Loading...
nl

Hond lezen?

Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 13 '08
Origineel bericht van: HiddenWings
Hoi Pacho,

heeft de hond zijn/haar gebit al gewisseld? Want ze kunnen enorm last hebben van hun gebit.

Ja daar zeg je wat, dat weet ik eigenlijk niet. Op welke leeftijd doen ze dat ook alweer? smirkGa ik zo eens verder zoeken, want hij knaagt inderdaad graag en heeft ook wat diaree.

Dank je!

Liefs,

Pacho
gast
gast jul 13 '08
Tussen de 4 en de 6 maanden wisselen ze. Eerst voor en dan steeds verder naar achteren. Volgens mijn dierenarts worden de hoektanden rond de 5 maanden gewisseld en gebruiken ze dat om de leeftijd vast te stellen als je niet weet hoe oud ze ongeveer zijn. Dus als het goed is gaat Donna één dezer dagen haar hoektanden wisselen.

Diaree kan van stress komen. Stress kan weer veel oorzaken hebben maar onduidelijkheid is er eentje van. Een hond die niet een duidelijke plaats heeft in de roedel krijgt hier stress van.
En te snel van voer wisselen of vreemde dingen eten buiten natuurlik ook. Dit doet Donna regelmatig, daaraan kun je ook zien dat ze af stamt van honden die hun eigen kostje bijelkaar hebben moeten schrapen. Mijn andere hond doet dit helemaal niet. Maar het kan ook zijn dat die beter is opgevoed wat dat betreft (kreeg haar met 11 maanden)
Volgens sommigen
Ik heb deze topic geopend omdat ik op een of andere manier het antwoord niet in mezelf kon vinden en ik nu al erg verknocht ben geraakt aan ons vriendje.

Ik heb daarom gisteren en vandaag een paar keer in gedachten hulp gevraagd aan ´boven´ om mij te helpen dat antwoord wél te vinden en mij daar een signaal in te geven wat ik zou herkennen.

Ik ging daarstraks wandelen in het bos hierachter en eerst vond ik een mooi wit veertje, grappig om daar waarde aan te hechten, want er vliegen hier veel duiven, maar toch vind ik het leuk ze te vinden en op een of andere manier vond ik het een speciaal veertje.

We hebben lekker gewandeld, kom ik op de terugweg ineens mensen twee mensen tegen met twee honden. We raakten aan de praat en zij bleek gedragsdeskundige voor honden te zijn! Ze heeft Antos en zijn gedrag eens goed bekeken en zag dat hij inderdaad wel ondernemend was, maar ook nog erg vol met stress zat en heeft me al wat handvaten gegeven in hoe ik het beste op hem kan reageren. Zij vond de conclusie dat er dominantie in zou zitten (zelfs het plassen op bed) achterhaalde onzin. Zo zie je maar, je bent nooit uitgeleerd..

Geboeid heb ik haar eens beluisterd en ik moet zeggen dat ik haar inzichten heel verhelderend vond, ze heeft me een totaal andere invalshoek gegeven. Over een week of twee komt ze een paar keer aan huis om te kijken (kids weer terug van vakantie) hoe we hier het beste mee om kunnen gaan.

Wonderful! Thanks Angels..

Liefs,

Pacho
Volgens sommigen
Ze zei bijvoorbeeld, praat niet te veel met je hond, maar laat non-verbaal zien wat je van hem wilt. Hoog praten (wat je leert op de meeste hondentrainingen) zet alle alertfactoren aan in je hond.

We kwamen bijvoorbeeld paarden tegen, dus ik pak Antos vast en begin hem te aaien en stelde hem gerust. Goed en fout zei ze meteen. Goed dat je hem even bij je haalt, maar doordat je hem aait en hoog aan het praten bent (ik hoor de spanning in je stem) geef je hem het idee dat er iets is om zich ongerust over te maken. laat het hem gewoon bekijken.

Boeiend, daar kan ik weer wat van leren!

Liefs,

Pacho
gast
gast jul 13 '08
Origineel bericht van: pacho
Origineel bericht van: gast
Heb je geen tuin of balkon waar je hem een time-out kunt geven.
Ik denk alleen dat er geen hond op de wereld 200% te vertrouwen is. Maar er bestaat natuurlijk ook nog zoiets als betrouwbaar onbetrouwbaar. Als je weet wat de momenten/signalen zijn kun je die voor zijn. Maar ik snap ook wel dat je dat liever niet hebt.
Wat voor soort honden heb je hier voor gehad?

@Hey Gast!
Hij kan naar buiten, alleen, creatief als hij is, had ik toen ineens een gat van 1x2 meter op een andere plek dan ik in gedachten had tongue. Hiervoor heb ik een kruising herder gehad en een kruising/flatcoated retriever, de eerste een teefje, de tweede een reu, waar ik deze problemen nooit mee heb gehad, maar die waren dan ook vanaf pup bij me en hebben niet deze stress gekend. Wat voor een hond(en) heb jij?

Liefs,

Pacho

Haha, kuilen graven dat ken ik ja, sinds kort.
Teefjes zijn meestal wel iets makkelijker dan reuen, vooral als die dominant zijn.
Ieder ras heeft wel een beetje een "algemene handleiding" die je als richtlijn kunt gebruiken in de opvoedig. Maar bij kruisingen wordt dat weer even wat lastiger. Want welke eigenschappen hebben ze van de één en welke van de ander mee gekregen. Maar dan nog kun je het een beetje herleiden en herkennen. Als je een verdere doorgevoerde mix hebt, onherleidbaar noemen ze dat meestal bij asiels, moet je echt naar de hond zelf kijken om te zien wat het karakter is en wat het beste werkt. Nu zijn er natuurlijk heel veel algemeen tellende regels, maar het is echt even zoeken waar de hond het beste op reageerd.
Op pure dominantie moet je anders reageren als wanneer er ook angst/onzekerheid bij is.
Ik zal er niet te veel over uitwijden want het is geen honden forum hier en er zijn mensen die het allemaal veel beter weten dan ik. Maar aan jou of je daar iets mee wilt doen.

Wij hebben een Shiba Inu van 8 1/2 jaar en een Westpunter van bijna 5 maanden.
De Shiba was een kant en klaar kadootje want ze was inmiddels al 11 maanden en goed opgevoed toen wij haar kregen. In het begin heeft ze wel wat hoeken van de kasten opgegeten maar daar bleef het wel bij. Heel makkelijk hondje die alleen maar luisterd als je het echt meent, dat wel. Anders is ze oostindisch doof. Maar als je dat weet weet je waar je rekening mee moet houden. Ze kan heel goed alleen zijn (zonder slopen) is heel rustig en bedeesd, maar ook heel erg gereserveerd, vooral naar vreemden. Wel een echte waakhond ondanks dat ze niet zo groot is.
De eerste jaren heeft ze wel wat pogingen gedaan om wat hoger op de ladder te komen maar voorbij de katten is ze niet gekomen (en die staan boven ons wink)
Ik heb er nooit een probleem van gemaakt dat ze op de bank ligt en nu ook wel eens op bed (omdat de laatste kat die na haar gekomen is er ook op mocht) Maar ze is dan ook niet strijdig dominant. Het uit zich bij haar meer in lekker eigenwijs doen (op de verkeerde momenten)

Die Westpunter is een ander verhaal. Die is bijna het tegenovergestelde van de Shiba. Maar ja, ze is jong, te jong uit het nest gehaald, in het asiel gezeten, heel gevoelig typje, onzeker aan de ene kant/dominant aan de andere kant. In huis gaat alles prima en weet ze redelijk goed wat haar plek is, maar buiten is het weer een ander verhaal. In haar inprentings periode ben ik niet veel andere onden tegen gekomen, maar een paar. En met die honden kon ze goed overweg, dus dacht ik; dat zit wel goed. Maar nu is het nog steeds zo dat ze goed met de honden die ze voor de 3 maanden kon overweg kan, maar met andere honden niet. Nou ja, daar is ze in eerste instantie heel stoer tegen (dominant) maar als ze één stap in haar richting komen dan rent ze piepend weg (bang/onzeker). Ik moet binnenkort echt ook met haar op puppy cursus puur alleen om met andere honden en mensen om te leren gaan. (de dierenarts vind ze helemaal geweldig trouwens)
Maar ze knaagt aan vanalles, ze sloopt boeken als ze erbij kan, ze jat eten als ze erbij kan, ze bedeld, ze vreet aan de planten, ze graaft kuilen, ze gaat met haar waterbak aan de haal of gebruikt het als voetenbad, ze gaat er met mijn kleding vandoor (gisteren liep ze met een bh om haar nek). Maar ja, het is een jonge hond. Teveel afkeuren is ook niet goed dus probeer ik haar af te leiden met iets wat ze wel mag. Niet altijd makkelijk. Maar ondanks dat zet ik haar ook wel eens op haar plek als ze het voer van de katten bijna uit hun mond eet. Haar reactie op een correctie is vaak frustratie bijten. Maar daar probeer ik zo weinig mogelijk op te reageren want dan gaat het van kwaad tot erger. Ik heb ondanks alles toch wel het vertrouwen dat het goed komt en dat ze rustiger zal zijn als ze een jaartje ouder is. Maar ik maak min borst nu al nat voor de tijd dat ze echt gaat puberen.

Volgens sommigen
Aaaa, wat een drolleke, ze ziet er wel heel aaibaar uit smile
Tjeempie, als ik dat zo lees, kun jij een heel stuk beter relativeren als ik :), ik kan er echt stevig van balen als mijn interieur naar de maan gaat en sta dan vreselijk tot tien te tellen en zet hem met een blik die bijna kan doden en een ´foei´ of ´nee´ zwijgzaam apart. Na tien minuten niets dan likjes en onderdanigheid om een half uurtje later hetzelfde tafereeltje te zien.

Ik heb er bewondering voor dat je er zo geduldig mee omgaat.

Liefs,

Pacho
Acheliah
Acheliah jul 13 '08
idd een poepie nou pacho sterkte je komt er wel uit
Volgens sommigen
Volgens sommigen jul 14 '08
Origineel bericht van: mama4ever
idd een poepie nou pacho sterkte je komt er wel uit

Hai Dinie,
Dank je wel, ik hoop het. Ik doe gewoon mijn uierste best en gaat het uiteindelijk toch niet, dan gaat het niet. Meer kan ik niet doen.

Liefs,

Pacho
gast
gast jul 14 '08
Pacho, zo af en toe zou ik haar ook wel eens achter het behang willen plakken hoor. Vooral als ik even weg ben geweest en dan een boek vind met bladen eruit gescheurd. Maar ja, als het leed al geleden is kan ik haar er niet meer voor straffen. Daar snapt ze de ballen van en zou haar alleen maar nog onzekerder maken. Ik heb trouwens wel een flesje anti bijt spul gekocht (werkt met feromonen). Dit is eigenlijk om op verband enzo te spuiten zodat ze het laten zitten maar dit kun je dus ook op andere dingen spuiten waar je liever geen honden tanden in ziet. Tot nu toe werkt dit goed. Ze krijgt ook altijd kauw staafjes en peesjes. Als ze dan ergens op zit te bijten wat niet gewenst is leidt ik haar af met zo'n peesje. Dit werkt ook prima, alleen niet altijd. Ze is er gelukkig mee gestopt om in mijn handen en tenen te bijten want die tandjes zijn best wel scherp en die kaken worden ook met de dag sterker.

Ach ja je moet er wat voor over hebben met zo'n jonge hond. Nu ben ik wel blij dat we nog geen nieuwe meubels hebben.
admin
admin jul 14 '08
Ik ben blij dat ik mijn oude gordijnen nog heb aangehouden laugh
Er bungelen regelmatig twee kittens in de nok van de huiskamer, met katten (of honden) weet je dat er wel eens iets wordt gesloopt. Maar als je hele huisraad er aan gaat zul je in moeten grijpen ja...
Ik zie het helemaal voor me Sylvia! Lol, de kittens kunnen ook zo hard bijten laughvooral als ze een stukje vlees krijgen en niet doorhebben waar het vlees stopt en je vinger begint..
Acheliah
Acheliah jul 14 '08
Ik heb daarvoor een bench aangeschaft nouja meer gekregen. Mijn hond Cindy heeft de nare eigenschap (door verlatingsangst omdat ze nooit alleen gelaten is als pup zijnde door de eigenaar) om boven te gaan zitten schijten als ik weg ben. (mijn schattige hond ken namelijk deuren open maken) Grrrrr. dus een bench werkt perfect. En volgens mij doet ze dat gewoon met opzet om te laten zien kijk vrouwtje ik ben het er niet mee eens dat je weg ben (kreng). Of ze blaft de hele buurt bij elkaar. Vrijdag nog stond de politie ineens aan mijn deur (fijn) En wat denk je om je pup te leren pootjes te geven is ook geen sucses. Zeker niet als ze modder poten heeft en je zegt foei en ze blijft pootjes geven op je schone kleren.

XXX Dieneke
Paradijs
Paradijs jul 18 '08
Hallo.

Dit is zo een heerlijke hond, wat een schat is dit.

Het is een gouden hondje, telepathisch...en is dol op knuffelen en liefde, hij geniet van de liefde die hij krijgt.
Dit hondje opent harten...en is een kanjer.

Wees maar trots op hem en verwen hem met veel knuffels, hij heeft het zo verdiend, hij is niet voor niets op je pad gebracht.
Het is een Liefdeshondje, dat veel liefde en warmte geeft, het is tevens een beschermengeltje..

Hij heeft geestelijke vleugeltjes.
Kijk maar goed naar hem, hij kan je veel vertellen over jezelf..en andere mensen die bij hem in de buurt komen.
Kortom een superhond.
Knuffel en kus van Paradijs...
gast
gast aug 28 '08
Hé Pacho, hoe is het met je doggy?
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela