen, teksten en citaten van ánderen bezig? Waaróm is het bijvoorbeeld belangrijk te vermelden aan welke school je opgeleid bent? Is dát werkelijk belangrijk? Of is het belangrijk wát je er aan gehad hebt?

Persoonlijk irriteerd het me als ik hier ook weer de tekst hierboven lees en ik weet voor mezelf ook echt wel waarom me dat irriteerd in alle eerlijkheid naar mezelf, dus ga mij alsteblieft niet vertellen welk spiegeltje ik daar weer uit zou kunnen halen, als het er al iets toe doet. Ik laat liever gewoon de irritatie toe en uit die ook. Iets waar ook al veel over gezegd is, maar heeft blijkbaar niet de voorkeur als het om in de praktijk brengen gaat.. Psychologische spelletjes zijn niet mijn ding, je uiten, eerlijk en direct, iets wat de kwetsbare mensen op dit forum gewoon doen en durven. Petje af!

Het hele eerste stuk gaat gewoon over ruimte om jezelf te zijn, je te uiten, iets waar veel spirituelen niet zo goed in blijken te zijn (lekker vooroordeel he winkik ben dan ook niet perfect en schaam me daar ook niet voor) en problemen inzichtelijk maken met zachte theorietjes die mi meer lucht dan aarde bevatten en mensen alleen nog maar meer aan het dwalen brengen.

Maar ja, wie weet zie ik het wel allemaal anders dan anders, ik ben dan ook blijkbaar een wandelende rechterhersenhelft en een tikje waco. tongue

Wat een compliment is dat, het is heerlijk om gewoon je eenvoudige zelf te zijn en je gewoon te uiten. grin
Thomas A
Thomas A aug 25 '08
Pacho; "Ach Thomas ik heb er boeken over versleten, ik ben opgehouden het te zoeken in allerlei theorieen die je naar jezelf zouden brengen".

Maar Pacho het geplaatste stukje was een antwoord op een vraag van Lena. Enpassant heb ik het wel helemaal gelezen hoor! En ja het hele leven is ook een zoektocht naar het zelf - en verder soms. Ik ben blij met alles dat ik gelezen heb (hoe achterhaald soms ook) en besef tevens dat het goed naar alle gevoelens - en tasten - luisteren veel belangrijker is.................... gevoel als de ware graadmeter voor de eigen waarheid..............

Nee levenslessen komen niet uit boeken, hooguit zullen onbegrepen lessen transparant worden door lezen. En gelezen 'wijsheid' is nog geen kennis wanneer de ervaring ontbreekt. Nog maar te zwijgen over de vele hypothesen die altijd maar weer over hetzelfde gaan.............

Ik ben op mijn zoektochten prachtige dingen tegengekomen. Dingen die mij verbonden maakten, met mijzelf en de wereld om mij heen...........
Thomas A
Thomas A aug 25 '08
Was nog wel grappig; een paar weken terug bestelde ik 2 boeken op boekwinkeltje.nl; De Inwijding van Elisabeth Haich en INRI van Ishtair. De twee boeken hebben niets met elkaar te maken, maar de laatste 3 woorden in beide boeken zijn; "ken u zelve"
gast
gast aug 25 '08
En dat is ook het credo van de vrijmetselarij: "Ken u zelve".
Volgens sommigen
Volgens sommigen aug 25 '08
Een heel boek om te eindigen met de essentie ´ken u zelve´ confused
Thomas A
Thomas A aug 25 '08
blush2 zelfs..........
Lena
Lena aug 25 '08
Origineel bericht van: Thomas A
En ja het hele leven is ook een zoektocht naar het zelf - en verder soms. Ik ben blij met alles dat ik gelezen heb (hoe achterhaald soms ook) en besef tevens dat het goed naar alle gevoelens - en tasten - luisteren veel belangrijker is.................... gevoel als de ware graadmeter voor de eigen waarheid..............

Nee levenslessen komen niet uit boeken, hooguit zullen onbegrepen lessen transparant worden door lezen. En gelezen 'wijsheid' is nog geen kennis wanneer de ervaring ontbreekt. Nog maar te zwijgen over de vele hypothesen die altijd maar weer over hetzelfde gaan.............

Ik ben op mijn zoektochten prachtige dingen tegengekomen. Dingen die mij verbonden maakten, met mijzelf en de wereld om mij heen...........


en ik vind het heel bijzonder om op deze wijze hier kennis van te mogen nemen dank je voor het stuk over Melchizedek..........
inneke
inneke aug 25 '08
Geweldig, jullie 'smilies' op "ken uzelve". laughLang leve het relativeren! Vond jouw uiteenzetting over je irritatie trouwens prachtig Waco Pacho! Verademend en herkenbaar, ik ben wel eens onder de indruk van boeken en uitspraken, maar er komt altijd een moment dat ik er helemaal niks meer aan vind crazy.
marinet
marinet aug 25 '08
Als ik dit bijna allemaal lees. Komt er het gevoel bij me op dat het zoeken naar je zelf alleen maar door je jezelf kan worden gedaan. Bereid zijn te kijken in spiegels en zien dat je je eigen blindevlekken alleen dan kunt ontdekken. Ontdekken wat je kunt leren zien. Ik heb een grote ontdekkingstocht gehad in de afgelopen jaren. En steeds weer ontdekt dat je kunt kiezen om echt voor jezelf te gaan en los te laten.

Ik heb besloten te gaan voor mijn eigen wijsheid en te leren van de dingen die op je pad komen.

Ik heb gelezen wat er allemaal is geschreven en raak dan ook weer de weg kwijt in alle mooie woorden die staan geschreven.

Kunnen we niet gewoon voelen en weten dat je alle wijsheid in je hebt om je juiste pad te bewandelen. Ieder pad dat je kiest past op dat moment bij jou.

Nou ik ben nog steeds aan het wennen te durven schrijven wat er in me opkomt. Dus laat ik het hierbij. blush



Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki