Zo zal ik mijn topic maar noemen, want het gaat nu eenmaal over 'ik'.
Ik ben Melissa en ben binnenkort 22 jaar. Alhoewel ik de scepticus kan uithangen, spreekt alles tegen mij. Dit is er allemaal al gebeurd:
- als kind droomde ik vaak dat het huis van mijn buren in lichterlaaie stond. Verder herinner ik mij nog weinig over deze droom. Kort nadien kreeg de 28-jarige vrouw een dodelijk ongeluk. Er zijn ook allerlei andere dingen gebeurd in dat huishouden qua ongelukken en gewoon "bad luck"-gevallen. Dromen zijn kort na haar ongeluk opgehouden.
- toen ik 10 was, lag mijn grootvader in het ziekenhuis. De laatste week kon ik nauwelijks bij hem zijn, alhoewel ik hem graag zag. Toen we de zondag 2 maart 97 naar het ziekenhuis reden, voelde ik 'iets' in de auto. Aangekomen was het net 5 minuten overleden.
- De nacht van 13 op 14 augustus 98 droomde ik dat ik mijn pols ernstig had gebroken. Die ochtend verwachtte ik telefoon. Om 9uur belt mijn vader: hij had een ongeluk gehad.
- Vorig jaar lig ik te woelen in mijn bed tot ongeveer 2 uur 's nachts. 's Anderendaags zeg ik op school tegen iedereen die het horen wil 'ik ga slechts nieuws krijgen'. Om 12uur het verlossende sms'je: mijn oom is overleden om 2 uur die nacht, op de leeftijd van 50 jaar.
- Twee jaar geleden stap ik in mijn auto en alles voelt 'kil' en 'verkeerd' aan. Ik krijg een auto-ongeluk. (Deze valt natuurlijk te verklaren als... 'doordat ik mij zo voelde, heb ik onbewust een ongeluk in de hand gewerkt...')
- ik kan geen massages van niemand verdragen. Dit zijn pure martelingen voor mij. Echter, wanneer ik iemand's schouders masseer, zegt iedereen spontaan "dat er een enorme druk van hun schouders valt".
- nog voor de berichtgeving van het extra vliegtuig op 9/11 (dat later neergehaald werd), vertel ik tegen mijn vader over "dat andere gebouw dat neergehaald werd, eerst de WTC, dan het pentagon en nu nog een ander!". Halfuurtje later volgt de berichtgeving dat een extra vliegtuig neergehaald werd dat op weg was naar een ander doelwit.
Zo blijft het eigenlijk maar doorgaan. Ook heb ik continu déjà-vu's, waarvan ik met 100 % zekerheid kan zeggen dat ze nog nooit in DIT LEVEN zich hebben voorgedaan.
Dat was het zo'n beetje. Heb momenteel weinig zin om nog wat anders over mij te vertellen. Ah, je vraagt maar.