Loading...
nl

Dromen ik onthoudt ze elke dag

Beschermengel
Beschermengel sep 12 '08

ja inderdaad.. je komt altijd zonder kleerscheuren terecht, ik droom ook vaak dat ik heel hoog kan springen alsof ik op een springmatras sta ( wat ik niet sta in de droom) laatst was ik met 3 koeien aan het springen en we gingen steeds hoger en hoger!

Of het een uitvlucht is weet ik niet (leviteren) ..ik zei in de droom dat ik kon leviteren en deed het voor, en zweefde zo over en langs de mensen heen .

waar staan de koeien voor? dat is me altijd een raadsel gebleven.
bedankt alvast!
Stardust
Stardust sep 12 '08
Beschermengel

Koeien zijn vaak moedersymbolen.
Met drie koeien springen is wel bedenkelijk. Drie eigenschappen die niet te slim lijken. Het viertal komt als totaliteit veelvuldig voor (denken, voelen, waarnemen, intuïtie). Maar als het goed is zijn er minstens twee menselijker (bewuster). Omdat je steeds hoger wilt, maak je er een soort competitie van. Dit soort dromen past bij een jong iemand die wat last heeft van egoinflatie of teveel energie. Er bestaan geen grenzen.

Het hangt van de frequentie af waarmee dit soort dromen voorkomen of het al of niet gezond is. Het is duidelijk dat er iets niet klopt als je met drie koeien stuitert. Dat zouden ook nog een drietal mensen kunnen zijn.
De koe verschaft ons melk, leer, vlees en is dan ook een echte melkkoe. Maar zeg nu zelf, is het intelligent om ermee te springen? Dat is nu een van die blamages die het onbewuste zo haarfijn kan neerzetten. Het ego meent superieur te zijn en gedraagt zich als een koe. (Zul je niet leuk vinden te horen). Neem mij niet kwalijk? Een koe is dus ook heel materieel en dat terwijl je juist meent spiritueel te zijn en hoog te kunnen springen.
In India is de koe heilig, daar zou de droom dus een andere betekenis hebben.
De koe als lichaam zou je eigenlijk meer aan de grond moeten houden.

Ik denk nog aan Meester Eckehart, een groot mysticus. Hij schreef ergens dat mensen God vaak behandelen als melkkoe. Geef ons dit of dat, eten, melk, vlees etc. Zonder tegenprestatie.

Het was niet persoonlijk bedoeld hè.

Liefs,
Beschermengel
Beschermengel sep 12 '08

Dank je voor de uitleg! die kan ik in mijn zak steken haha...nee grapje ik vat het niet persoonlijk op.
Ik begrijp het wel wat je zegt ....de drie eigenschappen en steeds hoger wilt en er een soort compititie van maakt, maar erg jong ben ik niet meer (56) en echt veel energie heb ik ook niet meer.

Wat bedoel je met, het hangt van de frequentie af waarmee je dit soort dromen droomt en of het al of niet gezond is...

Ik heb heel vaak dromen met gevoel erbij..dus een bepaalde energie voelen ..vibreren ...heel mijn lichaam vibreert dan met soms hele mooie gevoelens erbij..ik heb ze wel eens beschreven bij het dromendagboek.

Soms word ik in een droom aangeraakt door een persoon, waardoor ik een bepaalde energie door mijn lichaam krijg.. ik word dan wakker van het gevoel en sidder vaak nog een poosje na..zoals ik het nu schrijf lijkt het op sex maar dat bedoel ik niet ..heel je lichaam krijg een trilling elke cel in je lichaam reageerd erop.
Stardust
Stardust sep 13 '08
Beschermengel

Sommigen dwepen een beetje met hun stunten in dromen. Ze vergeten dat het geen spirituele prestatie is om egosynthone wensen te koesteren (egosynthoon= strokend met het ego).
Het ego is altijd uit op pluimstrijkages en bijzonder prestige. Daarvan proef ik bij jou overigens niets.

Er is niets op tegen als je de droom mogelijkheden uittest.
Steeds moet je wel de zin ervan zoeken, want het onbewuste is een toneelmeester die je schijnbaar je zin geeft, maar net als met de koeien een boodschap geeft van waar ben je mee bezig?
Het is een vorm van tijdverspilling als je doel het zoeken van stuntwerk is.

Nog iets een koe is een herkauwer. Dat is iemand die eindeloos loopt te mijmeren over problemen. Doel niet direkt op jou hoor.

Het vibreren dat je voelt komt veel voor bij een uittreding.
Je kunt water horen ruisen, soms een waterval door je heen voelen stromen, dat kan griezelig echt lijken. Soms hoor je gebrom, gezoem of bijen. Het is een intro naar een geestelijke ervaring.

Vooral die mooie gevoelens geven je een bevrijding, het is zo ongelooflijk mooi helemaal los en vrij te zijn. Geen wonder dat de mens verlangt te vliegen. Maar het mag geen zweven worden als je verstaat in de realiteit.

De persoon in je droom raakt je aan met een energie die je wekt.
Je mag dus verder, soms zijn dit gidsen die je aansporen te ontwaken. Wees niet bang als het trillen begint. Er komen soms zeer mooie en intense lichtervaringen voor. Alsof de zon ergens boven je hoofd hangt maar sterker dan in werkelijkheid zonder echter bedreigend te zijn. Het is het licht van een groter bewustzijn.

Ik ken dat sidderen na aanraking ook. Bij magnetiseren ervaar ik iets dergelijks. Het is een onaardse vrede en kracht die je opdoet. Ik vergelijk het met de emotie die een bijzonder mooi stuk muziek oproepen kan. Misschien heb jij die energie nodig omdat je moe voelt? Je vergelijkt met sex dat is niet verkeerd, je bedoelt een orgasmische ervaring. Teresa van Avilla werd door Bernini uitgebeeld als orgiastisch terwijl zij met een speer wordt gewond in haar hart. Mystici beschrijven hun ervaringen vaak in erotische termen, dat komt omdat die inderdaad zoveel lijken op een orgasme, maar dan van geluk en benomen worden door iets intens en verhevens.

In de Islam wordt een orgasme en vrijen een voorproefje van het paradijs genoemd. Niet zo vreemd dus om het zo te verwoorden.

Dan denk ik terug aan de koeien en zou je niet willen ontsnappen aan je lichaam? Of zoveel energie hebben dat je er mee kunt jumpen?

Liefs
Beschermengel
Beschermengel sep 13 '08


Je bent echt een geweldige droom uitlegger!


( Ik ken dat sidderen na aanraking ook. Bij magnetiseren ervaar ik iets dergelijks. Het is een onaardse vrede en kracht die je opdoet. Ik vergelijk het met de emotie die een bijzonder mooi stuk muziek oproepen kan. Misschien heb jij die energie nodig omdat je moe voelt? Je vergelijkt met sex dat is niet verkeerd, je bedoelt een orgasmische ervaring. Teresa van Avilla werd door Bernini uitgebeeld als orgiastisch terwijl zij met een speer wordt gewond in haar hart. Mystici beschrijven hun ervaringen vaak in erotische termen, dat komt omdat die inderdaad zoveel lijken op een orgasme, maar dan van geluk en benomen worden door iets intens en verhevens. )


Ja het is een orgasmische ervaring maar dan begint het bij je hoofd en gaat zo je hele lichaam door ..zo bedoel ik het met het heeft niets met sex te maken ..maar het gevoel is wel ongeveer hetzelfde ..zelf mooier en fijner!

Het geluks gevoel heb ik een keer gehad toen ik heel sterk aan mijn overleden zoon moest denken..ik lag in bed ( dit is gebeurt ongeveer 2 jaar na zijn overlijden , het is nu inmiddels 13 jaar geleden dat hij is weggegaan) en lag aan hem te denken ..ineens alsof ik omhoog werd getrokken (zo voelde het) en werd ik door zo'n geluks gevoel getroffen dat ik wel kon zingen van geluk! ik schrok ook meteen wakker ervan.
Maar apart vond ik het wel ... ik werd even mee omhoog getrokken en hij liet me even voelen hoe het daar voelt ( denk ik)

Nou zo kan ik nog wel een poosje doorgaan met ervaringen haha...ik ben er altijd heel erg blij mee en schrijf ze ook meteen op ..en zo heb ik al aardig wat bladzijde's vol.

Nogmaals bedankt voor je fijne uitleg..je bent geweldig!

liefs
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki