Hey readers, dank jullie wel hiervoor.
@Gast, dat heb je goed gevoeld hoor.
@Mama4ever, de informatie die ik over hem gekregen heb is dat hij als pup samen met zijn broertje en zusjes bij het asiel achtergelaten is in malaga.Het klopt idd dat hij erg onzeker is.
@Karin, ja je zit helemaal goed, alleen knuffelen daar weet ie zich (nog) geen raad mee. Ik heb zelf ook het gevoel dat zijn vertrouwen beschadigt is en dat ik onbedoeld wellicht, toch niet helemaal de juiste informatie over hem gekregen heb. Ik zie ook steeds schrik en twee autolampen, maar ik denk dat dat degene is geweest die ze gevonden heeft en weggebracht heeft. honden worden echt heel slecht behandelt in Spanje en er is geen dierenbescherming zoals hier. Het is dus al heel wat als iemand deze pups voor de deur afgezet heeft.
Antos is nu een paar weken hier en huis, maar er zijn wel wat problemen. Hij heeft naast zijn lieve momenten, zowel een extreem angstig en onderdanig gedrag als een extreem dominant gedrag. Gisteren presteerde hij het om naar boven te glippen en zelfverzekerd midden op mijn bed te plassen (wat echt toppunt van dominantie is in hondentaal) en als hij geen aandacht krijgt gaat ie slopen. Iets om hem anders aan te leren natuurlijk, maar het is wel dominantie. Waar ik me meer zorgen over maak is dat hier kinderen rond lopen waar hij graag boven wil staan. Dat begint spelenderwijs, maar gaat over in rangorde gedrag. Hij springt over ze heen en vorige week pakte hij een van de kinderen met twee poten vast van achter, half spelenderwijs, half echt.
Wanneer ik alleen met hem ben en buiten met hem ben, is het een schat van een hond, hij luistert al heel erg goed vind ik en hij wil ook graag ´werken´ en dat doe ik ook met hem, ook om hem duidelijk te maken wie nu eigenlijk de roedelleider is. Toch is het moeilijk om echt contact met hem te krijgen, maar zijn oogjes staan vaker al wel een beetje anders (soms gitzwart, enorme pupillen). Voor zijn angst ben ik vandaag begonnen met bachbloesems (ster van bethlehem, om trauma´s te helpen verwerken) en ik hoop dat ik hem daar nog wat mee kan helpen. Ik heb ook het idee dat hij last van zijn heupen heeft.
Ik heb overleg gehad met de organisatie en we denken wel dat het beter is als hij in een situatie opgroeid met een heel duidelijke baas en liefst geen kinderen. Ik denk ook dat dat het beste is, alleen vind ik het verdrietige dat je een hond met verlatingsangst dus precies geeft waar hij bang voor is en dat heeft misschien nog wel meer schade, dat maakt dat ik nog twijfel
wat ik het beste kan doen.
@Karin, dat is frapant wat je zegt over zijn nieren, want hij drinkt enorm veel en plast zich wezenloos.
Dank jullie wel voor jullie goeie readings, als iemand nog iets aan kan vullen (reading of reflectie) graag hoor.
Liefs,
Pacho