Loading...
nl

Het paradijs

Paradijs
Paradijs jul 21 '08
Laat maar Nimss..

Je zult het vandaag nog gaan begrijpen..

Dat vertel ik jou uit mijn helderzien, en bewustheid...

Van Paradijs, zij die machten en krachten gebruikt om het goede te bewerkstelligen voor hen die onschuldig zijn.
Thomas A
Thomas A jul 21 '08
Paradijs, ik heb zelden iemand ontmoet die zo blind en hoogmoedig is jij.............

Van liefde heb jij helemaal niets begrepen

'wees zelf de verandering die je in de wereld wilt zien'. Dat zal je heel veel 'vallen' schelen..............
Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 21 '08
Ik had dit eigenlijk willen plaatsen in een ander topic, maar doe dat dan toch bij deze maar hier.

Zoals ik al in een ander topic (aan paradijs) schreef moest ik even wennen aan deze verschijning omdat ik wat dingen voel bij de foto die er nu even niet toe doen. Maar ik val jullie nu wellicht tegen als ik zeg dat ik geen hinder heb ervaren van de berichten van paradijs.

Niemand kan werkelijk boven ons staan, tenzij we dat zelf toelaten van binnen. Er zijn allerlei manieren waarop je om kunt gaan met iemand die op een manier met je om gaat die je niet aanspreekt.

Je kunt dan boos worden (emotioneel), je verzetten (emotioneel), huilen, lachen of vanuit welke emotie dan ook reageren. Je kunt iemand negeren (afstand nemen) of je kunt bijvoorbeeld ook reageren zoals jij graag zou willen dat diegene reageert (interactie).

Als we emotioneel geraakt zijn, dat zit er dus toch iets voor ons in, diep van binnen.

En als je je dan aangevallen, gekleineerd, beoordeelt of verkeerd benadert voelt. Of het vervelend vind dat iemand je verteld wat je zou moeten doen. Is het dan oog om oog, tand om tand? Maakt het uit wie er gelijk heeft? Of doet het er toe wat je zelf over jezelf van binnen weet? Is het niet juist een kans om te laten zien dat je wijs bent en een kans waarmee je kunt laten zien hoe jij het met anderen voor hebt?

Ghandi heeft ooit een legendarische wijze uitspraak gedaan:
´Wees de verandering die je zelf in de wereld wilt zien´ en daar kan ik me echt wel in vinden.

Dus waarom iemand die niet reageert zoals je graag wilt beoordelen, veroordelen, negatief reageren? Het is juist een kans om te laten zien dat je jezelf blijft.

Ik wil dan ook niet oordelen over paradijs, want dan oordeel ik in feite over mezelf. Het is niet mijn weg, maar ik vind zeker wél dat hij of zij hiermee iets heeft laten zien waar we ook echt wel iets in onszelf van kunnen leren in de weg naar bewustwording.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 21 '08
Wat je er vooral van kunt leren is dat de weg van forceren niet werkt en alleen maar weerstand oproept.

Het paradijs is alleen maar een snoepje die hier wordt opgehouden om de volgzame hondjes eruit te pakken. Gelukkig staan wij bij Merudi ver boven dit geheel. Toch vind ik nog steeds dat iedereen het recht heeft om zijn verhaal te doen, dus ik laat ook zeker de inhoudelijke argumenten staan. Echter persoonlijke neerhalingen, van wie dan ook, en tegen wie dan ook, haal ik weg. Dat sta ik aan niemand toe.
**Angela**
**Angela** jul 21 '08
Nou sorry, maar IK heb er wel last van!

Als ik schrijf dat ik rustig word van Mandala's inkleuren hoef ik niet geconfronteerd te worden met die hoop shit die paradijs nodig vond om over mij heen te storten.

Wij komen hier toch niet om ons te laten beledigen of te laten kwetsen?

Tuurlijk kan je er voor kiezen dan niet te reageren, maar ik heb ook het recht om voor me op te komen!

En er gelden hier ook regels, toch???????
Hoeft zij zich daar niet aan te houden??

IkBen is ook geblokt, dus waarom niet met paradijs???????
JulienMoorrees
Sorry angela, maar mensen die vragen om een ban, verdienen het eigenlijk om zelf gebanned te worden. Zoals jij probeert dingen te forceren hier, daar gaan we ook niet in mee. Laat ons de problemen oplossen en als je het er niet mee eens bent, dan PM je maar een moderator. De berichtjes die je hebt aangegeven met daarin een verzoek om iemand te bannen, zijn niet netjes. We hebben wel de berichten die ongepast waren verwijderd en aangepast.

Dus bij deze nogmaals het verzoek om persoonlijk vete's te negeren en door ons in goede banen te laten leiden. Uiteindelijk gaat iedereen echt het licht wel zien, en is het paradijs weer een stukje groter geworden wink.
**Angela**
**Angela** jul 21 '08
Origineel bericht van: NiMS
Wat je er vooral van kunt leren is dat de weg van forceren niet werkt en alleen maar weerstand oproept.

Het paradijs is alleen maar een snoepje die hier wordt opgehouden om de volgzame hondjes eruit te pakken. Gelukkig staan wij bij Merudi ver boven dit geheel. Toch vind ik nog steeds dat iedereen het recht heeft om zijn verhaal te doen, dus ik laat ook zeker de inhoudelijke argumenten staan. Echter persoonlijke neerhalingen, van wie dan ook, en tegen wie dan ook, haal ik weg. Dat sta ik aan niemand toe.

Sorry, maar IK ben weg als paradijs blijft!
Heb geen zin in zulke idiote uitingen!
Nu worden we ook nog betiteld als volgzame hondjes, dus is het onze eigen schuld.......
Ja doeiiiiiiiiii
Volgens sommigen
Positief of negatief, alles wat je aandacht geeft groeit.
Thomas A
Thomas A jul 21 '08
Allemaal waar en be-grijpelijk wat jij schrijft Pacho en ook heel duidelijk. Echter er zijn forum regels die vragen om respectabel met elkaar om te gaan. Zeker is het zo dat wat de ander in ons triggert ook iets over ons zegt. In die zin is er voor deelnemers die geraakt worden door het doen en laten van paradijs iets te leren. Toch ook is het aan ons (die zich hiertoe geroepen voelt) paradijs aan te spreken op haar misvatting(en)...........
Paradijs
Paradijs jul 21 '08
HET ZIJN GEEN MISVATTINGEN LEES HET GEDEELTE ENGELMENS.
JA KOM IN DE WAARHEID DAT IS ALLES..

zet jezelf eens opzij, en laat mij erdoor,.

Ja dat is alles..

Kom de poort naar binnen....
Paradijs
Paradijs jul 21 '08
Kom in het licht dat liefde heet...

Jullie hebben angst voor de waarheid. zet je angsten opzij.
En loop door het hek dat jullie naar de tuin vol geur en kleur leidt..

Wat heb je te verliezen zeg
Denk daar eens over na.
Paradijs
Paradijs jul 21 '08
ps ga niet in tegen een engelmens ....als zij op je pad komt.
Zij heeft de macht, over de mensen...het is haar gegeven, daar zij de mens overstegen is...

Ga niet tegen haar in, ik waarschuw jullie , verwerp de liefde niet....

Als het toch zo mocht zijn horen jullie niet bij de groep en verlaat ik deze post.
Ik ben transparant, het maakt mij niet uit wat jullie doen...

Ik sta boven jullie, het spijt mij het is de waarheid...
Thomas A
Thomas A jul 21 '08
Spiegeltje spiegeltje..........
Paradijs
Paradijs jul 21 '08
Juist ja, wie is het mooiste van het land, wie bezit koninklijke schoonheid, zij die komt uit het licht...zij die licht is.
Lena
Lena jul 21 '08
Origineel bericht van: pacho
Ik had dit eigenlijk willen plaatsen in een ander topic, maar doe dat dan toch bij deze maar hier.

Zoals ik al in een ander topic (aan paradijs) schreef moest ik even wennen aan deze verschijning omdat ik wat dingen voel bij de foto die er nu even niet toe doen. Maar ik val jullie nu wellicht tegen als ik zeg dat ik geen hinder heb ervaren van de berichten van paradijs.

Niemand kan werkelijk boven ons staan, tenzij we dat zelf toelaten van binnen. Er zijn allerlei manieren waarop je om kunt gaan met iemand die op een manier met je om gaat die je niet aanspreekt.

Je kunt dan boos worden (emotioneel), je verzetten (emotioneel), huilen, lachen of vanuit welke emotie dan ook reageren. Je kunt iemand negeren (afstand nemen) of je kunt bijvoorbeeld ook reageren zoals jij graag zou willen dat diegene reageert (interactie).

Als we emotioneel geraakt zijn, dat zit er dus toch iets voor ons in, diep van binnen.

En als je je dan aangevallen, gekleineerd, beoordeelt of verkeerd benadert voelt. Of het vervelend vind dat iemand je verteld wat je zou moeten doen. Is het dan oog om oog, tand om tand? Maakt het uit wie er gelijk heeft? Of doet het er toe wat je zelf over jezelf van binnen weet? Is het niet juist een kans om te laten zien dat je wijs bent en een kans waarmee je kunt laten zien hoe jij het met anderen voor hebt?

Ghandi heeft ooit een legendarische wijze uitspraak gedaan:
´Wees de verandering die je zelf in de wereld wilt zien´ en daar kan ik me echt wel in vinden.

Dus waarom iemand die niet reageert zoals je graag wilt beoordelen, veroordelen, negatief reageren? Het is juist een kans om te laten zien dat je jezelf blijft.

Ik wil dan ook niet oordelen over paradijs, want dan oordeel ik in feite over mezelf. Het is niet mijn weg, maar ik vind zeker wél dat hij of zij hiermee iets heeft laten zien waar we ook echt wel iets in onszelf van kunnen leren in de weg naar bewustwording.

pacho het feit dat je het er nu toch overhebt en je eigen inzichten hier neerzet is een manier van jou oordeel uitspreken
en aangezien jezelf niet het onderwerp van gesprek was,kun je wel een mening of inzicht hier neerzetten,maar deze komt niet aan.
je zegt zelf in de tekst hierboven dat niemand boven je kan staan dus waar hebben we het over
het feit dat je bericht gestopt was in het andere topic en dat je het er nu toch weer over hebt zegt mij genoeg.
wie heeft hier gesproken over winnen of verliezen enz?
en wat betreft die wijsheid,de wijsheid zit in ieder mens.
bij paradijs zet ik alleen wel mijn vraagtekens
k hoef me niet te bewijzen om mezelf te zijn
is jou gevraagd om te oordelen over paradijs?
Volgens sommigen
Origineel bericht van: Lena10

Hai Lena,

Ik begrijp dat je dit schrijft en zal even tussen de regels door reageren.

pacho het feit dat je het er nu toch overhebt en je eigen inzichten hier neerzet is een manier van jou oordeel uitspreken
en aangezien jezelf niet het onderwerp van gesprek was,kun je wel een mening of inzicht hier neerzetten,maar deze komt niet aan.

Ik geloof niet dat ik iemand veroordeelde in mijn eerder bericht, jou niet, paradijs niet, niemand niet. Dat is iig niet mijn intentie. Dus als dat zo overgekomen is mijn excuses bij deze.Ik heb wel een visie of oordeel over wat er gebeurd en ik reageer daarbij natuurlijk alleen vanuit mijn beleving, hoe kan ik anders?

Paradijs mag bij deze gerust onderuit halen als hij/zij/hen daar behoefte aan heeft, ik kan daar niets mee als het me niet past. Niet in de laatste plaats omdat ik de echtheid met een korreltje zout neem en daarbij af ga op mijn intuitie, die niet voor iedereen, maar wel voor mij klopt.

Verder reageer ik gewoon net als jij en ieder ander hier op het forum, als ik geen visie zou hebben of geen visie anders dan de mijne zou willen leren kennen, wat doe ik hier dan immers nog?

je zegt zelf in de tekst hierboven dat niemand boven je kan staan dus waar hebben we het over
het feit dat je bericht gestopt was in het andere topic en dat je het er nu toch weer over hebt zegt mij genoeg.

Het topic waar ik dit wilde plaatsen was nét op slot gezet voor iedereen waardoor ik het niet meer kon plaatsen.

wie heeft hier gesproken over winnen of verliezen enz?

Niemand toch?

en wat betreft die wijsheid,de wijsheid zit in ieder mens.
bij paradijs zet ik alleen wel mijn vraagtekens

Ja dat begrijp ik, ik zie ook wel dat de foto niet ´echt´ is en zou er zelf voor kiezen er dan iets anders neer te zetten dan een foto die iets suggereert, net als de berichten zelf. Het is niet mijn weg. En misschien is het wel een groepje lachende ´studenten´, die zich nu al te pletter vervelen in de vakantie, spiritualiteit eens onder de loep nemen en helemaal vergeten dat zij ook iets kunnen leren. Niet alleen zenden, maar ook ontvangen. Wie zal het zeggen, ik weet het niet, het is en blijft de makke van internet. Iedereen kan plaatsen wat die wil onder de indentiteit die men wil. Iets waar we ons denk ik ook steeds van bewust mogen zijn.

k hoef me niet te bewijzen om mezelf te zijn

Nee, dat hoeft toch ook niet? Ik begrijp dat het niet gemakkeijk is maar soms laten we ons daartoe toch uit de tent lokken.

is jou gevraagd om te oordelen over paradijs?

(idem) Ik geloof niet dat ik iemand veroordeelde in mijn eerdere bericht, jou niet, paradijs niet, niemand niet. Dat is iig niet mijn intentie.Dus als dat zo overgekomen is mijn excuses bij deze. Ik heb wel een visie of oordeel over wat er gebeurd en ik reageer daarbij natuurlijk alleen vanuit mijn beleving, hoe kan ik anders?

Verder reageer ik gewoon net als jij en ieder ander hier op het forum, als ik geen visie zou hebben of geen visie anders dan de mijne zou willen leren kennen om verder te groeien, wat doe ik hier dan nog?

Ik hoop dat ik het zo wat heb kunnen verhelderen en jou hiermee niet het gevoel heb gegeven dat ik je veroordeel, want dat is niet mijn bedoeling.

Liefs,

Pacho
Lena
Lena jul 21 '08
weet je pacho je vorige bericht was duidelijk genoeg voor mij

en met je antwoord kan ik helemaal niets

Ik begrijp dat je dit schrijft en zal even tussen de regels door reageren
.
vooral dat even.......

Ik geloof niet dat ik iemand veroordeelde in mijn eerder bericht, jou niet, paradijs niet, niemand niet. Dat is iig niet mijn intentie. Dus als dat zo overgekomen is mijn excuses bij deze.Ik heb wel een visie of oordeel over wat er gebeurd en ik reageer daarbij natuurlijk alleen vanuit mijn beleving, hoe kan ik anders?

je hebt wel aangegeven hoe jij hier nakijkt.en is inderdaad jou beleving

Paradijs mag bij deze gerust onderuit halen als hij/zij/hen daar behoefte aan heeft, ik kan daar niets mee als het me niet past. Niet in de laatste plaats omdat ik de echtheid met een korreltje zout neem en daarbij af ga op mijn intuitie, die niet voor iedereen, maar wel voor mij klopt.

Verder reageer ik gewoon net als jij en ieder ander hier op het forum, als ik geen visie zou hebben of geen visie anders dan de mijne zou willen leren kennen, wat doe ik hier dan immers nog?

iemand onderuit halen is geen mooie eigenschap Pacho,dat zou jij toch moeten weten. als je er niet mee zit ok, dat is dan aan jou,wat fijn dat jou intuitie je hierbij niet in de steek laat, de mijne werkte blijkbaar ook uitstekend
blijkbaar zie ik het anders en ervaar het anders maar dat maakt niet uit
als mensen door anderen mensen met weinig respect behandeld worden,laat ik dat niet over mijn kant gaan of dat altijd wijsheid is.....
het past je niet zeg je dus met andere woorden jij hoeft er niks mee en daar verschillen we dus in.
Ayasha
Ayasha jul 21 '08
Ik heb de vorige discussie even verplaatst naar "over het forum".
hier kan naar hartelust verder gediscussieerd worden over het aanpassen van de berichten.

Graag weer on-topic vanaf nu
Paradijs
Paradijs jul 21 '08
Ps, soms moet je iemand de waarheid vertellen een spiegel voorhouden om tot groei te komen..

Dat is alles...

De waarheid is hard, maar wel waar..
Niemand komt uit onder de waarheid, vroeg of laat worden we er allemaal mee geconfronteerd.
Het enigste wat wij kunnen zeggen is Ja en Amen, tegen de Waarheid.
Dan keert de Vrede terug..
JulienMoorrees
Helemaal mee eens, en de waarheid ondervinden is wat wij allemaal zullen doen. Er is hier een mooi topic aanwezig dat praat over wat de waarheid nu eigenlijk is.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420