Maakt niet uit Kath. Jouw waarheid is dat het niet werkt mijn waarheid is dat het wel werkt. En ja, ik spreek uit eigen ervaring, sorrie daarvoor. Mijn ervaring is ook dat het, toen ik 20 jaar jonger was, allemaal als nonsens in mijn oren klonk. En ja, als jij het wil ervaren als neerbuigendheid dan is dat jou goed recht, het is niet mijn intentie dat te zijn. En zo hebben we wel heel veel verschillen op het eerste gezicht, maar dat is alleen het buitenkantje
Waarom zijn die geesten niet de normaalste zaak van de wereld voor jou, je hebt er toch ervaring mee.
En waarom kunnen tomaten niet blauw zijn? Alleen omdat er ooit afgesproken is dat het niet blauw maar roos is. Als er ooit was afgesproken dat het blauw is dan is het blauw dat doet verder niets af aan die tomaat want dat blijft gewoon een tomaat. Ook dat is ooit eens afgesproken; dat een tomaat een tomaat is. Het had ook een.....ach ja, vul zelf wat in zou ik zeggen.
Wat ik hier mee wil zeggen is dat alles door de mens ooit een naampje heeft gekregen, maar daar ghaat het uiteindelijk toch helemaal niet om. Want je eet niet het naampje van de vorm of van de kleur, je eet wat het IS. En wat iets IS leer je niet uit een boekje, dat moet je toch echt zelf ervaren. En aangezien tijd daar nog een grote rol in speelt is het nu eenmaal zo dat je op jonge leeftijd nog niet alles hebt ervaren. Maar van wat je wel hebt ervaren weet je wat het IS. En daar hoef je dan ook niet meer over te discuseren want je kent het al. Je mag het naturlijk wel altijd delen met anderen maar die zullen het pas herkennen als ze het zelf ook ervaren hebben en weten waar je het over hebt.
Dus kan ik jou niet tegen spreken in je geest verhalen want die heb ik niet als zodanig ervaren en kun jij ook niet zeggen dat wat ik zeg allemaal onzin is want dat heb jij zelf nog niet ervaren.
Ik kan jou opstandigheid wel waarderen, maar vergeet niet dat alles minstens van twee kanten bekeken kunnen worden.