Sepe schreef: Probeer het negatieve niet zo naar boven te laten komen.
Je neemt enkel maar nutteloze baggage mee die je later toch weer moet zien kwijt te raken hoor. Als je iets stoort, laat die dingen die je storen dan voorbijgaan en reageer daar niet op. Als je daar je energie in stopt kan die energie niet naar iets positief gaan. Je kunt de dingen die gebuerd zijn niet veranderen. Wel kan je ze ofwel meedragen tot je ze niet meer aankan of je kan ze naast je neerleggen (van je afschrijven, in tekeningen, ... ) en ze laten voor wat ze waren.
Als je toch regressietherapie wil doen wil ik ja aanraden om voorzichtig te zijn. Je kan dingen tegenkomen die misshien niet meer naar de oppervlakte hoeven/mogen komen op dit moment of die je niet goed aankan als er te veel ineens gebuerd.
Ik hoop op een positieve uitkomst voor jou.
Veel geluk.
Die nutteloze bagage wil ik juist met die regressietherapie kwijt raken! Het gebeuren op zich heb ik allang een plaats gegeven, maar tijdens de periode daarna heb ik kwalijke gewoontes en karaktertrekken ontwikkeld die niet echt van mij zijn! Die kan ik alleen kwijtraken als ik terugga naar die gebeurtenis! Het zal een opluchting zijn om het te kunnen loslaten. Ik kan dat niet alleen. Voor een groot deel ben ik het al kwijt, maar om echt weer mezelf te worden, zal ik toch echt in regressietherapie moeten!
Het is trouwens niet door een ding, maar al vanaf het begin van mijn huwelijk werd ik Psychisch Mishandeld en dat heeft ook zijn sporen achtergelaten. Na een geweldsmisdrijf in mijn eigen straat, zei mijn lichaam ook: STOP.
Ik heb daar nu nog steeds veel beperkingen door.........
Ik heb nog een lange weg te gaan, maar met hulp van mijn therapeuten en mijn tomelose energie en liefde voor mijn vriend en zijn dochtertje, zal ik er komen!!!
Ik ben van nature heel positief en een vechter, maar ik moest wel weten waartegen..........als je met je rug tegen de muur staat, lukt het niet!