Als iemand een positieve EGO heeft betekend dit, dat deze persoon goed in balans is en dus ook een bewuste IK heeft en die persoon kan zijn eigen EGO zelf voeden. Wij kunnen ons zelf voeden met geestelijke leer, met zelf beheersing, zelfrespect, zelfliefde, geloven en vertrouwen IN ons zelf en zo voeden wij onze eigen EGO = ZIEL = IK = PERSOONLIJKHEID = KARAKTER
Onze ZIEL zijn wij ZELF, wij zitten nu in het midden van een ZIELEN EVOLUTIE PROCES/ GROEI. Deze zielen evolutie van de mens dient EEN doel, dat wij bewuster worden van al onze eigen bewustzijns, die wij al IN ons hebben. In vorige levens hebben we ons al ontwikkeld. IN dit leven gaan wij dit afmaken. Al onze levens zijn een voorbereiding geweest óp de voltooiing van onze ziel en de ziel zijn wij zelf. Onze pijnlijke ervaringen dragen vaak bij aan persoonlijke groeiprocessen. Het zijn invloeden die IN onze kindertijd al gevormd zijn en daardoor onze gevoeligheid of kwetsbaarheid toen al bepaald is. We zullen bepaalde disciplines en denkwijze nódig hebben, om deze zwakheden meester te worden. Probeer in contact te komen met je innerlijke zelf, om je eigen zelf ontwikkeling te voltooien. Probeer je kwetsbaarheid te accepteren zónder daarbij je eigen zelfbeheersing of gevoelens van logica te verliezen. Dan komen wij IN balans door meester te zijn over onze geest en dan maken wij een weg vrij naar onze innerlijke kracht. Het geeft ons rust, het geeft ons een betere kwaliteit van leven, omdat wij dan IN positiviteit en dat is in liefde handelen. Als wij onszelf gaan accepteren als een spiritueel wezen en er ook naar handelen, want door onze eigen positieve intenties kunnen wij onze geestelijke EGO ook voeden, dit IS ook hard nodig, anders hebben wij nog steeds geestelijke armoede.
Als wij geen contact hebben met onze innerlijke IK, kunnen wij AL onze bewustzijns NIET activeren omdat er geen eigen zelfvertrouwen is en zelf vertrouwen hebben wij daarbij nodig, anders werken onze bewustzijns niet.
Accepteer wat op je pad komt, bied er geen weerstand tegen en ga niets uit de weg en beredeneer het NIET met je hoofd, laat alles via je hart gaan en daar zit je ZIEL en EGO en dus ook je persoonlijkheid met onze levenslessen en dit IS de kortste maar ook de natuurlijkste weg. Hoe meer wij die weerstand in ons verdringen, te meer zullen wij dóór deze weerstand heen moeten gaan. Wordt er bewust van, dan gaan wij begrijpen wat die weerstand of LES te betekenen heeft, dan laat die weerstand los. Wees verantwoordelijk voor je eigen leven, accepteer wat op je pad komt dan heb je de sleutel van je eigen geluk gevonden.
Als wij ons zelf beter leren kennen van wie BEN IK, dan krijgt onze ZIEL en EGO aandacht voor zichzelf en dit is nodig. Dus een bewuste EGO is ook een positieve bewuste ziel en persoonlijkheid. Door ons zelf beter te leren kennen, voegt dit meer eigenwaarde toe aan onszelf. Het verstevigt ons zelfbeeld en dan krijgen wij ook een eerlijk zelfbeeld, dan worden wij weer tevreden met onszelf. Dan is onze identiteit + ZIEL + EGO in balans en dit kunnen wij zelf realiseren.
De manier hoe wij denken zijn wij vaak zelf, omdat wij dit zelf vorm geven. Een zwakke persoonlijkheid/ Ego betekent dat een persoon een lage eigenwaarde en een laag zelfbeeld heeft en dit komt voort UIT het zelf en IS negatief en dit kunnen wij zelf veranderen. Wij kunnen ons bevrijden van onze beperkte denken en negatieve overtuigingen en zelfhaat en zelfonderschatting. Deze mensen zijn wel ver van zichzelf afgedwaald, omdat ze zichzelf zijn verloren in de buitenwereld. Hoe komen wij weer terug bij onszelf is een veel gestelde vraag. Onze gedachten zijn wel overal en nergens geweest en wij creëren onze eigen gedachten, maar willen wij die gedachten? Maak je LOS van je verwarde gedachten en zeg iedere keer als verdwaalde gedachten langs komen, HO ik wil dit niet meer, want ik ben zelf de baas over mijn eigen gedachten. Onderzoek dan die gedachten, dan zullen wij merken dat dit de enige manier is, dan worden wij meester over onszelf. Wij ondernemen dan actie en willen niet meer geleefd worden door ongecontroleerde gedachten, die zich steeds maar blijven herhalen. Dan hebben wij iets negatiefs IN onszelf ontdekt, dan hebben we iets IN onze persoonlijkheid erkend, het is een karakterfoutje en dit kunnen wij altijd zelf veranderen, omdat wij zelf BAAS zijn over onszelf en niemand anders is dit.
Als YIN en YANG in ons in balans zijn, is onze ZIEL en EGO en wij ZELF ook IN balans en in evenwicht, dan zijn wij goed afgestemd op onze positieve kant en ZIJN wij in contact met onze INNERLIJKE KRACHT. Als wij onze negatieve gedachten veranderen, dan veranderen wij iets moois IN onszelf en in ons hele leven. Wij brengen dan zelf veranderingen aan in onze gedachtepatroon. Daardoor creëren wij rust en zekerheid IN onszelf. Gedachten kunnen ons maken en ze kunnen ons ook breken, want zo sterk zijn negatieve gedachten.
Balans betekent dat wij EVENWICHT in onszelf hebben gevonden zodat wij soepel en zonder problemen door het leven kunnen gaan. Dit IS ook nodig op het geestelijke niveau en deze innerlijke krachten zijn ál ingebouwd in ons en dit komt tot UITING door meer geestelijke wijsheid. Het belangrijkste om in balans te komen is door innerlijke gewaarwording, door onze zoektocht naar binnen te richten voor onze eigen zelf ontwikkeling. Als we proberen ons ware zelf te bereiken zullen we inzien dat we al spirituele wezens zijn en IN staat zijn verantwoording te nemen wat wij ook doen, wij doen het ook altijd voor onszelf.
Wij mogen een partner of vriend stimuleren voor geestelijke groei en IN een relatie welke ook mag er geen negatieve invloed de overhand hebben, waardoor een denkwijze een belemmering wordt. Dan kan de ene persoon dus die ander persoon ook spiritueel ontgroeien. Iedereen mag zijn verlangens in spirituele groei zelf vorm geven en vroeg of laat bewandelen wij allemaal het spirituele pad. Met respect en liefde bereiken wij veel meer en dit is voedzamer voor onze ziel.
Wij zijn allemaal spiegels voor elkaar, maar als die spiegel te veel naar een kant overslaat, is het soms nodig om deze persoon even los te laten. Soms zijn aparte wegen even nodig om dan ZELF verder te kunnen evolueren. Wij ''denken'' vaak dat wij al alles weten, maar dit IS niet mogelijk. Door iemands beperkte WETEN, wil een persoon toch de overhand houden om koppig door te blijven gaan en dan domineert deze persoon die ander. Wij leren allemaal van elkaar, en als wij dit kunnen aanvaarden met respect, ook al zijn wij het er niet altijd mee eens en dit hoeft ook niet. Zoveel zielen, zoveel gedachten. Onderschat je eigen zelf respect en EGO niet, wij voeden onze EGO niet door een ander te bekritiseren of af te kraken. Wij voeden ons zelf als wij een ander laten ZIEN waar hun krachten ZIJN, dan bewandelen wij het pad van positiviteit en dat IS liefde.
Soms moeten wij dan een persoon loslaten. Later kan er weer intensiever contact worden gezocht als deze persoon zijn eigen respectbewustzijn gevonden heeft. Iedereen wil toch met respect behandeld worden, denk er altijd bij na, zou ik dit ook zelf willen horen of zou ik dit ook doen voor mij zelf. Daar gaat het om, hoe ervaren wij een dominante partner of vriend? Wordt ook assertiever, want dan kunnen wij die persoon die domineert en respectloos is zeggen dat wij dit niet fijn vinden. Iedereen gaat momenteel door een periode van veranderingen heen en iedereen is een individu en iedere individu gaat door deze zielen evolutie heen.
Hier kunnen wij niet onderuit komen, want het staat vast in je eigen zielengroei.
Niets MOET, alles MOGEN wij ook zelf uit proberen, wij zijn onze eigen baas.
Bij kopiëren van deze informaties vermeld a.u.bl deze BRON:
www.spiritualwisdom.nl