Loading...
nl

Jou Gids en/of beschermengel

Lena
Lena aug 28 '08
en spreken we dan alijd van de doden, of zijn er ook levende beschermengelen en gidsen?

en hoe weet je nu of je een gids negeert dan?
fdsajkl
fdsajkl aug 28 '08
Er zijn altijd uitzonderingen...maar doorgaands niet levend, nee.

Een gids geeft je impulsen en kansen. Je kunt het zien aan de kleine dingen, als je maar goed oplet en alles tot je neemt voor wat het is. Je complete zelfbeschikkingsrecht heeft natuurlijk altijd het laatste woord. Jammer genoeg voor de carrière-mens, want die doet dit dus duidelijk niet; hij focust zich compleet op één doel en sluit al het andere buiten.

Maar ik wil niet doen alsof ik alles weet! Haal er liever de informatie uit die je aanspreekt.

Origineel bericht van: Paradijs

Vaak iemand uit een vorig leven....een twinsoul..

Groet.
Maria.

Ik neem aan dat je met 'twinsoul' je andere helft bedoelt - ik zou niet weten wat je anders zou kunnen bedoelen met tweelingziel - en in dit geval ben ik het niet met je eens. Het is onmogelijk om deze persoon tegen te komen in het leven; hij/zij is je exacte gelijke en dat zou genoeg moeten zeggen. Een engelmens zoals uzelf zou dit toch zeker moeten weten?
Lena
Lena aug 28 '08
in ieder geval duidelijk hurby,want ik voel het wel zo als je nu hier beschrijft,dat er iets is wat mij de weg wijst. smile
fdsajkl
fdsajkl aug 28 '08
Dank je! Duidelijkheid is belangrijk, vooral bij deze onderwerpen.
seppe
seppe aug 29 '08
* - Gast; het universum worden altijd beantwoord door het universum (zonder dat daar een gids of beschermengel (alweer zo'n afscheiding) bij nodig zijn) *

Niet elke benoeming is noodzakelijkerwijs een afscheiding.
Als je van het menselijk lichaam de arm benoemt word die arm ook niet zonder het menselijk lichaam gezien (denk ik toch).
Een benoeming/benaming kan zelfs leiden tot het beter verstaan van (de werking van) het groter geheel.

Iets geheel anders doet men heel vaak in de vooral wetenschappelijke wereld. Daar benoemt men iets zonder dat men veelal naar het groter geheel kijkt. Hetgeen men daar benoemt word veelal appart van het geheel bekeken.

Hier geeft men de energie een apparte benaming om het (subtiele) verschil aan te duiden. Met die benaming doet men niets af van het groter geheel vind ik.

Hurby heeft het verschil al mooi uitgelegd maar had zelf ook nog een vergelijking.
Zou je een gids en een beschermengel niet kunnen bezien als een gids en een agent. Een gids kan je ook behoeden voor gevaar maar dit is niet zijn primaire taak. Die is vooral om uitleg te verschaffen en je iets bij te brengen. Daarentegen een agent kan je ook iets uitleggen maar zijn taak bestaat er veeleer in om je te beschermen.
Misschien handig voor iemand? wie weet smile.
nikskeuh
nikskeuh aug 29 '08
Ik heb al vaak gepraat in mezelf tegen mijn gidsen. Ik heb regelmatig om namen gevraagd, ik kreeg regelmatige antwoorden zoals 'elitsa', 'lisa', eliza' en 1x zefs 'gerard'.
Ik was zo verward omdat het nooit hetzelfde antwoord was.
Een tijd daarna ben ik in contact gekomen met een medium en die heeft mij verteld wie mijn gidsen zijn: eliza (zusje-moeder voor mij en een stuk van mijn ziel voor de opsplitsing) en gerard (overgrootvader van vaders kant).
Ik vind het leuk dat ze over mij waken en mij altijd steunen en raad bijstaan.
silke
silke aug 29 '08
Ik weet in elk geval dat ik 3 gidsen heb genaamd Richard, Beppe of Beppie en Jean of Johan. Volgens mij was het vroegere familie. Spijtig genoeg heb ik met hen nog geen contact kunnen maken. Dat vergt veel oefening en er mag geen ruis zijn van communicatiemiddelen of apparaten die straling afgeven. En als je dan contact hebt kunnen die stralingen ervoor zorgen dat je verkeerde informatie doorkrijgt
Lena
Lena aug 30 '08
al weet ik geen namen en ben ik niet bij machte om ze uit mezelf te halen, is er 1 iemand zo is mij verteld die bij me is ,en wat ik ook zeker weet dat dat zo is.
en al ben ik het me niet altijd zo bewust,zijn woorden zijn altijd: het komt goed smile
nikskeuh
nikskeuh aug 30 '08
Hey Lena,
bij mij klinkt het meestal ook zo als ik 'praat' met mijn gidsen (ook soms als ik echt niet meer zie zitten en down ben dan praten ze vanzelf), het is altijd kort en het klinkt allemaal zo wijs.
Hun woorden sussen me echt altijd.
Meestal klinkt het ook bij mij: 'het komt allemaal wel goed wink'
Kben blij dat ze er voor me zijn.

En voor de namen kan je gewoon diep in jezelf de vraag stellen of je gids(en) hun naam aan je vertellen, misschien na een tijd als je steeds hetzelfde antwoord krijgt weet je ze. smile
Lena
Lena aug 30 '08
ik moet wel eerlijk zeggen dat ik in het begin dacht, dat ik mezelf zat gerust te stellen. maar ben ook lang geleden bij een medium geweest, die me op deze wees, het gebeurt me niet vaak, en weet nu dat als ik ergens mee zit,dit antwoord dan komt zo uit het niets, en weet ik ook dat het is zoals het is smileik vind het een hele fijne gedachte dat hij bij me is.
Beschermengel
Beschermengel sep 30 '09

Onze Beschermengel is bij ons vanaf de geboorte tot onze reis weer thuis. Haar taak is het begeleiden en ons te beschermen, maar nooit te bemoeien met ons leren. Vergeet niet dat de hardste lessen worden de meest waardevolle...

Je bent erg geliefd!

Fatna
Fatna sep 30 '09
Nou ik vindt het prima dat er zo'n gids aan me kleeft maar eerlijk is eerlijk...veel heb ik er niet (bewust) van gemerkt...dat aanroepen van een gids of engel of wat dan ook werkt bij mij ook voor geen meter, dus kan er nou niet warm of koud van worden van zo'n zweverig figuur

maar goed, misschien staat mijn frequentie niet op dezelfde lijn als al die aardige niet vleselijke figuren

ik denk trouwens ook dat velen hun onderbewustzijn of hun intuitie als gids zien, als er een woord bij ze binnenkomt is dat vaak meteen de stem van de gids...misschien is het wel je logisch verstand wat je iets ingeeft....
admin
admin sep 30 '09
Fatna, voor mij spreekt mijn Gids door mijn onderbewustzijn, logisch verstand, daar denk ik over na, wat mijn intuïtie aangeeft, voel ik als mijn Gids.
Zo voel ik het, en dat heeft niets te maken met zweverigheid of aardige, niet vleselijke figuren.
admin
admin sep 30 '09
Ik heb zelf niet het idee dat intuïtie of onderbewustzijn tegen me praat. Dat is volgens mij meer gevoel.
Als je gids tegen je praat dan hoor je woorden of zinnen, je voelt of hij/zij er is en soms zul je dit ook kunnen zien.
Soms in je hoofd soms om je heen, maar ik geloof dat er een groot verschil is tussen een gids die je aanspreekt of je intuïtie.
Maar dat is mijn persoonlijke gevoel.
Maryssa
Maryssa sep 30 '09
Zoals ik het zie kleeft een gids niet aan je maar is in je nabijheid om je bij te staan. Een gids heeft niet zo veel met zweverigheid te maken. Het is een energie die jou vanaf je geboorte begeleidt en als je hem /haar een keer mag zien zul je merken dat het helemaal niet zweverig aanvoelt maar als iets heel vertrouwds.

Het aanroepen van een engel werkt alleen als je het met een bepaalde intentie doet. Niet vanuit de experimenteer modus zeg maar dat werkt niet. Als je echt vanuit je hart vraagt zul je zien dat het echt gebeurd. De manier waarop zich dat aan je toont dat is nu juist het punt... Soms wordt jouw vraag / wens niet letterlijk vervuld maar symbolisch. Dan kan het zijn dat het niet bij je overkomt en dat je denkt dat ze je niet gehoord hebben en het dus niet werkt. Stel je open en vraag oprecht vanuit je hart om niet materiële dingen en je zult verbaasd staan..

Ik deel zelf hetgeen ik voel / doorkrijg niet in op waar het vandaan komt. Ik hecht er meer waarde aan om de boodschap goed over te brengen. Of het nu afkomstig is van mijn gids, mijn intuitie of mijn onderbewustzijn dat maakt me niet zo veel uit.
admin
admin sep 30 '09
Quote:
Ik deel zelf hetgeen ik voel / doorkrijg niet in op waar het vandaan komt. Ik hecht er meer waarde aan om de boodschap goed over te brengen. Of het nu afkomstig is van mijn gids, mijn intuitie of mijn onderbewustzijn dat maakt me niet zo veel uit.

Daar kan ik me helemaal in vinden!!!
Fatna
Fatna okt 1 '09
Origineel bericht van: Karin
Ik heb zelf niet het idee dat intuïtie of onderbewustzijn tegen me praat. Dat is volgens mij meer gevoel.Als je gids tegen je praat dan hoor je woorden of zinnen, je voelt of hij/zij er is en soms zul je dit ook kunnen zien.
Soms in je hoofd soms om je heen, maar ik geloof dat er een groot verschil is tussen een gids die je aanspreekt of je intuïtie.
Maar dat is mijn persoonlijke gevoel.

dat is wel zo maar wat mijn hersenen dan doen is die gevoelens toch omzetten in gedachten en woorden....

ik vindt dat idee gids nou eenmaal wat onwerkelijk....beschermengel geloof ik wel in maar een gids, nee!
ik kan de term gids nou eenmaal met niets realiseren.
Beschermengel
Beschermengel okt 1 '09

Misschien ervaar je daarom je Gids niet, omdat je hem onwerkelijk vind..geef niets .....maar ze zijn er wel smile.....ik denk dat je je er voor afsluit.
Emuca
Emuca okt 1 '09
Ik ken mijn gidsen niet. Alleen mijn beschermengel. smileVoor mij was/is het idee gids ook nog wel moeilijk... Want ik merk ze nooit op.
Beschermengel
Beschermengel okt 2 '09

Maar ze zijn er wel .... wink
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie