Loading...
nl

Een Gesprek met Aartsengel Michaël,

**Angela**
**Angela** aug 8 '08

over Vreugde en verdriet!

Deze informatie kwam in de vorm van een gesprek met de Aartsengel en is als zodanig vastgelegd.

Ik vraag mij af waarom zoveel mensen zoveel verdriet en bezorgdheid en depressiviteit voelen, juist in deze tijd waarin wij de Vreugde van de Nieuwe Aarde zouden moeten ervaren. Zoveel mensen hebben gewacht, gewacht en gewacht. Waar is de Vreugde, vragen zij, waarom ben ik zo te neergeslagen en verdrietig? Wat moet ik doen om mijzelf te zuiveren en in mijn Vreugde te gaan staan?

En terwijl ik hierover nadenk zegt Aartsengel Michaël tegen mij: "Ben je klaar om de waarheid hierover te horen? Ben je bereid om een beeld te accepteren uit de kwantumrealiteit? Kun je jouw manier van denken veranderen?"

"Wat bedoelt u?", vraag ik.

"Wel", antwoordt de Aartsengel, "we hebben bij meerdere gelegenheden
gesproken over de aard van illusie, en dat alleen Liefde werkelijk en waarachtig is. De substantie van de Kosmos is Onvoorwaardelijke Liefde en die Liefde wordt uitgedrukt als Goddelijke Zaligheid en Vreugde. Dat is realiteit. Dat is waarheid.
Maar je vraagt mij waarom er zoveel verdriet en depressiviteit is op Aarde, en ik zeg dat het allemaal een illusie is, want Alles is Liefde."

"Goed", zeg ik tegen de Engel. "Dus het is een illusie. Hoe komt het dan dat zoveel mensen deze illusie zo intens voelen dat zij neerslachtig en verdrietig en eenzaam worden?"

"Wel", zegt Michaël tegen mij, "kan ik je iets fundamenteels uitleggen? In de wereld van dualiteit schiepen jullie paren van tegenstellingen om ervaringen te omschrijven. Liefde en Haat, Licht en Donker, Vreugde en Verdriet, is het niet zo?"

"Ja", antwoordde ik, "zo zien wij onze ervaringen op Aarde."

"Wel", zegt Michaël, "stel je een manier van zijn voor die niet dualistisch is, die niet gebaseerd is op dualiteit. Stel je een wereld voor van Eenheid en Eenheidsbewustzijn waar alleen energie bestaat. Deze energie manifesteert zich als Licht en Geluid en is de basissubstantie van al het leven. En omdat zij uit de Bron voortkomt is zij zuivere Liefde. Terwijl je deze energie van zuivere Liefde ervaart wordt zij als golven van energie ontvangen van de Bron via het Galactische Centrum. Jullie hebben ook geleerd om de energie tussen jullie te verspreiden in jullie interacties, en jullie ervaren de Bronenergie in haar verschillende facetten via jullie lichaam.

Wij zeggen jullie dat deze Energie altijd en alleen Liefde uitdrukt. Wat jullie in jullie leven en via jullie lichaam ervaren, is de ervaring van intense Liefde gemanifesteerd op het fysieke bestaansniveau.

Jullie geven zelf interpretaties aan deze golven van zuivere energie, zoals 'liefde' of 'vreugde'. Het is jullie keuze hoe jullie deze energie ervaren overeenkomstig jullie interpretatie van gebeurtenissen.

Bijvoorbeeld, wanneer een golf van zuivere, intense energie door je heen stroomt, kun je ervoor kiezen dit te ervaren als extase of als pijn en verdriet. De ervaring op zich is zuiver het ontvangen van energie in je lichaam via je zenuwstelsel. De laatste jaren waarin jullie je hebben verheven tot de Vijfde Dimensie en gebruik zijn gaan maken van jullie multidimensionale energielichamen, ervaren jullie nog veel intensere energievelden afkomstig van de Bron. En dit zal doorgaan. Jullie bewegen op golven van Goddelijke Liefde."

"Maar waarom?", vraag ik.

"Wel", komt het vriendelijke antwoord, "de energie is intens en geeft intense druk op jullie fysieke lichaam en jullie zenuwstelsel. Deze vorm van intense stimulatie is wat jullie associëren met verdriet en lijden en neerslachtigheid, want in de Derde Dimensie, waar de meesten van jullie de illusie schiepen van 'zekerheid', was het ongewoon voor jullie om intense gevoelens en emoties te ervaren anders dan jullie angst of verdriet of neerslachtigheid.

En wij kunnen ook zeggen dat het voor velen van jullie een gewoonte is geworden. Jullie hebben jezelf opgesloten in patronen van interpretatie en waarneming die maken dat jullie deze intense energie zien als een negatieve stimulatie en dienovereenkomstig ervaren.

Jullie ervaren ook zo weinig intense energie van zaligheid en vreugde in jullie leven, dus jullie hebben ook geen voorbeeld van intense vreugde en zaligheid.

Ervaring is, zoals we eerder hebben gezegd, een stroom langs een continuüm van energie die afkomstig is van de Bron. Jullie kiezen hoe jullie deze energie die altijd liefde en vreugde is willen ervaren of interpreteren."

"Goed", zeg ik, "maar wat als iemand overlijdt en je verlaat. Of wat als een geliefde je in de steek laat of als je al je geld verliest? Zijn dit vreugdevolle ervaringen en zouden we vervuld moeten zijn van vreugde?"

De Aartsengel antwoordt vriendelijk: "Wel, we begrijpen hoe moeilijk deze klaarblijkelijke ervaringen zijn wanneer deze worden gevoeld in de menselijke vorm, want de menselijke vorm is bij de vele manieren van het begrijpen van realiteit afhankelijk van illusie.

Laten we je eerste voorbeeld nemen. Als iemand overlijdt - wel, in werkelijkheid is er geen dood, want allen zijn oneindige wezens van licht die in vele dimensies bestaan. Wat jullie 'dood' noemen is niet meer dan een verschuiving van het ene energieniveau of realiteit naar het andere. Het zou een reden voor vreugde moeten zijn, want de energie die vanuit de Bron werd gemanifesteerd keert dan terug naar de Bron en zijn 'missie' is volbracht en voltooid. Maar mensen die beperkt zijn in de wereld der illusie en dualiteit zien alleen maar dat iets is geëindigd en verloren gegaan, en dus worden de intense emoties van deze overgang geïnterpreteerd als verdriet en pijn. En hier is niets 'fout' aan, het is slechts een keuze die jullie hebben gemaakt die jullie kunnen veranderen wanneer jullie zover zijn om waarlijk te leven op de stroom van Eenheid en Harmonieus Bewustzijn.

Laten we je tweede voorbeeld nemen, iemand verliest al zijn geld, zijn huis en zijn zekerheid. Natuurlijk is er intense emotie en energetische onbalans die wordt ervaren als neerslachtigheid. Maar opnieuw is dit een illusie, want in werkelijkheid hebben jullie het recht om veilig en beschermd te zijn, wat jullie ook zijn, door de Geest, als jullie dit toestaan. Maar jullie hebben dit weggegeven aan een illusie die jullie 'economie' of 'het geldsysteem' hebben genoemd, en jullie maken jezelf daarvan afhankelijk. Wanneer dat 'faalt' vervallen jullie tot angst, want jullie hebben jezelf beperkt tot een illusie en jullie worden niet gedragen door de Liefde die jullie vertelt dat Alles Goed is en dat er voor jullie zal worden gezorgd wanneer jullie de energiestroom gewoon door jullie heen laten stromen. Dus de intensiteit van de ervaring wordt depressie. Het kan worden gezien als een kans om de Geest toe te staan met jullie samen te werken en jullie te steunen. Als jullie moedig en sterk en waarachtig zijn.

Dan het geval van in de steek gelaten worden door een geliefde. Ook dat is een interpretatie van de levensstroom. Er zijn vele redenen waarom mensen en relaties samenkomen en elkaar verlaten. En het is een gebruikelijke keuze om een 'schuldige' aan te wijzen. Het meest voorkomende verwijt is tegen het zelf gericht: 'Ik was niet goed genoeg', en dat leidt tot verdriet. Jullie leven in een cultuur waar individueel 'succes' alles is, dus als er het beeld is van falen en verlies, is er een verlies van eigenwaarde dat intense gevoelens opwekt die vervolgens worden geïnterpreteerd als verdriet en leed.

Wat als je in staat zou zijn om te vieren wat is geweest en bereid was om het los te laten om iets nieuws toe te laten wat beter past bij je ontwikkeling. Dan zou je elk einde kunnen zegenen zonder schuld en verwijt. Je zou verder kunnen gaan met het vooruitzicht op Vreugde en Liefde en nieuwe ervaringen."

"Wow", zeg ik, "dat is een heel andere manier om naar het leven te kijken!"

"Dat is het zeker. Maar je kunt je afvragen waarom zo weinig mensen ervoor kiezen om op deze manier naar het leven te kijken. Waarom zijn zo velen gevangen in de wereld van verdriet en zijn vriend, angst. Jullie komen uit vele levens van spirituele tradities die jullie hebben geleerd om jezelf te veroordelen en anderen de schuld te geven. Dualistische spiritualiteit focust op 'goed' en 'slecht' en op het analyseren van ervaringen volgens dit model. Het is dus een gewoonte geworden voor mensen om te oordelen en fouten te zoeken, om zichzelf en anderen de schuld te geven, in plaats van te accepteren wat is en mee te gaan op de golven van emotie en gevoel naar nieuwe mogelijkheden van zijn.
En wij zullen jullie vertellen waarom dit zo is. Jullie zijn vergeten om ware Strijders te zijn van het Licht en om mee te stromen met de golven van energie vanuit de Bron. Jullie zijn niet getraind in de vaardigheden van moed, volharding en acceptatie, zodat wanneer jullie worden geteisterd door golven van energie, jullie niet de kracht en de sereniteit hebben om de storm te weerstaan met de wetenschap dat alles in orde is. Jullie vervallen tot verdriet en angst.

Wanneer jullie getrainde strijders zouden zijn dan zouden jullie je angst en verdriet accepteren in de wetenschap dat zij illusies zijn, en jullie zouden manieren zoeken om je er een weg doorheen te banen naar de realiteit van Liefde en Vreugde. En heel vaak is dit slechts een kwestie van het veranderen van jullie verwachtingen en waarnemingen."

"Goed", zeg ik, "Ik heb pas een brief ontvangen van iemand die wil weten waarom zij geen Vreugde kan vinden en waarom zij zo'n mislukking voelt. Zij zegt dat zij op vakantie een hoge frequentie voelde, en toen zij weer aan het werk ging was zij die kwijt. Waarom?"

"Wel, geliefde vriend, blijkbaar trekt haar werk haar naar beneden. Zij kan niet de Vreugde voelen in dit werk. Het kan zijn dat het werk niet overeenkomt met haar passies en verlangens en dat zij ander werk moet creëren. Maar het is ook zo dat jullie in jullie cultuur geen begrip en waardering meer hebben voor werk als zijnde een plaats van vreugde en creativiteit. Dat komt omdat jullie van werk een manier van geld creëren hebben gemaakt, en maar weinigen van jullie werken om de Vreugde en de Liefde.

Jullie zijn vergeten dat het primaire doel van werk dienstbaarheid is en de uitdrukking van onvoorwaardelijke liefde. Herinner je je de dichter die zei dat: "werk is liefde zichtbaar gemaakt"? Het maakt dus niet zoveel uit wat je doet zolang je je er maar van bewust bent dat dit werk jouw mogelijkheid is om dienstbaar te zijn aan anderen en om jouw liefde zichtbaar te maken. Als mensen met dit inzicht zouden werken dan zouden zij werkelijk de frequentie van Liefde en Vreugde vinden in hun werk en in hun dagelijkse leven.

Dus zeggen wij dat het creëren en ervaren van Vreugde een keuze is die ieder mens kan maken. En die keuze zal makkelijker worden wanneer je leert om oude gedragspatronen en de verslaving aan verdriet los te laten, en jezelf begint toe te staan om de krachtige stromen van Goddelijke Onvoorwaardelijke Liefde als Vreugde en Liefde in jullie eigen levens te ervaren.

Dit vereist een fundamentele acceptatie van de welwillende en hulpvaardige aard van het Universum, en een acceptatie van Al Wat Is en Al Wat Stroomt in jouw ervaring en dat het kan worden geaccepteerd met sereniteit en vreugde.

Dit is geen vrijbrief voor handelingen van negatieve of schadelijke aard, in de wetenschap dat alles Liefde is. Onthoud dat Liefde zichzelf alleen uitdrukt als ondersteuning en acceptatie, al het andere is illusie en dient opnieuw te worden ervaren totdat de Liefde verschijnt, want onder alle dingen wacht Liefde om te worden uitgedrukt en ervaren. Het is aan jullie om haar te vinden en uit te drukken en om haar als Vreugde te voelen.

En, veroordeel de ervaring niet als je verdriet voelt. Want weet gewoon dat in Eenheidsbewustzijn Alles Eén is, en dat Verdriet en Vreugde Eén zijn, want in werkelijkheid is alleen Vreugde echt!"

Na dit gesprek met Aartsengel Michaël deed ik een channel voor iemand waar hij verder uitweidde over het onderscheid tussen Vreugde en Geluk. Ik denk dat dit voor veel mensen op dit moment ook heel nuttig is:

"Wat betreft het probleem van het voelen van zo weinig vreugde, het Lichtlichaam kent dit probleem niet. Feitelijk, hoe stralender het Lichtlichaam, des te moeilijker het soms kan zijn om vreugde te voelen. Dit komt omdat de intensiteit van het licht grote druk legt op het fysieke voertuig, en dit kan worden geïnterpreteerd als 'stress' en 'neerslachtigheid'. Geliefde, in jullie cultuur hebben jullie gedurende duizenden jaren geen intense vreugde en licht ervaren. Het lichaam is niet gewend aan de gevoelens van intense energie in het Lichtlichaam, en dus voelen velen dat het leven 'te snel gaat' en er weinig vreugde is.

Het is aan jou, als Lichtwerker, om de patronen van het verleden te verbreken en je lichaam de intense energie niet te laten interpreteren als stress, maar als Vreugde en Passie. Het vereist slechts een verandering van waarneming en inzicht. Want eens zul je zien dat de vreugde er altijd is, en dat je het alleen maar hoeft toe te laten, vervolgens kun je het voelen en tot uitdrukking brengen.

Maar veroordeel jezelf niet, want je denkt dat je weet wat vreugde is. Maar in werkelijkheid begin je nu pas de ware betekenis van Vreugde te begrijpen en hoe het kan worden gevoeld en tot uitdrukking worden gebracht. Want 'vreugde' is niet 'geluk' als zodanig. Vreugde kan worden ervaren zonder geluk, want zij zijn niet hetzelfde. Vreugde is een diepe staat van spiritueel gewaar zijn waarin je je verbindt met Al Wat Is en je plaats begrijpt in de Grote Kosmische Dans van het Leven. Het is een diepe dankbaarheid voor het Leven en voor de Geschenken van de Bron. Geluk is een emotie die opkomt wanneer een persoon in omstandigheden verkeert die comfortabel, sensueel, en plezierig voelen en het lichaam en de ziel genot geven. Idealiter is de ervaring van Vreugde en Geluk als Eén wat jullie allen zoeken. En inderdaad, wanneer jullie meer vrede vinden met jullie Innerlijke Vreugde en vaardiger worden in het Scheppen van jullie eigen realiteit, zullen jullie werkelijk in staat zijn om zowel Vreugde als Geluk tegelijkertijd te ervaren.

Maar begrijp dat je als een ontwaakt wezen al in die staat van Vreugde verkeert, mits je er voor open staat en het waardeert. En dan, als je eenmaal de dankbaarheid hebt gevoeld, kun je beginnen het geluk te scheppen dat genot geeft aan je lichaam en ziel en dat zich op prachtige en wonderbaarlijke manieren zal verenigen met de Vreugde."
Delen:
Lena
Lena aug 8 '08
een mooi gesprek smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki