Je krijgt altijd precies te weten wat je moet weten vanuit het collectieve bewustzijn waar we allemaal deel vanuit maken. Dus het hoeft niet in de krant of op internet te staan. Dat is alleen maar sensatiezucht van het ego. Voorbij het ego is het allesomvattende bewustzijn dat ons van alles voorziet waar we om vragen en nodig hebben.
Moet je je eerst eens afvragen wat het laatste nieuws voor belang heeft voor jou.
Wat heb je aan berichten zoals die waar deze discussie uit is ontstaan? Dat je je een mening kan vormen over mensen die hun kinderen verwaarlozen? Wat moet je dan met zo'n mening. Dat je dan niet je eigen kinderen gaat verwaarlozen? Dat weet je toch ook wel zonder dit bericht en die mening. Of is het anders voor jou. Ben wel benieuwd wat je er dan mee moet. Of kun jij door het te lezen de loop van het leven veranderen?
En je weet zeker dat jouw nieuws wel waar is en niet verzonnen
Nee dat weet ik niet zeker, sterker nog ik weet gewoon dat niet alles 100% klopt. Maar helaas kan ik daar zelf weinig aan veranderen, dus heb het gewoon geaccpteerd.
Nee dat heb ik misschien verkeerd opgeschreven. Ik weet zeker dat niet 100% van de berichten juist is. Dat betekend dus, dat 99.9% van de berichten waarschijnlijk wel kloppen. Er kan dus best iets tussendoor glippen dat niet klopt.
Het is dan niet eens 1% maar 0,1%. Het is waar voor degene die het als waar bestempelen/geloven. Ik denk dat Nims hier een statement wil zetten dat alles wat je denkt/gelooft net zo waar is als de krantenberichten.