Je kunt er ook voor kiezen dat je je niet meer laat raken.
Ik heb zelf enorm veel overlast gehad van mijn vorige buren in het oude huis. Na ongeveer 4 weken klussen hier in het nieuwe huis kwam de nieuwe buurvrouw aan de deur.
Dit keer was ik de boosdoener, de kinderen hadden van mij een trampoline gehad zodat ze konden springen en spelen als ik in het huis bezig was. Helaas stond dat ding niet echt stevig en klapte hij hard op de grond als ze aan het springen waren.
Voor de buurvrouw was dat best wel herrie en zeker als dit een paar uur per dag gebeurde....
Goddank kon ik vanuit mijn ervaring wel met haar meevoelen en heb onmiddelijk excuus gemaakt en gezegd dat ik maatregelen zou nemen. De trampoline staat nu vast en de kids mogen per dag 1 uur springen. Kijk zo kan het ook, zou ik tegengesputterd hebben en gezegd hebben dat ik dat allemaal zelf wel uitmaak had ik nu weer met een gespannen situatie gezeten. Ik zeg niet dat je altijd gelijk moet geven, maar soms hebben andere mensen wel gelijk. Volgens mij helpt het teruggooien van verwijten helemaal niets ook al is de verleiding soms nog zo groot.