Loading...
nl

Vrijheid van meningsuiting op Merudi

Ayasha
Ayasha jul 27 '08
Origineel bericht van: Lena10
Origineel bericht van: Kath
Dat mag je maar het zou fijner zijn als je iets meer onderbouwd zodat ik helemaal begrijp wat je bedoelt. smile

begrijpen of niet begrijpen???

de regels van merudi zijn duidelijk toch?
vond wat er gebeurde naar sommigen nou niet bepaald overeenkomstig met de regels.
weet inmiddels dat de meldknop hiervoor is maar toch,er waren op dat moment genoeg mensen aanwezig.
zelf niet de behoefte gehad, omdat de persoon waar het over gaat in mijn ogen,iets wilde bereiken wat geen enkele zin had.
maar aangezien mensen hier persoonlijk zijn benaderd op een niet zo,n fraaie wijze vond ik het wel erg lang duren voordat er serieus naar gekeken werd,maar goed het ligt inmiddels al lang achter ons en blijkbaar is de toonzetting van deze persoon wonderbaarlijk opgeknapt.

Waarom kan je niet gewoon even vragen hoe snel we er al op zaten? Thomas, NiMS en ik hebben over en weer gepb't, dat kan je echt niet meer op een hand tellen. Ook met de perso(o)n(en) in kwestie. Toen daar niet de gewenste reactie op kwam zijn we het pas zichtbaar voor de leden gaan aanpakken. Is het zo moeilijk om te begrijpen dat we mensen zijn, dat we ons uiterste best doen maar dat we ten eerste nog een leven hebben en ten tweede we simpelweg niet van begin af aan in het openbaar keihard gaan aanpakken als het 99% tijd perfect gaat door achter de schermen even een kleine "hint" te geven dat het niet gewenst is en of ze het gedrag willen aanpassen?

Ik krijg van dit topic zo'n gevoel van makkelijk schreeuwen. Jullie zouden zelf eens zo'n situatie moeten aanpakken. Op een verantwoorde manier. Dan merken jullie vanzelf dat er een hoop meer bij komt kijken dan gewoon even op dat ene ban knopje te duwen zoals meermaals via TEM gezegd is. winkDat kán je gewoon niet maken.

Dat je het niet snel genoeg vind gaan...Tja. Weet je, kritiek geven is makkelijk, afbreken nog eenvoudiger, maar opbouwende commentaar met ideeën om te verbeteren is iets wat ik nog geen enkel lid heb zien doen. Ipv enkel de frustraties uit te werken kom met ideeën, tips. Een nieuwe kijk kan alleen maar goed doen aan de manier van modereren. In een topic waar gevráágd werd naar eventuele verbeter punten komt uit dat het allemaal koek en ei is. En dan hier ineens een topic met commentaar, en dit is niet het eerste topic dat hier in uit mond. Het is je goed recht om het niet eens te zijn met de manier van beheren en modereren maar onderbouw het dan ook wáárom je het er niet mee eens bent. En dan bedoel ik niet "het gaat niet snel genoeg" maar "dit of dit had ik liever gezien of gedaan". Dáár hebben we wat aan. Hieraan hebben we niets.

Maar het is algemeen geweten dat mensen die iets moeten coördineren het nooit goed doen. Daar boven op geld dat dit slechts mijn mening is. Hoe de andere mods er over denken weet ik niet. Dat is aan hen om te zeggen.
Thomas A
Thomas A jul 27 '08
Kath; "Maar het is algemeen geweten dat mensen die iets moeten coördineren het nooit goed doen. Daar boven op geld dat dit slechts mijn mening is. Hoe de andere mods er over denken weet ik niet. Dat is aan hen om te zeggen".

Tja, disharmonische berichten halen bij mensen gewoon naar boven wat hen persoonlijk raakt. Dat is voor iedereen anders, al zijn er natuurlijk wel paralellen. Vooral (onbewuste aspecten zoals) boosheid - of diepe verontwaardiging zo je wilt - laat zich gemakkelijk triggeren. Toch zaak om dan verhelderend communicatief te blijven en iemand vanuit kalmte te zien bereiken. Hetzelfde 'pak' aantrekken maakt je even aanwijsbaar en dus is dat een no go. Dan maar beter even afwachtend reageren en dat kan best een paar dagen vragen. Oordeel niet.........

We zijn allemaal mensen en de een heeft meer 'opgelost' (be-grepen) dan een ander.......... Beter elkaar de hand reiken; een van de gedachten achter dit forum............
Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 27 '08
Lieve mods, richt je ook op de mensen die wel degelijk oprecht opbouwend proberen te zijn. En ik zie er daar hier een heleboel van. Zie je, datgene waar het licht op schijnt, dat wordt het meeste gezien wink

Persoonlijk vind ik dan ook dat jullie het prima in goed banen leiden en dit is niet de eerste keer dat ik dat zeg. Zie dat ook en ontvang dat ook smile

Liefs,

Pacho
Lena
Lena jul 27 '08
Dat mag je maar het zou fijner zijn als je iets meer onderbouwd zodat ik helemaal begrijp wat je bedoelt. smile

vond wat er gebeurde naar sommigen nou niet bepaald overeenkomstig met de regels.
weet inmiddels dat de meldknop hiervoor is maar toch,er waren op dat moment genoeg mensen aanwezig.
zelf niet de behoefte gehad, omdat de persoon waar het over gaat in mijn ogen,iets wilde bereiken wat geen enkele zin had.
maar aangezien mensen hier persoonlijk zijn benaderd op een niet zo,n fraaie wijze vond ik het wel erg lang duren voordat er serieus naar gekeken werd,maar goed het ligt inmiddels al lang achter ons en blijkbaar is de toonzetting van deze persoon wonderbaarlijk opgeknapt.

Waarom kan je niet gewoon even vragen hoe snel we er al op zaten?
is dat nodig dan?? smileopdat moment geen enkele behoeft gehad om dit te vragen

[b]Ik krijg van dit topic zo'n gevoel van makkelijk schreeuwen. Jullie zouden zelf eens zo'n situatie moeten aanpakken. Op een verantwoorde manier. Dan merken jullie vanzelf dat er een hoop meer bij komt kijken dan gewoon even op dat ene ban knopje te duwen zoals meermaals via TEM gezegd is. winkDat kán je gewoon niet maken.

nogmaals volgens mij heb ik de situatie zelf aangepakt toch? en die meldknop had ik nog geen benoefte aan.

[b]Dat je het niet snel genoeg vind gaan...Tja. Weet je, kritiek geven is makkelijk, afbreken nog eenvoudiger, maar opbouwende commentaar met ideeën om te verbeteren is iets wat ik nog geen enkel lid heb zien doen. Ipv enkel de frustraties uit te werken kom met ideeën, tips. Een nieuwe kijk kan alleen maar goed doen aan de manier van modereren. In een topic waar gevráágd werd naar eventuele verbeter punten komt uit dat het allemaal koek en ei is. En dan hier ineens een topic met commentaar, en dit is niet het eerste topic dat hier in uit mond. Het is je goed recht om het niet eens te zijn met de manier van beheren en modereren maar onderbouw het dan ook wáárom je het er niet mee eens bent.

ik snap niet waar je je zo druk over maakt dat snel genoeg gaan was iets wat ik constateerde,Thomas heeft uiteindelijk mij pb gestuurd om mij op de hoogte te stellen.

Maar het is algemeen geweten dat mensen die iets moeten coördineren het nooit goed doen.

heb ik dat eerder beweerd dan?.
Lena
Lena jul 27 '08
Origineel bericht van: Pacho
Ik wil de dingen niet bagataliseren hoor, maar kunnen we wat geweest is een beetje loslaten en onze energie gebruiken om bezig te zijn waar het in intentie over gaat, positieve en opbouwende dingen zeggen, daar hebben we veel meer aan.

als je goed gelezen had was ik er al lang klaar mee en waarom zou iemand alleen maar positieve en opbouwende dingen mogen zeggen,is dat om dat jij dat vindt??

Sorry Angela ik begrijp je punt, maar laat gaan mooi mens. Je bent er nog, dus blijkbaar biedt het forum je iets positiefs en daar ben ik blij om. Het is ook iets dat de moderators voor mijn gevoel in eerste instantie voor iedereen graag willen bewerkstelligen.

Bevalt dit forum en basisregels niet, maak er geen punt van, laat het dan los en zoek je heil elders. Zie je er wel iets moois is en kun je je vinden in de ´regels´ die hier zijn dan blijf er lekker bij en deel wat je bezig houdt.Dat is vrijheid van uiting

zou angela dat zelf niet kunnen bedenken?? en vrijheid van meningsuiting mag dan alleen maar positief zijn????
Lena
Lena jul 27 '08
De glimlach die je uitstuurt komt weer bij je terug, een waanzinnige mooie waarheid.

Waarom deze uitleg over en weer, wat is er te verdedigen om in een woordenspel terecht te komen waar geen eind aan komt.
ik mag toch nog wel reageren op?

Hoe contraversioneel ook, paradijs heeft ons hier naast het andere toch ook echt op attent willen maken en dat is echt wel binnengekomen.

als het bij jou is binnengekomen prima,ik vond het nogal verknipt (contraversioneel ja zo kun je er ook een draai aangeven smirk)
Volgens sommigen
De glimlach die je uitstuurt komt weer bij je terug, een waanzinnige mooie waarheid, laten we dat in de praktijk brengen.

Waarom deze uitleg over en weer, wat is er te verdedigen om in een woordenspel terecht te komen waar geen eind aan komt. Neem mee wat je wilt en laat de rest liggen, laat dat blijken. Dat is toch allemaal bijzaak? Kom op, laten we glimlachen naar elkaar en dan bedoel ik, gewoon, wij met zijn allen.

Hoe contraversioneel ook, paradijs heeft ons hier naast het andere toch ook echt op attent willen maken en dat is echt wel binnengekomen.

Volgens sommigen
Ik wil de dingen niet bagataliseren hoor, maar kunnen we wat geweest is een beetje loslaten en onze energie gebruiken om bezig te zijn waar het in intentie over gaat, positieve en opbouwende dingen zeggen, daar hebben we veel meer aan.

als je goed gelezen had was ik er al lang klaar mee en waarom zou iemand alleen maar positieve en opbouwende dingen mogen zeggen,is dat om dat jij dat vindt??

Sorry Angela ik begrijp je punt, maar laat gaan mooi mens. Je bent er nog, dus blijkbaar biedt het forum je iets positiefs en daar ben ik blij om. Het is ook iets dat de moderators voor mijn gevoel in eerste instantie voor iedereen graag willen bewerkstelligen.

Bevalt dit forum en basisregels niet, maak er geen punt van, laat het dan los en zoek je heil elders. Zie je er wel iets moois is en kun je je vinden in de ´regels´ die hier zijn dan blijf er lekker bij en deel wat je bezig houdt.Dat is vrijheid van uiting

zou angela dat zelf niet kunnen bedenken?? en vrijheid van meningsuiting mag dan alleen maar positief zijn????

Lieve Lena, waarom praat je niet gewoon voor jezelf, vind je dat respectvol óver iemand praten, de ander die vrijheid ontnemen door jouw gevoel erop te plakken?

En nee hoor alles is een vrije keuze, uiteindelijk komt alles wat we doen of zeggen voort uit angst of liefde en daar heb je helemaal gelijk in lena, ze mogen er beide zijn.

Ik weet wel wat ik liever kies, maar dat is ieders vrijheid.

Sta je er wel eens bij stil, wat is jouw uitgangspunt Lena, angst of liefde? Het is geheel aan jou, wat je gelukkig maakt...
Lena
Lena jul 27 '08
smirkwil je me nu iets duidelijk maken of opdringen??
Lena
Lena jul 27 '08

Lieve Lena, waarom praat je niet gewoon voor jezelf, vind je dat respectvol óver iemand praten, de ander die vrijheid ontnemen door jouw gevoel erop te plakken?
dacht wel dat dit duidelijk was blijkbaar niet,volgens mij richt jij het wordt tot angela

En nee hoor alles is een vrije keuze, uiteindelijk komt alles wat we doen of zeggen voort uit angst of liefde en daar heb je helemaal gelijk in lena, ze mogen er beide zijn.

Sta je er wel eens bij stil, wat is jouw uitgangspunt Lena, angst of liefde? Het is geheel aan jou, wat je gelukkig maakt...

en zo is dat, en ook bepaal ik zelf wie ik toe laat en wie niet smile

Volgens sommigen
[quote=Lena10]
dacht wel dat dit duidelijk was blijkbaar niet,volgens mij richt jij het wordt tot angela

Sta je er wel eens bij stil, wat is jouw uitgangspunt Lena, angst of liefde? Het is geheel aan jou, wat je gelukkig maakt...[/color]

De eerste vraag zie ik helaas nog niet beantwoord.

Gaat het hier over toelaten lena?

Maar weet je, als jij er een woordencompetitie van wilt maken, dan geef ik mij bij deze alvast gewonnen hoor. Dat is niet mijn uitgangspunt.

Zullen we jouw handtekening in de praktijk brengen, of meen je niet wat je zélf hebt geplaatst?

Geloof jij niet in universele liefde?
Lena
Lena jul 27 '08
[quote=Lena10]

Sta je er wel eens bij stil, wat is jouw uitgangspunt Lena, angst of liefde? Het is geheel aan jou, wat je gelukkig maakt...[/color]

zie hierboven vet gedrukt

toelaten=====yep!

Maar weet je, als jij er een woordencompetitie van wilt maken, dan geef ik mij bij deze alvast gewonnen hoor. Dat is niet mijn uitgangspunt.

nou je doet aardig je best winken het is wel mijn uitgangspunt smirk?

Zullen we jouw handtekening in de praktijk brengen, of meen je niet wat je zélf hebt geplaatst?

dat laat ik geheel aan jou over omdat te beoordelen

Geloof jij niet in universele liefde?[/
goh wat moet ik daar nu op antwoorden smirk
Ayasha
Ayasha jul 27 '08
[quote=Kath]Dat mag je maar het zou fijner zijn als je iets meer onderbouwd zodat ik helemaal begrijp wat je bedoelt. smile

[b]Ik krijg van dit topic zo'n gevoel van makkelijk schreeuwen. Jullie zouden zelf eens zo'n situatie moeten aanpakken. Op een verantwoorde manier. Dan merken jullie vanzelf dat er een hoop meer bij komt kijken dan gewoon even op dat ene ban knopje te duwen zoals meermaals via TEM gezegd is. winkDat kán je gewoon niet maken.

nogmaals volgens mij heb ik de situatie zelf aangepakt toch? en die meldknop had ik nog geen benoefte aan.

[b]Dat je het niet snel genoeg vind gaan...Tja. Weet je, kritiek geven is makkelijk, afbreken nog eenvoudiger, maar opbouwende commentaar met ideeën om te verbeteren is iets wat ik nog geen enkel lid heb zien doen. Ipv enkel de frustraties uit te werken kom met ideeën, tips. Een nieuwe kijk kan alleen maar goed doen aan de manier van modereren. In een topic waar gevráágd werd naar eventuele verbeter punten komt uit dat het allemaal koek en ei is. En dan hier ineens een topic met commentaar, en dit is niet het eerste topic dat hier in uit mond. Het is je goed recht om het niet eens te zijn met de manier van beheren en modereren maar onderbouw het dan ook wáárom je het er niet mee eens bent.

ik snap niet waar je je zo druk over maakt dat snel genoeg gaan was iets wat ik constateerde,Thomas heeft uiteindelijk mij pb gestuurd om mij op de hoogte te stellen.

Maar het is algemeen geweten dat mensen die iets moeten coördineren het nooit goed doen.

[/quote]
Lena....Als je nu las he...Dan was het zoveel makkelijker om discussie te voeren.

Ik zeg niet dat jij op die meldknop had moeten duwen. Ik zeg dat ons meermaals via meldknop gevraagd is haar gewoon te bannen. En dat je dat simpelweg niet kan maken.

Het was iets wat je fout constadeerde dus ik verklaar je even dat het wel aardig vlot ging. Tuurlijk kan het altijd vlotter kwa reactie maar dingen kunnen altijd beter. Ik maak me daar niet druk om. Ik maak me "druk" (nee eigenlijk niet, want ik kan me echt niet druk maken in een forum) om het feit dat je wel kritiek geeft maar geen verbeterpunten. Geen enkele goede leraar zal "leerlingen" zo iets bijbrengen. Iemand zo openminded als jij...Het verbaast me. Heel erg.

en dat laatste was in het algemeen bedoelt. My bad omdat er niet bij te zetten. Niet persoonlijk op jou dus. Ach...Weet je, laat ook maar. Het heeft toch geen zin. Ik laat los/geef het op.
Volgens sommigen
[quote=Lena10]

Juist en wie geeft er antwoord?

zie hierboven vet gedrukt.

Zie je wat er gebeurd?

toelaten=====yep!

En wat is toelaten voor jou?

nou je doet aardig je best winken het is wel mijn uitgangspunt smirk?

Zoals ik al schreef, ik geef mij gewonnen. Je mag het voelen zoals je het voelt, alles wat je nu voelt is essentieel.

dat laat ik geheel aan jou over omdat te beoordelen

Dat is nog steeds geen antwoord op de vraag.Zullen we jouw handtekening in de praktijk brengen, hier en nu?

Ik hou van mij Lena, en daarom ook van jou, voel je de intentie?

goh wat moet ik daar nu op antwoorden smirk

Wat je voelt, straight from the heart. Geloof jij in universele liefde?

Liefs, Pacho

Lena
Lena jul 27 '08
[quote=Lena10][quote=Kath]Dat mag je maar het zou fijner zijn als je iets meer onderbouwd zodat ik helemaal begrijp wat je bedoelt. smile

[/quote]
Lena....Als je nu las he...Dan was het zoveel makkelijker om discussie te voeren.

Ik zeg niet dat jij op die meldknop had moeten duwen. Ik zeg dat ons meermaals via meldknop gevraagd is haar gewoon te bannen. En dat je dat simpelweg niet kan maken.

Het was iets wat je fout constadeerde dus ik verklaar je even dat het wel aardig vlot ging. Tuurlijk kan het altijd vlotter kwa reactie maar dingen kunnen altijd beter. Ik maak me daar niet druk om. Ik maak me "druk" (nee eigenlijk niet, want ik kan me echt niet druk maken in een forum) om het feit dat je wel kritiek geeft maar geen verbeterpunten. Geen enkele goede leraar zal "leerlingen" zo iets bijbrengen. Iemand zo openminded als jij...Het verbaast me. Heel erg.

en dat laatste was in het algemeen bedoelt. My bad omdat er niet bij te zetten. Niet persoonlijk op jou dus. Ach...Weet je, laat ook maar. Het heeft toch geen zin. Ik laat los/geef het op. [/quote]

waar heb ik niet goed gelezen dan volgens jou??
ik constateer iets fout in jouw ogen dan mag ik ook reageren toch?
in jou ogen ging dit allemaal vlot,en misschien in mijn beleving niet.
jij noemt het kritiek leveren maar is dat ook zo??
je spreekt over een leraar zijn?? in het algemeen,ik voel me geen leraar in ieder geval wink
Lena
Lena jul 27 '08
goh wat moet ik daar nu op antwoorden smirk[/quote]
[/quote]

Wat je voelt, straight from the heart. Geloof jij in universele liefde?

Liefs, Pacho

[/quote]

ik weet wat ik voel en geloof smileen daarom reageer ik.
**Angela**
**Angela** jul 30 '08

[/quote] Ach...Weet je, laat ook maar. Het heeft toch geen zin. Ik laat los/geef het op. [/quote]

Mijn verbazing werd steeds groter, toen ik dit topic las.......
Maar deze zin slaat echt alles..........

PPPffffffffffffffffffffffff confused
Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 30 '08
Misschien kun je er ook iets positiefs uithalen Angela.
Loslaten is ook de strijdbijl begraven, de vredespijp roken, niet met negatieve energie (waar de oorzaak ook ligt) bezig zijn.

Ik heb een heleboel geleerd van dit topic, misschien niet datgene wat je zou verwachten of een ander denkt te zien, maar toch erg waardevol. Dus is het goed.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 30 '08
Ik ben benieuwd wat je geleerd hebt, pacho smile.
**Angela**
**Angela** jul 30 '08
Misschien kun je er ook iets positiefs uithalen Angela.
Loslaten is ook de strijdbijl begraven, de vredespijp roken, niet met negatieve energie (waar de oorzaak ook ligt) bezig zijn

En waar denk jij dat ik al 7 jaar mee bezig ben............ confused
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske