Een speciaal dieet moet het gedrag van kinderen met ADHD verbeteren. Dat zegt Lidy Pelsser van het ADHD Research Centrum in Eindhoven.
Pelsser zegt in haar e-mail nieuwsbrief Nieuws over kindervoeding: "ADHD zou wel eens een uiting van een allergie kunnen zijn." Vijf weken lang een speciaal dieet volgen en ruim de helft van de kinderen zou een gedragsverbetering hebben.
"Veel mensen kunnen niet geloven dat zoiets simpels als voeding zoveel impact kan hebben", aldus Pelsser, die onderzoek deed naar ADHD. In het dieet, wat Pelsser het eliminatiedieet noemt, zitten rijst, brood, groenten, fruit, kalkoen, water, sap en tussendoortjes. Zelfs bepaalde snoepsoorten mogen gegeten worden.
De kinderen bij wie het dieet aanslaat hoeven niet hun hele leven het dieet te volgen. Suiker en kleurstoffen, die jarenlang bekend stonden als boosdoeners bij ADHD, blijken niet schadelijk voor ADHD-kinderen. Pelsser zegt dat druiven, ei, zuivel, pindakaas en tomaten, vanille, smaakversterkers en vis potentiële gevaren zijn voor deze kinderen.
Mijn mening is dat kinderen die van een dieet rustiger worden, GEEN ADHD hebben.........
Ja kan van vanalles drukker worden, ook van te weinig positieve aandacht van je ouders........
Maar ADHD is een hersenstoornis en dat kan je niet "genezen" met een dieet!
Er wordt op dit moment Ritalin voorgeschreven aan kinderen die druk zijn en zogenaamd ADHD hebben, waar nog niet eens onderzoek naar is gedaan.............Slecht voor de groei, ze krijgen er motoriekstoornissen van enz. Maar ja, ze worden er rustig van hè!
Waren er vroeger geen kinderen drukker als de "normale" kinderen?? Tuurlijk!
Maar daar hoorde je de ouders bijna nooit over!
Toch waren ze er.........IK was er een van!
Na 46 jaar kreeg ik alsnog de diagnose........en toen weer niks!
Ze laten je gewoon stikken en als je dan zelf verder zoekt, kom je er achter dat er een heleboel niet klopt, maar ze laten je gewoon verzuipen...........Alles, maar dan ook echt alles, moet je zelf uitzoeken en overal zelf achteraan!
Ikzelf blijf zeggen dat ik GEEN ADHD heb, maar "normaal" ben ik ook niet!
Wat dan wel, weet ik niet.........
Na een NEI-test zei mijn lichaam dat ik een Zware Metalen vergiftiging heb opgelopen ooit, en als ik de symptomen op zoek op Google, krijg ik inderdaad bijna alle problemen en klachten te zien waar ik en mijn omgeving last van heeft!!!
Maar daar is niks meer aan te doen, zei een dokter (internist) mij.........