Juist ja, wat de mens er zelf van maakt is het dualisme ofwel onze emotie. Emoties zijn niets anders dan een interpretatie van ons denken van de informatie die ons lichaam opvangt in relatie tot zijn omgeving.
Dus zolang je vanuit je denken (emoties) leeft leef je weldegelijk in het dualisme. Als je vanuit je gevoel leeft ben je één met je omgeving.
Alleen zijn er maar weinig mensen die werkelijk vanuit hun gevoel leven. Waaruit je dat kunt opmaken is de manier hoe iemand reageert.
Er is trouwens niets verkeerd aan vanuit je emoties leven. Het is onderdeel van het proces wat we gaan. Want zoals Osho ook wel heeft gezegt; je kunt jezelf niet bevrijden/verlichten van iets wat je niet hebt.
Huh, ik zit nu even verbaasd te zijn gast, emoties komen voort uit ons denken? Dus als ik ontroerd ben door gewoon te kijken naar mijn kind en een traan laat rollen vanuit die ontroering, dan komt dat uit mijn denken?
Dat vind ik heel boeiend wat je daar zegt over weinig mensen die vanuit hun gevoel leven, want ik geloof dat er toch veel mensen vanuit hun gevoel leven. Dwz voor zover ik kan kijken natuurlijk, ik heb een aantal mensen om me heen die zo leven en ik leef zelf vanuit mijn gevoel en dat geeft leuke reacties trouwens
Er zijn ook mensen die wel degelijk uit hun gevoel leven maar dat niet altijd willen of kunnen delen met anderen, wat ook niet hoeft. Er zijn allerlei manieren waarop we ons gevoel kunnen uitdrukken of onze intentie laten zien.
Leuk gesprek gast, dank voor je boeiende reacties tot nu toe!