Ik had dit eigenlijk willen plaatsen in een ander topic, maar doe dat dan toch bij deze maar hier.
Zoals ik al in een ander topic (aan paradijs) schreef moest ik even wennen aan deze verschijning omdat ik wat dingen voel bij de foto die er nu even niet toe doen. Maar ik val jullie nu wellicht tegen als ik zeg dat ik geen hinder heb ervaren van de berichten van paradijs.
Niemand kan werkelijk boven ons staan, tenzij we dat zelf toelaten van binnen. Er zijn allerlei manieren waarop je om kunt gaan met iemand die op een manier met je om gaat die je niet aanspreekt.
Je kunt dan boos worden (emotioneel), je verzetten (emotioneel), huilen, lachen of vanuit welke emotie dan ook reageren. Je kunt iemand negeren (afstand nemen) of je kunt bijvoorbeeld ook reageren zoals jij graag zou willen dat diegene reageert (interactie).
Als we emotioneel geraakt zijn, dat zit er dus toch iets voor ons in, diep van binnen.
En als je je dan aangevallen, gekleineerd, beoordeelt of verkeerd benadert voelt. Of het vervelend vind dat iemand je verteld wat je zou moeten doen. Is het dan oog om oog, tand om tand? Maakt het uit wie er gelijk heeft? Of doet het er toe wat je zelf over jezelf van binnen weet? Is het niet juist een kans om te laten zien dat je wijs bent en een kans waarmee je kunt laten zien hoe jij het met anderen voor hebt?
Ghandi heeft ooit een legendarische wijze uitspraak gedaan:
´Wees de verandering die je zelf in de wereld wilt zien´ en daar kan ik me echt wel in vinden.
Dus waarom iemand die niet reageert zoals je graag wilt beoordelen, veroordelen, negatief reageren? Het is juist een kans om te laten zien dat je jezelf blijft.
Ik wil dan ook niet oordelen over paradijs, want dan oordeel ik in feite over mezelf. Het is niet mijn weg, maar ik vind zeker wél dat hij of zij hiermee iets heeft laten zien waar we ook echt wel iets in onszelf van kunnen leren in de weg naar bewustwording.
pacho het feit dat je het er nu toch overhebt en je eigen inzichten hier neerzet is een manier van jou oordeel uitspreken
en aangezien jezelf niet het onderwerp van gesprek was,kun je wel een mening of inzicht hier neerzetten,maar deze komt niet aan.
je zegt zelf in de tekst hierboven dat niemand boven je kan staan dus waar hebben we het over
het feit dat je bericht gestopt was in het andere topic en dat je het er nu toch weer over hebt zegt mij genoeg.
wie heeft hier gesproken over winnen of verliezen enz?
en wat betreft die wijsheid,de wijsheid zit in ieder mens.
bij paradijs zet ik alleen wel mijn vraagtekens
k hoef me niet te bewijzen om mezelf te zijn
is jou gevraagd om te oordelen over paradijs?