-Je kwetsbaar kunnen opstellen- is niet af te dwingen volgens mij.....dat doet een ieder toch op zijn eigen manier.
Soms is er misschien een langere tijd voor nodig om iemand te leren kennen en zijn éigen manier van kwetsbaarheid tonen te ontdekken. Een ieder heeft toch ook zijn 'eigen' taal.... mooi vind ik het als mensen dát bij elkaar kunnen ontdekken...
Zo zie je maar, we spreken soms niet alleen een verschillende taal, ieder komt hier met een andere intentie. Liefde is voor mijn gevoel een en dezelfde taal die ieder van ons van binnen kan voelen.
Afdwingen is naar mijn idee toch iets anders dan confronteren. Confronteren is een manier van open zijn, wat een grote kwetsbaarheid is omdat ze uit een liefdevollere intentie voortkomt dan het lijkt.
Als mensen zich liever niet laten zien, snap ik niet zo goed wat men dan wel in het proces van anderen zit te wroeten die zich wél kwetsbaar op durven stellen. Het is veel gemakkelijker om bezig te zijn met anderen om niet naar jezelf te hoeven kijken, ik noem dat het hulpverleners syndroom.
Verder begrijp ik je intentie wel lieve Liesanne, harmonie heeft ook mijn voorkeur, maar ik heb geleerd dat juist confrontaties ons soms weer nieuwe inzichten brengen.
Was het niet lena die schreef dat zij die niet uit de weg ging?
Nou laat maar zien dan, niet in woorden maar daden. Kom op zeg het maar eens