Loading...
nl

Taak in het leven van.......

JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 16 '08
Origineel bericht van: gast
Help je die door brood te geven of leer je ze zelf ploegen, zaaien, oogsten, dorsen, malen, kneden, bakken, eten en delen?

In principe dat laatste. Ik geef geen brood, alleen de middellen.

In het concrete geval is Merudi een voor mij belangrijk middel om anderen te helpen zichzelf te helpen, waarbij de nieuwe wereld en de nieuwe mens voorop staat.
JulienMoorrees
Origineel bericht van: Debiorah
.. maar ik twijfel altijd over mijzelf...in welke categorie val ik nu eigenlijk...
Nieuwetijdskind ja ok..maar ik herken ook veel in mezelf van de indigo en kristalkinderen...

Ik denk ook niet dat je je niet letterlijk moet vastpinnen aan de omschrijvingen. Ze geven je een goede indicatie, en je pikt er zelf wel uit waar jij achter staat. Ze zijn er alleen maar om je een houvast in de onduidelijkheid te bieden, waarbij je zelf het heft in eigen hand hebt.

Twijfel niet in het zijn van jezelf wink.
Debiorah
Debiorah jul 16 '08
Haha nouja dat is natuurlijk helemaal waar...
Gelukkig twijfel ik niet zo over mezelf maar de beschrijvingen kunnen mij soms aan het twijfelen maken. Het is voor mij ook wel een herkenbaar punt om overal een beetje in te passen. smile
JulienMoorrees
Waarom maak je niet gewoon een omschrijving van het "Debiorah"-mens? wink
gast
gast jul 16 '08
Origineel bericht van: Debiorah
Quote:
Het allesomvattende bewustzijn is er al en hoeft niet verruimd te worden omdat alles er al is. Het is alleen de zeepbel waarin we zitten die moet knappen om het ook te kunnen ervaren.

Dat zou ook kunnen gast, ik vind dat zeker een goede verwoording. Voor mij komt het op hetzelfde neer, verruimd is voor mij een woord om dat proces te beschrijven. Omdat ik het zie al een verruiming van het bewustijn van mensen. Gezien ze zich nu nog niet ( allemaal) bewust zijn van deze zeepbel. wink

Helaas zijn er wel mensen bij die de zeepbel alleen maar dikker en steviger maken i.p.v. dat het uit één spat. Ik zie de zeepbel als de denkwereld waarin de mens leeft. Maar uiteindelijk zal de bel uit één spatten en zal de klap veel groter zijn voor de dikwandige bellen.
gast
gast jul 16 '08
Origineel bericht van: NiMS
Help je die door brood te geven of leer je ze zelf ploegen, zaaien, oogsten, dorsen, malen, kneden, bakken, eten en delen?

In principe dat laatste. Ik geef geen brood, alleen de middellen.

In het concrete geval is Merudi een voor mij belangrijk middel om anderen te helpen zichzelf te helpen, waarbij de nieuwe wereld en de nieuwe mens voorop staat.

Er staan ook veel dingen die ook vaak alleen maar brood zijn. Zoals die omschrijvingen van "soorten" mensen. Nu is het natuurlijk een beetje lastig om te vertellen hoe je dit kunt worden want je bent het al of niet. Het kan alleen herkenning geven aan iets dat wel potentieel in je aanwezig is.
Om mensen echt te leren hoe ze moeten ploegen, zaaien, maaien, oogsten, dorsen, mengen, kneden, bakken, eten is een moeilijker opdracht. Want het houd in dat je alle macht uit handen geeft. En dat valt nog wel eens zwaar (vind ik) maar is de enige manier om echt te helpen.
JulienMoorrees

Er staan ook veel dingen die ook vaak alleen maar brood zijn. Zoals die omschrijvingen van "soorten" mensen. Nu is het natuurlijk een beetje lastig om te vertellen hoe je dit kunt worden want je bent het al of niet. Het kan alleen herkenning geven aan iets dat wel potentieel in je aanwezig is.

Onderschat je hier niet een beetje de kracht van herkenning en het bewustwordings process dat dit in gang zet?

Om mensen echt te leren hoe ze moeten ploegen, zaaien, maaien, oogsten, dorsen, mengen, kneden, bakken, eten is een moeilijker opdracht.

Niet als je weet hoe je moet onderwijzen. En ook wilt delen en het niet voor jezelf wilt doen. In dat geval is het heel erg makkelijk. Ik zeg ook wel eens: "Als onderwijzer wordt je geboren, dat kun je niet worden."

Want het houd in dat je alle macht uit handen geeft. En dat valt nog wel eens zwaar (vind ik) maar is de enige manier om echt te helpen.

Dat is inderdaad jouw visie, want het is helemaal geen macht dat je uit handen geeft. Als jij denkt dat je macht hebt over andere mensen dan ben ik erg benieuwd hoe je daarbij komt?
gast
gast jul 16 '08
De mens heeft geen macht over anderen dat denkt die alleen maar. Maar door die kracht die het denken heeft voelen anderen die macht weldegelijk. Of wil jij beweren dat er geen onderdrukking is in de wereld en dat "de markt" niet uit machtspelletjes bestaat. Ik mag dan wel een utopisch beeld in mijn hoofd hebben van hoe het zou kunnen zijn maar daarmee ben ik nog niet helemaal naïef Nims.

En wat ik al eens vaker gezegt heb: kijk uit dat je niet alleen maar een heel groot collectief ego in leven blaast. (is ook een zeepbel)
JulienMoorrees
Waarom zeg je dan eerdet dat je de macht uit handen geeft als je andere mensen dingen leert? Dat staat haaks op jouw hier-bovenstaande opmerking.

Ik constateer enkel een inconsistentie in jouw opmerkingen hoor, en begrijp niet waar deze bij jou vandaan komt.
gast
gast jul 16 '08
Omdat het het ego is dat mensen iets wil "leren". En macht over anderen heeft alles met het ego te maken. Maar aangezien dit het enige instrument is dat wij kunnen gebruiken om andere mensen iets te leren dat woordelijk wordt over gebracht is het belangrijk dat je die macht onderkent en jezelf opzij kunt zetten om die ander de kans te geven zijn eigen broodjes te bakken.
Lena
Lena jul 16 '08
door eenvoud alleen, jezelf niet in het middelpunt zetten, maar juist dat stapje terug en voila!

ok niet gelijk misschien en soms met wat begeleiding,maar zeker niet door jou macht en jou kracht van dat moment,dan is alleen dat ego maar bezig om zich goed te voelen en wat is er dan nog bijzonder aan als iemand zelf iets leert of eigenmaakt?

dit was een reactie op Nim,s nog smile
JulienMoorrees
Omdat het het ego is dat mensen iets wil "leren". En macht over anderen heeft alles met het ego te maken. Maar aangezien dit het enige instrument is dat wij kunnen gebruiken om andere mensen iets te leren dat woordelijk wordt over gebracht is het belangrijk dat je die macht onderkent en jezelf opzij kunt zetten om die ander de kans te geven zijn eigen broodjes te bakken.

Waarom haal je nu het ego erbij, dat totaal losstaat van de taak in het leven? En macht over anderen heeft weinig met het ego te maken. Macht over mensen is niet gelijk aan het onderwijzen van mensen. Als dat namelijk zo was, dan zaten de machtigste mensen van deze aarde in het onderwijs. Maar we weten allemaal dat het niet zo is.

Ik open een nieuw topic over macht, anders gaan we erg offtopic, het heeft namelijk weinig meer met mijn taak in mijn leven te maken.
Lena
Lena jul 16 '08
[Waarom haal je nu het ego erbij, dat totaal losstaat van de taak in het leven? En macht over anderen heeft weinig met het ego te maken. Macht over mensen is niet gelijk aan het onderwijzen van mensen. Als dat namelijk zo was, dan zaten de machtigste mensen van deze aarde in het onderwijs. Maar we weten allemaal dat het niet zo is.

.

je ego en taak in het leven kun je volgens mij niet scheiden,je ego is er altijd
gewenst of niet! smile
JulienMoorrees
Maar natauurlijk kun je ze wel scheiden. Je taak is er ook altijd geweest smile.
Lena
Lena jul 16 '08
je ego blijft onderdeel uitmaken van jou dus ook van je taak.
het gaat er alleen maar om hoe je met dat ego omspringt
JulienMoorrees
Nee Lena, dat zou namelijk betekenen dat ik mijn taak zou zijn. Maar dat is niet zo. Ik heb een taak, ik ben er niet een.
Thomas A
Thomas A jul 17 '08
Mijn taak?; anderen bijstaan door hen (helder) te leren zien......
Lena
Lena jul 17 '08
Nee Lena, dat zou namelijk betekenen dat ik mijn taak zou zijn. Maar dat is niet zo. Ik heb een taak, ik ben er niet een.

als je niet nadenkt en geen beslissingen neemt hoe voor jij je taak uit smirk
Lena
Lena jul 17 '08
Origineel bericht van: Thomas A
Mijn taak?; anderen bijstaan door hen (helder) te leren zien......

mooie taak Thomas smile
gast
gast jul 17 '08
Thomas, het is een mooie taak maar hoe weet je nu zelf zeker dat wat je zelf ziet helder is?
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420