Loading...
nl

Kinderen met ADHD mogelijk geholpen met dieet

JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 11 '08
Een speciaal dieet moet het gedrag van kinderen met ADHD verbeteren. Dat zegt Lidy Pelsser van het ADHD Research Centrum in Eindhoven.

Pelsser zegt in haar e-mail nieuwsbrief Nieuws over kindervoeding: "ADHD zou wel eens een uiting van een allergie kunnen zijn." Vijf weken lang een speciaal dieet volgen en ruim de helft van de kinderen zou een gedragsverbetering hebben.

"Veel mensen kunnen niet geloven dat zoiets simpels als voeding zoveel impact kan hebben", aldus Pelsser, die onderzoek deed naar ADHD. In het dieet, wat Pelsser het eliminatiedieet noemt, zitten rijst, brood, groenten, fruit, kalkoen, water, sap en tussendoortjes. Zelfs bepaalde snoepsoorten mogen gegeten worden.

De kinderen bij wie het dieet aanslaat hoeven niet hun hele leven het dieet te volgen. Suiker en kleurstoffen, die jarenlang bekend stonden als boosdoeners bij ADHD, blijken niet schadelijk voor ADHD-kinderen. Pelsser zegt dat druiven, ei, zuivel, pindakaas en tomaten, vanille, smaakversterkers en vis potentiële gevaren zijn voor deze kinderen.
Delen:
Acheliah
Acheliah jul 11 '08
klopt kijk maar naar kleurstoffen hoeveel kinderen daar niet druk van worden.

XXX
gast
gast jul 12 '08
Deze uitkomst verbaasd me niets. Voedingmiddelen hebben meer invloed op het menselijk lichaam dan gedacht werd lange tijd.
Ik weet van mezelf dat de producten die genoemd worden bij mij inspannings urticaria veroorzaakt hadden. Wat ook een soort voedselintolerantie was.
Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 12 '08
Origineel bericht van: NiMS
Een speciaal dieet moet het gedrag van kinderen met ADHD verbeteren. Dat zegt Lidy Pelsser van het ADHD Research Centrum in Eindhoven.

Pelsser zegt in haar e-mail nieuwsbrief Nieuws over kindervoeding: "ADHD zou wel eens een uiting van een allergie kunnen zijn." Vijf weken lang een speciaal dieet volgen en ruim de helft van de kinderen zou een gedragsverbetering hebben.

"Veel mensen kunnen niet geloven dat zoiets simpels als voeding zoveel impact kan hebben", aldus Pelsser, die onderzoek deed naar ADHD. In het dieet, wat Pelsser het eliminatiedieet noemt, zitten rijst, brood, groenten, fruit, kalkoen, water, sap en tussendoortjes. Zelfs bepaalde snoepsoorten mogen gegeten worden.

De kinderen bij wie het dieet aanslaat hoeven niet hun hele leven het dieet te volgen. Suiker en kleurstoffen, die jarenlang bekend stonden als boosdoeners bij ADHD, blijken niet schadelijk voor ADHD-kinderen. Pelsser zegt dat druiven, ei, zuivel, pindakaas en tomaten, vanille, smaakversterkers en vis potentiële gevaren zijn voor deze kinderen.


Gelukkig begint men er steeds meer zo tegenaan te kijken. Je bent wat je eet, ´ons huis vraagt om goede bouwstenen´. Ergens op een onderzoeksinstituut in de VS heeft men ook een dieet ontwikkeld voor mensen met epilepsie. Er waren volwassen en kinderen bij die ten dode opgeschreven waren omdat zij een desastreus aantal aanvallen per dag hadden die hun hersenen steeds verder beschadigden.

In dat dieet, wordt abrupt álle medicatie gestopt eeken is er een dieet, als ik me goed herinner uit het artikel, vooral veel vetten en proteinen bevat. Na enkele weken is men soms al aanvalvrij. Punt is dat veel patienten en artsen dit vaak niet durven omdat zij afhankelijk zijn geworden van de medicatie.

Van omega3 (levertraan) is ook bekend dat het een gunstige werking heeft op kinderen die storm in hun hoofd voelen.
Wullabee
Wullabee jul 12 '08
hm,

Om t lichaam te helpen kan men alle stimulerende stoffen zoals natriumglutaminaat vaniline enz eerst maar wegstrepen,maar uiteindelijk is t altijd andersom,eerst de ziel dan komt t lichaam mee.
ons lichaam blijft een spiegel van de ziel,nou ja spiegel,je kunt precies zien in hoeverre je ziel zijn bestemming volgt.

lg soullove
**Angela**
**Angela** jul 20 '08
Origineel bericht van: NiMS
Een speciaal dieet moet het gedrag van kinderen met ADHD verbeteren. Dat zegt Lidy Pelsser van het ADHD Research Centrum in Eindhoven.

Pelsser zegt in haar e-mail nieuwsbrief Nieuws over kindervoeding: "ADHD zou wel eens een uiting van een allergie kunnen zijn." Vijf weken lang een speciaal dieet volgen en ruim de helft van de kinderen zou een gedragsverbetering hebben.

"Veel mensen kunnen niet geloven dat zoiets simpels als voeding zoveel impact kan hebben", aldus Pelsser, die onderzoek deed naar ADHD. In het dieet, wat Pelsser het eliminatiedieet noemt, zitten rijst, brood, groenten, fruit, kalkoen, water, sap en tussendoortjes. Zelfs bepaalde snoepsoorten mogen gegeten worden.

De kinderen bij wie het dieet aanslaat hoeven niet hun hele leven het dieet te volgen. Suiker en kleurstoffen, die jarenlang bekend stonden als boosdoeners bij ADHD, blijken niet schadelijk voor ADHD-kinderen. Pelsser zegt dat druiven, ei, zuivel, pindakaas en tomaten, vanille, smaakversterkers en vis potentiële gevaren zijn voor deze kinderen.


Mijn mening is dat kinderen die van een dieet rustiger worden, GEEN ADHD hebben.........
Ja kan van vanalles drukker worden, ook van te weinig positieve aandacht van je ouders........
Maar ADHD is een hersenstoornis en dat kan je niet "genezen" met een dieet!

Er wordt op dit moment Ritalin voorgeschreven aan kinderen die druk zijn en zogenaamd ADHD hebben, waar nog niet eens onderzoek naar is gedaan.............Slecht voor de groei, ze krijgen er motoriekstoornissen van enz. Maar ja, ze worden er rustig van hè!

Waren er vroeger geen kinderen drukker als de "normale" kinderen?? Tuurlijk!
Maar daar hoorde je de ouders bijna nooit over!
Toch waren ze er.........IK was er een van!

Na 46 jaar kreeg ik alsnog de diagnose........en toen weer niks!
Ze laten je gewoon stikken en als je dan zelf verder zoekt, kom je er achter dat er een heleboel niet klopt, maar ze laten je gewoon verzuipen...........Alles, maar dan ook echt alles, moet je zelf uitzoeken en overal zelf achteraan!

Ikzelf blijf zeggen dat ik GEEN ADHD heb, maar "normaal" ben ik ook niet!
Wat dan wel, weet ik niet.........
Na een NEI-test zei mijn lichaam dat ik een Zware Metalen vergiftiging heb opgelopen ooit, en als ik de symptomen op zoek op Google, krijg ik inderdaad bijna alle problemen en klachten te zien waar ik en mijn omgeving last van heeft!!!
Maar daar is niks meer aan te doen, zei een dokter (internist) mij......... cry
Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 20 '08
Origineel bericht van: soullove
hm,

Om t lichaam te helpen kan men alle stimulerende stoffen zoals natriumglutaminaat vaniline enz eerst maar wegstrepen,maar uiteindelijk is t altijd andersom,eerst de ziel dan komt t lichaam mee.
ons lichaam blijft een spiegel van de ziel,nou ja spiegel,je kunt precies zien in hoeverre je ziel zijn bestemming volgt.

lg soullove


Gosh, ik lees jouw reactie nu pas. Ik denk dat je daar helemaal gelijk in hebt soullove.
admin
admin jul 21 '08
Ik geloof zelf niet zo in die onderzoeken Angela.
Uit eigen ervaring weet ik dat voedingsstoffen wel degelijk invloed hebben op je lijf.
Niet alleen met autismespectrumstoornissen, maar bijvoorbeeld ook in het kundali verhaal.
Voeding heeft een absolute invloed op je energiestroom, kan ook niet anders eigenlijk want iedere voedingsstof heeft ook een eigen energie.

Ik vraag me af of jij die zware metalen echt niet uit je lijf kan krijgen, wellicht met een goede ontgiftings-deskundige eens overleggen?

Dat je dingen zelf moet uitzoeken lijkt me vrij normaal, dat moet iedereen. Al is het maar dat je zelf de waarheid weet en daardoor niet in de onwaarheden van anderen verdrinkt.

Daarbij vind ik ook dat als je uitspraken doet over ritalin je wel moet weten waar je het over hebt. Er is wel degelijk veel onderzoek gedaan naar de werking van ritalin, de groeistoornissen en eet en slaap stoornissen zijn bekend.
Kinderen die ritalin slikken worden driemaandelijks onderzocht door de kinderarts, en ADHD is ook zeker geen "hersenstoornis".
Ik ben met je eens dat ook al is het een medicijn het geen lichaams-eigen stof is en dus beter niet in je lijf hoort, ritalin werkt ook niet bij iedereen met ADHD.
Mijn tweede zoon slikt sinds een paar maanden ritalin voor concentratiestoornissen en het resultaat is waanzinnig goed, dus ik ben achteraf wel blij dat ik met Tony samen die stap wel heb gezet.
Serenity
Serenity feb 6 '11
Quote:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/kind...adhd-dieet.html

Indien je op zoek bent naar een alternatieve behandeling tegen ADHD, kun je overwegen om het voedingspatroon enigszins aan te passen. Veranderingen in het dieet blijken een positief effect te hebben op de symptomen van ADHD bij zowel kinderen als volwassenen. In de basis komt het er op neer dat een ADHD dieet gebaseerd is op gezond en uitgebalanceerd voedsel. Slechte voeding kan de symptomen van ADHD verergeren.

Suiker opname
Het verminderen van de suikeropname kan er zeker voor zorgen om de hyperactiviteit van kinderen met ADHD te verminderen. Een hoge suiker consumptie lijdt tot schommelingen in het bloedsuikerniveau in het lichaam, wat kan resulteren in prikkelbaarheid en stemmingswisselingen bij praktisch iedereen. Voor kinderen met ADHD, kan het stijgen en dalen van het bloedsuikerniveau zorgen voor uitbarstingen van hyperactiviteit, stemmingswisselingen, agressie en prikkelbaarheid. Een teveel aan suiker kan de symptomen van kinderen met ADHD verergeren en bijdragen aan meer gedragsproblemen.


Geraffineerde koolhydraten
Alhoewel een laag koolhydraten en hoog eiwitten dieet de symptomen van ADHD kan verminderen, moeten men er voor waken om de koolhydraten niet helemaal uit te bannen. Vandaag de dag, is er de neiging om buitensporig geraffineerde koolhydraten zoals in witte meel en witte suiker, en kant en klaarmaaltijden waaraan additieven zijn toegevoegd, zoals kleur- en smaakstoffen, te consumeren. Geraffineerde koolhydraten hebben de eigenschap om schommelingen te veroorzaken in het bloedsuikergehalte, wat gedragsproblemen bij ADHD patiënten kan verergeren. In plaats hiervan is het aan te raden om volle granen, groenten en fruit te consumeren omdat deze volop ongeraffineerde koolhydraten bevatten welke helpen om bloedsuikergehalte te stabiliseren.

Voedselkeuze
Bepaalde voedingsmiddelen kunnen ADHD verschijnselen uitlokken. Toevoegingen aan het voedsel zoals preserverings middelen, kleurstoffen en kunstmatige smaakstoffen zijn gekend als veroorzakers van gedragsstoornissen bij ADHD patiënten. Voorkom kant en klare maaltijden omdat deze praktisch altijd over bovengenoemde toevoegingen beschikken. Het is beter om natuurlijk en gezond voedsel te eten. Let op met voedsel waar allergisch op gereageerd kan worden, zoals melkproducten, tarwe, eieren, gist en sinaasappelsap. Er zijn opvallende verbeteringen te constateren in het gedrag van het kind, indien allergie veroorzakende voedingsmiddelen uit het dagelijks consumptiepatroon verwijdert worden.

Supplementen
Sommige supplementen kunnen de ADHD symptomen afzwakken. Het is aangetoond, dat ADHD kinderen, die visolie wordt toe gediend, beter in staat zijn tot spellen, schrijven en lezen. Visolie bevat essentiële vetzuren (omega-3) welke hyperactiviteit kunnen reduceren. Levertraan, is ook een goede bron voor deze essentiële vetzuren. Andere supplementen welke kunnen helpen zijn: vitamine B6, magnesium en zink.


Ondanks het gebrek aan wetenschappelijk bewijs ter ondersteuning, hebben veel ouders ondertussen vernomen dat een dieet een positieve invloed kan hebben op de ADHD symptomen van hun kinderen.

Voor meer info:dokteronline.

medischcontact.artsennet.nl-->blad--?Tijdschriftartikel-->Streng-dieet-vermindert-ADHD.
psychiatrie-nederland.nl-->word-->adhd-sterke-verbetering-na-red-dieet
ezinearticles.com/?ADD,-ADHD,-Diet-and-Traditional-Chinese-Medicine&id(Engelstalig.)
www.trouw.nl-->nieuws-->zorg-->article3409520.ece-->RED-dieet_helpt_tegen_ADHD.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki