Soms dagen mensen dat juist (bewust of onbewust) uit Inneke en ik heb in mijn leven geleerd dat we van zwijgen niet altijd verder komen, meestal niet zelfs en ik geloof niet in de mantel der liefde die alles maar voorbij laat gaan en goed vind. Ik houd ook niet van betutteling en mensen maar stimuleren en koesteren, juist dát is een verhouding die uitnodigt tot eindeloze manipulatie als je daar al in geloofd.
Je kunt dat heel mooi aan de reacties van Paradijs zien, deden deze mensen daar ook zo hun best de ander dan de ruimte te geven? O nee dan toch weer niet, dan duiken we er bovenop en er ontstaat een zogenaamd fantastisch groepsgevoel om heen omdat iemand controversioneel is en eens werkelijk iets anders laat zien. Doet het er toe dat het niet je ding is? Nee hoor, neem het mee of niet. Maar o wee als dat eens teruggerflecteerd wordt.
Deze mensen nemen ook zelf wel de vrijheid naar anderen om ze te willen veranderen,en dat is the point en daar kan ik me inderdaad aan storen, doe dat dan zelf ook niet en leer daar eerst zelf eens wat van. En dat mag dan bij deze mijn zwakke plek zijn hoor. Ik kom daar gewoon voor uit en laat dat dan ook merken. E-MOTION...ik houd ze niet voor me.
Werkelijke liefde doet mi zijn mond af en toe eens open en dat heeft werkelijk niets met manipulatie te maken ik denk dat die eerder eens teruggekaatst is. Bovendien ben je alleen manipuleerbaar wanneer je denkt iets van anderen nodig te hebben. Daarnaast is manipulatie niet altijd negatief. Manipulatie is beinvloeden, positief of negatief en geen mens ontkomt daaraan, in de verste verte niet. Zie je in wezen verwacht jij nu van mij dat ik het op jouw wijze doe, is dat niet hetzelde?
Ik heb daar geen moeite mee, je laat me iets zien en ik heb het even serieus binnen laten komen omdat ik dat waardeer als iemand gewoon zegt wat ie voelt en denkt. Ik neem mee waar ik iets mee kan of niet.
Ik geloof ook niet in slachtofferrollen, al kun je weer uren discusseren of dat wel of niet terecht is dat ik dat hier en nu zeg. Ik er al veel te veel van gezien en dan is een flinke duw soms het enige dat op lange termijn iets duidelijk maakt. Ik geloof zelfs dat daar in wezen zelfs om gevraagd wordt omdat het zelf nogal duwt en trekt, snappie? En dan mag iemand best moeite met me hebben, daar heb ik geen problemen mee.
Als er niets in zat in wat ik schreef, had je waarschijnlijk niet eens gereageerd. Het bijzondere is ook dat je zegt het kind niet te straffen, maar dat je zelf nu ook alleen maar wijst naar wat jij vind, is dat ook opnieuw niet hetzelfde?
Niet dat ik het erg vind hoor..ik waardeer dat juist in mensen.