Loading...
nl

Vrijheid van meningsuiting op Merudi

JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 22 '08
Mij maakt het niet zoveel uit. Als het maar goed genoeg voor jezelf is.

Tenslotte ben jij degene die er steeds over begint, dus het lijkt er toch sterk op dat jij er ergens wel last van hebt, maar nu stellig beweert dat het niet zo is. Je kan wel proberen een discussie uit de weg te gaan door er luchtig op te reageren, maar vergeet niet dat jij de discussie gestart bent, en daarmee eigenlijk ook recht hebt op het antwoord.

Wat het antwoord ook zou mogen zijn.
**Angela**
**Angela** aug 23 '08
Kijk jij ook wel eens in de spiegel NiMs?????????

Moet je dan niet lachen om jezelf??

Sorry, maar juist om die arrogante houding van diversen leden hier op het forum, ben ik weg!

Jullie doen nooit niks fout hè, wauwwwwwww perfect hoor!!!!

Jullie geven mensen zoals ik, die er nog lang niet zijn,(zijn jullie er al wel, IK denk namelijk van niet!) het gevoel dat we dom zijn, anders hadden we alles al wel voor elkaar.........

PPPfffffffffffffffffffff

Bekvechters.........ik dacht dat jullie daar boven stonden, hahahahahaah
Volgens sommigen
Volgens sommigen aug 23 '08
Lief mens,

Gá als je wilt gaan en blijf als je wilt blijven. Je bent hartstikke welkom en die keuze is in het leven steeds weer aan jou. Maar zeg niet steeds dat je gaat en blijf dan niet tóch reageren. Laat het dan ook los als je zegt dat je gaat. Neem jezelf en wat je zegt serieus door te doen wat je zegt en zorg daarmee dat mensen uitspraken van jou niet met een korreltje zout gaan nemen, omdat je A zegt en toch B doet. Daar kun je dan uiteindelijk zelf weer veel last van hebben. Overweeg zulke uitspraken gewoon goed, alles wat we doen of zeggen heeft effect. En in mijn ogen doe je daarmee vooral jezelf geweld aan, een ander reageert daar slechts op.

En nee, natuurlijk vind niemand je dom of onwetend hier, maar je haalt je sommige reacties een beetje zelf op je hals door de manier waarop je reageert. Ik denk eigenlijk dat je dat zelf ook wel weet...

Nou ik ga het hierbij laten en ga niet meer in gesprek over wel of niet blijven, ik houd niet van zulke patronen en uitspraken en ga ze verder ook niet voeden. Ik houd er gewoon niet van om volwassen en volwaardige mensen te ´pamperen´, want dat is hoe ik zie, al maakt me dan niet altijd geliefd. Je mag me altijd ´verkeerd´ begrijpen of ook boos op me zijn, sta er alleen wel bij stil dat die gevoelens zich binnen jouw lichaam en geest afspelen en dat jij daar het meeste last van hebt.

Dus voor wat het waard is, wees welkom of een goede reis en misschien tot weerzien..het is allemaal aan jou. Best beangstigend soms, niet??

Liefs, pacho
Lena
Lena aug 23 '08
angela niet iedereen verstaat elkaar smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 24 '08
Niet iedereen doet zijn best om verstaanbaar te zijn.
admin
admin aug 24 '08
Of veroorzaakt veel ruis uit angst niet gehoord te worden.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 24 '08
Of uit angst om zichzelf niet te durven leren kennen.
Volgens sommigen
Volgens sommigen aug 24 '08
...of

Schrikken als mensen wat we zeggen wél degelijk serieus nemen.

of...

Bang zijn om onszelf te horen

...of

Bang zijn voor liefde

of...

Bang zijn voor (positieve) veranderingen

...of

Bang voor afwijzing

of...

Bang voor het onbekende

... etc

Angsten, wie kent ze niet? Ze zijn er in soorten en maten.
Een beetje van die angst is gezond, maakt ons alert.Wat meer angst is te leren hanteren. Als angsten ons leven beheersen hebben we het zeker niet gemakkelijk. Wanneer we onze angsten niet eens herkennen als angst, heerst er chaos en paniek. Het is de basis van veel menselijk leed.

Ik wens ieder, inclusief mezelf, een (angst) vrij leven..

inneke
inneke aug 24 '08
Heel waardevol wat je schrijft Waco. Het nodigt uit de blik naar binnen te richten ipv met de vinger te wijzen naar mensen die niet 'voldoen' qua communicatie.
Volgens sommigen
Origineel bericht van: inneke
Heel waardevol wat je schrijft Waco. Het nodigt uit de blik naar binnen te richten ipv met de vinger te wijzen naar mensen die niet 'voldoen' qua communicatie.

Waco eekgrin

Ja, dat geloof ik ook. We hebben echt allemaal onze angsten, al verstoppen we ze soms goed. Dan helpt een reflectie nog wel eens om er serieus naar te kijken. Iets waar ik vreselijk aan moes wennen, maar ik enorm waardeer in de vriendschappen om me heen, je moet maar durven. Zij gaan net als ik, geen enkele confrontatie uit de weg..en helpen mij wérkelijk te groeien.
inneke
inneke aug 24 '08
Aaaaah, oeps. Euh, grin

Ik lig in een deuk, excuseer me Pacho.
Volgens sommigen
Waren dat je uitgesproken gedachten Inneke? tongue
Het is je vergeven hoor... cool
inneke
inneke aug 24 '08
laughtja, dat onbewuste toch he...
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6