Loading...
nl

verlies

Charlie
Charlie jul 17 '06
hallo iedereen, ik zit met iets dat me nog behoorlijk dwars zit. graag jullie reacties hierop.

voor een poos geleden heeft mijn pleegmoeder een relatie gehad met iemand waarmee ik voor jaren geleden zelf iets mee gehad heb. Afgelopen 18 april is hij overleden in het ziekenhuis aan alcohol misbruik. Zijn geest of hoe je het ook wil noemen is daarna een paar keer bij mij gekomen met de boodschap dat mijn pleegmoeder hem los moest laten. Ik heb dat aan haar vertelt en ze zei dat ik op moest houden met al dat "gehocuspocus". Ik heb het nog een paar keer geprobeerd er over te hebben met haar. maar ze wilde er niets van weten. uiteindelijk heeft ze 25 april zelfmoord gepleegd door met drank en pillen van haar balkon van 5 hoog te springen. Hoorde later dat ze al overleden was voordat ze de grond raakte. Het ergste waar ik nu nog mee zit is dat toen ik nog bij haar in huis woonde zij mij heeft tegen gehouden omdat ik toen zelf wilde springen. Ik heb nooit de kans gekregen om haar tegen te houden. En nu ben ik dus in 1 week tijd 2 dierbaren kwijt. Ik zie nog voor me hoe we daar met zn allen beneden stonden en haar lichaam op een brancard werd geleged. Ze had alles in haar hele lichaam gebroken en haar hele lijf was slap. Ik hoorde later van een kennis van me die haar geidentificeerd heeft dat ze een woede en haat over haar gezicht had. Ik denk eigenlijk nooit meer aan ze, maar herinner me wel de leuke en goeie momenten. Ik heb het eigenlijk een beetje afgesloten maar dit is toch iets wat me nog dwarszit.

gr. carolyn
Delen:
LPChip
LPChip jul 18 '06
Jeetje, ik weet zo gauw even niet wat ik moet zeggen. Heel erg in ieder geval, maar daar heb jij natuurlijk niets aan.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 18 '06
Hoi Carolyn,

Ik begrijp goed dat je hier veel moeite mee hebt. Je hebt het (logisch) nog niet losgelaten. Toch hoop ik dat je jezelf niet de schuld geef van de problemen van je pleegmoeder. Zoals je zelf al aangaf had ze een alcohol-probleem. Daar had jij helemaal niets aan kunnen doen. Je had ook niet kunnen voorkomen dat ze zou springen. Gelukkig heeft ze dat wel bij jou gedaan. Voor sommige mensen is het de laatste optie om rust in hun hoofd te krijgen, en jij weet als geen ander hoe onrustig het kan zijn in iemands hoofd.

Het is heel menselijk om te denken, had ik maar dit gedaan, of dat gedaan. Toch heeft dat helemaal geen zin. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen leven. Het enige dat iemand kan doen, is spiegelen en laten zien waar de ander mee bezig is. Als de ander dat niet wil / kan inzien houdt het echt op.

Het is zonde van de energie om in het verleden te blijven hangen. Probeer voor jezelf de lessen uit deze gebeurtenissen te vinden. Ik weet ze niet, maar misschien kan je eruit halen waarom nu juist jij degene bent die dit overkomt? Is het heel misschien een bevestiging van je innerlijke kracht en felheid? ;)
Debiorah
Debiorah jul 18 '06
Kan begrijpen dat dit een hele impact op je heeft gehad. Zoals nims al zei moet je toch proberen jezelf niks te verwijten. Het is heel triest dat je zoiets overkomt en je zult het nooit vergeten. Persoonlijk denk ik dat als je pleegmoeder zo'n moeite had om verder te leven jij dit niet had kunnen voorkomen. Dit was haar keuze en haar verantwoordelijkheid. Jij en niemand anders kan hiervan de schuld op zich nemen. Jij hebt je best gedaan door de boodschap van haar vriend door te geven. Dit deed hij waarschijnlijk omdat hij deze gebeurtenis voorzag. Ik weet cker dat je pleegmoeder jou niks kwalijk neemt en cker niet wil dat jij ermee zit. Ik snap dat het ongeloofelijk droevig is en het is logisch om te denken "wat als". Maar helaas je kan de tijd niet terug draaien.
Het beste wat je nu kan doen is de kracht in jezelf vinden om verder te gaan met je leven & zoals je al zei de prettige herinneringen te koesteren.
Veel sterkte!

[Kiss]Deborah
Charlie
Charlie jul 18 '06
Ja, maar waarom is hij dan niet zelf bij haar die boodschap gaan brengen? en waarom had ze zon haat en woede op haar gezicht? En waarom is ze later bij mij gekomen in de vorm van een
wit rode vuurbal?? Vragen, vragen , vragen. wie heeft de antwoorden voor me?? Gr. carolyn
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 18 '06
Waarom toch al die vragen? Wat leren deze vragen jou? Waarom zijn ze voor jou belangrijk? Bedenk bij iedere vraag na, over wat je met het antwoord zou doen als je het zou weten. Ik stel deze vragen aan jou, zonder dat het antwoord ertoe doet. Een vraag dwingt je ergens over na te denken. In plaats van ons de vragen te stellen, stel ze eens aan jezelf. Jij bent namelijk de enige die het antwoord kan vinden.

Sterkte!
Debiorah
Debiorah jul 18 '06
Wat nims zegt is cker waar. Wij kunnen je wel suggesties geven maar de echte antwoorden liggen in jezelf. Wat betreft die woede en haat op haar gezicht: Heb jij dit zelf gezien? Iemand anders kan een heel andere perceptie hebben, en waarom verteld deze persoon dit aan jou?
Nu heb je nog meer vragen maar ik weet cker dat je vroeg of laat antwoord zult hebben.
En soms komt het antwoord vanzelf, soms als je ergens teveel op focused raak je er alleen maar meer door in de war.
Laat het je leven niet beheersen.

[Kiss]Deborah
Charlie
Charlie jul 18 '06
ja ik zal de antwoorden ook zeker wel vinden, maar waar moet ik zoeken?? Bij mezelf, dat denk ik niet. btw, die persoon heeft het mij verteld omdat eigenlijk ik haar zou identificeren maar op dat moment konden ze mij niet bereiken. Hoe kom ik er dan zelf achter wat die wit rode vuurbol te betekenen had?? En ik weet dat ze toen ze nog leefde veel haat en woede had. Maar waar tegen?? tegen wie?? En waarom zullen de antwoorden in mezelf liggen?? Wat kon ik aan haar haat en woede doen?? En nogmaals, waarom is hij die boodschap niet zelf bij haar gaan brengen?? Hij wist hoe ze daar over dacht. Dus waarom zou ze naar mij luisteren?? Ze heeft het toch niet van hem zelf gehoord?? Overigens is het vandaag 3 mnd. geleden dat hij is overleden. En ik loop nog met deze shit aan mn hoofd. Dat was trouwens de eerste keer dat ik een overleden iemand zag liggen in zn kist. Wat ben ik me kapot geschrokken, zeg. Net of hij ieder moment wakker zou worden en weer vrolijk verder zou leven. Hij was het niet meer. Mijn pleegmoeder heeft hem nog aangekleed (zn eigen dagelijkse kleding) en zn haar geknipt. Hij had ook al jaren een oorbel met een kruisje in, maar het lullige was dat zn broer er op stond dat die oorbel eruit werd gehaald, omdat hij anders geen herinnering aan hem had. 1 keer raden wie die oorbel eruit heeft gehaald, mops(zo noemde ik mn pleegmoeder altijd). Kortom, nog meer vragen en ik zou niet meer weten hoe ik hieruit kan komen voor ik de antwoorden heb.

gr. carolyn
LPChip
LPChip jul 18 '06
Ik heb de indruk dat je het je allemaal veel te persoonlijk aan trekt. Ook al weet je zelf dat het niet zo is, ergens heb je toch dat gevoel dat het jouw schuld is.

Geloof me, het is niet jouw schuld. Het kan goed zijn dat een aantal tekenen die je ervaren hebt voor jou een doel hebben om een nieuwe weg in te slaan. Soms wordt je gepushed om van richting te veranderen door diverse dingen die om je heen gebeuren, zowel verklaarbaar als niet verklaarbaar.

Voorbeeld: Je rijdt auto, en de auto voor je krijgt een verschrikkelijk ongeluk. Omdat jij erachter rijdt, kun jij ontkomen. Je schrikt je zo kapot dat je vervolgens niet meer met de auto durft te rijden. Omdat je de auto niet gebruikt neem je de trein om daar te komen waar je normaal gesproken met de auto heen gaat. (nieuwe weg inslaan) In de trein ontmoet je iemand waar je een bepaalde "vriendschappelijke band voor het leven" mee aangaat.

Klinkt misschien vergezocht, maar misschien moet je nu een andere weg in slaan. De vuurbal heeft misschien een diepere betekenis bij het kiezen van die weg.
Charlie
Charlie jul 19 '06
ik hoorde dat elke ziel een lichtbol betekent. maar hoe weet ik wat een wit rode lichtbol dan betekent?? na aanleiding van die betekenis weet ik mss wat die diepere betekenis van een andere weg inslaan is. gr. carolyn
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 19 '06
Mag ik je vragen wat je van al onze bovenstaande reacties vind? Ik zie je steeds maar weer vragen stellen, zonder dat ik de indruk krijg dat je het gelezen hebt. Ik weet niet of dat zo is hoor, dus ik vraag het liever even.
Thomas A
Thomas A jul 19 '06
Dag Carolyn

Beiden zijn overgegaan. Beiden konden ze het leven niet goed aan en ook zichzelf niet. hiervoor draag jij geen verantwoording, sterker nog jij had op hun bescherming mogen rekenen. vanuit hun pijn gaven zij jou dit niet, ze waren niet zover.............

Hun zielen zijn overgegaan en een reis gaan maken naar stilte ver van de aardse pijn die zij beiden bij zich droegen. Zij beiden dragen geen gevoelens van haat ten opzichte van jou; het is de ziel niet gegeven.

Sluit even je ogen en vraag het kosmische hun zielen te koesteren en het zal goed met hen gaan.

Thomas
Charlie
Charlie jul 20 '06
Ik wil hierbij iedereen even bedanken voor alle reacties die ik heb gekregen. Het heeft me toch wel aan het denken gezet en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik teveel nog nadenk en blijf piekeren over dingen waar ik nu niet veel meer aan heb. Het is inderdaad goed om er even met vragen bij stil te staan, maar als je dat blijft doen kom je er niet meer uit. Ik heb mezelf i.i.g. voorgenomen om het los te laten ook al is dat soms best wel moeilijk. Maar ja, verleden is geweest. ik moet door met het nu en het opbouwen van een goede toekomst. en ja, feit is wel, verleden heeft geen toekomst meer. Dus nogmaals, iedereen heel erg bedankt. liefs carolyn
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 20 '06
Heel goed Carolyn! En graag gedaan. Ik ben trots op je!
LPChip
LPChip jul 20 '06
Graag gedaan.

Ik zou zeggen: keep us posted :)

Vergeet niet, als je vragen hebt of ergens mee zit, kun je deze altijd hier stellen. Er is vast iemand die je kan helpen zodat je tot een oplossing kan komen (zoals reeds al gebeurd is)
Charlie
Charlie nov 27 '06
Vorige week zaterdag was het al 7 maanden geleden dat hij is over leden. Ik ben gisteren naar het graf van zijn ouders en zusje gegaan waar de urn van hem is bijgezet. Er staat ook eindelijk sinds drie weken een steen van hem. Afgelopen zaterdag was het dus ook 7 maanden geleden dat mops is overleden, maar ik had het toch nog even moeilijk toen ik bij het graf van Jojan stond. Heb weer even terug gedacht aan die mooie tijd en een hoop tranen gelaten omdat ik hem nu nog steeds mis. Ik hield zoveel van hem en mijn huidige partner weet ook dat hij tweede keus is en dat mijn eerste keus is overleden. Ik mis hem zo. Ik wil hem terug !!!!!
Ayasha
Ayasha nov 27 '06
ik snap je verdriet en wens je veel sterkte. Maar vind je het helemaal fair om je huidige partner een '2de keuze' te noemen? Ik snap wel dat je hoofd daar op dit mooment niet naar staat, maar misschien moet je daar, wanneer het een beetje gezakt en gesleten is, toch een keer over denken.
Charlie
Charlie nov 28 '06
Maar het is wel een feit en mijn huidige partner vind het niet erg. Hij weet hoe het zit en als je het anders bekijkt is mijn partner van degenen die leven, wel eerste keus.
LPChip
LPChip nov 28 '06
Ik kan niet in jullie relatie kijken, daarom voor jou een objectieve vraag.

Stel dat de rollen omgedraaid waren, en jouw parter jouw als 2e keus zegt, vind jij dit dan ook goed?

Kan prima dat jij dat ook zo vind hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik zou er zelf niet mee kunnen leven als iemand mij een 2e keuze noemt.
Charlie
Charlie nov 28 '06
Als zijn eerste keus is overleden, zou ik er vrede mee hebben.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420