Loading...
nl

bijbelteksten

Soulmate
Soulmate nov 29 '08
door aan het kruis genageld te worden liet Jesus zien hoe brut de mens uiteindelijk kan zijn. en wat uiteindelijk verloochening doet met de mens. is het niet altijd zo geweest dat er geloof en ongeloof was en wat de tweestrijd hierin voor resultaat gaf. ik denk dat de dualiteit door deze gebeurtenis zichtbaar werd. dualiteit dat al onder mensen is sinds het paradijs. waar kiezen we voor? voor de verleiding, de appel der kennis of voor het pure geloof in onszelf: God? in hoeverre durven we achter onze beslissing tot geloof te blijven staan? Dit is m.i. niet het aanhangen van een persoon, religie, guru of idool. het is in groepsverband geloven in zichzelf, in de Goddelijke verbinding. Ieder voor zich en allen een. Er zit veel moraal in de Bijbel, als men tussen de regels door kan lezen en het niet letterlijk vertaald. Het is symbolisch in verhaalvorm weergegeven, bewust, om mensen aan het denken te zetten......
voor mij persoonlijk mag het ook wat moderner en wat meer samengevat beschreven worden. het boek is wel van eeuwen terug. niet dat het niet interessant is, maar het gaat zo niet met de tijd (onze tijd) mee.
liesanne
liesanne nov 30 '08
Daarom zeg ik jullie: maak je geen zorgen over jezelf en over wat je zult eten of drinken, noch over je lichaam en over wat je zult aantrekken. Is het leven niet meer dan voedsel en het lichaam niet meer dan kleding?
Kijk naar de vogels in de lucht: ze zaaien niet en oogsten niet en vullen geen voorraadschuren, het is jullie hemelse Vader die ze voedt. Zijn jullie niet meer waard dan zij? Wie van jullie kan door zich zorgen te maken ook maar één el aan zijn levensduur toevoegen?
En wat maken jullie je zorgen over kleding? Kijk eens naar de lelies, kijk hoe ze groeien in het veld. Ze werken niet en weven niet. Ik zeg jullie: zelfs Salomo ging in al zijn luister niet gekleed als een van hen. Als God het groen dat vandaag nog op het veld staat en morgen in de oven gegooid wordt al met zo veel zorg kleedt, met hoeveel meer zorg zal hij jullie dan niet kleden, kleingelovigen?
Vraag je dus niet bezorgd af: “Wat zullen we eten?” of: “Wat zullen we drinken?” of: “Waarmee zullen we ons kleden?” – dat zijn allemaal dingen die de heidenen najagen. Jullie hemelse Vader weet wel dat jullie dat alles nodig hebben. Zoek liever eerst het koninkrijk van God en zijn gerechtigheid, dan zullen al die andere dingen je erbij gegeven worden.
Maak je dus geen zorgen voor de dag van morgen, want de dag van morgen zorgt wel voor zichzelf. Elke dag heeft genoeg aan zijn eigen last.

(Mat 6 : 25-34)
Helma
Helma nov 30 '08
Lieve Liesanne, die laatste twee zinnen zijn mij zo, zo vertrouwd!

Ik kan weer overstromen van dankbaarheid.
proost
proost nov 30 '08
Psalm 139 met de vraag aan God om me te doorgronden gaat ook bij mij zo diep dat ik een tijdje embryologie heb mogen doceren, want het "vormeloos begin" van ons in de moederschoot is voor mij meer dan een "klompje cellen" in de eierstok om zich daarna in te nestelen in de baarmoeder als vruchtbare akker met de geboorte van een kind als rijpe vrucht.

Wat ben ik blij dat ik er ben
en hoe goed ik mezelf ook ken,
vanuit mijn eerste zenuwcel,
die was er toch op Uw bevel?
Ach ging het alle mensen wel,
maar sommigen zijn nooit een stel
en blijven levenslang alleen,
waar kom 'k vandaan, waar ga ik heen?
Helma
Helma nov 30 '08
Berijmde psalmen,

Psalm 139 vers 1 en 9

Heer, die mij ziet zoals ik ben
dieper dan ik mijzelf ooit ken,
kent Gij mij, Gij weet waar ik ga,
Gij volgt mij waar ik zit of sta.
Wat mij ten diepste houdt bewogen,
't ligt alles open voor uw ogen.

Gij zijt mij overal nabij,
uw ogen waken over mij
van toen ik vormloos ben ontstaan.
Gij wist hoe het zou verder gaan.
Ja, in uw boek stond reeds te lezen,
wat eens mijn levensweg zou wezen.
liesanne
liesanne jan 13 '09
He shall feed His flock like a shepherd; and He shall gather the lambs with His arm, and carry them in His bosom, and gently lead those that are with young. (Isaiah 40:11)

Come unto Him, all ye that labour, come unto Him that are heavy laden, and He will give you rest. Take His yoke upon you, and learn of Him, for He is meek and lowly of heart, and ye shall find rest unto your souls.
(Matthew 11:28-29)
Pagina's: Vorige 1 2 3

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki