Er staan ook veel dingen die ook vaak alleen maar brood zijn. Zoals die omschrijvingen van "soorten" mensen. Nu is het natuurlijk een beetje lastig om te vertellen hoe je dit kunt worden want je bent het al of niet. Het kan alleen herkenning geven aan iets dat wel potentieel in je aanwezig is.
Onderschat je hier niet een beetje de kracht van herkenning en het bewustwordings process dat dit in gang zet?
Om mensen echt te leren hoe ze moeten ploegen, zaaien, maaien, oogsten, dorsen, mengen, kneden, bakken, eten is een moeilijker opdracht.
Niet als je weet hoe je moet onderwijzen. En ook wilt delen en het niet voor jezelf wilt doen. In dat geval is het heel erg makkelijk. Ik zeg ook wel eens: "Als onderwijzer wordt je geboren, dat kun je niet worden."
Want het houd in dat je alle macht uit handen geeft. En dat valt nog wel eens zwaar (vind ik) maar is de enige manier om echt te helpen.
Dat is inderdaad jouw visie, want het is helemaal geen macht dat je uit handen geeft. Als jij denkt dat je macht hebt over andere mensen dan ben ik erg benieuwd hoe je daarbij komt?