Loading...
nl

Hallo, ik ben Centaine

Centaine
Centaine jul 16 '08
"Toevallig" ben ik op deze site verzeild. Ik ben 38.
Ik ben teveel opgeslorpt door de wet van aantrekking en wil eigenlijk mijn gedachten verzetten. Ik ben groeiende en heb mentaal veel geleerd - maar het echte leven is toch een potje ellende. (ik wil hier niet het slachtoffer uithangen maar mijn innerlijke en uiterlijke situatie wat schetsen).
De valkuil is natuurlijk dat ik kan opgeslorpt worden door deze site. Ik heb een gigantische muur rondom mij gebouwd en deze moet natuurlijk eens afgebroken worden. Voor de buitenwereld ben ik sterk, iets dat ik mezelf ook voorhoud.

Voorlopig moet je het hier mee stellen.

Groetjes
Centaine
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 16 '08
Hallo Centaine. Er zijn al meerdere muren hier gesneuveld, dus waarschijnlijk ben je er nu klaar voor om hem af te breken.

Mag ik je vragen waarom jij een muur om jezelf hebt heengezet?

Groetjes Julien.
Centaine
Centaine jul 16 '08
Ik heb een muur op mij heen gezet omdat ik teveel gekwetst ben.
In alle fasen van mijn leven hebben mensen me pijn gedaan.
Ik veronderstel dat ik niet wantrouwig door het leven kon gaan en heb me dan op deze manier (onbewust)willen beschermen. Maar eigenlijk is het geen oplossing.
Ja, ik denk dat ik er nu klaar voor ben. Meer nog, ergens voel, denk, hoop, wil, moet ik een nieuwe fase in mijn leven beginnen en een vorige afsluiten.

Dank je voor je reactie.

Groetjes
Centaine
Debiorah
Debiorah jul 16 '08
Welkom Centaine! Fijn dat je op Merudi bent gekomen.
Zoals Nims al zegt denk ik dat er een reden is voor je komst en de introductie die je geeft...

Wie bergen wil verzetten begint met kleine stenen ~ chinese wijsheid
JulienMoorrees
Ik weet dat het als een dooddoener klinkt, maar waarom heb jij jezelf laten kwetsen in het verleden? Iemand kan jou pijn doen, maar jij bent zelf degene die het is gaan voelen en ermee heeft rondgelopen.

Ook vraag ik me af waarom jij een fase wilt afsluiten, en niet gewoon loslaten? Kan je het verleden niet gewoon het verleden laten zijn en kijken naar de toekomst die voor je ligt?
gast
gast jul 16 '08
Hi Centaine, ik hoop dat je hier de gereedschappen vindt die je nodig hebt om je muur af te breken en nieuwe bouwstenen vind.
Centaine
Centaine jul 16 '08
hey gast en Deborah,
dank je voor je welkom

Ja NiMs

Goeie vraag maar daar weet ik niet echt een antwoord op.
Kijk, ik ben als kind (en als volwassene) diverse malen in de steek gelaten, genegeerd en waardeloos gevonden. En waarom ik het ben gaan voelen en mee bleef lopen zal dan aan mijn karakter en persoonlijkheid liggen zeker? Ik wist niet dat je het bij die ander kon laten, ik begreep ook niet waarom anderen hard waren en ik niet en waarom zij wilden dat ik dat ook was.
Nu weet ik het wel maar heb wel nog diverse blokkades op te ruimen.

Wat ik bedoel met "fase afsluiten" is dit: ik heb al een heel stuk verleden kunnen loslaten maar in een nieuwe omgeving (woning, mensen) zou ik sneller en meer kunnen loslaten. Het is geen vlucht maar meer een logische stap.

Maar inderdaad, als ik er teveel verwachtingen van heb, dan heb ik het niet voldoende of helemaal niet losgelaten.

Kan het zijn dat je denkt iets te hebben losgelaten en dat dit niet zo is?; iets waarover je later toch weer negatieve gedachten krijgt.

Groetjes
Centaine
Lena
Lena jul 16 '08
hallo Centaine

je hebt er al overna gedacht,dus kun je gaan beginnen smile
JulienMoorrees
Origineel bericht van: Centaine

Kan het zijn dat je denkt iets te hebben losgelaten en dat dit niet zo is?; iets waarover je later toch weer negatieve gedachten krijgt.

Dat ligt eraan wat je bedoeld met loslaten. Veel mensen verwarren loslaten vaak met vergeten en niet meer aan denken. Maar dat is gewoon wegstoppen. Loslaten betekend gewoon dat het je niet meer raakt en beinvloed. Dus om terug te komen op je vraag, je mag best negatieve gedachten hebben erover, zolang ze je maar niet beperken in je handelen en doen en laten. Tenslotte ben jij degene die denkt, dus waarom zou je dat doen als het je niet helpt bij wat je wilt?
Lena
Lena jul 16 '08
Origineel bericht van: Centaine
hey gast en Deborah,

Maar inderdaad, als ik er teveel verwachtingen van heb, dan heb ik het niet voldoende of helemaal niet losgelaten.

Groetjes
Centaine

verwachtingen kunnen tegen vallen, misschien moet je niet verwachten, maar het gewoon laten gebeuren.
loslaten voor je gevoel of met je verstand??
gast
gast jul 16 '08
Mijn idee, Lena smile
Centaine
Centaine jul 16 '08
Loslaten met het gevoel.

Ik zal wat duidelijker zijn.
Ik heb een verleden met iemand en heb daaronder geleden en ik bleef eronder lijden. Ik heb het dan losgelaten en kon verder. Negatieve gedachten over hem (ik had ook positieve) had ik niet meer en ik kon ook weerstaan aan zijn invloed. Ik was dus weer in staat om volledig mijn eigen leven te leiden.
Maar hij is mijn buur. Dus voor mij was de logische stap om te verhuizen. En daar schep ik dus verwachtingen. Er is grote onzekerheid (= angst)of ik wel (op korte termijn) zou kunnen verhuizen. Misschien dat daardoor negatieve gedachten over hem terugkwamen.
Het verbaasde me.

Groetjes
Centaine
Lena
Lena jul 16 '08
ja maar waarom zou je geen negatieve gedachten mogen hebben??
is toch heel menselijk??
het gaat erom wat je er mee doet. smile
Lena
Lena jul 16 '08
maar begrijp je heel goed hoor,mijn ex is dan wel niet mijn buur en we zijn al 13 jaar gescheiden,en zelfs ik betrap me nog wel eens op een niet zo,n fraaie gedachte wink
Acheliah
Acheliah jul 17 '08
Ik begrijp je ook maar al te goed
admin
admin jul 17 '08
Hoi Centaine, welkom hier!
Centaine
Centaine jul 17 '08
Origineel bericht van: Lena10
ja maar waarom zou je geen negatieve gedachten mogen hebben??
is toch heel menselijk??
het gaat erom wat je er mee doet. smile

Ik zal zeker te streng zijn voor mezelf.

Het voornaamste is dat ik zelfvertrouwen krijg.

Groetjes
Centaine
Thomas A
Thomas A jul 17 '08
Goed idee; jezelf ver-trouwen.

Nog een goed idee; luisteren naar jezelf!

Welkom op Merudi!!!
Centaine
Centaine jul 29 '08
Origineel bericht van: Thomas A
Goed idee; jezelf ver-trouwen.

Nog een goed idee; luisteren naar jezelf!

Welkom op Merudi!!!

Wauw, ik moest vandaag ineens hieraan denken.
Ik ben ongeveer een anderhalf jaar intensief bezig met mijn persoonlijke ontwikkeling en vandaag kan ik eindelijk zeggen dat mijn zelfvertrouwen terugkomt.
Thomas A
Thomas A jul 29 '08
laugh
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie