Loading...
nl

Wanneer je iets echt wilt, dan kun je het ook

gast
gast aug 14 '08
Maakt niet uit Kath. Jouw waarheid is dat het niet werkt mijn waarheid is dat het wel werkt. En ja, ik spreek uit eigen ervaring, sorrie daarvoor. Mijn ervaring is ook dat het, toen ik 20 jaar jonger was, allemaal als nonsens in mijn oren klonk. En ja, als jij het wil ervaren als neerbuigendheid dan is dat jou goed recht, het is niet mijn intentie dat te zijn. En zo hebben we wel heel veel verschillen op het eerste gezicht, maar dat is alleen het buitenkantje wink
Waarom zijn die geesten niet de normaalste zaak van de wereld voor jou, je hebt er toch ervaring mee.
En waarom kunnen tomaten niet blauw zijn? Alleen omdat er ooit afgesproken is dat het niet blauw maar roos is. Als er ooit was afgesproken dat het blauw is dan is het blauw dat doet verder niets af aan die tomaat want dat blijft gewoon een tomaat. Ook dat is ooit eens afgesproken; dat een tomaat een tomaat is. Het had ook een.....ach ja, vul zelf wat in zou ik zeggen.
Wat ik hier mee wil zeggen is dat alles door de mens ooit een naampje heeft gekregen, maar daar ghaat het uiteindelijk toch helemaal niet om. Want je eet niet het naampje van de vorm of van de kleur, je eet wat het IS. En wat iets IS leer je niet uit een boekje, dat moet je toch echt zelf ervaren. En aangezien tijd daar nog een grote rol in speelt is het nu eenmaal zo dat je op jonge leeftijd nog niet alles hebt ervaren. Maar van wat je wel hebt ervaren weet je wat het IS. En daar hoef je dan ook niet meer over te discuseren want je kent het al. Je mag het naturlijk wel altijd delen met anderen maar die zullen het pas herkennen als ze het zelf ook ervaren hebben en weten waar je het over hebt.
Dus kan ik jou niet tegen spreken in je geest verhalen want die heb ik niet als zodanig ervaren en kun jij ook niet zeggen dat wat ik zeg allemaal onzin is want dat heb jij zelf nog niet ervaren.
Ik kan jou opstandigheid wel waarderen, maar vergeet niet dat alles minstens van twee kanten bekeken kunnen worden.
admin
admin aug 14 '08
En soms worden wensen op een andere manier vervuld..

De mens die rijk wil worden kan een baan vinden bijvoorbeeld en zo zijn er legio voorbeelden, wellicht komt jouw wens wel uit maar niet op de manier zoals jij dat zou willen.
Dus ik geloof niet dat wensen niet uitkomen, maar wel vervuld worden alleen dan op de manier die bij ons past.
gast
gast aug 14 '08
Ja Karin, wensen worden meestal op een andere manier vervuld dan je denkt. Daarom zien veel mensen niet dat het weldegelijk gebeurd. Als je door een gordijn naar buiten kijkt zie je niet wat er echt gebeurd maar vul je het zelf in. Weet je hoe je het gordijn open gaat dan zie je wat er IS.
Ayasha
Ayasha aug 14 '08
Gast dat van die tomaat was slechts een voorbeeld, ja ik heb ervaringen met geesten maar als iemand van 14 mij zegt "ik geloof niet in geesten" dan zeg ik toch ook niet "wacht maar tot je groot bent meisje, dan komt dat wel!" Dat hoor je gewoon niet te doen. Je leert inderdaad uit ervaringen maar jouw ervaringen hoeven die van mij niet te zijn en andersom. Dus de kans dat ik er nooit in zal geloven is even groot als dat ik er wel ooit in zal geloven. Ik geloof dat je dingen krijgt om er uit te leren. Daarom dat ik mijn rug accepteer. Ik heb die pijn gekregen om er mee te leren om gaan. Om men iet zomaar uit mijn lood te laten slaan als dingen niet 100% meezitten. Van het moment dat ik er mee leer om gaan, zal de pijn ook minder worden. Maar dat is voor mij een les, geen wens. winkJij mag van mij geloven dat wensen uit komen. Het kan, net zoals dat van mij kan. Maar ik vind het een beetje "bot" om te reageren alla "wacht maar, je zal nog wel inzien dat ik gelijk heb" smileEn zo kwam het op me over. Ik hoop dat je nu beter begrijpt wat ik probeerde te verklaren met mijn blauwe tomaat.
Lena
Lena aug 14 '08
doornroosje ha die slaapt veel laugh
vandaar dat ze nog wel eens wat vergeet
gast
gast aug 14 '08
Kath, je hebt helemaal gelijk.
Lena
Lena aug 14 '08
wijsheid komt met de jaren de een gaat wat sneller dan de ander
gast
gast aug 14 '08
Kath, hoe is het trouwens met je Jack Russels rug?
liesanne
liesanne aug 14 '08
Ik geloof dat je ook aan je wensen moet (mag) 'werken'.....
Mensen beschikken over kwaliteiten die nodig zijn om hun wensen te kunnen realiseren.
Ayasha
Ayasha aug 14 '08
Gast elke dag beter! Ze wandelt weer normaal, moet wel nog duidelijk zichtbaar voorzichtig doen maar dat doet ze gelukkig ook. Omdat er maar geen beterschap in zat heeft de DA een spuit in haar spier gezet (dat wilde hij eerst niet omdat hij dat niet graag doet ivm de kans op verkeerd zetten enz) en sinds die spuit is het alleen maar bergopwaarts gegaan met haar.
Lena
Lena aug 14 '08
vond dit ook wel mooi(wensen, dromen enz)

We moeten bereid zijn om het leven wat we voor onszelf hadden gepland, los te laten om het leven te kunnen leiden wat op ons ligt te wachten. (J. Campbell)
gast
gast aug 14 '08
Dat is mooi, Kath smile
admin
admin aug 15 '08
Dat is goed nieuws Kath!
Die wens is in ieder geval dan wel aan het uitkomen.
Volgens sommigen
Volgens sommigen aug 15 '08
Er is al een heel oude uitspraak die zo mooi is. Ik vind em hier wel mooi tussen passen. Als er een deur dicht gaat, dan zet God (of datgene waar je in gelooft) altijd wel weer een raam open. Dat betekend dat onze dieperliggende wens die uit het diepst van onze ziel komt wel degelijk uit kan komen. Meestal is dat de eenvoudigere en sterkere wens achter de wens. Onze dieperliggende zielswensen komen meestal via een andere deur uit dan we als eerste in gedachten hadden, maar ze komen en meestal ook nog precies op het goede moment. Niet voor niets gebeuren de dingen die we wensten ineens als we eerst iets los hadden gelaten.

Ik dacht zojuist ineens weer even aan een vriendin en haar man die al jaren zoo graag een kindje wilden en maar niet in verwachting raakten. Op het moment dat zij besloten dat het genoeg had gevergd en ze besloten te stoppen met alle behandelingen, ze hun leven anders gingen leven dan ze oorspronkelijk van plan waren, gebeurde het ineens, ze waren op een natuurlijke manier in verwachting geraakt.
Centaine
Centaine aug 27 '08
Ik vroeg me af of ik mezelf wel toesta om te wensen?

Blijkbaar ben ik niet goed in echt weten wat ik wil.
En als het dan over dromen en wensen gaat dan denk ik altijd eerst aan werk (terug in het werkcircuit geraken). Ik heb wel andere wensen maar die zijn precies altijd naar de achtergrond verdrongen. Alsof het lineair moet gebeuren: eerst werk, zorgen voor een goed inkomen, verhuizen en dan pas een relatie. Hoe dit zover is kunnen komen...
Maris1976
Maris1976 aug 28 '08
Ik geloof er wel in dat als je iets echt wil dat het dan ook lukt, maar misschien wil ik niet zoveel, kan dat ook?
ja ik zou blind willen leren typen, maar die wil is zo bereikt, ik heb geloof ik weinig te willen, ik heb bereikbare doelen die ik voor me uitschuif, want ja wat dan als je bereikt hebt wat je wil bereiken? Dat wordt dan een beetje saai, ik denk dat het mens eigen is om te willen, om doelen te stellen, om ergens naar toe te leven om daarna trots te zijn op je en je rijker te voelen.

Snappen jullie mij nog? wink

Maris
Volgens sommigen
Volgens sommigen aug 28 '08
Origineel bericht van: Centaine
Ik vroeg me af of ik mezelf wel toesta om te wensen?

Blijkbaar ben ik niet goed in echt weten wat ik wil.
En als het dan over dromen en wensen gaat dan denk ik altijd eerst aan werk (terug in het werkcircuit geraken). Ik heb wel andere wensen maar die zijn precies altijd naar de achtergrond verdrongen. Alsof het lineair moet gebeuren: eerst werk, zorgen voor een goed inkomen, verhuizen en dan pas een relatie. Hoe dit zover is kunnen komen...


Maar dat klinkt toch juist goed? Die twijfel is ook wel herkenbaar. Ik roep mezelf dan maar weer even tot de orde, misschien helpt jou dit ook: ´Hey, zit es niet zo te dromen over wat er komen gaat dat weet je toch niet, blijf eens even lekker in het nu! Hou het simpel, kies nu, wat wil je nu vandaag?´ Meestal weet ik het dan wel. Onze maatschappij is natuurlijk ook heel ´fast forward´ gericht, mensen of instanties willen allerlei dingen van je weten waar je zelf soms nog helemaal geen antwoord op weet. Ik ben zelf al heel blij dat ik dat vandaag de dag ook durf te antwoorden, dat ik het dus niet weet. En diep van binnen trek ik dan een lange neus, want zou de vraagsteller het zélf eigenlijk wel weten? tongueJe mag dingen op je af laten komen en als we ons goed voelen, pakt dat vaak ook verrassend goed uit. Waarschijnlijk omdat er eens geen verwachtingen waren?! Het is al heel wat als de basis in orde is en je eigen plek je goed voelt, een plek waar je bent wie je bent. Dat is toch goud waard? Ik geloof dat er dan vanzelf weer ruimte voor andere dingen komt..als je dát dan natuurlijk nog steeds wilt grin
Lena
Lena aug 28 '08
durf je nog wel te wensen? omdat de realiteit je in de weg staat?
we stellen ons vaak doelen van hoe het zou moeten gaan en ook nog in een bepaalde volgorde.
het mooie is dat de dingen vaak zich in een heel andere volgorde zich aandienen.
heb ook geworsteld hiermee, wat wil ik,en hoe?wensen waren er wel maar wist er niet mee om te gaan.
door echt alles los te laten,dienen de dingen zich vaak vanzelf aan en onverwacht.
weet wel dat passief blijven en er niet mee aan de slag te gaan niets oplost.de weg nemen om een goed inkomen te verkrijgen was lang en is nog steeds onzeker,het is iedere maand weer een gevecht om de uren.
nu weet ik ,dat ik of een andere baan weer moet gaan zoeken,en vertrouwen houden in het komt goed.
maar de enige die hier wat aan kan doen is ben ikzelf,en een beetje geluk.
dus stap voor stap nog steeds,de volgorde bij mij was een relatie onverwachts,verhuizen,en toen pas het werk smile
en niet weten wat je wil? een uitzendbureau is altijd een goede instantie om te onderzoeken waar jij je het beste thuisvoelt,gewoon verschillende banen te onderzoeken
nikskeuh
nikskeuh sep 1 '08
"wanneer je iets echt wilt, dan kun je het ook"
doet me ferm denken aan wicca.
Je stuurt je wens naar de kosmos en de kosmos geeft je een kans, grijp je je kans niet. tja..

Maar ergens klopt die zin wel.
Kmerk het vaak genoeg dat mensen denken dat ze ziek gaan worden en dan worden ze ziek.
Daarstraks dacht ik aan een meisje dat ik al ff niet meer gesproken had en in een keer werd ik door haar opgebeld.

Tzit allemaal in ons hoofd.
Als je de hele tijd loopt te zeuren over hoe je eruit ziet gaat je gevoel van eigenwaarde er ook meestal op achteruit.
Tis maar hoe je het bekijkt. wink
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki