Angela, natuurlijk heb je gelijk dat het ieders eigenbelang is dat er een nieuwe wereld komt/is. Maar net als het rijtje dat ik hier boven heb gezet is het niet in het "belang" van bepaalde rollen die we spelen dat die nieuwe wereld er komt. Maar veel mensen associeren zich zelf aan die rol. Men is verpleegkundige, brandweerman, dokter, soldaat, generaal, minister.
Dat men dat niet is is moeilijk voor velen om dat in te zien omdat het afleggen van dat jasje betekend dat men naakt komt te staan in deze wereld die dit niet echt waardeerd want je moet wel iets zijn.
Het was niet voor niets dat Jezus zich richtte op de armen en tollenaars. Dit waren mensen die niet zo veel te verliezen hadden. Hoe meer je hebt (ook in aanzien), hoe moeilijker het is om er van los te komen.
Ja daar zeg je wat, ik geloof niet dat het altijd met ego-ontwikkeling te maken heeft, als wel meer de angst voor verandering of het onbekende. Het is vandaar dat veranderingen soms zo traag verlopen, het gaat over veel mensen tegelijk, dat vielt niet. Maar je hebt zeker gelijk en door een stap te zetten in onszelf dat is een begin van die bewustwording waarmee we anderen ook kunnen aanraken.
Hoe meer je hebt (ook in aanzien), hoe moeilijker het is om er van los te komen
Deze zin ben ik het helemaal mee eens, ik heb het letterlijk ondervonden en ik besefte en voelde daardoor heel goed dat veel dingen ons afhouden van waar het werkelijk om gaat.