Loading...
nl

Vrijheid van meningsuiting op Merudi

Ayasha
Ayasha jul 30 '08
Origineel bericht van: **Angela**

Ach...Weet je, laat ook maar. Het heeft toch geen zin. Ik laat los/geef het op. [/quote]

Mijn verbazing werd steeds groter, toen ik dit topic las.......
Maar deze zin slaat echt alles..........

PPPffffffffffffffffffffffff confused[/quote]
En hoe kan het effect van deze zin zo groot op jou zijn dat je een nutteloze reactie als deze post? smileWant zeg nu eerlijk, veel valt hier niet uit te halen.
Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 30 '08
Origineel bericht van: NiMS
Ik ben benieuwd wat je geleerd hebt, pacho smile.

Ik geef je nu een por in je zij stouterd!

Wat ik er van geleerd heb? Het is de intentie achter de woorden die veel zegt, die zegt eigenlijk alles en houdt iets in stand of niet. Ik zie A in woorden en voel B doorkomen en ook terugkomen, wat maakt dat ik nog meer vertrouw op mijn gevoel. Dingen zijn niet altijd zoals ze lijken en het is heel gemakkelijk iets aan te nemen, het is heel gemakkelijk je op anderen te richten ipv op jezelf. Mensen verschillen eenmaal, dus iets om eerder los te laten. Laat ik het hier maar even bij houden. grin

Pacho
Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 30 '08
Origineel bericht van: Pacho
Misschien kun je er ook iets positiefs uithalen Angela.
Loslaten is ook de strijdbijl begraven, de vredespijp roken, niet met negatieve energie (waar de oorzaak ook ligt) bezig zijn

En waar denk jij dat ik al 7 jaar mee bezig ben............ confused

Wordt tijd om knopen door te hakken en goed te luisteren.

Er zit een meldknop onderaan.
Thomas A
Thomas A jul 31 '08
Luisteren schijnt iets te zijn wat niet een ieder gegeven is. Illusies loslaten ook niet.........
Lena
Lena jul 31 '08
Origineel bericht van: Kath

Ach...Weet je, laat ook maar. Het heeft toch geen zin. Ik laat los/geef het op.

Mijn verbazing werd steeds groter, toen ik dit topic las.......
Maar deze zin slaat echt alles..........

PPPffffffffffffffffffffffff confused[/quote]
En hoe kan het effect van deze zin zo groot op jou zijn dat je een nutteloze reactie als deze post? smileWant zeg nu eerlijk, veel valt hier niet uit te halen. [/quote]

er woorden hier wel meer van zulke antwoorden gegeven Kath.
grrrrrrr
lol
:), grin, ;), :'
duhhhhhh
enz enz

het is maar hoe je ze leest wink

wat jammer nou niet alle smilies doen het tongue

JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 31 '08
Volgens mij ben jij een van de weinige lena, die dat soort reacties met enkel een smilie geeft, waarvan de meerwaarde van dit soort berichten toch erg in twijfel kan worden dan enkel het verhogen van je postcount.
Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 31 '08
Origineel bericht van: Thomas A
Luisteren schijnt iets te zijn wat niet een ieder gegeven is. Illusies loslaten ook niet.........

eekgrin..die Thomas, je overvalt..ehh verrast me weer.. grin

Liefs, Pacho
Lena
Lena jul 31 '08
Volgens mij ben jij een van de weinige lena, die dat soort reacties met enkel een smilie geeft, waarvan de meerwaarde van dit soort berichten toch erg in twijfel kan worden dan enkel het verhogen van je postcount.

ja daar ben ik erg mee bezig het verhogen van m,n postcount? laugh
Volgens sommigen
Kom geef eens een gewaagd antwoord, durf je eens echt te laten zien.
liesanne
liesanne jul 31 '08
wat is 'echt' laten zien -op een schermpje...........
Ayasha
Ayasha jul 31 '08
Origineel bericht van: liesanne

niet ontwijken, je niet verschuilen achter een smiley wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 31 '08
Origineel bericht van: Lena10

ja daar ben ik erg mee bezig het verhogen van m,n postcount? laugh

Misschien zou je wat meer met belangrijkere dingen bezig kunnen zijn wink?
Volgens sommigen

Er zijn veel manieren om simpelweg ons gevoel in woorden uit te drukken en onszelf te laten zien. Ik zie hier veel mensen die zichzelf kwetsbaar op durven stellen en zich laten zien.

Boeken zijn er ook een voorbeeld van, ze kunnen ons geweldig op ons gevoel aanspreken. Niet praten óver wat je van iets vind, geen blablabla die een poces of inzicht beschrijft, maar praten vanuit jezelf. Ik kan daar ook enorm door geboeid zijn, het maakt niets uit als die visie totaal anders is dan de mijne. Mensen die vanuit zichzelf iets te vertellen hebben raken me direct van binnen en reiken me iets aan. Erg mooi is dat..
liesanne
liesanne jul 31 '08
Origineel bericht van: Kath

niet ontwijken, je niet verschuilen achter een smiley wink

achter heel veel (mooie) woorden kan je je ook verschuilen denk ik.....
liesanne
liesanne jul 31 '08
-Je kwetsbaar kunnen opstellen- is niet af te dwingen volgens mij.....dat doet een ieder toch op zijn eigen manier.
Soms is er misschien een langere tijd voor nodig om iemand te leren kennen en zijn éigen manier van kwetsbaarheid tonen te ontdekken. Een ieder heeft toch ook zijn 'eigen' taal.... mooi vind ik het als mensen dát bij elkaar kunnen ontdekken...
Volgens sommigen
-Je kwetsbaar kunnen opstellen- is niet af te dwingen volgens mij.....dat doet een ieder toch op zijn eigen manier.
Soms is er misschien een langere tijd voor nodig om iemand te leren kennen en zijn éigen manier van kwetsbaarheid tonen te ontdekken. Een ieder heeft toch ook zijn 'eigen' taal.... mooi vind ik het als mensen dát bij elkaar kunnen ontdekken...

Zo zie je maar, we spreken soms niet alleen een verschillende taal, ieder komt hier met een andere intentie. Liefde is voor mijn gevoel een en dezelfde taal die ieder van ons van binnen kan voelen.

Afdwingen is naar mijn idee toch iets anders dan confronteren. Confronteren is een manier van open zijn, wat een grote kwetsbaarheid is omdat ze uit een liefdevollere intentie voortkomt dan het lijkt.

Als mensen zich liever niet laten zien, snap ik niet zo goed wat men dan wel in het proces van anderen zit te wroeten die zich wél kwetsbaar op durven stellen. Het is veel gemakkelijker om bezig te zijn met anderen om niet naar jezelf te hoeven kijken, ik noem dat het hulpverleners syndroom.

Verder begrijp ik je intentie wel lieve Liesanne, harmonie heeft ook mijn voorkeur, maar ik heb geleerd dat juist confrontaties ons soms weer nieuwe inzichten brengen.

Was het niet lena die schreef dat zij die niet uit de weg ging?

Nou laat maar zien dan, niet in woorden maar daden. Kom op zeg het maar eens wink
liesanne
liesanne jul 31 '08
Nee, ik bedoel hier geen zoeken naar harmonie..... en ik ben iemand die confrontaties zeker niet uit de weg wil gaan.
Maar soms kan iemand willen confronteren misschien ook vanuit een eigen behoefte voortkomen, omdat iemand je misschien in je 'allergie' raakt....
Tuurlijk, ik vind het ook mooi als iemand zijn échtheid laat zien, toch heb ik zelf ook moeten leren dat een ieder daar zijn eigenheid in mag hebben. Voor mij houdt liefhebben ook vooral in dat je de ander zichzelf kan laten zijn.

Ik geloof dat een ieder zo ook zijn eigen 'liefdestaal' heeft....
Misschien zijn er mensen die het fijn vinden wanneer jij bv. zegt 'ik hou van mij, dus ik hou van jou......(of was het andersom?) Een ander voelt misschien hetzelfde bij Lena's smilies.....
Het gaat toch vooral om de intentie van de mens achter de woorden, smilies of wat dan ook?

Thomas A
Thomas A jul 31 '08
Ja mooi Liesanne en je hebt dan wellicht ook iets met ver-draagzaamheid........
inneke
inneke jul 31 '08
Ja Liesanne, ik ben het helemaal met je eens. Ik krijg er een beetje de kriebels van dat mensen gepushed worden om op een bepaalde manier te reageren. Waar is de vrijheid voor iedere persoon om zich op zijn/haar manier uit te drukken? Ik kan me bij verschillende reacties van verschillende mensen 'storen' aan hun manier van reageren, maar moet ik daar opspringen door te zeggen dat het anders zou moeten?

Ik geloof werkelijk niet dat je kwetsbaarheid en openheid kunt afdwingen. Eerder het tegendeel. Hoe meer je iemand 'uitnodigt' zich kwetsbaar op te stellen hoe groter de kans is dat die persoon in zijn schulp kruipt of verhardt. En dat is heel logisch, begrijpelijk en terecht. Want eigenlijk is het een vorm van manipuleren. Ieder heeft het recht baas te zijn over zichzelf en de eigen grenzen aan te geven. Het innerlijk kind komt echt niet te voorschijn als het uitgedaagd en bestraft wordt!!!
Laat ons aub niet boven iemand anders gaan staan door diens manier van communiceren af te wijzen, maar mekaar accepteren in wat we nu te bieden hebben. (en ik geloof ook in confrontatie, maar confronteren doe je beter met mate én wanneer er een echt een veilige bodem is)
**Angela**
**Angela** jul 31 '08
[/quote]

Wordt tijd om knopen door te hakken en goed te luisteren.

Er zit een meldknop onderaan.
[/quote]

Ik begin volgende week met Regressietherapie, is dat "knopen doorhakken"?? blush

En wat moet ik in vredesnaam met de meldknop???????? confused

**Ik vind dat er soms wel erg diep wordt geannaliseerd wat er bedoeld wordt met een smilie of zinnetje zoals PPPFfffffffffffff.
IK vind het heeeeel duidelijk hoor........ ;)**

Als jullie zo'n moeite hebben met het gebruik van die Smilies, waarom verwijderen jullie dan niet?? wink
Of......misschien zijn er ook serieuze en spiritueel verantwoorde Smilies, die voor ieder wel te begrijpen zijn???????? smirk
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420