Loading...
nl

Wie wil een nieuwe wereld?

gast
gast aug 12 '08
Wie wil een wereld zonder lijden/ziektes?

Wie wil er een wereld in vrede?

Wie wil een wereld waar voor iedereen genoeg is wat hij/zij nodig heeft?

Wie wil een wereld die onsterfelijk is?

Wie wil er eigenlijk een nieuwe wereld?

Wie wil ten koste van zijn eigen belang een wereld die voor iedereen goed is?
Delen:
admin
admin aug 12 '08
Quote:
Wie wil een wereld waar voor iedereen genoeg is wat hij/zij nodig heeft?


Dit zou ik wel willen.
**Angela**
**Angela** aug 12 '08
"Wie wil ten koste van zijn eigen belang een wereld die voor iedereen goed is?"

Deze zin snap ik niet? confused

Het is toch juist eigen belang dat er een wereld komt die voor een ieder goed is??

Iedereen wil toch gezond zijn.
en geen armoede kennen??
en vrede??
enz.

IK WEL, in ieder geval!!!! grin
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 12 '08
Maar lieve gast, dat is deze wereld:).

De wereld is niet ziek, de wereld heeft geen oorlog met iemand, De wereld heeft genoeg, De wereld is onsterfelijk, De wereld is nieuw en de wereld is voor iedereen goed.

Misschien moet je het woordje wereld veranderen door mensheid;)?
gast
gast aug 12 '08
Nee Nims, de aarde is de wereld niet. De wereld is nl dat wat gemaakt is door de mensheid. De aarde is hetgeen ontstaan is vanuit de oersoep en waar wij uiteindelijk op ge-evolueerd zijn. De mensheid heeft dus de wereld op aarde geschapen.
En ja, de aarde is goed zoals die is en geeft alles wat de mens nodig heeft, kent geen ziektes, oorlogen, honger en armoede en is in vrede (balans). Maar de wereld van de mens kent dat wel degelijk omdat de wereld niet in harmonie is.

Is het de wens van de dokter dat er geen zieken meer zijn?
Is het de wens van de brandweerman dat er geen branden meer zijn?
Is het de wens van de farmaseutische industrie dat er geen pillen meer geslikt worden?
Is het de wens van de vuilnismannen dat er geen vuilnis meer is?
Is het de wens van de militairen dat er geen oorlog/onrusten meer zijn?
Is het de wens van leerkrachten dat er geen scholen meer zijn?
Is het de wens van ouders dat er geen kinderen meer zijn?
gast
gast aug 12 '08
Angela, natuurlijk heb je gelijk dat het ieders eigenbelang is dat er een nieuwe wereld komt/is. Maar net als het rijtje dat ik hier boven heb gezet is het niet in het "belang" van bepaalde rollen die we spelen dat die nieuwe wereld er komt. Maar veel mensen associeren zich zelf aan die rol. Men is verpleegkundige, brandweerman, dokter, soldaat, generaal, minister.
Dat men dat niet is is moeilijk voor velen om dat in te zien omdat het afleggen van dat jasje betekend dat men naakt komt te staan in deze wereld die dit niet echt waardeerd want je moet wel iets zijn.

Het was niet voor niets dat Jezus zich richtte op de armen en tollenaars. Dit waren mensen die niet zo veel te verliezen hadden. Hoe meer je hebt (ook in aanzien), hoe moeilijker het is om er van los te komen.
Volgens sommigen
Volgens sommigen aug 12 '08
Origineel bericht van: gast
Angela, natuurlijk heb je gelijk dat het ieders eigenbelang is dat er een nieuwe wereld komt/is. Maar net als het rijtje dat ik hier boven heb gezet is het niet in het "belang" van bepaalde rollen die we spelen dat die nieuwe wereld er komt. Maar veel mensen associeren zich zelf aan die rol. Men is verpleegkundige, brandweerman, dokter, soldaat, generaal, minister.
Dat men dat niet is is moeilijk voor velen om dat in te zien omdat het afleggen van dat jasje betekend dat men naakt komt te staan in deze wereld die dit niet echt waardeerd want je moet wel iets zijn.

Het was niet voor niets dat Jezus zich richtte op de armen en tollenaars. Dit waren mensen die niet zo veel te verliezen hadden. Hoe meer je hebt (ook in aanzien), hoe moeilijker het is om er van los te komen.


Ja daar zeg je wat, ik geloof niet dat het altijd met ego-ontwikkeling te maken heeft, als wel meer de angst voor verandering of het onbekende. Het is vandaar dat veranderingen soms zo traag verlopen, het gaat over veel mensen tegelijk, dat vielt niet. Maar je hebt zeker gelijk en door een stap te zetten in onszelf dat is een begin van die bewustwording waarmee we anderen ook kunnen aanraken.

Hoe meer je hebt (ook in aanzien), hoe moeilijker het is om er van los te komen

Deze zin ben ik het helemaal mee eens, ik heb het letterlijk ondervonden en ik besefte en voelde daardoor heel goed dat veel dingen ons afhouden van waar het werkelijk om gaat.
**Angela**
**Angela** aug 12 '08
O ja, wat dat betreft hebben jullie zeker een punt! grin

Maar dan ben ik bang dat het altijd een droom, een streven zal blijven en dat we dat "doel" nooit zullen bereiken, alleen als we "over" gaan........... smile
admin
admin aug 12 '08
Ja en wellicht is de wereld wel helemaal perfect zoals ze moet zijn en hebben wij dat inzicht nog niet..
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 13 '08
Is de wereld niet enkel dat wat wij willen zien?
sarina
sarina aug 13 '08
In de nieuwe wereld is het eigenbelang het belang van iedereen...
gast
gast aug 13 '08
Ja Sarina dat is zo en niet alleen voor de mens maar voor alles in het universum.
Ayasha
Ayasha aug 14 '08
Origineel bericht van: NiMS
Maar lieve gast, dat is deze wereld:).

De wereld is niet ziek, de wereld heeft geen oorlog met iemand, De wereld heeft genoeg, De wereld is onsterfelijk, De wereld is nieuw en de wereld is voor iedereen goed.

Misschien moet je het woordje wereld veranderen door mensheid;)?

Dat de wereld onsterfelijk is spreekt menig wetenschapper je anders tegen :=
marinet
marinet aug 14 '08
De wereld is ook het universum waar we allemaal gelijk zijn. Niet meer en minder dan zielen die een ding willen. Gelukkig zijn je fijn voelen in jouw kleine wereld. Die dan weer en positieve impuls geeft aan de wereld waar we allemaal een zijn.

De wereld is zeker niet ziek en heeft geen oorlog met niemand inderdaad. Wij maken als mensheid die oorlog omdat we soms zo zelfzuchtig kunnen zijn dat vergeving niet meer in ons opkomt. blush
admin
admin aug 14 '08
Quote:
Dat de wereld onsterfelijk is spreekt menig wetenschapper je anders tegen :=


Zelfs al zou de wereld bol ontploffen, dan nog zal haar energie niet verdwijnen laughdus wel onsterfelijk denk ik dan.
gast
gast aug 14 '08
Energie is onsterfelijk, dat blijft altijd bestaan.
Maar wat is energie? Je kunt het niet zien, het is er gewoon.
Wel mooi dat door energie en genen in een cel een heel lichaam kan groeien. Je zou dus kunnen zeggen dat de genen het transformatie programma zijn voor energie.
Maar zijn de genen dan ook onsterfelijk? Ik weet het niet.
seppe
seppe aug 15 '08
Ik zie de wereld/de aarde als een wezen gelijk mijzelf. Ik geloof dat ik (niet noodzakelijk mijn lichaam) onsterfelijk ben dus geloof ik dat ook zo voor de aarde.
seppe
seppe aug 15 '08
Om te kunnen sterven moet je eerst al leven. Ik denk dat energie daar bovenuit stijgt. Boven de defenitie van leven.
Niets in het fysiek bestaan kan eeuwig hetzelfde zijn denk ik.

Maar wat word er dan met onsterfelijk bedoeld he? In zekere zin is alles onsterfelijk, het veranderd gewoon in iets anders.

Het leven is zo simpel nog niet smile; wikipedia: leven
Lena
Lena aug 15 '08
Origineel bericht van: gast
Energie is onsterfelijk, dat blijft altijd bestaan.
Maar wat is energie? Je kunt het niet zien, het is er gewoon.
Wel mooi dat door energie en genen in een cel een heel lichaam kan groeien. Je zou dus kunnen zeggen dat de genen het transformatie programma zijn voor energie.
Maar zijn de genen dan ook onsterfelijk? Ik weet het niet.


als je google raadpleegt dan zie je door de bomen het bos niet de een zegt wel de ander niet de ander deels enz enz de waarheid zal wel ergens in het midden liggen dan, ook al is dat ook weer kort door de bocht smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki